Fiat Tipo 2.0 16VT Sedicivalvole by Boberko |
Autor |
Wiadomość |
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-09-2014, 21:32 Fiat Tipo 2.0 16VT Sedicivalvole by Boberko
|
|
|
Witajcie!
10 września 2014 spełniłem swoje motoryzacyjne marzenie - Fiat Tipo Sedicivalvole.
Może na początek troche historii.
Samochód za tą cene miał być w ewentualności dawcą części ( w przypadku gdyby podloga wyglądała jak sito). Okazało się, że jest przyzwoicie.
Fiat Tipo Sedicivalvole. Dlaczego jest tutaj 2.0 8v? Poprzedniemu właścicielowi rozsypał się rozrząd, a że miał temperówke z tym oto silnikiem taniej wyszła przekładka. Oczywiście planuje powrót do oryginału + zwiększenie mocy.
Tipo jest z 1991 roku, buda ma przejechane oryginalnie 180 tysięccy km. Obecny silnik łącznie 230 w tym ostatnie 30 w tipo. 8 lat temu zostal sprowadzony do Polski z Niemczech.
Jest to praktycznie jedna z najbogatszych wersji wyposażeniowych.
Fotki z dnia po zakupie. Oczywiście na dniach cyknę więcej zdjęć w lepszej jakości.
Cała elektryka działa bez zarzutów.
Z wyposażenia znajdziemy tutaj:
- el szyby przednie
- el lusterka + podgrzewanie
- el szyberdach
- halogeny
No i wszystko to co powinno być w sedici
Co do wad to głównie korozja tylnych nadkoli co jest typowe dla Tipo. No i tak jak to na 23 letnie auto jest zachowane w stanie bdb lecz są pierdoły do poprawki. Atrapa przednia połamana (postaram się ją odratować), z opowieści właściciela na parkingu facet BMW X5 cofnął mu w atrape i popękała. Podłużnice i pas przedni są prościutkie. Wymiana podświetleń, żarówka w schowku, urwane rączki nad drzwiami ( dostałem komplet nowych) oraz wiele innych rzeczy które jeżeli jeszcze sie nie pokazały to wyjdą w praniu
Podłoga jest zdrowiutka, to samo progi. Progi jedynie mają lekką korozje w miejsach mocowania lewarka (przod) lecz obejdzie się bez łatek i reperaturek.
Także zapraszam do komentowania, oceniania, pytań. Fotki postaram się podesłać niebawem.
Ja jestem szczerze bardzo zadowolony z zakupy jak na tą cene, bo spodziewłem się totalnego gruzu a wyszło inaczej.
Tipo sprowadzone z Szczecina w okolice Warszawy (Tłuszcz). Wróciło na lawecie ze wzgledów na koszta paliwa.
Jeżeli ktoś jest z okolic Warszawy to niech wspomni tutaj w temacie
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-09-2014, 21:35
|
|
|
boberko, Widzę że kolega z moich niedalekich okolić Gratuluję zakupu. Nawet w ładnym stanie. Widziałem to ogłoszenie na olx.pl. Dziwi mnie tylko bo było tam napisane że silnik jest uszkodzony ?? A tu piszesz że jest zmieniony. Sam to robiłeś ? czy koleś zmienił ?
Ile PLN zapłaciłeś za niego ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-09-2014, 21:38
|
|
|
Lasgo07, owszem silnik jest uszkodzony. Tzn ciągnie olej z pod wałka wydechowego i to jest do zrobienia ( graty dostałem w komplecie). Będzie czas to to zrobię
Co do ceny. Drożej wyszedł transport niż zakup auta. Za jeżdżące Sedici + 4 kartony gratów + głowica od 16v wyszło mnie to 1100zl.
Stal na olx, ale od 20 sierpnia byl zaklepany, bo okazało się że i tak musze jechać do Szczecina więc skorzystałem z okazji |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-09-2014, 21:41
|
|
|
boberko, To gratuluję. Bardzo tanio zapłaciłeś. Chociaż wiadomo, troszkę trzeba włożyć. Ale skoro podłoga i progi zdrowie to dobra baza do dłubania.
Ja już niemam Tipo co prawda ale mieszkam niedaleko Służę pomocą |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-09-2014, 21:45
|
|
|
Lasgo07, no i o to chodzi. Trafila się okazja spelnić swoje marzenie. 10 lat spędziłem w Tipo i zakochalem sie w tym samochodzie mimo, że jak każdy nie jest idealny. Tym bardziej, że jesli mam tu zdrową podloge to taniej wyszedł mnie zakup niż budowanie Sedici z innego Tipo.
W razie problemów na pewno się odezwe. Na chwile obecną zapoznaje się z nim i dokładnie przeglądam co jest do zrobienia.
Na dzień dzisiejszy na pierwszy ogień idzie czujnik wentylatora chłodnicy. Czujnik padl i wentylator stoi. Jeśli ktoś z Was to robił to zna temat i wie,ze robota nie jest trudna |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-09-2014, 21:48
|
|
|
boberko, Sprawdź najpierw czy to nie wentylator umarł. Podłącz go na krótko. Czujka nowa w granicach 30 zł ale warto sprawdzić sam wentylator. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-09-2014, 21:50
|
|
|
boberko,
Niezła sztuka wracaj do 16v, dbaj i niech śmiga
Mam prośbę... możesz mi cyknąć foto miejsca gdzie jest przykręcona do bloku łapa od tego łącznika z kielichem z dwoma tulejami
Dzięki i Pozdro |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-09-2014, 21:56
|
|
|
Lasgo07, właśnie dzisiaj to sprawdzałem. Wentylator śmiga. Czujnik odłączony i złapana kostka na krótko, także czujnik jutro wymienię.
Kajlon, dzięki! Jeżeli fundusze pozwolą 16v wpadnie tej zimy. Co do mocowań na jutro podeśle fotki
1 moje pytanie do Was.
Na jednym zdj załapaly się przednie fotele. Chce je zachować zgodnie z oryginalem lecz materiał się rozciągnął.
Czy za pomocą domowych narzędzi, maszyny do szycia i osoby w miare ogarniającej szycie da radę naciągnąć materiał? Czy zostaje mi tylko wizyta u tapicera |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-09-2014, 22:01
|
|
|
boberko, temat siedzeń do ogarnięcia w domowych warunkach materiał można naciągnąć i gąpkę dokupić bo wyglądają na deczko wysiedziane no chyba, że tak są wyprofilowane |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-09-2014, 22:07
|
|
|
Kajlon, gąbka jest w porządku Dobrze sie składa, bo zamiast wysyłać je do tapicera przytule te kilka złotych na inne duperele.
No i podstawą jest zakup dobrego kółka na wiosne, bo stalówki są na zimówkach ( już na dojechaniu akurat na ten sezon)
Także jak macie ciekawy felunek ładnie komponujący się z Sedici to chętnie obejrzę |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-09-2014, 22:14
|
|
|
boberko, Mam ori felunek sedicivalvole klik |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-09-2014, 18:39
|
|
|
Kajlon, Takie foto będzie git?
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-09-2014, 21:40
|
|
|
boberko, Super... dzięki Stawiam browca na zlocie w maju |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-09-2014, 21:45
|
|
|
Kajlon, nie ma za co
Panowie, jeśli ktoś ma atrape z przed liftu chętnie bym przygarnął. Moja jest w opłakanym stanie, ale zewnętrzną część zrobie na perfekt. Potrzebuje kratki z mocowaniami, bo kratka po lifcie już nie pasuje, bo jedna taka atrapka została mi po tipo ojca.
Dodam, że Tipo zżyło się z moją rodziną, także zakup Sedici nie jest przypadkiem. Mój ojciec jeździł tym samochodem przez 10 lat i uważa go za najlepszy zakup jaki poczynił. To samo mój chrzestny. Także gratów i specjalistów od tych samochodów nie brakuje |
|
|
|
|
16v
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-09-2014, 12:23
|
|
|
Oj kolego podkupiłeś mi to autko. Gdy zadzwoniłem do właściciela okazało się, że jest już zaklepane dla kogoś z okolic Warszawy. Męczyłem go kilka razy, że przyjadę wcześniej ale wolał poczekać. Pozostaje mi tylko życzyć powodzenia w pracach i radości z jazdy ale jakbyś się rozmyślił to daj znać |
_________________ Była: Alfa Romeo 2.0 T.S, Fiat Coupe16vT, Fiat Tempra 1.6, Fiat Uno Sedicivalvole 1.6 16v
Jest: Lancia Dedra SW 1.6 |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-09-2014, 17:02
|
|
|
16v, czekało od 20 sierpnia Dzięki za motywację Niestety musze Cię troszke zmartwić, ale Tipo zostaje już u mnie dożywotnio.
Panowie, niestety mój silnik kończy powoli swój żywot także powracam do oryginalu. Jeżeli ktoś dysponuje silnikiem 2.0 16v wraz z osprzętem chętnie przygarne. Ewentualnie 2.0 8v też mi odpowiada, bo po prostu potrzebuje teraz autka do przemieszczania się, a mocy przyjdą w zime.
Na dniach prawdopodobnie zdejmę głowicę i zobaczymy co w trawie piszczy |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-09-2014, 17:15
|
|
|
Jakbyś chciał odrobinę inny, równie ciekawy silnik, to mam na sprzedaż oplowskie C20XE 160 kucy |
|
|
|
|
16v
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-09-2014, 17:49
|
|
|
Z tego co pamietam to w tym 8v konczyly sie pierscienie. 2.0 16v latwo i tanio nie dostaniesz, wrzucaj 1.6 16v z BbM bedziesz mial Sedici z mniejszym spalaniem i lepszymi osiagami niz 2.0 8v |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-09-2014, 18:02
|
|
|
16v, jeżeli 2.0 16v z Fiata Coupe pasuje P&P (chodzi mi głownie o elektrykę) to mam kilka do dyspozycji jako potencjalni "dawcy organów: |
|
|
|
|
16v
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-09-2014, 18:57
|
|
|
Teoretycznie silnik z Coupe będzie pasował - T/T, BBM, Coupe dzielą tą samą płytę. We Fiacie 2.0 16v masz na 100% inny osprzęt niż w Tipo wiec będziesz potrzebował kompletne auto do swapa. |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-09-2014, 18:58
|
|
|
16v, co do elektryki to całą wiązke potrzebną do 2.0 16v mam. Poprzedni właściciel dorzucał do auta.
** Dodano: 20-09-2014, 21:20 **
Odbudowa atrapy w moim przydomowym artystycznym nieładzie trwa
Efekty prac wrzucę na dniach
Panowie musze się Was poradzić.
Moje 2.0 8v staneło i tu zaczyna się dylemat.
Jako, że w przyszłości zamierzam zbudować porządne i mocne 2.0 16v lepszym rozwiązaniem byłby remont obecnego silnika i przy okazji powolna budowa 16v które po ukonczeniu wkładam na gotowo. Czy może od razu swap na silnik zgodny z dokumentacją? Z tym, że po swapie silnik będzie robiony na nowo od podstaw ( w jakim czasie to już zalezy od funduszy, a potrzebuje autka też do jazdy). Dodam, że na mój obecny silnik po remoncie miałbym klienta.
Czekam na Wasze zdanie na ten temat
** Dodano: 27-09-2014, 23:10 **
Przepraszam za jakość, ale nie dysponuje chwilowo lepszym sprzetem :/
Szykujemy Tipka do zmiany silnika. Demontaż osprzętu itp.
Decyzja zapadła. Wsadzam 2.0 8v tak jak mam teraz, a 2.0 16v będe budował od podstaw tak aby mieć przy tym jeżdzącą fure
Foto podłogi:
Podloga jest zdrowa, wymaga tylko konserwacji Do poprawki są tylko miejsca do podnoszenia na lewarku ( przód) oraz wymiana wieszaka przedniego zderzaka ( lewa strona). |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-10-2014, 20:32
|
|
|
Witaj
Mam zdrową góre do tego auta.....jak masz dobry wał w tym to plug play....u mnie obróciło jedną panewkę korobową....silnik od FC 16V jest plug play wsadzasz i jedziesz. |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:33
|
|
|
Przepraszam z góry za jakość.
Wczoraj dorwałem serducho do Tipo Owszem 8v, ale na 16v przyjdzie czas jak przyjdą $$ Na dniach lecę z nim do majstra i robimy przekładke.
Być może wyrwe także Turbo do tego silniczka, bo wlaściciel ma na zbyciu, od Lancii.
Upy były dość rzadko, bo szykuje swój inny sprzęt na kolejną wystawe na której bardzo mi zalezy
Polecicie jakiś domowy środek/ sposób na wypranie wnętrza? Tzn konkretnie fotele przód i boczki, bo tyl jest niczym nieużywany. |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2014, 15:56
|
|
|
Powiem co do prania. U mnie boczki (el. szyby) były myte na samochodzie czymś w rodzaju dimera i myjką ciśnieniową. Fotele tak samo ale po wyjęciu z samochodu. Efekt znakomity. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2014, 00:44
|
|
|
Na dzisiaj tyle
Jutro lecimy dalej |
|
|
|
|
|