|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
BLOS gaźnik gazowy |
Autor |
Wiadomość |
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-12-2006, 10:40
|
|
|
Zastanawiam sie czym rozni sie blos dany w gaźnikowcu od przewodu gazu "wpietego" w dolot...
Kiedyś jak kupilem auto, to przewod gumowy od gazu "wchodził" do dolotu przed sama puchą... Potem mi zakleili tą rure, dali podstawke pod pokrywę gaźnika i wstawili ten nedzny mikser, co prawda od tamtego czasu nie mam "wystrzałów", ale rzeczywiście moc silnika na PB spadła zapewne przez ograniczenie doplywu powietrza... czy nie warto spowrotem wstawić węża w dolot, ale wtedy koniecznie zapalać na benzynie, żeby obudowa filtra powietrza nie latała po całej kom,orze silnika... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-01-2007, 20:43
|
|
|
W gaźnikowcach wygląda to trochę inaczej, przy mikserze w postaci nakładki na gaźnik nie dławi on przelotu bo i tak jego sumaryczna średnica z obu przelotów jest większa niż seryjna zwężka w dolocie 34mm, problem zaczyna się gdy wywalimy zwężkę wtedy mikser nad gaźnik okazuje się "za duży" i nie da się wyregulować takiej instalki.
Dobrym rozwiązaniem byłoby wsadzenie blosa zamiast zwężki i przy odpowiedniej regulacji zarówno gaźnika jak i instalacji lpg powinno być lepiej na benie i na gazie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 00:02
|
|
|
taki na moment jednorazowy OT: na tym zdjęciu nie masz ofkozzz LPG jeszcze, bez parownika itp... przed założeniem fotka... 2) to zdjęcie normalnego gaźniczka, nie i.e., a podpisujesz nadal 1.4 i.e. gaźnik... i.e. czy gaźnik... ? czy gaźnik tryskający śmiechem dobra, koniec OT; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-01-2007, 09:50
|
|
|
Po pierwsze jak jesteś ograniczony to się nie odzywaj bo w tym momencie podniosłeś mi ciśnienie.
Po drugie skoro mówię że mam gaz i autko koloru białego a w dowodzie pisze jak byk że to i.e. to chyba rzeczą logiczną jest to że fotkę wygrzebałem w necie oraz zaznaczyłem (prowizorycznie ale jest) na niej co i jak z gazem
Po trzecie jak narobię sobie fotek własnego autka wtedy będziesz mógł dodawać zbędne posty panie unknown a jak narazię cisza bo ten temat dotyczy BLOS'A |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 17:29
|
|
|
dobra, sorry... nie miałem na celu/ myśli 'burzawy' żadnej,raczej nigdy nie mam...a sam nad BLOSem się zastanawiałem i chętnie śledzę temat... heh, zbyt chyba nerwowo reagujesz, trudno; fotka możliwe,że z innego auta, choć na kolor twego nie zwracałem uwagi (można pomalować zawsze )... byłem ciekaw tylko jak to masz z LPG,czy jakoś dziwacznie pochowane czy co, na kolor auta nie patrzyłem, czy to fotka sprzed LPG; no ale nieważne; a to z gaźnikiem po prostu jakośnie dawało spokoju,bo raczej albo jest wtrysk i i.e. albo gaźnik... a o tryskjącym to od wtrysku, gaźńik mix... może głupi żart, skoro na taki text masz tak reagować... spoko; zimna powaga 1000% i nie musisz mi "panie"ja tam wolę luźniej nawet, na ty... heh, może to ja za dobry humor wczoraj miałem, a tylko byłem ciekaw o co chodzi z gaźnikiem i.e. ; dobra, z mojej strony koniec OT, a jak odebrałeś to (źle, bo nie o to chodziło) jako wielką zniewagę to pisz na PW.mam nadzieję, że jednak zrozumiesz intencje;
-------------a co do BLOSu - nadal jestem ciekaw opinii, kto próbował, jakie efekty, czy warto rzeczywiście - (w gaźniku) w stosunku do miksera pod pokrywą gaźnika, nie w dolocie z filtra powietrza... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 20:23
|
|
|
titanea napisał/a: | u mnie wygląda to tak wiec chyba nie będę miał za bardzo problemów z włożeniem BLOS'A mam tam strasznie dużo miejsca |
Tylko, że blos potrzebuje miejsca w górę, czytałem opinie, że blos najlepiej pracuje w pozycji całkowicie pionowej choć instrukcja dopuszcza odchylenia od pionu i być tu mądry. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 20:45
|
|
|
romano napisał/a: | titanea napisał/a: | u mnie wygląda to tak wiec chyba nie będę miał za bardzo problemów z włożeniem BLOS'A mam tam strasznie dużo miejsca |
Tylko, że blos potrzebuje miejsca w górę, czytałem opinie, że blos najlepiej pracuje w pozycji całkowicie pionowej choć instrukcja dopuszcza odchylenia od pionu i być tu mądry. |
Dokladnie, ja teraz u siebie mam go praktycznie w pionie i widac duzo zywsza reakcje na puszczenie gazu, momentalnie odcina dawke gazu. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 23:57
|
|
|
zalecają w pionie o ile czytałem,ale do max 30'dopuszczają odchyłki... chodzi tu może o inny bajer, o którym pisano przy okazji nie blosów a mixerów innych, tego polskiego gościa pomysłu, że w zależn.od pozycji/kąta/miejsca w puszczenia gazu może się nierównomiernie mieszać z powietrzem,nie ma pełnej efektywności spalania... ile w tym prawdy...?ale to inny temat...ale chodziło o coś jak: np strumień powietrza ,dolot,gaz wpuszczonyz boku- nie miesza się równomiernie z powietrzem ale leci bokiem strumienia,gorsze spalanie, ponadto bardziej wypala tą cząść cylindra (wręcz deformuje po czasie) gdzie się lepiej spala(różnica temp spalania naobszarach cylindra),noale to też trochę hmmm... szczegóły tej ciut innej bajki,nawet tu poruszane: http://www.gazmikser.prv.pl/ zakładka "schemat" |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-01-2007, 07:24
|
|
|
W BLOS'ie chodzi o cos troche innego, posiada on podcisnieniowo sterowana pionowo poruszająca sie po dyszy dawkujacej LPG "zastawke" i jesli kat pochylenia bedzie zbyt duzy moze dojsc do zwiekszenia tarcia miedzy zastawka a dyszą, co bedzie prowadzilo w konsekwencji do wolnego schodzenia z obrotow i skokowego przemieszczania sie tej zastawki przy "dodawaniu gazu" przez co dokladnosc dawkowania lpg radykalne zmaleje. w wolnej chwili nasmaruje w jakims programie gradficznym schametycznie budowe BLOS'a i jego zasade dzialania i mysle ze wtedy zrozumiecie o co w tym wszytkim tak naprawde chodzi ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-01-2007, 08:45
|
|
|
Grzesiu przy okazji jeśli byś mógł to strzel kilka fotek demonstrujących jak to wszystko wygląda po zamontowaniu ;] |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-01-2007, 12:14
|
|
|
Nie ma problemu, wieczorkiem cos pykne pogladowo ....
Zgodnie z obietnica fotka jak wyglada zamontowany BLOS u mnie w sedici.
|
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-01-2007, 23:25
|
|
|
dzięki wielkie ;] |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|