|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
regulacja gazu a ilośc LPG w zbiorniku |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-08-2008, 08:27
|
|
|
konikks, masakra ;p może ci reszta w przewody poszła hehe teraz wyjeżdżam na drugi koniec polski i zastanawiam się jak to będzie z tankowaniem gazu bo w sumie udaję sie do niewielkiej wioseczki, boje się że nie znajdę stacji LPG w pobliżu a jak będzie to będzie syf gdzie albo będą oszukiwać średnio 5 litrów na tankowaniu albo załaduje jakieś zasiarczone badziewnie i stanę w szczerym polu |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-08-2008, 15:19
|
|
|
Ja mam butle 34l i zawsze wchodzi mi 27litrów jaka by to nie była stacja najmniejsze spalanie to jazda do 2500obr.
każde 500obr w zwysz. to litr gazu wiecej |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-08-2008, 16:48
|
|
|
poldek napisał/a: | Ja mam butle 34l i zawsze wchodzi mi 27litrów |
Mi dokładnie tak samo
poldek napisał/a: | najmniejsze spalanie to jazda do 2500obr.
każde 500obr w zwysz. to litr gazu wiecej |
Tu bym sie troche kłucił, bo mi najmniej spala gdy go trzymie w granicy 3000obr./min |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-08-2008, 17:44
|
|
|
egon11, u mnie faktycznie najmniejsze spalanie gazu jest do 2500obr/min. W ogole na gazie zeby mniej spalal, powinno sie jezdzic jak dieslem. Benzyna spokojnie pije przy 3000obr/min i wiecej. Tak juz jest. Dlaczego - niewiem, ale mam swojego zaufanego diagnoste i zwykle sprawdza sie to co mowi i stosuje sie do jego zalecen.
Sir-Rafal Taka anegdotka odnosnie zatankowanego przez Ciebie gazu. Kiedys podjechalem polonezem zatankowac gaz i bylem pewien ze do pelna wejdzie max 15l. Wiec kaze lac, a tam prawie 20l weszlo. No a ja mialem 30zl i mi nie starczylo zeby zaplacic. Zaczalem sie wyklocac, ze licznik im oszukuje. Wkoncu zaplacilem calosc karta. Przez dwa tygodnie nie tankowalem do pelna (ani na tamtej stacji) tylko tak za 30zl. Az na ktorejs ze stacji obslugujacy dystrybutor zwrocil mi uwage na nieszczelny przewod jakies 15cm za ostatnim zaworem (tym do tankowania). Faktycznie byl poszarpany. Przez niego uchodzila nawet 1/5 gazu podczas tankowania. Nawet nie czulem tego gazu ze gdzies ucieka. Ani ja, ani zaden z tankujacych. Ten ostatni zauwazyl nieszczelnosc kiedy schylal sie po korek ktory wpadl mu pod samochod. Usterke usunalem i juz nie mialem wiecej takich dziwnych sytuacji.
Przy kolejnym tankowaniu (w jego trakcie) schyl sie i popatrz czy nie widac gdzies na przewodzie uciekajacego "dymku" i oszronionego przewodu |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-08-2008, 20:43
|
|
|
Sprawa chyba się trochę wyjaśnia, chociaż nie do końca dobrze to brzmi.
Otóż dzisiaj była kolejna trasa i już od tego tankowania zrobiłem 350 km, a rezerwa dopiero zaczyna mi się zapalać, czyli jakoby z 5 litrów LPG jeszcze tam spokojnie było. U mnie spalanie w przedziale 9-10l/100km, czyli wychodzi, że jednak koleś nie oszukał i wlał te 39l.
Zatem pytanie? Czy to jest realne i możliwe? Czy to wina ich dystrybutora, czy mojej butli? Chyba na dniach podjadę na miejscowa stacje Orlenu, gdzie zawsze tankowałem i zatankuje, bo mnie martwi to w końcu cały zbiornik napełniony grozi małym wybuchem
Co do tankowania gazu w trasie to najlepiej nie czekać do "ostatniego oparu" tylko jak już ma się jakieś zaledwie 1/4 butli to wpadać do pierwszej lepszej stacji. Ja zawsze szukam Orlenu głównie, no i w Gryficach był, ale akurat dystrybutor LPG miał awarię... No i zawsze dobrze mieć trochę Pb, żeby ewentualnie dojechać ten kawałek trasy...
Ciechu78, dzięki za radę. Ostatnio robiłem zderzak i wszystko było ok, ale przy okazji zobaczę!
PS. Czy brak korka, tego plastikowego od gniazda do tankowania LPG to jakiś kłopot? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-08-2008, 14:18
|
|
|
Sir-Rafał napisał/a: | Ciechu78, dzięki za radę. Ostatnio robiłem zderzak i wszystko było ok, ale przy okazji zobaczę! |
pamietaj ze jak naprawiales zderzak to tego nie mogles zobaczysz. Tylko w trakcie tankowania i co najwyzej na kilka minut po. Poniewaz ucieknie tylko gaz z przewodu. Po drodze jest kilka zaworow i jesli jest uszkodzony to ucieka to co jest miedzy zaworami.
Cytat: | PS. Czy brak korka, tego plastikowego od gniazda do tankowania LPG to jakiś kłopot?
|
czasami na stacjach LPG wkurzaja sie ze musza przeczyscic gniazdo od blota i innego syfu, bo albo nie podlacza cie pod dystrybutor, albo bedzie brak szczelnosci. Pytaj na stacji LPG, zazwyczaj maja takie korki (mi dobrali za 5 zl, bo tez nie mialem) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-08-2008, 09:57
|
|
|
a ja powiem tak : czy renomowana czy nie renomowana to i tak kantują kumpel kiedyś nalał do bytli 40 litrowej 41 litrów... na orlenie (wtedy jeszcze CPN-ie) też dogadał z pracownikami i szefem bo miał dzwonić po psy...
ja mam jedną stację i zawsze tam tankuję... w porównaniu z innymi stacjami tam jak zatankuję to nie musze tak cisnąć auta żeby szło i robie jakieś 30-40 km więcej na trasie na pełnym zbiorniku niż jak tankuję na Shellu, BP czy innym orlenie... kiedyś zatankowałem na orlenie w Białobrzegach... nigdy więcej !!!
najlepiej tankować na jakiejś nowo otwartej stacji. na początku zawsze jest dobry gaz i tani ja płacę 2.12 PLN i gaz jest na prawdę zajebisty, na innych stacjach w radomiu i okolicach ceny nie spadają po niżej 2.25PLN/litr (chyba że Lukoil, tam jest po 2.17PLN i też nie jest zły). A co ciekawe inne paliwa na stacji na której tankuję, mają z Orlenu...
a ja mam jeszcze pytanie odnośnie gazu:
jak zachowuje się samochód kiedy do wymiany jest parownik bądź membrany ? nigdy wcześniej nie miałem auta na gazie.
czy więcej pali ? muli się ? skacze na obrotach lekko ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-08-2008, 11:21
|
|
|
Świstak napisał/a: | jak zachowuje się samochód kiedy do wymiany jest parownik bądź membrany ? nigdy wcześniej nie miałem auta na gazie.
czy więcej pali ? muli się ? skacze na obrotach lekko ?
|
przede wszystkim większe spalanie i spadek osiągów
co do tankowania wiekszej ilości niż zwykle, to czasami wystarczy, że stacja gazu zamontowana jest na pochyłości - wtedy zmienia się próg w którym wielozawór zamyka dopływ lpg do zbiornika, ponieważ reaguje na przechył samochodu - spotkałem sie ze stacjami, gdzie np. stałem "pod górkę" podczas tankowania |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-08-2008, 12:33
|
|
|
Świstak napisał/a: | jak zachowuje się samochód kiedy do wymiany jest parownik bądź membrany ? nigdy wcześniej nie miałem auta na gazie. |
Ogólnie to słabszy jest, ja np. miałem objaw taki, ze do 2500obr szedł a po przekroczeniu tej wartosci nagle słabną ze sie ujechac nie dało, no i troche spalanie wzrosło |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-08-2008, 20:57
|
|
|
Świstak napisał/a: | ak zachowuje się samochód kiedy do wymiany jest parownik bądź membrany ? | im wyzsze obroty tym bardziej mulowaty, moze nie zawsze bedzie przerywac, ale ogolnie wrazenie jest takie, jakby gaz sie konczyl. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|