Fiat Tipo 2.0 16VT Sedicivalvole by Boberko |
Autor |
Wiadomość |
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-11-2014, 01:50
|
|
|
Działaj działaj pryśnij podłużnice i progi jakim specyfikiem do profili zamkniętych bo masz teraz dostep do otworów technologicznych. Wrzucaj foto z prac |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-11-2014, 13:56
|
|
|
Kajlon, niby powinienem tak zrobić, ale buda będzie na wiosne cała lakierowana na nowo. Do tego porobie całą blacharke, a nie ma tego dużo bo tylko małe zaprawki w progach ( mocowanie lewarka) i wspawanie nowego uchwytu zderzaka ( to chyba kolejny mankament w tipo, że próchnieją na potęge ) Także wtedy będzie wszystko zrobione tak jak należy.
** Dodano: 21-11-2014, 23:45 **
Tipo odpalone i złożone!
Foto z prac podeśle jak zdobędę kabel do aparatu.
Z nowego silnika został tylko golas i kolka czujników, reszta poszła od padniętego 2.0 gdyż częsci są w lepszym stanie. Zmienione paski, koła pasowe, rolka napinacza, pompa wody, sprzęgło i wiele innych
Podsylam krotki filmik robiony na szybko. Postaram się coś nagrać w dzień i lepszym sprzętem
Na pewno wpadną też zdjęcia tipka w całości.
0 problemów, temperatura, ciśnienie itp w normie. Lekko kopci, ale to wina uszczelniaczy zaworowych ( mam już komplecik do zmiany )
Teraz pora na dalsze mody!
https://www.youtube.com/w...0uWio_0c-rcskQQ |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-11-2014, 21:45
|
|
|
jak patrzę na to Sedici, to przypomina mi się moje jak wyciągałem z niego silnik, ja miałem dostęp do podnośnika, to było mi lepiej wyjechać razem z zawieszeniem . Powodzenia przy pracach |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-11-2014, 19:55
|
|
|
boberko, jakie masz ciśnienie oliwy na zimnym/ciepłym i na jakiej oliwie ? |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-11-2014, 21:01
|
|
|
Kajlon, bodajże castrol magnatec 10w40. Zmieniam na ori Selenie. Castrol był pod ręką to zalaliśmy na okres "obserwacji silnika". Ciśnienie na zimnym 3, na cieplym na wolnych 2. Muszę jeszcze zamontować termostat, bo przy składaniu przeoczyłem ten fakt i nie dogrzewa się w te temperatury.
Zastanawiam się nad przejsciowymi felgami Borbet A czy może Azev A?
Jeżeli ktoś miałby ramie wycieraczki na tył to chętnie kupie. Tutaj jest zdjęta, po co? Nie mam pojęcia, ale to nie był zbyt mądry pomysł.
** Dodano: 30-11-2014, 17:02 **
Niedługo zaczynamy prace z blacharką, a tym czasem przesyłam kilka fotek Tipo
Ori atrapa zrobiona - czeka na lakier
Jak widać czerwone paski są zmęczone, nadkole wyglada tragicznie, ale jak to mówią nie od razu Kraków zbudowano Troche czasu i wszystko się zmieni
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-12-2014, 21:28
|
|
|
boberko, zrobisz blachare i bedzie latał następne 20 lat Co do fel to myślę, że Borbety wyglądały by godziwie na Tipo
Ja na wiosnę zakładam http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0015195.jpg |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-12-2014, 21:43
|
|
|
Docelowo chciałbym wrzucić BBS'y, rzadko widuje się je w Tipo, a podobają mi się.
Najpierw trzeba zająć się ważniejszymi sprawami niż koło.
Panowie, co jest przyczyną nie wracania lewarka na luz po przesunięciu w prawo/lewo? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-12-2014, 21:46
|
|
|
Sierżanta obdaj dokłądnie bo może być zapieczony w miejscu osadzenia na trzpieniu wychodzącym z maglownicy. on jest niby na łożyskach igiełkowych ale po tylu latach już ich tam pewnie nie ma |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2014, 18:56
|
|
|
Przy każdej zmianie panewek konieczny jest szlif wału? Powoli się odzywają
Jeśli ktoś ma jakieś graty do sedici to chętnie przygarnę. Najbardziej zalezy mi na przedniej atrapie. |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2014, 12:04
|
|
|
a mierzyłeś czopy na wale, zanim wszystko poskładałeś ?? Bo może być sytuacją, że czopy były na tyle wytarte i trzeba było zrobić szlif wału. Ja za każdym razem jak robię silnik, to mierze wał, bo później jest powtórka z rozrywki. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-12-2014, 20:25
|
|
|
Maciek, niestety nie Wszystko było wyczyszczone i złożone. Zmieniana była miska na ta ze starego silnika, bo tamta była w kiepskim stanie.
Panowie. Chciałbym zmienić tylne nadkola i jest pewien problem. Czy jest opcja wymiany bez ruszania szyby? Słyszałem wersje gdzie robiono to bez demontażu jak i wersje gdzie szybe wycinano, a nie chcialbym dodatkowych kosztów |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2014, 22:14
|
|
|
Szyba zostaje, ale po odkręceniu błotnika, to sam Ci nie zejdzie, bo jest klejony na koncie po obwodzie |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-12-2014, 22:34
|
|
|
KrzychuB, usuwam klej, zdejmuje, przykręcam nowy, nakładam klej, robota gotowa?
To są dwa najgrosze elementry które mocno szpecą. W lewe nadkole można ręke włożyć :/ Nie rozumiem dlaczego poprzedni właściciel nie zareagował wcześniej. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 13-12-2014, 22:39
|
|
|
boberko napisał/a: | KrzychuB, usuwam klej, zdejmuje, przykręcam nowy, nakładam klej, robota gotowa? |
jakbyś mi słowa z buzi wyciągnął odkrecasz lampe tylną, potem błotnik, usuwasz klej, zdejmujesz, potem oczyść tam co znajdziesz, potem nałóż klej przykręć, popraw klej (silikon ja dawałem), przykręc lampe i gotowe
Pamiętaj może sie okazać że pod błotnikiem CI zdrowo zjadło |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-12-2014, 20:17
|
|
|
KrzychuB, lekko ruszyło wewnętrzne nadkole ale to juz wymodze sam. Oczywiście bez fuszery, pianki montazowej itp
Dzisiaj naszło mnie na rozebranie starego silnika.
O to sprawca całego zdarzenia. Obróciła się na 3 garze.
Wały od 8v nadają się do szlifu? Jeżeli tak to być moze odratuje ten silniczek i wrzucę do innej zabawki. Góra jest ok, był robiony pomiar kompresji przed tym gdy silnik stanął dęba. Puszczały uszczelniacze zaworowe reszta ok. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-12-2014, 20:20
|
|
|
KrzychuB, Zdjęcie tak Nowe nie założone, bo czekam jeszcze na paczkę. Poza tym wypada je trysnąć pod kolor
Wpadną fotki w prac po skończeniu roboty. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-12-2014, 10:42
|
|
|
W tym co wymieniałeś silniku panewki ci się odzywają już? Cytat: | Przy każdej zmianie panewek konieczny jest szlif wału? Powoli się odzywają | BTW ile płaciłeś za silnik do SWAPA? |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
yugo
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 41 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-12-2014, 11:22
|
|
|
ambitny projekt obyś nie odpuścił |
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-12-2014, 15:02
|
|
|
Renegat..., tak. Z info o właściciela silnika wynika że w chwili wyjęcia miał ponad 200 tyś km, a nie był on też spokojnie eksploatowany.
Za kompletny silnik, pas przedni z lampami, kilkoma el. wnętrza utargowałem 7 stówek. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
boberko
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 64 Skąd: Tłuszcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-01-2015, 23:05
|
|
|
Witajcie!
Nadkola zmatowane, atrapę zrobie jutro.
Lakier dobrany, na foto nie wymieszany, więc i odcien inny
Jutro szykuje lakiernie i może wyrobie się z kolorem
** Dodano: 24-01-2015, 22:19 **
Zabrakło mi rozcieńczalnika i baza zostaje na poniedziałek
Totalna prowizorka, ale nawet podkład wyszedł bez żadnych wtrąceń, kurzu, pyłu itp |
|
|
|
|
|