Dziwne zachowania na Pb |
Autor |
Wiadomość |
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2014, 16:09 Dziwne zachowania na Pb
|
|
|
Witam.
Mam dwa problemy z pracą na benzynie.
Pierwszy. Jak jest chłodno np. tak jak ostatnio (ok. 7*C) i silnik jest zimny praktycznie nie jest możliwe ruszenie. Przy próbie ruszenia silnik przygasa (jakby się zalewał). Trzeba dać więcej gazu przypalając sprzęgło. Jak złapie temperaturę jest już w miarę i można jechać.
Drugi. Po gwałtownym dodaniu gazu na obrotach jałowych silnik dopiero po chwili reaguje (na luzie), a w okolicach 2500-3000 obr/min jest przez chwile jakby turbo dziura. Później samochód dosłownie wystrzela.
Na gazie te przypadłości nie występują.
Szukałem odpowiedzi na forum ale nie znalazłem pasującej. Znajomi mechanicy rozkładają ręce. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-11-2014, 22:03
|
|
|
Trudno odpowiedzieć na odległość , może wina czujnika temperatury płynu na kolektorze , albo cpp wysiada - sprawdź połączenia cpp , czy któryś przewód nie jest złamany , albo jeszcze masa na silniku jest słaba - najlepiej to podpiąć się pod kompa wtedy diagnoza 100% |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-11-2014, 22:47
|
|
|
A jaki właściwie to silnik? Wtrysk?
@edit@
Już doczytałem. Więc sprawdził bym:
-Ciśnienie paliwa
-Rezystancje czujnika temp. na zimnym i na ciepłym
-Czujnik MAP? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-11-2014, 19:02
|
|
|
Może w przyszłym tygodniu podjadę podłączyć pod kompa, a na razie spróbuję z wymianą czujnika temp. w kolektorze, bo mam jakiś drugi z poprzedniego silnika. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-11-2014, 20:06
|
|
|
mario50o napisał/a: | Może w przyszłym tygodniu podjadę podłączyć pod kompa, a na razie spróbuję z wymianą czujnika temp. w kolektorze, bo mam jakiś drugi z poprzedniego silnika. | Wymiana czujnika raczej Ci nic nie da raczej cpp , lub coś z wtryskiem nie tak , może zapieczona membrana regulatora ciśnienia paliwa , jeszcze jest opcja sondy , ale pytanie ? Czy zaraz po odpaleniu dusi się , czy czekasz , aż trochę pochodzi - sonda działa dopiero po podgrzaniu , więc około 2 minuty powinno być ok . Masz chyba mono-jetronika - ciężko Ci będzie podłączyć się pod kompa , dlatego mechanicy rozkładają ręce , potrzeba starego euroscana
** Dodano: 14-11-2014, 20:10 **
Larry075 napisał/a: | A jaki właściwie to silnik? Wtrysk?
@edit@
Już doczytałem. Więc sprawdził bym:
-Ciśnienie paliwa
-Rezystancje czujnika temp. na zimnym i na ciepłym
-Czujnik MAP? | Czujnik Map jest w Digiplexie - jeśli byłby walnięty to to samo byłoby na gazie |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-11-2014, 21:45
|
|
|
Dodam ze 1 raz w dniu tez chyba ciut za dużo kręci. Ze 4-5 razy i dopiero pali. Zaraz po odpaleniu pracuje normalnie ale jak próbuje z garażu wyjechać to wtedy jest problem. Musze chwile poczekać i dopiero wyjeżdżać. W dodatku przez parenaście sekund cała buda mocniej drga.
Jutro filmik nagram i zobaczycie jak to wygląda.
O podłączenie do kompa pytałem i jutro mam podjechać o ile znajomy będzie miał czas. |
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-11-2014, 21:47
|
|
|
mario50o, o kręceniu to raczej rozrusznik ale powiem CI że masz objawy mi znajome i nie chce krakać ale poczekam na filmik |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-11-2014, 22:06
|
|
|
czy za dużo kręci to trudno powiedzieć , wszystko jest uwarunkowane , stanem silnika i osprzętem - stare przewody i świece , palec rozdzielacza i rozdzielacz , warunkiem dobrej pracy jest wtrysk-zapłon no i oczywiście kondycja silnika . co do drgania budy to : sprawdź poduszki silnika i ciśnienie na garkach silnika powinno być w granicach 10,5-11 kpa - ale przede wszystkim równe +-0,2 na cylindrach . Ciśnienie na cylindrach sprawdzamy na zimnym silniku ! - tak więc jak pojedziesz do mechanika i zacznie sprawdzać to ciśnienia mogą być ok |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2014, 00:35
|
|
|
Nie wydaje mi się żeby to było od kompresji. Olej ma ok. 1500km i trzeba się dobrze przyjrzeć żeby sprawdzić poziom na bagnecie. Głowiczka wydaję się być po remoncie (widocznie był zerwany pasek).
No chyba że tłumaczy to para z odmy.
Aczkolwiek postaram się jutro sprawdzić kompresje. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-11-2014, 08:34
|
|
|
Trzęsąca buda może być spowodowana niskim ciśnieniem na 1 cylindrze wtedy i olej nie będzie zmieniał bardzo koloru może być też wina wtrysku lejącego , a na gazie też trzęsie ? |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2014, 16:59
|
|
|
Filmiku nie ma bo dziś dobrze odpalił gdyż wczoraj o 4 w nocy jeździłem i się nie ostudził dokładnie. Nie wiem czy na gazie też trzęsie.
Kompresji nie sprawdziłem bo w warsztacie nie mieli czasu, a w domu nie miałem nikogo do pomocy ale za to podłączyłem samochód pod komputer.
Jakbyście mogli to rozwińcie niektóre skróty z komunikatów. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-11-2014, 17:42
|
|
|
niesprawność wtryskiwacza i ctp może być spowodowana złym połączeniem z masą (mam taką nadzieję) to samo z czujnikiem płynu , lambdą możesz się nie przejmować - bo jeździsz na gazie . Teraz pytanie ? czy skasowałeś błędy i czy to są powtórzone czy pierwotne |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2014, 18:03
|
|
|
Błędy są powtórzone.
Więc jak poprawić tą mase? |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-11-2014, 18:33
|
|
|
Głowna masa jest pod akumulatorem na podłużnicy - od niej zacznij , tam są minusy na konektorach , sprawdź napięcia - +- aku następnie + aku i - na silniku , +aku i - na budzie . wszędzie ma być takie samo napięcie = napięciu aku , jeśli jest mniejsze o 0,2-03v to nie ma problemu , sprawdź też jakie masz napięcie aku przy rozruchu silnika - bo to jest bardzo ważne !!! jeśli masz akumulator stary to możesz mieć też problemy , bo na b. jałowym aku jest niedoładowywany , więc jeśli pociągnie prąd - rozruch , to wyjazd może być trudny , bo cały czas idzie prąd z aku |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-11-2014, 20:21
|
|
|
Sprawdź złącze masowe na kolektorze ssącym bo stamtąd sterownik silnika bierze masę a czasem lubi kabel odpaść z temperatury. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2014, 15:45
|
|
|
Nagrałem odpalenie po tygodniowym postoju.
Tym razem jednak prawie normalnie pracował podczas dalszej jazdy.
FILM |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-11-2014, 18:58
|
|
|
Witam . Nie słyszę silnika , jest dźwięk w tym filmie ? na pewno masz za wysokie obroty Nagraj trochę więcej i żeby było słychać silnik . obejrzałem jeszcze raz i obrotek masz ustawiony na 500 - więc obroty są ok |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-11-2014, 00:54
|
|
|
pit14, dzwięk jest ale bardzi cichy. Może jutro nagram z komory o ile pożadnie ostygnie.
** Dodano: 22-11-2014, 20:24 **
Filmu nie ma ale sprawdziłem dziś masę. Wszędzie jest takie samo napięcie.
Z tym nagrywaniem poczekam aż trochę mrozu będzie. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
|