|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak podnieść obroty na biegu jałowym |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 22-03-2012, 21:49 Jak podnieść obroty na biegu jałowym
|
|
|
Witam, jest dużo informacji na forum jak regulować itp. ale jak podnieść obroty na biegu jałowym to nie mogę znaleźć. Mam u żony w aucie 1.4 ie instalacje Stag, auto pali rewelacyjnie mało, ok 10 litrów, ale dokładniej będę wiedział po wypłacie . Jest tylko jeden problem, obroty ma 750 i czasami niższe a jak się włączy wentylator chłodnicy to jeszcze mniej. Jak zwiększyć obroty, w końcu jest od tego silnik krokowy na rurze od gazu, a co ciekawe jest oprócz tego śruba do regulacji przy krokowcu? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-03-2012, 22:01
|
|
|
Na parowniku zwykle jest to najmniejsza sruba regulacyjna.Zwykle przy kroccu ktorym gaz leci do silnika.W parowniku lovato,lovtec na srubokret plaski. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 23-03-2012, 06:39
|
|
|
ok dzięki. Zobaczę może dzisiaj co tam na parowniku jest. Napiszę jak będę coś wiedział, ale jestem zdziwiony że przy elektronice trzeba to robić ręcznie.
I JESZCZE JEDNO PYTANIE: czym się reguluje przejście z benzyny na gaz. U mojej żony w ogóle nie jest to odczuwalne, tak jakbym jechał cały czas na jednym paliwie, natomiast u mnie obroty spadają powiedzmy z 2,5tys obrotów na 1-1,5tys obrotów i jak się domyślacie potrafi nieźle bujnąć "bańką" przy tym |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2012, 07:20
|
|
|
Moment przejscia(przy jakich obrotach)reguluje sie w przelaczniku benzyna/gaz.Tam jest maly otworek na srubokret i tam regulujesz.
W silnikach gaznikowych momentu przejscia prawie nie czuc ale z ukladem wtryskowym z plynnoscia przejscia b/g roznie to bywa i jest zalezne od ustawien instalacji gazowej. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 23-03-2012, 22:32
|
|
|
regulowałem tą śrubką w centralce i u mnie reguluje się właśnie moment przejścia(przy jakich obrotach to następuje) ale nie płynność, a właśnie o to mi chodzi. Problem w tym że moja instalacja, komp nie jest podłanczalny do interfejsu, a firma w której to było zakładane jest 60km ode mnie, wiec chyba przeboleję ten mankament. w niedzielę jeżeli będzie ładna pogoda zobaczę tę śrubkę na parowniku - dzięki! |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-03-2012, 22:45
|
|
|
Pablo84K napisał/a: | komp nie jest podłanczalny do interfejsu |
Podaj model. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 24-03-2012, 06:38
|
|
|
LIDER 1.2 jest to układ-płytka(oni nawet tego komputerem nie nazywają) i ma przycisk do robienia resetu, jedynie znikomą regulacje robi się podobno za pomocą zworek. Nawet nie ma możliwości podpięcia jakiegokolwiek kabla od kompa, a szkoda bo auto ma kopa jak na 1.4 ale w łodzi w lato pali 12-12,5 a na trasie przy wciśniętym do podłogi pedale gazu(V-max 140) 9.3litra. Coś w tym rodzaju:
http://www.fotosik.pl/pok...1736b8a75c.html
tylko że to jest jakaś bogatsza instalacja, ja mam bez wtyczki do PC.
** Dodano: 25-03-2012, 17:15 **
ok zrobiłem zdjęcie parownika, są dwa pokrętła. Które jest do mieszanki, a które do obrotów? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|