Założyłem gaz |
Autor |
Wiadomość |
KoNiK
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 120 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-06-2007, 14:42
|
|
|
Ja teraz bede gazowal tempre i sie zastanawiam doplacac 400 zl i zakladac brc z blosem czy zakladac za 1100 brc bez blosa na zwyklej zwezce |
_________________ Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-06-2007, 15:36
|
|
|
StiviHouse, o Tomasetto nie słyszałeś Popularne to u nas.
Sam mam reduktor tej firmy. Praktycznie nie mogę narzekąć. Ostatnio robiłem wymianę membran, ale mam gaźnik to dużo odpalam na LPG.
arti napisał/a: | Sprawdziłem spalanie, pali mi w mieście 10litrów gazu. Dobry to wynik. |
Tempra 1.6, gaźnik, u mnie 10 litrów w mieście pali. Na trasie zejdzie poniżej 8 litrów (bardzo oczędnie), około 8,5litra przy jeździe 90-110km/h (auto zapakowane). W zimie pali 13 litrów na krótkich trasach. Na dłuższych "zimowych" trasach chmm 10-11l.
Co jakiś czas np. co 20-30tys. km warto sobie wymienić filterek od gazu. Zbiera się tam troche syfu.
Co do otworu na ciepłe powietrze. Nie zasłaniaj. Zdemontuj poprostu rurę.
Nie zasłaniaj, bo tam w obudowie jest bimetal. Bimetal steruje klapką która jak sie schłodzi to zamyka otwor na zimne powietrze, a otwiera ten na ciepłe. I możesz mieć problemy. Jak mówię, zdemontuj tylko rurę, a otwory pozostaw otwarte. Chyba, że dostaniesz się tam i zblokujesz bimetal. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
KoNiK
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 120 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2007, 15:43
|
|
|
no i ja sie zapisalem na srode w przyszlym tyg na montaz 1 gen niestety bez blosa.
Za blosa z podtrzymaniem przepustnicy powiedzieli mi (sam blos 1200zl) do tego montaz 80zl godzina.
Nie wiem czy nie zamowic instalki ze zwyklym blosem ?? |
_________________ Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-06-2007, 18:34
|
|
|
ja tylko się wtrącę, że tomasetto nie jest może najpopularniejsze ale popularne, zaś BRC od dawna zanika i mało kto chce to serwisować czy by dostać części...
nie pali ani mniej ani więcej, jedyna różnica to w jakości założenia instalacji a wcześiej jej dobrania (elementów) a potem oczywiście w regulacji... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-06-2007, 11:30
|
|
|
KoNiK napisał/a: | Za blosa z podtrzymaniem przepustnicy powiedzieli mi (sam blos 1200zl) do tego montaz 80zl godzina.
Nie wiem czy nie zamowic instalki ze zwyklym blosem ?? |
Tych ludków to chyba popier!@@#@ z cena tego BLOS'a. Ja bym założył zwykłego [takiego mam u siebie ] i już. Tyle ze nie wiem ile tez ci za niego zawolaja. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-06-2007, 11:45
|
|
|
unknown napisał/a: | zaś BRC od dawna zanika i mało kto chce to serwisować | ,
niestety jest tak jak pisze kolega unknown, ja miałem to u siebie założone i coś sie popsuło jakieś elektorozaworki i inne cuda kolesia który mi to zakładał na próżno szukać jak i w całej mojej okolicy(gwarancja upływa mi dopiero w sierpniu). Jedyna rada to było wymienić kompa, teraz mam STAG-a i jakoś śmiga spalanie w 8l w trasie 10l w mieszanym. Raz udało mi się osiągnąć 7,6l/100km, |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-06-2007, 12:32
|
|
|
ja bede miał BRC u siebie w Omce. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-06-2007, 13:42
|
|
|
Ninja napisał/a: | ja bede miał BRC u siebie w Omce. |
Juz jest w tej omedze co ja kupujesz/kupiles czy dopiero bedziesz zakladal? Jesli zakladasz dopiero to pomysl nad sekwencja STAG 300, z tym mozna takie cuda wyczyniac ze szok, ostatnio poznalem kolesia znajacego porzadnie na tych sterownikach,oprocz normalnej pracy tylko na lpg albo tylko na gazie STAG oferuje mase innych mozliwosci, praca czesc cylindrow na lpg czesc pb np. przy uszkodzeniu ktoregos wtryskiwacza lub zbyt niskim cisnieniu gazu gdy sie on konczy w butli a potrzebujemy duzej mocy chwilowej, jest takze mozliwosc w skrajnie wysokich obciazeniach aby zmienialo sie automatycznie z lpg na pb, szybkosc dzialania instalki jest wrecz nie samowita, na zywo bawilismy sie nia wlasnie w omedze MV6 X30XEV i powiem tyle ze nie bylem w stanie zorientowac sie co on mi tam miesza wlasnie, czy lpg czy pb czy moze miks idzie do silnika. W przypadku silnikow w ukladzie V mozna odzielnie dokalibrowac takze czas wtrysku dla poszczegonych cylindrow aby ze wzgledu na rozne dlugosci kanalow dolotowych, minimalna roznice w srednicy dysz od wtrysku gazu itp wyrownac idealnie prace silnika na gazie.
Ogolnie bylem w lekkim szoku jak takie MV6 smiga na gazie, ale i koles ten zna sie na rzeczy, instalka zalozona tak ze zadna fabryka by sie nie powstydzila.
Po wizycie na hamowni gdzie tez byla finalnie dostrajana instalacja wyszlo ze na PB autko ma około 215KM więc ciut lepiej niz seria a na gazie legitymuje sie tylko 3KM mniej!!! |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-06-2007, 13:49
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | uz jest w tej omedze co ja kupujesz/kupiles czy dopiero bedziesz zakladal? | juz jest. II generacji. Niestety nie sekwencja. Na gwarancji jeszcze.
Moja Oma nie bedzie to MV6 tylko 2,0 16V Ecotec. Szału nie robi jesli chodzi o moc bo tylko 136KM na PB wiec na gazie ciut mniej bedzie jako ze to nie sekwencja.
Pytanie tylko...jak ja sie do tego przyzwyczaje przesiadając sie z 200konnego subaru na Omke. :yawinkle: |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-06-2007, 06:34
|
|
|
Ninja napisał/a: | GrzesiekK. napisał/a: | uz jest w tej omedze co ja kupujesz/kupiles czy dopiero bedziesz zakladal? | juz jest. II generacji. Niestety nie sekwencja. Na gwarancji jeszcze.
Moja Oma nie bedzie to MV6 tylko 2,0 16V Ecotec. Szału nie robi jesli chodzi o moc bo tylko 136KM na PB wiec na gazie ciut mniej bedzie jako ze to nie sekwencja.
Pytanie tylko...jak ja sie do tego przyzwyczaje przesiadając sie z 200konnego subaru na Omke. :yawinkle: |
Będzie płacz i zgrzytanie zębów ;] Z tych seryjnych 136KM przy instalacji na zwykłym mikserze zostanie ci może koło 110KM, niestety fizyki się nie oszuka i zwężka w dolocie robi swoje. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-06-2007, 08:58
|
|
|
konikks napisał/a: | StiviHouse napisał/a: | Mniej pali niz np |
ta instalacja mniej pali... jasne... buuuuuuhhhhhhhh |
oczywiscie ze tak... lovato bratu spala ok 12 a na trasie w 10 moze by sie zamknal a w brc spala mi 10 w miescie a na trasie w 8 sie mieszcze ... mysle ze to wszystko wina tego ze w LOVato brachol nie ma lambdy a ja w brc mam. A tak czytając reszte wypowiedzi w tym temacie to wydaje mi sie ze w roznych stronach polski roznie z tym jest:) ja z servicem BRC nie mam zadnego problemu. w Krośnie najblizszy (40km odemnie). |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-06-2007, 09:57
|
|
|
BLOS Panowie, BLOS :] Wywalić wszelkie zwężki z dolotu, rozkręcić parownik na max i zestroić BLOS'a na analizatorze spalin. Mi przed założeniem BLOS'a w 3.5 litrowym R6 paliło gazu 18-20 litrów. Teraz 12-13 l/100km w trasie przy deptaniu. |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-06-2007, 12:51
|
|
|
co to takie:> ? |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-06-2007, 17:47
|
|
|
StiviHouse napisał/a: |
co to takie:> ? |
poszukaj w necie,na forum tez o tym było |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-06-2007, 21:32
|
|
|
StiviHouse napisał/a: | mysle ze to wszystko wina tego ze w LOVato brachol nie ma lambdy a ja w brc mam |
no to powiedz mi co ma wspólnego sonda lambda z tą twoją wypowiedzią że lavato spala więcej niż brc?
co instalacja ma lambde?
chodzi o to że masz dwa różne auta w porównaniu |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-06-2007, 09:59
|
|
|
konikks napisał/a: | StiviHouse napisał/a: | mysle ze to wszystko wina tego ze w LOVato brachol nie ma lambdy a ja w brc mam |
chodzi o to że masz dwa różne auta w porównaniu |
oba mają 1.4 na jednopunkcie takze mysle ze tak duzej roznicy nie powinno byc.
konikks napisał/a: | no to powiedz mi co ma wspólnego sonda lambda z tą twoją wypowiedzią że lavato spala więcej niż brc? |
chodzilo mi o to ze BRC posiada tą lambde a lovato nie i myslalem ze to ma wplyw na spalanie.
P.S. Nie denerwuj sie odrazu jestem amatorem jeśli o to chodzi :] |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-06-2007, 18:30
|
|
|
StiviHouse napisał/a: | ze BRC posiada tą lambde |
a ja dążę do tego że w instalacji gazowej sondy lambda nie ma tylko w samej konstrukcji autka. nie możesz porównywać tych 2 samochodów (gaźnik i wtrysk) i mówić że ta pali mniej a ta więcej. kwestia regulacji i montażu...
ja mam LANDI wyregulowane do d... i pali mi w trasie 9 po mieście 13 ale nie twierdzę że instalacja jest lipna. po prostu walczę z tym żeby ustawić wolne obroty a potem regulacja.
StiviHouse napisał/a: | P.S. Nie denerwuj sie odrazu jestem amatorem jeśli o to chodzi :] |
ja też jestem amator |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-06-2007, 20:52
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Będzie płacz i zgrzytanie zębów ;] Z tych seryjnych 136KM przy instalacji na zwykłym mikserze zostanie ci może koło 110KM, niestety fizyki się nie oszuka i zwężka w dolocie robi swoje. |
no i co? jakbym chcial moc to kupilbym sobie MV6... |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-06-2007, 21:01
|
|
|
Ninja napisał/a: | no i co? jakbym chcial moc to kupilbym sobie MV6... |
A nic Zwróciłem tylko uwagę na to że omega z tym silnikiem to trochę niezbyt trafiony wybór, taki lepszy polonez, duza ciezka buda i za slaby do niej silnik, pali prawie tyle co duzo mocniejsze omki ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-06-2007, 21:35
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Ninja napisał/a: | no i co? jakbym chcial moc to kupilbym sobie MV6... |
A nic Zwróciłem tylko uwagę na to że omega z tym silnikiem to trochę niezbyt trafiony wybór, taki lepszy polonez, duza ciezka buda i za slaby do niej silnik, pali prawie tyle co duzo mocniejsze omki ;] |
eee nie jest zle. 210 ciśnie bez najmniejszego problemu. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-06-2007, 21:48
|
|
|
konikks napisał/a: | nie możesz porównywać tych 2 samochodów (gaźnik i wtrysk) |
Cytat: | oba mają 1.4 na jednopunkcie[...] |
|
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
|