|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Konserwacja reduktora |
Autor |
Wiadomość |
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 16:23 Konserwacja reduktora
|
|
|
Mam instalację BRC. Moje pytanko to gdzie spuszcza się okresowo maź która zbiera się w reduktorze. Czy koniecznie należy rozebrać reduktor? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 29-03-2008, 16:48
|
|
|
mirek, nie wiem jak dokładnie ten reduktor wygląda ale domyslnie reduktor jest montowany aby śrubka do spuszczania była umieszczona w najniższym punkcie redktora i zawsze sie spuszcza na rozgrzanym silniku i zgaszony. ale to chyba oczywiste. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 17:25
|
|
|
hmm... ojciec miał BRC, może ślepy byłem ale tej śrubki tam nie widziałem...
poza tym może jednak lepiej rozebrać reduktor i przeczyścić od wewnątrz trochę? od razu membranki zmienić i inne przygwizdy... warto... czy chwilowo brak funduszy na zestaw do regeneracji? samo takie psuszczanie mazi wiele nie da, pewno miejscami się pozaklejało to i owo... lepiej może jak robić z reduktorem to porządnie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2008, 18:55
|
|
|
NIE WE WSZYSTKICH REDUKTORACH JEST SRUBA UPUSTOWA |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 09:49
|
|
|
od dołu ( od spodu) reduktora coś jest, jakaś krótka rurka pcv, muszę ją dokładnie obejrzeć co tam pod nią jest, możliweże to to, a reduktor swoją drogą kwalifikuje się do zmiany membran - u mnie komplet oryginałów kosztuje 110 zł, na allegro zamienniki - 60zł ale chyba zainwestuję w oryginał, gorzej tylko z czasem i dlatego najpierw zobaczę co z tym upuszczaniem krwi da się zrobić |
|
|
|
|
sabam123456
Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 23 Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-04-2008, 16:37
|
|
|
jezeli masz isntalacje gaźnikową to mozesz miec reduktor podciśnieniowy i wtedy zapewne owej śruby nie bedzie tak jak u mnie i dokladnie samo przeczyszczenie nie wiele daje tak naprawdę to regeneracje jest najlepsza, albo wogole wymiana reduktora bo np. podcisnieniowych srednio chca regenerowac bo poprostu sie nie oplaca, ja ostatnio wymienilem razem z wezykami wodnymi i jest GIT pali mi ok 9 litrow na 100 km a silnik 1.4 |
_________________ Tipi 1.4e + gaz |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-04-2008, 22:23
|
|
|
wymienić możesz reduktor, ale tak czy tak będzie trza go regulować;
lepiej kup dobry zestaw naprawczy, nie najtańszy no-name z materaca membrany;
dasz parę dych ale zrobisz sobie to dobrze i będzie ok; podregulujesz wstępnie (opis był na forum nawet jak z grubsza wspóczynnik lambda ustawić bez sondy etc) a jak pojeździsz i się ułoży, membranki uelastycznią to podregulujesz drui raz;
tańszy to zabieg niż nowy reduktor a skuteczny; no i mniej od razu spali a odzyska nieco dynamiki na LPG; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-04-2008, 00:14
|
|
|
Był opis mówisz? A do gaźniczka też był?
Ja jak na razie wyregulowałem na zasadzie przypadku, słuchu i odczuć. Przypadkowo mi się śruba skręciła na wężu idącym do miksera... To ją na max skręciłem, na wolnych chodzi jak tylko podgazuję to się dusi... więc odkręciłem śrubkę tak żeby ładnie na obroty wchodził...i wygląda że jest ok. I tak muszę na regulację do gaziarza pojechać... |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
sabam123456
Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 23 Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-04-2008, 16:18
|
|
|
w regulacji niechodzi o to zeby lambda byla 1 ale rowniez zeby inne wspolczynniki spalania bylo ok jak co co2 itd.
samemu to mozna conajwyzej wyregulowac maszynke do wlosow
a zestawy naprawcze w gruncie rzeczy sa dobre na krotką mete
takie moje zdanie |
_________________ Tipi 1.4e + gaz |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-04-2008, 18:14
|
|
|
jak miał dobrze ustawioną instalację wcześniej to po regeneracji reduktora regulacja wg opisu starczy wg mnie; ja ustawiałem sobie lambdę nieco powyżej 1 w zakresie wyższych obrotów, metodą chałupniczą co prawda, jak w opisie, ale na analizatorach przy okazji bywałem i zawsze było bdb, więc da się;
regulowałem po regeneracjach zawsze sobie sam + ew poprawki drobne po przejechaniu jakichś odcinków;
zestawy naprawcze są i takie do D i takie bdb, zależy jaki kupi, ale warto orginalne; zawsze taniej niż reduktor a będze też dobrze; np obudowa metalowa reduktora raczej się nie zużyła jeszcze przecież
** Dodano: 02-04-2008, 19:16 **
dcfan, opis by do instalacji zwykłej mieszalnikowej I generacji, co masz kilka śrub na reduktorze i śrubę dławienia na wężu; instalacje takie są w gaźnikowcach, więc TAK do gaźniczka opis był, instalki te także czasem do wtrysków dla pozornej oszczędności ludzie zakładali, choć niezbyt to dobrze wtedy chodzi - więcej żre i więcej traci; choć łatwiej z kolei naprawić/zregenerować/wyregulować; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|