Fiat Tipo 1.6 i.e. podtlenek LPG |
Autor |
Wiadomość |
wuemka
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 12 Skąd: Cesarstwo Toruńskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-11-2013, 12:04 Fiat Tipo 1.6 i.e. podtlenek LPG
|
|
|
Witam, widzę że trochę tak tutaj ostatnio mało ruchu, więc po przekopaniu całego forum napiszę sobie jeszcze raz, a co! Mam nadzieję, że nikogo tym nie urażę
No więc sprawa ma się tak. Kupiłem ostatnio pięknego Tipolota - jak w temacie 1.6 i.e. rocznik 94, w gazie. No i sprawa miewa się tak. auto super, jeździ skręca hamuje, ale do konkretów czyli do gazu. Wydaje mi się, że pali troszeczkę za dużo...
Na trasie jadąc maksymalnie 95 km/h wyszło mi.. 8 litrów na 100km, a było ciemno i pusto środek nocy więc praktycznie stała prędkość bez zwalniania przyspieszania. Po mieście jeżdżąc (no trochę korków było, ale Toruń to nie Warszawa) wyszło prawie 14. Od razu uprzedzając jeżdżę po dziadkowemu, rzadko kiedy przekraczam 3k rpm, na ekonomizer patrzę jak głupi - takie przyzwyczajenie z BMW no i tutaj pojawia się pytanie.
Słyszałem i czytałem że te silniki nie należą do najoszczędniejszych, no ale żeby paliło mi prawie tyle co 3 litrowa beema? Co jakiś czas zapala się (i nie gaśnie aż do wyłączenia silnika) kontrolka która wygląda jak.. wtryskiwacz? Moje pierwsze założenie to sonda lambda - w starej fieście miałem taką przygodę że po mieście łykała 12 i okazało się że właśnie to to ustrojstwo. nie chcę się ładować w koszta mimo że nowa sonda to tylko... albo aż 100 złotych.
Doradźcie coś, bo budżet się kurczy
Pozdrawiam z grodu Kop(i)ernika i do zobaczenia na trasie |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 13-11-2013, 15:26
|
|
|
wuemka napisał/a: | Na trasie jadąc maksymalnie 95 km/h wyszło mi.. 8 litrów na 100km |
Prawidłowo
wuemka, a co do miasta ciut za dużo ale nieznacznie, w jakim stanie świece, kable wn regulowałeś gaz filtr gazu ok filtr powietrza ok |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
wuemka
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 12 Skąd: Cesarstwo Toruńskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-11-2013, 15:36
|
|
|
czyli jednak ten typ tak ma. co mnie trochę dziwi, bo kadett 1.6 też na jednopunkcie po mieście się zadowolił ósemką, a w trasie to i koło 7 pił. no ale trudno, sentyment zwyciężył to trzeba te kilka złotych więcej mu wlać
świece i kable dobre, bo poprzedni właściciel pół roku temu wymieniał razem z kopułką i palcem.
gazu nie regulowałem, filterka nie wymieniałem jeszcze, ale myślę z w takim razie to będzie punktem numer jeden w moim planie.
dzięki za szybką odpowiedź! |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-11-2013, 19:16
|
|
|
Pali mi tyle samo, w tym samym mieście Motor ten sam, 1.6 i.e 75KM. Jedyne co, to nie powinna Ci się świecić marchewa na gazie, prawdopodobnie jest coś nie tak z odcięciem wtrysku/emulacją sondy lambda. Napisz jeszcze jaką masz instalacje. |
|
|
|
|
wuemka
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 12 Skąd: Cesarstwo Toruńskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-11-2013, 16:32
|
|
|
z tego co kojarzę, II gen. nie wiem jaki sterownik, czy cokolwiek tam jest. jutro z rana podejdę do auta i spojrzę dokładnie |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2013, 00:10
|
|
|
wuemka, Możesz mieć tylko atrapę instalacji II generacji a tak naprawdę masz pierwszą.
Podaj model sterownika i firmę, napisz też jaką masz centralkę do przełączania benzyna/gaz (włącznik 3 pozycyjny czy też jeden przycisk do przełączania).
Potem będziemy dalej myśleć. Najlepiej jakbyś zrobił fotki
Po mieście faktycznie za dużo pali. Przy ciężkiej nodze po mieście powinien spalać nie więcej niż 12 litrów. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
wuemka
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 12 Skąd: Cesarstwo Toruńskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-11-2013, 16:41
|
|
|
To ze sie swieci marchewka to normalne. Co do spalania to spruboj jeszcze zaslepic dziure przy filtrze badz rure idaca do kolektora. Chodzi o dolot cieplego powietrza z kolektora. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-11-2013, 23:32
|
|
|
wuemka, Miałem taką instalację gazową w jednym z Tipo i w audi 80. Bardzo dobra centralka, łatwa w regulacji i nie skomplikowana.
Czyli masz II generacje i bardz dobrze.
Co do spalania to tak jak piszę Vego odłącz rurę od kolektora wydechowego idącą do filtra powietrza.
Musi sobie zasysać zimne powietrze. Tak się robi przy inst LPG ponieważ gaz nie lubi ciepłego powietrza.
A co do marchewki to przy takiej instalacji nie powinna sie świecic. Do sprawdzenia sonda lambda ponieważ sterownik Bingo M pobiera odczyty tylko z sondy. Pod żadne inne czujniki nie jest podłączany.
Więc sonda może się zawieszać i stąd zaświeca się kontrolka. Wtedy podaje ona błędną mieszankę do wtrysku.
Sondę najlepiej sprawdzić u gazownika. Podłączy ci centralkę jaką masz w aucie do kompa i na lapku sprawdzi jakie odczyty ma sonda.
Powodzenia
Daj znać jak idą sprawy. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
wuemka
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 12 Skąd: Cesarstwo Toruńskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-11-2013, 20:20
|
|
|
ok, dziękuję za dobre rady
jutro postaram się pokombinować z tym zimnym powietrzem, a gazownik dopiero na środę.
tak czy inaczej, będę na bieżąco informował na czym stanęło
** Dodano: 20-11-2013, 16:33 **
melduję co następuje!
rura od kolektora do filtra nie istnieje, poprzednik ją już zdemontował, więc nie w tym tkwi problem.
pojechałem do gazownika, który jak zabrał się do roboty niestety został kopnięty prądem
okazało się że jeden przewód był nadpalony i "robił zwarcie na cewce", pan się zdziwił że do tej pory nie było większych problemów z gazem.
przewód naprawiony, gaz wyregulowany, sonda daje dobre odczyty - ale generalnie nie posiadam attuatora, tylko wolne obroty ustawiane na śrubę. no cóż, taki patencik
auto wyraźnie żwawsze, nie sprawdzałem jeszcze spalania - dojeżdżę na tym co mam w zbiorniku i pierwsze szacunkowe obliczenia będę mógł robić.
mam jednak jeszcze jeden zgryz, który nie dotyczy już stricte gazu, ale nie wiem czy mogę offtopować |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-11-2013, 20:56
|
|
|
Napisz jeszcze w jakim warsztacie byłeś Mając sprawną sondę to warto założyć attuator, silnik powinien lepiej się zachowywać no i mieszanka będzie bardziej dopasowana do zapotrzebowania silnika. Czekam na info o spalaniu |
|
|
|
|
wuemka
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 12 Skąd: Cesarstwo Toruńskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-11-2013, 19:48
|
|
|
jeśli spalanie się nie zmieni będę myślał o attuatorze, może to pomoże
aktualnie mogę powiedzieć tylko że po zatankowaniu 15 litrów i przejechaniu 80 km przed regulacją (50 trasa, 30 miasto), dzisiaj ostatnie krople wyjeździłem mając na przebiegu dziennym 130km.
wychodzi więc zatem według moich obliczeń niecałe 12 litrów na 100, co dalej wydaje się sporą ilością...
dolałem za 20 złotych, co po dzisiejszych cenach daje prawie 7.5 litra, a to w końcu powinno pozwolić na przejechanie... mam nadzieję, ok 70 kilometrów.
jeśli chodzi o warsztat - tylko i wyłącznie totu na skrzyżowaniu chrobrego i polnej. sokola zraziła mnie do siebie już parę lat temu i omijam ich szerokim łukiem. więcej niestety w naszym pięknym grodzie nie znam |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-11-2013, 19:55
|
|
|
Bingo M to jedna z lepszych centralek 2 generacji, więc na pewno będzie Ci się opłacać założyć attuator. Co do warsztatów LPG to w Lubiczu jest AUTO-FLESZ, zakład polecany na lpg-forum, znają się na rzeczy. |
|
|
|
|
wuemka
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 12 Skąd: Cesarstwo Toruńskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-11-2013, 23:51
|
|
|
w piątek pojadę do Lubicza, wypytam, wywiem się co polecają... może mieli z czymś podobnym do czynienia
dzięki! |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-12-2013, 17:52
|
|
|
I jak tam? |
|
|
|
|
wuemka
Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 12 Skąd: Cesarstwo Toruńskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2013, 12:26
|
|
|
generalnie plany niestety się posypały, gazownik przełożony dopiero na przyszły tydzień. do tej pory niestety poprawy nie ma - za te 7.5 litrów zrobiłem 50 kilometrów...
** Dodano: 13-12-2013, 16:10 **
mały update, udało się dzisiaj dotrzeć do Lubicza. Pan popukał postukał, popatrzył... stwierdził, że albo skręcić śrubę, albo inwestować w attuator.
druga opcja jest na tyle niepewna, że może być coś jeszcze nie tak z sondą (chociaż jak powiedzieli mi w poprzednim warsztacie wszystko jest ok).
no i człowiek teraz głupieje, sam nie wie co ma robić |
|
|
|
|
koraf12
Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 31 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-02-2014, 18:27
|
|
|
ja mam tipo 1.4 i.e. na sterowniku stag xl i parownik brc tecno 100 i był na krokowcu. Dlaczego był? bo żarł w miecie nawet do 14 a szczególnie jak się nagrzał.
Teraz mam na zwykłej śrubie, zamiast tej oryginalnej puszki z filtrem co się nagrzewała jak piekarnik mam założony monowtrysk z bravy 1.4 12v z pokrywą i filtrem powietrza od niej i zamiast mixer na wtrysku to do gumy ale strumieniowy.
Niezauważalny spadek mocy z powodu zwężki, spalanie w mieście średnio około 9,5 litra a w trasie (oczywiście światła dzienne led )nawet do 7.5 litra nie przekraczając 120km/h.
Planuje jeszcze odizolowanie kolektora ssącego od układu wodnego, żeby nie był podgrzewany. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2014, 22:43
|
|
|
koraf12 napisał/a: | Planuje jeszcze odizolowanie kolektora ssącego od układu wodnego, żeby nie był podgrzewany. |
Co to da? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
koraf12
Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 31 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-02-2014, 19:05
|
|
|
da zimniejszą temperaturę zasysanego powietrza, bo jak wiadomo gaz nie lubi ciepłego. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-02-2014, 23:56
|
|
|
koraf12, to ja ostatnio w seju z lpg uruchomilem klapke od cieplego powietrza by zasysalo znad kolektora wydechowego.Czyli zle zrobilem?Poki co nie zauwazylem zadnych zmian w pracy silnika. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2014, 07:20
|
|
|
shagger78 przy tych temperarurach, które teraz panują silnik będzie się szybciej nagrzewał, czyli dobrze zrobiłeś. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2014, 12:56
|
|
|
vego21, klapka od cieplego powietrza byla celowo zablokowana tak ze lecialo tylko zimne. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2014, 19:24
|
|
|
Domyslam sie ze celowo. Ale na zime zawsze podlaczalem cieple powietrze z kolektora, tym bardziej ze do roboty mam 8 km i ciepelka nigdy za malo |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2014, 20:24
|
|
|
vego21, celowo ktos to zrobil(klapka podparta zarowka H4 by nie mogla sie ruszyc)Po odblokowaniu nie zauwazylem zadnych zmian ani w pracy silnika ani w szybszym nagrzewaniu. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|