Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja gazu a ilośc LPG w zbiorniku
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2008, 08:27   

konikks, masakra ;p może ci reszta w przewody poszła :lalala: hehe teraz wyjeżdżam na drugi koniec polski i zastanawiam się jak to będzie z tankowaniem gazu bo w sumie udaję sie do niewielkiej wioseczki, boje się że nie znajdę stacji LPG w pobliżu a jak będzie to będzie syf gdzie albo będą oszukiwać średnio 5 litrów na tankowaniu :lalala: albo załaduje jakieś zasiarczone badziewnie i stanę w szczerym polu :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2008, 15:19   

Ja mam butle 34l i zawsze wchodzi mi 27litrów jaka by to nie była stacja najmniejsze spalanie to jazda do 2500obr.
każde 500obr w zwysz. to litr gazu wiecej
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-08-2008, 16:48   

poldek napisał/a:
Ja mam butle 34l i zawsze wchodzi mi 27litrów

Mi dokładnie tak samo :D
poldek napisał/a:
najmniejsze spalanie to jazda do 2500obr.
każde 500obr w zwysz. to litr gazu wiecej

Tu bym sie troche kłucił, bo mi najmniej spala gdy go trzymie w granicy 3000obr./min ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-08-2008, 17:44   

egon11, u mnie faktycznie najmniejsze spalanie gazu jest do 2500obr/min. W ogole na gazie zeby mniej spalal, powinno sie jezdzic jak dieslem. Benzyna spokojnie pije przy 3000obr/min i wiecej. Tak juz jest. Dlaczego - niewiem, ale mam swojego zaufanego diagnoste i zwykle sprawdza sie to co mowi i stosuje sie do jego zalecen.

Sir-Rafal Taka anegdotka odnosnie zatankowanego przez Ciebie gazu. Kiedys podjechalem polonezem zatankowac gaz i bylem pewien ze do pelna wejdzie max 15l. Wiec kaze lac, a tam prawie 20l weszlo. No a ja mialem 30zl i mi nie starczylo zeby zaplacic. Zaczalem sie wyklocac, ze licznik im oszukuje. Wkoncu zaplacilem calosc karta. Przez dwa tygodnie nie tankowalem do pelna (ani na tamtej stacji) tylko tak za 30zl. Az na ktorejs ze stacji obslugujacy dystrybutor zwrocil mi uwage na nieszczelny przewod jakies 15cm za ostatnim zaworem (tym do tankowania). Faktycznie byl poszarpany. Przez niego uchodzila nawet 1/5 gazu podczas tankowania. Nawet nie czulem tego gazu ze gdzies ucieka. Ani ja, ani zaden z tankujacych. Ten ostatni zauwazyl nieszczelnosc kiedy schylal sie po korek ktory wpadl mu pod samochod. Usterke usunalem i juz nie mialem wiecej takich dziwnych sytuacji.
Przy kolejnym tankowaniu (w jego trakcie) schyl sie i popatrz czy nie widac gdzies na przewodzie uciekajacego "dymku" i oszronionego przewodu
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-08-2008, 20:43   

Sprawa chyba się trochę wyjaśnia, chociaż nie do końca dobrze to brzmi.
Otóż dzisiaj była kolejna trasa i już od tego tankowania zrobiłem 350 km, a rezerwa dopiero zaczyna mi się zapalać, czyli jakoby z 5 litrów LPG jeszcze tam spokojnie było. U mnie spalanie w przedziale 9-10l/100km, czyli wychodzi, że jednak koleś nie oszukał i wlał te 39l.
Zatem pytanie? Czy to jest realne i możliwe? Czy to wina ich dystrybutora, czy mojej butli? Chyba na dniach podjadę na miejscowa stacje Orlenu, gdzie zawsze tankowałem i zatankuje, bo mnie martwi to :( w końcu cały zbiornik napełniony grozi małym wybuchem :(

Co do tankowania gazu w trasie to najlepiej nie czekać do "ostatniego oparu" tylko jak już ma się jakieś zaledwie 1/4 butli to wpadać do pierwszej lepszej stacji. Ja zawsze szukam Orlenu głównie, no i w Gryficach był, ale akurat dystrybutor LPG miał awarię... No i zawsze dobrze mieć trochę Pb, żeby ewentualnie dojechać ten kawałek trasy...

Ciechu78, dzięki za radę. Ostatnio robiłem zderzak i wszystko było ok, ale przy okazji zobaczę!

PS. Czy brak korka, tego plastikowego od gniazda do tankowania LPG to jakiś kłopot?
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-08-2008, 14:18   

Sir-Rafał napisał/a:
Ciechu78, dzięki za radę. Ostatnio robiłem zderzak i wszystko było ok, ale przy okazji zobaczę!


pamietaj ze jak naprawiales zderzak to tego nie mogles zobaczysz. Tylko w trakcie tankowania i co najwyzej na kilka minut po. Poniewaz ucieknie tylko gaz z przewodu. Po drodze jest kilka zaworow i jesli jest uszkodzony to ucieka to co jest miedzy zaworami.

Cytat:
PS. Czy brak korka, tego plastikowego od gniazda do tankowania LPG to jakiś kłopot?


czasami na stacjach LPG wkurzaja sie ze musza przeczyscic gniazdo od blota i innego syfu, bo albo nie podlacza cie pod dystrybutor, albo bedzie brak szczelnosci. Pytaj na stacji LPG, zazwyczaj maja takie korki (mi dobrali za 5 zl, bo tez nie mialem)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-08-2008, 09:57   

a ja powiem tak : czy renomowana czy nie renomowana to i tak kantują :D :D kumpel kiedyś nalał do bytli 40 litrowej 41 litrów... na orlenie (wtedy jeszcze CPN-ie) też dogadał z pracownikami i szefem bo miał dzwonić po psy...

ja mam jedną stację i zawsze tam tankuję... w porównaniu z innymi stacjami tam jak zatankuję to nie musze tak cisnąć auta żeby szło i robie jakieś 30-40 km więcej na trasie na pełnym zbiorniku niż jak tankuję na Shellu, BP czy innym orlenie... kiedyś zatankowałem na orlenie w Białobrzegach... nigdy więcej !!!


najlepiej tankować na jakiejś nowo otwartej stacji. na początku zawsze jest dobry gaz i tani :) ja płacę 2.12 PLN i gaz jest na prawdę zajebisty, na innych stacjach w radomiu i okolicach ceny nie spadają po niżej 2.25PLN/litr (chyba że Lukoil, tam jest po 2.17PLN i też nie jest zły). A co ciekawe inne paliwa na stacji na której tankuję, mają z Orlenu...



a ja mam jeszcze pytanie odnośnie gazu:


jak zachowuje się samochód kiedy do wymiany jest parownik bądź membrany ? nigdy wcześniej nie miałem auta na gazie.

czy więcej pali ? muli się ? skacze na obrotach lekko ?

Pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2008, 11:21   

Świstak napisał/a:
jak zachowuje się samochód kiedy do wymiany jest parownik bądź membrany ? nigdy wcześniej nie miałem auta na gazie.

czy więcej pali ? muli się ? skacze na obrotach lekko ?


przede wszystkim większe spalanie i spadek osiągów


co do tankowania wiekszej ilości niż zwykle, to czasami wystarczy, że stacja gazu zamontowana jest na pochyłości - wtedy zmienia się próg w którym wielozawór zamyka dopływ lpg do zbiornika, ponieważ reaguje na przechył samochodu - spotkałem sie ze stacjami, gdzie np. stałem "pod górkę" podczas tankowania
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 10-08-2008, 12:33   

Świstak napisał/a:
jak zachowuje się samochód kiedy do wymiany jest parownik bądź membrany ? nigdy wcześniej nie miałem auta na gazie.

Ogólnie to słabszy jest, ja np. miałem objaw taki, ze do 2500obr szedł a po przekroczeniu tej wartosci nagle słabną ze sie ujechac nie dało, no i troche spalanie wzrosło ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-08-2008, 20:57   

Świstak napisał/a:
ak zachowuje się samochód kiedy do wymiany jest parownik bądź membrany ?
im wyzsze obroty tym bardziej mulowaty, moze nie zawsze bedzie przerywac, ale ogolnie wrazenie jest takie, jakby gaz sie konczyl.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load