|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Uszkodzony elektrozawór? |
Autor |
Wiadomość |
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-10-2006, 21:37 Uszkodzony elektrozawór?
|
|
|
swoją temprówką turlam się od kilku miesięcy i praktycznie od początku założenia LPG miałem problemy. Najpierw 15/100, parę tankowań 11/100 a dzisiaj zaczął gasnąć nawolnych obrotach(nie dało odpalić się na gazie trzeba było na benzynie). Po paru minutach zaczął przerywać w czasie jazdy a z przodu deski słychać było cykanie jakiegoś przekaźnika. Pod deską gaziarz chba nie grzebał a w komorze silnika widzę tylko elektrozawór od benzyny i kabelki przy mosiężnym zbiorniczku wyglądającym jak filtr gazu (po ciemku za bbardzo nie widać). Na benzynie działa bez zarzutu więc ten zawór jest chyba ok co prawda poprzez jakieś zwarcie mógłby się otwierać równocześnie z gazowym ale na dopalaniu-pozycja"0"- cykania nie słychać. Jutro rano jak ktoś mi pogazuje spróbuję posłuchać o co chodzi. Dziwne jest też poranne odpalanie - od kilku dni po deszczowej nocy zanim się rozgrzał nie pracował na wszystkie gary. Sugerowło by to kable zapłonowe albo świece. Jak coś jutro ustalę to napiszę. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-10-2006, 22:33
|
|
|
problemy po deszczu to kable+świece+kopułka itp....
brak cykania to przekaźnik od LPG i/lub sterowniczek i/lub bezpiecznik (pada czasem) i/lub elektrozawór do D i/lub kable od elektorzaworu;
przekop forum n/t lpg, ew porób zdjęcaia a w poniedziałek coś ci opiszę jak się nikt nie zgłosi inny
co do elektrozaworu, jeśli namierzysz ten od puszcenia LPG - zmierz czy dochozi do niego (do cewki) 12V gdy powinno (po przejściu na lpg) , potem odłącz oba kable też od niego i omomierzem sprawdź cewkę czy ma przejście, nie strzeliła (ma rezyst. raczej rzędu kilku Ohm); jak cewka OK i zasilanie dochodzi to elekro-część działa, jedynie zawieszona mechanika co ją elektromagnes przyciąga, ,wtedy rozbiórka zaworka i czyszczenie; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-10-2006, 15:17
|
|
|
jak zwykle bywa okazało się że to pierdoła. Jak podłączyłem tylko zawór na filtrze - działa, jak podłączyłem zawór na butli - działa, razem do kupy - żaden nie działa. okazalo się że gaziarz masę do zaworu na butli pociągnął z pierwszego zaworu i za mocno zacisnął wsuwki na kablach(przyciął miedź). od wstrząsów zrobił się słaby styk na masie. jeden elektrozawór kabel uciągnął ale przy dwóch robiła się przerwa. chyba z godzinę biegaliśmy z gościem dookoła samochodu aż doszliśmy o co chodzi. gdyby się urwał całkowicie to nie byłoby problemu ale wtedy by było za prosto. przy okazji usunąłem nieszczelność na przewodzie przy butli więc nie matego złego co by na dobre nie wyszło. no i znam budowę mojej instalacji na wylot. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-10-2006, 21:21
|
|
|
instalacja do gaźnika jest tak prosta jak konstrukcja młotka.
instalacje pod wtrysk już prawie umiem programowac ale zazwyczaj niezabardzo mi idzie kompletne wyregulowanie |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-10-2006, 21:35
|
|
|
Moley to hmm pytanie.
Na benzynce jest ok
NA gazie odpala dopiero za 2 razem
Przekrecam rozrusznikiem raz ... cisza chyba ze dlugo krece ale to bez sensu:]
Jak przekrecam 2 raz to autko odpala
I jakie cuda?:>
Dodam jeszcze ze czasami powiedzmy 1/10 jak przelaczam z benzyny na gaz to zdarza mu sie nie przelaczyc tak jakby nie bylo gdzies przejscia :/ |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-10-2006, 14:53
|
|
|
Moja jak jest zimny silnik też odpala za drugim razem ale już się przyzwyczaiłem i nie przeszkadza mi to. Dopuki odpala jest OK. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
angelo20
Dołączył: 28 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-10-2006, 18:44
|
|
|
Mi tez odpala za drugim razem Jestem ciekaw czy ktoś ma jakieś rozsądne wytłumaczenie |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2006, 23:04
|
|
|
może jak jest zimno i wilgotno to zaśniedziałe styki elektrozaworków i kabelki robią swoje...... warto sprawdzić..... regulacja reduktora m in śrubki ciśnienia może też... w jakim stanie membrany reduktora.... to tak na początek.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|