|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
OD CZEGO SĄ TE ŚRUBKI BRC |
Autor |
Wiadomość |
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2012, 21:40 OD CZEGO SĄ TE ŚRUBKI BRC
|
|
|
witam mam parownik brc i potrzebuje go sobie wyregulować bo tipko pali mi za dużo 14L na 50 km i założony mam taki o to parownik i nie wiem od czego dana jest śruba i mam pytanie od czego jest śrubka 1 i 2 i od czego one służą
i może wie jak ktoś jak dobrze mogę to wyregulować ????
a na wężu od parownika do miksera mam ręczną regulacje
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-01-2012, 00:52
|
|
|
flor16 napisał/a: | i może wie jak ktoś jak dobrze mogę to wyregulować ???? |
mysle tak na chlopski rozum, ze analizator spalin tu moze duzo pomoc. i proponuje bez pojecia samemu nic nie kombinowac. w czystej teorii nie powinno sie nic stac, jak sam zaczniesz krecic, lecz nigdy tego nie wiesz. takze prosze o nie pytanie tu o podobne rzeczy, gdyz jeszcze drugi taki sam inteligent jak Ty zechce sam regulowac bo podpatrzy i niezle narozrabiacie. Prosze o rozwage |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2012, 09:51
|
|
|
pierwsze to płyn do garów i połączenia sprawdź |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-01-2012, 19:05
|
|
|
maniutek, ta na pewno mi pomoże jak mam zawory wypalone i czeka mnie re mąt głowicy a wyregulować che tak na oko zarazie
i mam pytanie czy tam też taki mądry byłeś jak masz kasę to lataj sobie po warsztatach |
_________________ ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 31-01-2012, 20:32
|
|
|
Kolego licz sie ze słowami, bo ludzie chcą ci pomoc, a ty ich obrazasz, więc sie troche zastanow. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-02-2012, 11:02
|
|
|
Nie masz kasy na warsztat ale stać Cie na 28 litrów gazu na 100 km. Za regulacje zapłacisz 30 zł i po problemie, nie kombinuj sam bo to jest na pewno nie opłacalne. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 01-02-2012, 12:34
|
|
|
flor16, Jak jesteś taki mądry to po co ten temat Jak wiesz lepiej i chcesz kombinować to rób to na własną rękę bo tu nikt palcem przy tym nie kwinie. Ja zapłaciłem za regulacje itp ok 40 zł, i się opłacało, bo spalanie mi momentalnie spadło na możliwy do przyjęcia wynik |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-02-2012, 18:56
|
|
|
mi po włsanym przestawianiu gazu tipo 1.4 hlało 16litrów masakra, dla porównania golf 1.8 potrafi zejsc ponizej 9/100, wiec nie radze samemu kręcic śrubkami od gazu |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-02-2012, 20:46
|
|
|
Ustawienie gazu nawet na analizatorze jest trudne i zajmuje trochę czasu bo jest tam kilka parametrów do ustawienia. Nie wspomnę ze policja może Cię zatrzymać i zabrać dowód jeżeli samochód przekracza dopuszczalną emisję CO2. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2012, 00:02
|
|
|
flor16 napisał/a: | i mam pytanie czy tam też taki mądry byłeś jak masz kasę to lataj sobie po warsztatach
| i gwarantuje Ci, ze za nastepny taki tekst masz ostrzezenie o wartosci 3, czyli zakaz pisania na forum. Na tydzien. I ochloniesz od razu ! A jak nie masz kasy, to wstaw TIPO za stodole i niech czeka na lepsze czasy, nic zlosliwego nie napisalem w Twoja strone, jedynie poradzilem. Jezeli kazdy by sobie tak krecil srubkami jak Ty, to po co gazownicy? homologacje? przeglady LPG? Przeciez sam sobie mozesz wsyztsko zrobic.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2012, 22:25
|
|
|
Prawda taka że moża ustawiać 1 generację na słuch bez analizatora spalin co do różnych parametrów to jest śruba od regulacji składu i obwód dodatkowy , i register
jak masz to wszystko to można zrobić tak ,,,,
autko na 3000 obrotów
i odkręcasz register na maxa potem zakręcasz jak zacznie przygazać odkręcasz 1 obrót
teraz reduktor chodzi fura na wolnych odkręcasz śrubę i w momencie przygasania(spadku obrotów) sie zatrzymujesz i kręcisz w druga stronę licząc obroty i tak ze 2 razy jak dojedziesz do skrajnego położenia dokręcanie ubogo odkręcanie bogato ,,,to np różnica między tymi stanami to 3 obroty to ustawiasz na 1,5 czyli na połowie a możesz dodać odrobinkę by labda była wieksza ,,i to tyle ,,,,
i jest to metoda jak sie nie ma analizatora ,, |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-02-2012, 21:53
|
|
|
aha no dobra ale które jest to ten obwód dodatkowy i register na tym parowniku bo mam jeszcze drugi parownik taki jak na foto to morze jego sobie wsadzę i będzie łatwiej to ustawić tylko nie wiem gdzie się ten wężyk podłącza co od niego odchodzi
|
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2012, 22:57
|
|
|
jest kilka opcji nie standardowych ,,,
na kompensacje to nie wygląda ,,,hm,,,, co to za reduktor,, |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-02-2012, 23:57
|
|
|
piotr1 napisał/a: | na kompensacje to nie wygląda ,,,hm,,,, co to za reduktor,, |
lovato ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2012, 08:27
|
|
|
Jest to parownik Lavato i na nim nic nie jest napisane. Ma tylko jedną regulacje - tą, ktora widać na fotografii. Duża śrubka plastikowa jest na płaski śrubokręt.
Moderowany: | Pała z polskiego ! Zeby w jednym zdaniu zrobic tyle bledow.Az w oczy razi. Prosze pisac powoli i zachowujac wszelkie zasady budowania zdan w jezyku polskim ! |
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2012, 09:04
|
|
|
W to miejsca podłącza się wężyk podciśnieniowy, gazownicy robią odwiert w kol. ssącym i tam się wpinają z podciśnieniem, ale równie dobrze można zainstalować trójnik, gdzieś na podciśnieniu tym co jest już fabrycznie i tam się wpiąć. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2012, 09:53
|
|
|
aha to mogę się wpiąć w to co jest podłączony ekonomizer |
_________________ ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2012, 11:34
|
|
|
a nie jest to reduktor do podcisnieniowej instalacji ,,, te jedne z pierwszych ,,, |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2012, 11:43
|
|
|
Mnie to wygląda na Lovato RG-80 do gaźnikowca I gen |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2012, 12:43
|
|
|
W internecie wyczytałem,że ten parownik podejdzie do jedno-punktowego wtrysku.Zamotuje ten parownik i na nim lepiej wyreguluje dzialanie instalacji iwg mnie będzie lepiej pracowac bo jak wyregulowałem po swojemu instalacje brc to 10L na 60 km starcza. Lepiej jak wcześniej ale teraz cos jest nie tak, powniewaz jakoś na wolnych obrotach nie tak chodzi i mam problem. Obroty silnika ledwo co wkrecaja się do 2 tyś, natomiast pozniej silnik wkręca się dobrze
hehe no i musze zatankować hehe ale wczoraj było tak zimno że na stacji nie tankowali lpg i lipa |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-02-2012, 19:47
|
|
|
flor16, założyłeś temat we wtorek, dzis mamy sobotę, nie wiem ile przejechałes kilometrów i nie ważne. jeśli nic to auto stoi i niszczeje. za ten czas podjechałbyś jak człowiek dorosły do gazownika i za 30zł ustawiliby Ci lpg profesjonalnie. nie bałbyś się że jest za bogato za ubogo itd...
jest -20 na dworze... bądź twardy... może do lata wyregulujesz... pomyśl ile baków gazu wypalisz zanim to wyregulujesz...
w języku cyferkowym Ci to przeliczę
powiedzmy że robisz 60km dziennie, czyli wypala Ci 10l lpg dziennie. gaz mamy po 2.90PLN chyba, jak nie drożej.
Używając jedynie perspektywicznego myślenia powiązanego z prostą matematyką na poziomie 4kl szkoły podstawowej dziennie wydajesz 29zł na lpg. Od wtorku minęło 4 dni (wtorku nie liczą bo napisałeś post o 21:40 a sobota już sie kończy)
29zł x 4dni to wychodzi ~120zł... 4dni x 60km daje nam 240km...
Stary jadąc 2litrowym TDS'em na pełnej kur*** taniej mnie wychodzi
Chłopie!! myśl ekonomicznie... no chyba że śpisz na kasie. ale po przeczytaniu twoich wcześniejszych wpisów to nie wydaje mi się.
Nie odbierz tego jako złośliwość bo nie o to mi chodzi. Życie mnie nauczyło że czasem warto wydać trochę grosza żeby zaoszczędzić o wiele więcej. |
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2012, 20:24
|
|
|
Świstak Chlopaki wyzej juz mu to tlumaczyli, ale widze, ze koles jest madrzejszy i probuje nam wszystki udowodnic swoja zajebistosc....Dawno by juz podjechal do specjalistow od tego typu regulacji i mialby problem z glowy. Ja zawsze podziwialem tych, ktorzy robili cos na wlasna reke nie majac o tym zielonego pojecia...tu mamy okazje podziwiac wszyscy czytajacy ten temat :):) |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2012, 02:20
|
|
|
a ja jestem za chłopakiem niech działa sam nie jest to czarna magia jak wszyscy myślą i jadą do gazowników i placą np przykłady z życia
100% real
-wymiana filtrów do sekwencji w okresie gwarancyjnym 100 zł jak i po ,,,koszt 3 zł FFC i 10 zł FFL + jedna śruba i 2 opaski ...
- wymiana listwy valtek czerw na taką samą o zgrozo 500 zł koszt listwy 120 zł ....
-wymiana MJ za 400 zł koszt MJ 190 zł
i tak dalej i tak dalej...
choć ja dałem opis dosyć sprawny bo z tego korzystali gazownicy |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-02-2012, 11:12
|
|
|
piotr1, nie wiem jak u was z cenami, ale ja u siebie ostatnio za wyregulowanie gazu i wymiane filtra, zapłaciłem 15zł więc wszelkie ingerencje samemu, chyba w moim przypadku mijały by sie z celem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-02-2012, 11:03
|
|
|
w Krakowie jeden uczciwy zakład sie znajdzie ,,no i fachowy ,,,, reszta ,,,hm ,, |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|