Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BLOS gaźnik gazowy
Autor Wiadomość
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-12-2006, 10:40   

Zastanawiam sie czym rozni sie blos dany w gaźnikowcu od przewodu gazu "wpietego" w dolot...
Kiedyś jak kupilem auto, to przewod gumowy od gazu "wchodził" do dolotu przed sama puchą... Potem mi zakleili tą rure, dali podstawke pod pokrywę gaźnika i wstawili ten nedzny mikser, co prawda od tamtego czasu nie mam "wystrzałów", ale rzeczywiście moc silnika na PB spadła zapewne przez ograniczenie doplywu powietrza... czy nie warto spowrotem wstawić węża w dolot, ale wtedy koniecznie zapalać na benzynie, żeby obudowa filtra powietrza nie latała po całej kom,orze silnika... :idea:
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-01-2007, 20:43   

W gaźnikowcach wygląda to trochę inaczej, przy mikserze w postaci nakładki na gaźnik nie dławi on przelotu bo i tak jego sumaryczna średnica z obu przelotów jest większa niż seryjna zwężka w dolocie 34mm, problem zaczyna się gdy wywalimy zwężkę wtedy mikser nad gaźnik okazuje się "za duży" i nie da się wyregulować takiej instalki.
Dobrym rozwiązaniem byłoby wsadzenie blosa zamiast zwężki i przy odpowiedniej regulacji zarówno gaźnika jak i instalacji lpg powinno być lepiej na benie i na gazie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-01-2007, 19:05   

u mnie wygląda to tak wiec chyba nie będę miał za bardzo problemów z włożeniem BLOS'A mam tam strasznie dużo miejsca :lalala:

http://img299.imageshack.us/img299/4161/nowuc4.jpg
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2007, 00:02   

taki na moment jednorazowy OT: na tym zdjęciu nie masz ofkozzz LPG jeszcze, bez parownika itp... przed założeniem fotka... 2) to zdjęcie normalnego gaźniczka, nie i.e., a podpisujesz nadal 1.4 i.e. gaźnik... i.e. czy gaźnik... :) ? czy gaźnik tryskający śmiechem :lol2: dobra, koniec OT;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-01-2007, 09:50   

Po pierwsze jak jesteś ograniczony to się nie odzywaj bo w tym momencie podniosłeś mi ciśnienie.

Po drugie skoro mówię że mam gaz i autko koloru białego a w dowodzie pisze jak byk że to i.e. to chyba rzeczą logiczną jest to że fotkę wygrzebałem w necie oraz zaznaczyłem (prowizorycznie ale jest) na niej co i jak z gazem

Po trzecie jak narobię sobie fotek własnego autka wtedy będziesz mógł dodawać zbędne posty panie unknown a jak narazię cisza bo ten temat dotyczy BLOS'A
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2007, 17:29   

dobra, sorry... nie miałem na celu/ myśli 'burzawy' żadnej,raczej nigdy nie mam...a sam nad BLOSem się zastanawiałem i chętnie śledzę temat... heh, zbyt chyba nerwowo reagujesz, trudno; fotka możliwe,że z innego auta, choć na kolor twego nie zwracałem uwagi (można pomalować zawsze ;D )... byłem ciekaw tylko jak to masz z LPG,czy jakoś dziwacznie pochowane czy co, na kolor auta nie patrzyłem, czy to fotka sprzed LPG; no ale nieważne; a to z gaźnikiem po prostu jakośnie dawało spokoju,bo raczej albo jest wtrysk i i.e. albo gaźnik... a o tryskjącym to od wtrysku, gaźńik mix... może głupi żart, skoro na taki text masz tak reagować... spoko; zimna powaga 1000% i nie musisz mi "panie"ja tam wolę luźniej nawet, na ty... heh, może to ja za dobry humor wczoraj miałem, a tylko byłem ciekaw o co chodzi z gaźnikiem i.e. ; dobra, z mojej strony koniec OT, a jak odebrałeś to (źle, bo nie o to chodziło) jako wielką zniewagę to pisz na PW.mam nadzieję, że jednak zrozumiesz intencje;
-------------a co do BLOSu - nadal jestem ciekaw opinii, kto próbował, jakie efekty, czy warto rzeczywiście - (w gaźniku) w stosunku do miksera pod pokrywą gaźnika, nie w dolocie z filtra powietrza...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-01-2007, 19:13   

ok nic się nie dzieje tylko czasem się bulwersuje jak odnoszę wrażenie ze ktoś usiłuje się ze mnie nabijać


link do forum Hondy gdzie zamontowano BLOS'A
http://www.honda-crx.info...wykresy&start=0
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2007, 20:23   

titanea napisał/a:
u mnie wygląda to tak wiec chyba nie będę miał za bardzo problemów z włożeniem BLOS'A mam tam strasznie dużo miejsca :lalala:

Tylko, że blos potrzebuje miejsca w górę, czytałem opinie, że blos najlepiej pracuje w pozycji całkowicie pionowej choć instrukcja dopuszcza odchylenia od pionu i być tu mądry.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-01-2007, 20:45   

romano napisał/a:
titanea napisał/a:
u mnie wygląda to tak wiec chyba nie będę miał za bardzo problemów z włożeniem BLOS'A mam tam strasznie dużo miejsca :lalala:

Tylko, że blos potrzebuje miejsca w górę, czytałem opinie, że blos najlepiej pracuje w pozycji całkowicie pionowej choć instrukcja dopuszcza odchylenia od pionu i być tu mądry.



Dokladnie, ja teraz u siebie mam go praktycznie w pionie i widac duzo zywsza reakcje na puszczenie gazu, momentalnie odcina dawke gazu.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2007, 23:57   

zalecają w pionie o ile czytałem,ale do max 30'dopuszczają odchyłki... chodzi tu może o inny bajer, o którym pisano przy okazji nie blosów a mixerów innych, tego polskiego gościa pomysłu, że w zależn.od pozycji/kąta/miejsca w puszczenia gazu może się nierównomiernie mieszać z powietrzem,nie ma pełnej efektywności spalania... ile w tym prawdy...?ale to inny temat...ale chodziło o coś jak: np strumień powietrza ,dolot,gaz wpuszczonyz boku- nie miesza się równomiernie z powietrzem ale leci bokiem strumienia,gorsze spalanie, ponadto bardziej wypala tą cząść cylindra (wręcz deformuje po czasie) gdzie się lepiej spala(różnica temp spalania naobszarach cylindra),noale to też trochę hmmm... szczegóły tej ciut innej bajki,nawet tu poruszane: http://www.gazmikser.prv.pl/ zakładka "schemat"
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-01-2007, 07:24   

W BLOS'ie chodzi o cos troche innego, posiada on podcisnieniowo sterowana pionowo poruszająca sie po dyszy dawkujacej LPG "zastawke" i jesli kat pochylenia bedzie zbyt duzy moze dojsc do zwiekszenia tarcia miedzy zastawka a dyszą, co bedzie prowadzilo w konsekwencji do wolnego schodzenia z obrotow i skokowego przemieszczania sie tej zastawki przy "dodawaniu gazu" przez co dokladnosc dawkowania lpg radykalne zmaleje. w wolnej chwili nasmaruje w jakims programie gradficznym schametycznie budowe BLOS'a i jego zasade dzialania i mysle ze wtedy zrozumiecie o co w tym wszytkim tak naprawde chodzi ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-01-2007, 08:45   

Grzesiu przy okazji jeśli byś mógł to strzel kilka fotek demonstrujących jak to wszystko wygląda po zamontowaniu ;]
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-01-2007, 12:14   

Nie ma problemu, wieczorkiem cos pykne pogladowo ....



Zgodnie z obietnica fotka jak wyglada zamontowany BLOS u mnie w sedici.


_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-01-2007, 23:25   

dzięki wielkie ;]
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load