Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasada zamka błyskawicznego
Autor Wiadomość
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-09-2008, 10:22   Zasada zamka błyskawicznego

Świetnie ze wreszcie ktos poruszyl ten temat.

http://ww6.tvp.pl/6287,20080901782382.strona


Ciekaw jestem czy Ci kierowcy blokujacy tez tak sie zachowuja w innych krajach europejskich, czy taki folwarczek robia tylko u nas.


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-09-2008, 20:13   

Kamitchi, popieram ja tak śmigam i nie narzekam

nawet mam specjalną naklejkę na tylnej szybie jutro pokarze ją wszystkim 8)
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 147
Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-09-2008, 21:08   

a o co w tym chodzi??
_________________
Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.

     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 16-09-2008, 21:26   

dawid5451, chodzi o to że jak masz 2 pasy ruchu w jednym kierunku i zwężkę żebyś się nie pchał od razu na prawy pas tylko jechał lewym i pod koniec zjeżdżał na prawy. Autka mają się zazębiać jak ząbki w pasku błyskawicznym.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-09-2008, 23:15   

dawid5451 napisał/a:
a o co w tym chodzi??
a ja myślałem że tak dogłębnie to wytłumaczyli, że teraz cała Polska będzie tak jeździć.

W Poznaniu dość często występują takie zwężenia, ale na wpuszczenie czekam zwykle około 5-10 minut. Szkoda gadać, jak zacofani jesteśmy...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 17-09-2008, 01:00   

nietyle zacofani,co większość kierowców,w tym ja.Stojąc w korku na prawym pasie(lewy wolny) widząc kierowce na lewym pomykającego na przód kolejki i wcinającego się z przodu,myśli sobie hymmm cfaniak.Gdyby lewy pas jechał (stał) tyle czasu co prawy,to metoda ta miała by sens,jednak u nas tak nie jest,wiec Ciechu nie dziw się,że ktoś stoi n miniut na prawym i widzie,że jakiś "cwaniak chce przeskoczyć" lewym i nie stać,po prostu nie wpuszcza go.Ty taki ojciec porządku:P Sam mam nakleikę jeżdże na suwak:P ale w aucie:P nie na szybie:) Tak jak pisałem jak dwa pasy jadą tak samo,to owszem,wpuszczę,ale jak widzę,że wszyscy stoją ,a jeden,kilku się pcha,to nie,jazda na zderzaku:D
_________________
TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-09-2008, 23:26   

nieraz ostatnio stałem na takich zwężkach, może to i brzydkie, ale popierałem jak tirowcy oba pasy blokowali...
bo odcinek był na tyle długi, że auta za nimi nie robiły większego korka w zależności czy jadą na jeden czy na dwa pasu, a przynajmniej wymuszało to płynną jazdę;
miałem porównanie wielokrotnie - jazdy bez blokadu - 'na zamek' i z blokowaniem lewego.. niestety, jak na lewym nie było nikogo, to jakoś ruch szedł płynnie, jak auta wszystkei odpowiednio wcześniej na prawy zjeżdżały... w sytuacji gdy jechali wybrani lewym do końca zaczęło się zastanawianie kto ma ich wpuścić, kiedy, czy cfaniacy czy nie itp itd... no i płynny ruch prawego pasa przestał być płynny tylko gaz - hamulec bo rza na czas ktoś z lewego się wpycha...

nie jesteśmy niestety na tyle zgrani - kultura na drodze - by sposób na zamek działał, wg mnie - u nas dobrze...
póki co z tego co widzę wymuszanie wcześniejszego zjadzdu na prawy i wymuszenie ciągłej ale płynnej jazdy tylko prawego pasa owocuje płynnym ruchem... przykady na codzień choćby na wiecznie remontowanej E75 bielsko - katowice i dalej...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-09-2008, 09:58   

Niemcy na autostradach to stosują i działa a cwaniaków mykających lewym nie ma, bo oba pasy wypełniają się równomiernie i zjeżdżają w zameczek na początku zwężki.
Ale "nasi królowie szos" są lepszejsi od wszystkich i boli ich że osobówek myknie czasem 5 zanim ruszy te swoje 30 ton i blokady sobie urządzają, szczególnie na zwężce 30 km przed świeckiem. Żenada, czasami mi wstyd że jestem Polakiem. Jeszcze dużo kultury musimy nabrać jako kierowcy.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-09-2008, 11:03   

yagi2 napisał/a:
Tak jak pisałem jak dwa pasy jadą tak samo,to owszem,wpuszczę,ale jak widzę,że wszyscy stoją ,a jeden,kilku się pcha,to nie,jazda na zderzaku:D
wlasnie dlatego ten suwak nie dziala u nas :(
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-09-2008, 17:59   

unknown, ja się mam dobrze bo nadal jeżdżę na blachach z Krakowa i jak lecę lewym do samego końca to od razu mnie ktoś wpuszcza bo nie myśli że jadę na cwaniaka tylko że po prostu nie znam terenu i nie zauważyłem zwężki. Od kiedy jeżdżę na obcych numerach to nie zdarzyło mi się stać dłużej niż trzy samochody.
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-09-2008, 18:01   

Młody, to sedici cały czas na ego jest zarejestrowana?? Cwaniaczek, na turystę jeździsz :P
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-09-2008, 18:16   

Bdm$ka napisał/a:
Młody, to sedici cały czas na ego jest zarejestrowana??


Tak, na ego :D
Do niego będą przychodziły fotki z fotoradarów haha

Bdm$ka napisał/a:
Cwaniaczek, na turystę jeździsz :P


Każdy sposób jest dobry :lalala:

A wracając do tematu to jestem jak najbardziej za takim rozwiązaniem ale faktycznie nasi kierowcy chyba do tego jeszcze nie dorośli :D
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-09-2008, 18:30   

o tej zasadzie było dzisiaj w Raporcie na TVN turbo... oczywiście jestem za..... ale wątpię żeby kierowcy się do tego stosowali....
Młody, ego się zabezpieczył, jak będziesz chciał się sedici pozbyć to będzie pierwszy w kolejce :D
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-09-2008, 18:49   

Bdm$ka napisał/a:
jak będziesz chciał się sedici pozbyć to będzie pierwszy w kolejce :D


I nie będzie musiał go przerejestrowywać :D
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-09-2008, 18:51   

Młody, i nawet dla mnie lepiej, jak bym go odkupił to bliżej do kraka bym miał :P
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-09-2008, 19:00   

Bdm$ka, ego by go już chyba nie sprzedał :D
  
 
stefan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-10-2008, 01:35   

Z tego co wiem to metoda zamka, nie polega na
Cytat:
jechał lewym i pod koniec zjeżdżał na prawy.
czyli czekaniu na lewym do samego końca, tylko na tym że jeżeli dwa pasy ruchu schodzą się w jeden, to raz jedzie samochód z lewego, raz z prawego pasa...jeżeli jest możliwość wymieszania się wcześniej to po co czekać do końca?
_________________
Wnerwia mnie ten banner...
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-10-2008, 08:11   

stefan napisał/a:
jeżeli jest możliwość wymieszania się wcześniej to po co czekać do końca?
chyba nie czytałeś od pierwszego posta, w którym jest zawarty materiał video dotyczący działania tej zasady.

Bo jeśli jadący lewym pasem wciskają sie na prawy jak tylko zrobi się luka, to ci którzy stoją na końcu kilometrowej kolejki prawego pasa stoją ciągle w miejscu.

A tak na prosty chłopski rozum. Wyobraź sobie zwężenie spowodowane robotami drogowymi. Na tym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 40km/h. Jeśli samochody jechałyby dwoma pasami ruchu i zaczęły się tasować dopiero przed samym zwężeniem to kolejka samochodów jadących z prędkością 40km/h byłaby o połowę krótsza niż w przypadku gdyby wszystkie auta poruszały się tylko prawym pasem ruchu. Fakt, że w pierwszym przypadku prędkość ta byłaby mniejsza niż 40km/h, bo trzeba jeszcze przepuszczać co drugie auto z lewego pasa, ale kierowcy są wzrokowcami i mniej denerwują się gdy widzą powód dla którego trzeba zwolnić. Poza tym przepisy o ruchu drogowym nakazują wykorzystywanie dodatkowych pasów ruchu jeśli jest taka możliwość, co zresztą zawarte jest w materiale video. :) Wiem, że dla niektórych jest to ciężkie w pojęciu, ale w takim wypadku należy zastosować się do tego przepisu tak, jak do jazdy w dzień po mieście na włączonych światłach, albo jeszcze dosadniej, jak do czekania na czerwonym świetle, mimo że nic nie jedzie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
stefan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-10-2008, 22:05   

Owszem, przyznaje że nie oglądałem tego filmu...

Ale w moim chłopskim rozumowaniu, czekanie do końca nie ma sensu...tuż przed wjazdem na moje osiedle dwa pasy schodza sie w jeden. Jeżeli samochody wpuszczają sie naprzemiennie i robią to płynnie, na całej długości 2 pasów (jakieś 20 metrów) ruch odbywa sie płynnie. Jednak kiedy auto na lewym pasie dojeżdza do konca (koniec pasa), zatrzymuje sie (także samochody za nim), zmusza auto na prawym pasie do zatrzymania sie (co wiecej, samochody za nim) i wpuszczenia go. Jaki z tego efekt? 2 pasy stoją w miejscu, bo ktoś nie wmieszał sie wczesniej na prawy, tylko czekal do konca...
_________________
Wnerwia mnie ten banner...
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-10-2008, 08:34   

stefan napisał/a:
Jednak kiedy auto na lewym pasie dojeżdza do konca (koniec pasa), zatrzymuje sie
Tak, ale tylko dlatego, że jak już wspomniałeś prawym pasem auta jadą sobie "na zderzaku" celowo nie robiąc miejsca. A gdyby im bliżej zwężenia zostawiali miejsce między sobą na jedno auto (czyli tak jak to wygląda na zachodzie), żaden samochód by nie stał, ruch przebiegałby płynnie, a kolejka skróciłaby się. Taki jest sens zamka błyskawicznego. Nie stanie i czekanie na wpuszczenie, tylko ciągły ruch i naprzemienne przejeżdżanie z pasa lewego i prawego.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
matrix 
witamy nowego


Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-10-2008, 18:02   

Ciechu78, myślę jednak, że kolega stefan, ma rację. A przepisy ruchu drogowego nakazują jazdę jak najdłużej prawym pasem ruchu, a zmianę jedynie wtedy kiedy jest to konieczne.
  
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-10-2008, 18:39   

matrix, przepisy przepisami. Chodzi o to żeby łatwiej się jeździło. Przepisy nie mówią że masz kogoś wpuścić jak chce się włączyć do ruchu a to robisz (mam nadzieję). Po prostu jesteśmy daleko za innymi krajami jeżeli chodzi o ułatwianie sobie jazdy a przede wszystkim jeżeli chodzi o kulturę na drodze.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-10-2008, 07:52   

Młody, dokładnie tak jak piszesz. A propos przepisów, nie do końca jest tak jak piszesz, matrix, i po raz kolejny muszę oprzeć się na materiale video. matrix, czy ty to obejrzałeś
http://ww6.tvp.pl/6287,20080901782382.strona ? Jak mają się twoje przepisy do zaleceń miśków na tym filmie? A może co miasto to inne przepisy???
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 05-10-2008, 22:13   

w moim mieście takich zwężeń nie ma ale w weekendy jestem w kielcach i takie zwężenia występują i z przykrością stwierdzam że u nas po prostu to nie działa ....stojąc na pasie ze strzałkami nie ma bata żeby ktoś mnie przepuścił no chyba że "znajomy" o tych samym blachach ... nikt na blachach kieleckich nigdy nie pozwolił mi sie normalnie przyłączyć do ruchu ... zgadzam się że jest to przejaw chamstwa w najczystszej formie i braku znajomości kodeksu ... a to raptem kielce gdzie jako tako korków nie ma .... aż boją się pomyśleć co jest w większych miastach....
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-10-2008, 13:51   

avenger85 napisał/a:
.... aż boją się pomyśleć co jest w większych miastach....

Nie jest tak źle, aż sam się zdziwiłem, w Katowicach remontowany jest węzeł murckowski i jest pełno zwężeń i jakie mnie zaskoczenie spotkało jak kierowcy ze sznuru samochodów ciągnącego się od A4 zaczęli wpuszczać każdego włączającego się na ich pas ruchu, idealnie zadziała zasada zamka błyskawicznego i w ogóle nie musiałem czekać.
Nie wiem czy tak jest w dzień powszedni, ale w zeszłą niedzielę kierowcy wykazali się rozsądkiem.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load