Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężko pali, obroty, vae,cpp i **** wie co jeszcze...!
Autor Wiadomość
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-04-2010, 07:38   Ciężko pali, obroty, vae,cpp i **** wie co jeszcze...!

Zaraz mnie ... strzeli :sciana:
Wydane kolejne pieniądze, godziny spędzone na regulacjach, a ten bydlak dalej nie chce palić :evil:
Objaw jest taki. Na odpiętym cpp i vae oraz zimnym silniku, odpala od strzała z dodaniem gazu. Jak się nagrzeje, to nie ma opcji żeby odpalił(na pb wcale, ledwo na lpg po kręceniu kilka sekund).
Podpięty cpp i ustawiany na milion sposobów(0,2 i 0,5 volt) i dalej to samo, a do tego dochodzi zmulenie. Czujniki mam dwa, niemożliwe żeby oba były zepsute. Chociaż ten, który kupiłem ostatnio, czasem rzuci napięcie rzędu 4,xx v na zamkniętej przepustnicy :o

Vae cyka, szarpie mi obrotami od 1400 do 3 tys :evil:
Jeśli tego nie zrobię, to zarżnę rozrusznik i akumulator do wakacji od kręcenia :x . Najgorzej jest jeździć po mieście jeśli co chwilę gaszę...
Na odłączonej lambdzie nie wkręca się na obroty wcale praktycznie.

Co ciekawe-jeśli mam odpięty cpp i vae, to auto działa super, przyspiesza jak trzeba, wkręca się na obroty szybko, mało spala i działa na lpg i pb(choć tutaj gorzej).
Kupiłem te graty jedynie ze względu na odpalanie :roll:

Chcę dla niej dobrze, a ona mi takie rzeczy :roll:
Pomożecie? ;D
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-04-2010, 09:20   

Guzik, a z czujnikiem temperatury powietrza coś robiłeś? Bo przy tych objawach to taka podstawowa rzecz do sprawdzenia...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-04-2010, 09:56   

Szukał bym też w innych czujnikach problemu.
Na LPG jedzie bo jest ustawiony śrubą, twardo ustawiona mieszanka.
A w Pb komp walczy z ustawieniami.
masz kilka czujników których używa komp:
-CPP
-VAE
-CPW
-Temp. silnika/płynu
-Temp. powietrza w kol. ssącym.
-Mapsensor
-Halla
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-04-2010, 13:15   

Raku napisał/a:
-CPP
-VAE

te odpadają, bankowo już są dobre.

Raku napisał/a:
-CPW

bez tego chyba by nie było zapłonu, ale mogę się mylić...

Raku napisał/a:
-Temp. silnika/płynu

mierzyłem i wyszło dobrze według tego co ktoś zamieścił na forum(oporność chyba, tak?). Przy danej temp, miał odpowiedni przedział.

Raku napisał/a:
-Temp. powietrza w kol. ssącym.
-Mapsensor
-Halla


temp powietrze jak sprawdzić?
I co to jest mapsensor i halla? ;D

** Dodano: 28-04-2010, 14:18 **
halla jest w aparacie zapłonowym? bez niego nie odpala(odłączałem)

** Dodano: 28-04-2010, 14:19 **
Jeszcze pytanie odnoścnie napięcia na cpp. Tak samo jak w 1.4/1.6? 0,2 v?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-04-2010, 13:23   

Guzik napisał/a:
temp powietrze jak sprawdzić?
też się jakoś rezystancję mierzy (gdzieś jest o tym na forum). Ale najprościej, choć nie najpewniej jest sprawdzić go wypinając wtyczkę i obserwować czy są jakieś zmiany. Jak nie ma to całkiem możliwe że padł czujnik i komputer nie ma kompletnych danych o temperaturze. Warto wymienić zapobiegawczo, bo koszt niewielki
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-04-2010, 14:39   

Guzik napisał/a:
temp powietrze jak sprawdzić?



tu zaś masz opis jak się sprawdza cpp




** Dodano: 28-04-2010, 15:41 **
Guzik, jeśli potrzebujesz jakichkolwiek informacji o czujnikach w T/T to pisz śmiało mam dostęp do wszystkich danych
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-04-2010, 15:11   

Dzięki, idę sprawdzać.

Objaw taki, obroty skaczą i zawór "cyka", a samochód raz pali od strzała, a czasem trzeba kręcić i kombinować gazem.
Nadal nie wiem na ile ustawić cpp ...
Na 0,2 jest lepiej niż na 0,5.

Bawię się też śrubką od vae, ale raczej nic to nie daje.
Odkręcam-czasem obroty podnosi, czasem obniża :o :sciana:
Magia :lol:

** Dodano: 28-04-2010, 16:12 **
Zapytam inaczej, czy podpięcie pod kompa coś pomoże? Warto oddać do mechanika? Ktoś zna dobrego? Może być z okolic świętokrzyskiego, ale żeby wiedział z czym ma do czynienia, a nie jak reszta, którzy rozkładają ręce jak słyszą o wałkach wyrównoważających albo dohc i 8v :sciana:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-04-2010, 15:25   

Pod kompa oczywiście pomoże, ale ten komp raczej w wyspecjalizowanych warsztatach fiata.

Kręcenie tą śrubką Ci nic nie da, a napewno popsuje sporo.
VAE się rozbiera czyści i składa ze szczególnym naciskiem na dokręcenie śrubki tak samo, jak była wcześniej.

Masz wyżej napisane jak ustawić CPP.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-04-2010, 15:37   

Raku napisał/a:
VAE się rozbiera czyści i składa ze szczególnym naciskiem na dokręcenie śrubki tak samo, jak była wcześniej.


Rozbierałem, czyściłem, zapamiętałem ile obrotów. Dokładnie 9 obrotów kluczem od momentu, kiedy nakrętka jest na równi ze śrubą.

Mierzyłem to i wyszły kosmiczne wyniki, idę walczyć dalej.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-04-2010, 15:47   

http://forum.tempra.org/t...=ustawienie+cpp

Poczytaj to jeszcze.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-04-2010, 16:27   

Odłączając map sensor kopci niemiłosiernie na czarno, to samo jak odepnę czujnik temp silnika. Po odpięciu czujnika temp powietrza zasysanego nie widzę różnicy, ale jak pisaliście, tutaj najmniej prawdopodobne więc zostawiam.
I tutaj dziwna sytuacja, drugie odpięcie map sensora i odpalał od strzała na pb i na lpg też, troszkę tylko trzęsło silnikiem na pb.
Wertuję tamten temat i analizuje.

** Dodano: 28-04-2010, 18:31 **
Poskręcałem i mam jej dość jak narazie... :roll:
Efekt jest taki, że jestem 230zł w plecy(160 zawór i prawie 70 za czujnik), a samochód dalej nie pali, zawó leży w domu, a czujnik jest podpięty na razie, ale nie wiem jak długo, bo może będzie szarpać tak jak ostatnio :roll: :sciana:

Czekam na przypływ kasy i jadę w świat w poszukiwaniu lekarza... dobrego lekarza :roll: ;D

** Dodano: 28-04-2010, 19:54 **
I jeszcze niespodzianka :lol: Teraz mam obroty rzędu 1400 :badgrin:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load