Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Autko przestało zapalać na gazie. Za to zaczęło na benzynie.
Autor Wiadomość
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2007, 15:37   Autko przestało zapalać na gazie. Za to zaczęło na benzynie.

Witam

Zeszłej zimy temperówka zapalała na gazie nawet przy -20. Na benzynie nie bardzo jej się chciało. Tej zimy już przy +5 jest kłopot na gazie, za to na benzynie pali jak trzeba.

Pytanie: co tu zrobić, żeby na gazie też zapalała? Wczoraj musiałem po małżonkę brnąć przez śniegi bo jej autko wogóle nie chciało zapalić. A na zassanie benzynki już akumulatora nie starczyło... :?

Przewody, świece, wszystkie filtry wymieniane w sierpniu 2006. W warsztacie facet popwiedział mi, że spadła rurka podciśnienia z modułu - naprawił, ale może to tutaj szukać odpowiedzi?

Tempra 1.6 gaźnik, na gazie przejechane koło 30tys
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-01-2007, 16:42   

To bardziej pasuje mi na reduktor (parownik). W jakim one jest stanie? W zimę nalezy zawsze odpalać na benzynie i gaśić auto również!!

Zauważ, że jak odpalasz na gazie, to reduktor momentalnie robi się zimny, a dokładniej zamraża się. Dobrą metodą jeżeli już chcesz odpalić jest polanie reduktora gorącą wodą z czajnika tylko nie zalej elektrozaworów.

Pamiętaj - zima = odpalaj i gaś na Pb.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-01-2007, 18:27   

zamraża Ci konkretnie gumowe membrany w reduktorze, te twardnieją i nie sterują tak płynnie pod wpływem ciśnienia i 'ssania' z silnika zaworkami przepuszczającymi LPG; coś jak piec gazowy łazienkowy :D

membrany można wymieniać wraz z resztą części w reduktorze; koszt zestawu to parę dych przeciętnie; ja na LPG zapalam nawet w zimie przy -20, tylko raz na 2 latka nawet jak działają wymieniam membrany itp i reguluję reduktor; za tę parę dych na czści benzyny na te 2 lata odpalania nie kupię :D na benie naprawdę jak jest zimno lub mam akurat więcej to zapalam tylko, ew raz na czas dla rozruszania; tylko jeśli jest b zimno to przy odpaleniu na LPG nie żyłuję od razu silnika, pozwolę powolutku na wolnych mu pochodzić chwilkę by zaczął się grzać a potem jadę z początku wolniej; tak zazwyczaj z założenia;

inna sprawa - jak masz elektrozaworki lpg, benzyny to mogą się blokować z czasem, bo albo siadają, albo np. wilgoć, kurczenie się materialów (?) / cokolwiek, ale w efekcie - lubią się starsze zacinać zwł w zimnym otoczeniu; rozebrać, sprawdzić, wyczyścić...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2007, 12:43   

W związku z humorami mojego tempolota

Czy ta nagła zmiana preferancji paliwowych plus dwa przypadki niezapalania auta (kręcić można do usran.j śmierci, autko zimne-ziepłe żadna różnica, nie pali) może być efektem usterki CPW?
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-03-2007, 21:35   

od biedy też, LPG może nieco inaczej reagować na zły kąt niż benzyna, choć do całkowitej klęski przy zapłonie to prędzej też inne rzeczy sprawdzać..

no ale ostatnio widziałem przypadek tipo, gdzie świrujący totalnie 'loteria' CPW objawiał się, że raz na LPG , raz na benzynie zapalało a na drugim nie, potem na odwrót, czasem wcale na żadnym albo na obydwu... loteria..
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load