|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ciężko pali, obroty, vae,cpp i **** wie co jeszcze...! |
Autor |
Wiadomość |
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 07:38 Ciężko pali, obroty, vae,cpp i **** wie co jeszcze...!
|
|
|
Zaraz mnie ... strzeli
Wydane kolejne pieniądze, godziny spędzone na regulacjach, a ten bydlak dalej nie chce palić
Objaw jest taki. Na odpiętym cpp i vae oraz zimnym silniku, odpala od strzała z dodaniem gazu. Jak się nagrzeje, to nie ma opcji żeby odpalił(na pb wcale, ledwo na lpg po kręceniu kilka sekund).
Podpięty cpp i ustawiany na milion sposobów(0,2 i 0,5 volt) i dalej to samo, a do tego dochodzi zmulenie. Czujniki mam dwa, niemożliwe żeby oba były zepsute. Chociaż ten, który kupiłem ostatnio, czasem rzuci napięcie rzędu 4,xx v na zamkniętej przepustnicy
Vae cyka, szarpie mi obrotami od 1400 do 3 tys
Jeśli tego nie zrobię, to zarżnę rozrusznik i akumulator do wakacji od kręcenia . Najgorzej jest jeździć po mieście jeśli co chwilę gaszę...
Na odłączonej lambdzie nie wkręca się na obroty wcale praktycznie.
Co ciekawe-jeśli mam odpięty cpp i vae, to auto działa super, przyspiesza jak trzeba, wkręca się na obroty szybko, mało spala i działa na lpg i pb(choć tutaj gorzej).
Kupiłem te graty jedynie ze względu na odpalanie
Chcę dla niej dobrze, a ona mi takie rzeczy
Pomożecie? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 09:20
|
|
|
Guzik, a z czujnikiem temperatury powietrza coś robiłeś? Bo przy tych objawach to taka podstawowa rzecz do sprawdzenia... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 13:15
|
|
|
Raku napisał/a: | -CPP
-VAE |
te odpadają, bankowo już są dobre.
bez tego chyba by nie było zapłonu, ale mogę się mylić...
Raku napisał/a: | -Temp. silnika/płynu |
mierzyłem i wyszło dobrze według tego co ktoś zamieścił na forum(oporność chyba, tak?). Przy danej temp, miał odpowiedni przedział.
Raku napisał/a: | -Temp. powietrza w kol. ssącym.
-Mapsensor
-Halla |
temp powietrze jak sprawdzić?
I co to jest mapsensor i halla?
** Dodano: 28-04-2010, 14:18 **
halla jest w aparacie zapłonowym? bez niego nie odpala(odłączałem)
** Dodano: 28-04-2010, 14:19 **
Jeszcze pytanie odnoścnie napięcia na cpp. Tak samo jak w 1.4/1.6? 0,2 v? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 13:23
|
|
|
Guzik napisał/a: | temp powietrze jak sprawdzić? | też się jakoś rezystancję mierzy (gdzieś jest o tym na forum). Ale najprościej, choć nie najpewniej jest sprawdzić go wypinając wtyczkę i obserwować czy są jakieś zmiany. Jak nie ma to całkiem możliwe że padł czujnik i komputer nie ma kompletnych danych o temperaturze. Warto wymienić zapobiegawczo, bo koszt niewielki |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 14:39
|
|
|
Guzik napisał/a: | temp powietrze jak sprawdzić? |
tu zaś masz opis jak się sprawdza cpp
** Dodano: 28-04-2010, 15:41 **
Guzik, jeśli potrzebujesz jakichkolwiek informacji o czujnikach w T/T to pisz śmiało mam dostęp do wszystkich danych |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 15:11
|
|
|
Dzięki, idę sprawdzać.
Objaw taki, obroty skaczą i zawór "cyka", a samochód raz pali od strzała, a czasem trzeba kręcić i kombinować gazem.
Nadal nie wiem na ile ustawić cpp ...
Na 0,2 jest lepiej niż na 0,5.
Bawię się też śrubką od vae, ale raczej nic to nie daje.
Odkręcam-czasem obroty podnosi, czasem obniża
Magia
** Dodano: 28-04-2010, 16:12 **
Zapytam inaczej, czy podpięcie pod kompa coś pomoże? Warto oddać do mechanika? Ktoś zna dobrego? Może być z okolic świętokrzyskiego, ale żeby wiedział z czym ma do czynienia, a nie jak reszta, którzy rozkładają ręce jak słyszą o wałkach wyrównoważających albo dohc i 8v |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 15:37
|
|
|
Raku napisał/a: | VAE się rozbiera czyści i składa ze szczególnym naciskiem na dokręcenie śrubki tak samo, jak była wcześniej. |
Rozbierałem, czyściłem, zapamiętałem ile obrotów. Dokładnie 9 obrotów kluczem od momentu, kiedy nakrętka jest na równi ze śrubą.
Mierzyłem to i wyszły kosmiczne wyniki, idę walczyć dalej. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 16:27
|
|
|
Odłączając map sensor kopci niemiłosiernie na czarno, to samo jak odepnę czujnik temp silnika. Po odpięciu czujnika temp powietrza zasysanego nie widzę różnicy, ale jak pisaliście, tutaj najmniej prawdopodobne więc zostawiam.
I tutaj dziwna sytuacja, drugie odpięcie map sensora i odpalał od strzała na pb i na lpg też, troszkę tylko trzęsło silnikiem na pb.
Wertuję tamten temat i analizuje.
** Dodano: 28-04-2010, 18:31 **
Poskręcałem i mam jej dość jak narazie...
Efekt jest taki, że jestem 230zł w plecy(160 zawór i prawie 70 za czujnik), a samochód dalej nie pali, zawó leży w domu, a czujnik jest podpięty na razie, ale nie wiem jak długo, bo może będzie szarpać tak jak ostatnio
Czekam na przypływ kasy i jadę w świat w poszukiwaniu lekarza... dobrego lekarza
** Dodano: 28-04-2010, 19:54 **
I jeszcze niespodzianka Teraz mam obroty rzędu 1400 |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|