Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Założyłem gaz
Autor Wiadomość
KoNiK 



Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 120
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2007, 14:42   

Ja teraz bede gazowal tempre i sie zastanawiam doplacac 400 zl i zakladac brc z blosem czy zakladac za 1100 brc bez blosa na zwyklej zwezce :(
_________________
Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-06-2007, 15:36   

StiviHouse, o Tomasetto nie słyszałeś ;) Popularne to u nas.
Sam mam reduktor tej firmy. Praktycznie nie mogę narzekąć. Ostatnio robiłem wymianę membran, ale mam gaźnik to dużo odpalam na LPG.

arti napisał/a:
Sprawdziłem spalanie, pali mi w mieście 10litrów gazu. Dobry to wynik.

Tempra 1.6, gaźnik, u mnie 10 litrów w mieście pali. Na trasie zejdzie poniżej 8 litrów (bardzo oczędnie), około 8,5litra przy jeździe 90-110km/h (auto zapakowane). W zimie pali 13 litrów na krótkich trasach. Na dłuższych "zimowych" trasach chmm 10-11l.

Co jakiś czas np. co 20-30tys. km warto sobie wymienić filterek od gazu. Zbiera się tam troche syfu.

Co do otworu na ciepłe powietrze. Nie zasłaniaj. Zdemontuj poprostu rurę.
Nie zasłaniaj, bo tam w obudowie jest bimetal. Bimetal steruje klapką która jak sie schłodzi to zamyka otwor na zimne powietrze, a otwiera ten na ciepłe. I możesz mieć problemy. Jak mówię, zdemontuj tylko rurę, a otwory pozostaw otwarte. Chyba, że dostaniesz się tam i zblokujesz bimetal.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
KoNiK 



Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 120
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-06-2007, 15:43   

no i ja sie zapisalem na srode w przyszlym tyg na montaz 1 gen niestety bez blosa.

Za blosa z podtrzymaniem przepustnicy powiedzieli mi (sam blos 1200zl) do tego montaz 80zl godzina.

Nie wiem czy nie zamowic instalki ze zwyklym blosem :roll: ??
_________________
Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-06-2007, 18:34   

ja tylko się wtrącę, że tomasetto nie jest może najpopularniejsze ale popularne, zaś BRC od dawna zanika i mało kto chce to serwisować czy by dostać części...

nie pali ani mniej ani więcej, jedyna różnica to w jakości założenia instalacji a wcześiej jej dobrania (elementów) a potem oczywiście w regulacji...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-06-2007, 11:30   

KoNiK napisał/a:
Za blosa z podtrzymaniem przepustnicy powiedzieli mi (sam blos 1200zl) do tego montaz 80zl godzina.

Nie wiem czy nie zamowic instalki ze zwyklym blosem :roll: ??



Tych ludków to chyba popier!@@#@ z cena tego BLOS'a. Ja bym założył zwykłego [takiego mam u siebie ] i już. Tyle ze nie wiem ile tez ci za niego zawolaja.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-06-2007, 11:45   

unknown napisał/a:
zaś BRC od dawna zanika i mało kto chce to serwisować
,

niestety jest tak jak pisze kolega unknown, ja miałem to u siebie założone i coś sie popsuło jakieś elektorozaworki i inne cuda kolesia który mi to zakładał na próżno szukać jak i w całej mojej okolicy(gwarancja upływa mi dopiero w sierpniu). Jedyna rada to było wymienić kompa, teraz mam STAG-a i jakoś śmiga spalanie w 8l w trasie 10l w mieszanym. Raz udało mi się osiągnąć 7,6l/100km,
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 21-06-2007, 12:32   

ja bede miał BRC u siebie w Omce.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-06-2007, 13:42   

Ninja napisał/a:
ja bede miał BRC u siebie w Omce.


Juz jest w tej omedze co ja kupujesz/kupiles czy dopiero bedziesz zakladal? Jesli zakladasz dopiero to pomysl nad sekwencja STAG 300, z tym mozna takie cuda wyczyniac ze szok, ostatnio poznalem kolesia znajacego porzadnie na tych sterownikach,oprocz normalnej pracy tylko na lpg albo tylko na gazie STAG oferuje mase innych mozliwosci, praca czesc cylindrow na lpg czesc pb np. przy uszkodzeniu ktoregos wtryskiwacza lub zbyt niskim cisnieniu gazu gdy sie on konczy w butli a potrzebujemy duzej mocy chwilowej, jest takze mozliwosc w skrajnie wysokich obciazeniach aby zmienialo sie automatycznie z lpg na pb, szybkosc dzialania instalki jest wrecz nie samowita, na zywo bawilismy sie nia wlasnie w omedze MV6 X30XEV i powiem tyle ze nie bylem w stanie zorientowac sie co on mi tam miesza wlasnie, czy lpg czy pb czy moze miks idzie do silnika. W przypadku silnikow w ukladzie V mozna odzielnie dokalibrowac takze czas wtrysku dla poszczegonych cylindrow aby ze wzgledu na rozne dlugosci kanalow dolotowych, minimalna roznice w srednicy dysz od wtrysku gazu itp wyrownac idealnie prace silnika na gazie.

Ogolnie bylem w lekkim szoku jak takie MV6 smiga na gazie, ale i koles ten zna sie na rzeczy, instalka zalozona tak ze zadna fabryka by sie nie powstydzila.

Po wizycie na hamowni gdzie tez byla finalnie dostrajana instalacja wyszlo ze na PB autko ma około 215KM więc ciut lepiej niz seria a na gazie legitymuje sie tylko 3KM mniej!!!
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 21-06-2007, 13:49   

GrzesiekK. napisał/a:
uz jest w tej omedze co ja kupujesz/kupiles czy dopiero bedziesz zakladal?
juz jest. II generacji. Niestety nie sekwencja. Na gwarancji jeszcze.
Moja Oma nie bedzie to MV6 tylko 2,0 16V Ecotec. Szału nie robi jesli chodzi o moc bo tylko 136KM na PB wiec na gazie ciut mniej bedzie jako ze to nie sekwencja.
Pytanie tylko...jak ja sie do tego przyzwyczaje przesiadając sie z 200konnego subaru na Omke. :yawinkle:
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-06-2007, 06:34   

Ninja napisał/a:
GrzesiekK. napisał/a:
uz jest w tej omedze co ja kupujesz/kupiles czy dopiero bedziesz zakladal?
juz jest. II generacji. Niestety nie sekwencja. Na gwarancji jeszcze.
Moja Oma nie bedzie to MV6 tylko 2,0 16V Ecotec. Szału nie robi jesli chodzi o moc bo tylko 136KM na PB wiec na gazie ciut mniej bedzie jako ze to nie sekwencja.
Pytanie tylko...jak ja sie do tego przyzwyczaje przesiadając sie z 200konnego subaru na Omke. :yawinkle:



Będzie płacz i zgrzytanie zębów ;] Z tych seryjnych 136KM przy instalacji na zwykłym mikserze zostanie ci może koło 110KM, niestety fizyki się nie oszuka i zwężka w dolocie robi swoje.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-06-2007, 08:58   

konikks napisał/a:
StiviHouse napisał/a:
Mniej pali niz np


ta instalacja mniej pali... jasne... buuuuuuhhhhhhhh


oczywiscie ze tak... lovato bratu spala ok 12 a na trasie w 10 moze by sie zamknal a w brc spala mi 10 w miescie a na trasie w 8 sie mieszcze ... mysle ze to wszystko wina tego ze w LOVato brachol nie ma lambdy a ja w brc mam. A tak czytając reszte wypowiedzi w tym temacie to wydaje mi sie ze w roznych stronach polski roznie z tym jest:) ja z servicem BRC nie mam zadnego problemu. w Krośnie najblizszy (40km odemnie).
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-06-2007, 09:57   

BLOS Panowie, BLOS :] Wywalić wszelkie zwężki z dolotu, rozkręcić parownik na max i zestroić BLOS'a na analizatorze spalin. Mi przed założeniem BLOS'a w 3.5 litrowym R6 paliło gazu 18-20 litrów. Teraz 12-13 l/100km w trasie przy deptaniu.
_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-06-2007, 12:51   

William napisał/a:
BLOS


co to takie:> ?
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-06-2007, 17:47   

StiviHouse napisał/a:
William napisał/a:
BLOS


co to takie:> ?

poszukaj w necie,na forum tez o tym było :lalala:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-06-2007, 21:32   

StiviHouse napisał/a:
mysle ze to wszystko wina tego ze w LOVato brachol nie ma lambdy a ja w brc mam


no to powiedz mi co ma wspólnego sonda lambda z tą twoją wypowiedzią że lavato spala więcej niż brc?

co instalacja ma lambde?

chodzi o to że masz dwa różne auta w porównaniu
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-06-2007, 09:59   

konikks napisał/a:
StiviHouse napisał/a:
mysle ze to wszystko wina tego ze w LOVato brachol nie ma lambdy a ja w brc mam

chodzi o to że masz dwa różne auta w porównaniu

oba mają 1.4 na jednopunkcie takze mysle ze tak duzej roznicy nie powinno byc.
konikks napisał/a:
no to powiedz mi co ma wspólnego sonda lambda z tą twoją wypowiedzią że lavato spala więcej niż brc?

chodzilo mi o to ze BRC posiada tą lambde a lovato nie i myslalem ze to ma wplyw na spalanie.

P.S. Nie denerwuj sie odrazu :) jestem amatorem jeśli o to chodzi :]
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-06-2007, 18:30   

StiviHouse napisał/a:
ze BRC posiada tą lambde


a ja dążę do tego że w instalacji gazowej sondy lambda nie ma tylko w samej konstrukcji autka. nie możesz porównywać tych 2 samochodów (gaźnik i wtrysk) i mówić że ta pali mniej a ta więcej. kwestia regulacji i montażu...

ja mam LANDI wyregulowane do d... i pali mi w trasie 9 po mieście 13 ale nie twierdzę że instalacja jest lipna. po prostu walczę z tym żeby ustawić wolne obroty a potem regulacja.

StiviHouse napisał/a:
P.S. Nie denerwuj sie odrazu :) jestem amatorem jeśli o to chodzi :]


ja też jestem amator ;D
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 24-06-2007, 20:52   

GrzesiekK. napisał/a:
Będzie płacz i zgrzytanie zębów ;] Z tych seryjnych 136KM przy instalacji na zwykłym mikserze zostanie ci może koło 110KM, niestety fizyki się nie oszuka i zwężka w dolocie robi swoje.

no i co? jakbym chcial moc to kupilbym sobie MV6...
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-06-2007, 21:01   

Ninja napisał/a:
no i co? jakbym chcial moc to kupilbym sobie MV6...


A nic :D Zwróciłem tylko uwagę na to że omega z tym silnikiem to trochę niezbyt trafiony wybór, taki lepszy polonez, duza ciezka buda i za slaby do niej silnik, pali prawie tyle co duzo mocniejsze omki ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 24-06-2007, 21:35   

GrzesiekK. napisał/a:
Ninja napisał/a:
no i co? jakbym chcial moc to kupilbym sobie MV6...


A nic :D Zwróciłem tylko uwagę na to że omega z tym silnikiem to trochę niezbyt trafiony wybór, taki lepszy polonez, duza ciezka buda i za slaby do niej silnik, pali prawie tyle co duzo mocniejsze omki ;]


eee nie jest zle. 210 ciśnie bez najmniejszego problemu.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-06-2007, 21:48   

konikks napisał/a:
nie możesz porównywać tych 2 samochodów (gaźnik i wtrysk)


Cytat:
oba mają 1.4 na jednopunkcie[...]
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load