(znowu)Po 100km na gazie z podejrzanej stacji LPG kłopoty |
Autor |
Wiadomość |
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2011, 00:26 (znowu)Po 100km na gazie z podejrzanej stacji LPG kłopoty
|
|
|
witam 110km temu zatankowałem gaz przyznam na takiej podejrzanej stacji gazowej no name.
Auto mam od lutego nie było na lpg problemów.
Zatankowałem tam 20l gazu , i dzisiaj po odpaleniu jade 200 metrow i nagle zgasł.
Odpalilem ruszam jade i nagle szarpie mocy brak taka dziura mocy...
Mysle co jest koniec gazu ? spalil 20l na 100? a palil do teraz 11l /100km
Przejechalem na beznynie z 2 minuty zgasiłem zapalilem od nowa na gazie i ruszył normalnie po około 3km znów szarpie i po wcisnieciu pedłu gazu moc spada tak skokowo.
No nic myśle sobie że gaz się konczy.
Pojechałem na BP zatankowalem chciałem do pełna okazało się ze weszło tylko za 55 zł butla 30l czyli jesze jednak był ten gaz z tamtej stacji.
Po zatankowaniu na bp auto odpaliło zrobiłem 5 km nie gasło moc tez płynnie ale jeszcze jakby lekko nerwowo.. tak ciut słabszy przy gwałtownym przyspieszaniu?
I teraz pytanie bo w sprawach lpg jestem zielony, co to może być oszukany gaz?
Czy coś z gazem się dzieje?
Z tego co wiem Mam gaz lovato butla stako parownik nowy 5 miesieczny. |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-04-2011, 19:56
|
|
|
qwasimodo napisał/a: | to może być oszukany gaz? |
tak
Cytat: | Czy coś z gazem się dzieje? |
możliwe ale to musiał by być niezły zbieg okoliczności
Jeździł póki co tak jak jeździsz i tankuj dobry gaz zobaczymy czy się poprawi |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2011, 19:58
|
|
|
qwasimodo napisał/a: |
I teraz pytanie bo w sprawach lpg jestem zielony, co to może być oszukany gaz? |
prawdopodobieństwo graniczace z pewnością.
Tankuj na stacjach renomowanych, wiec Orlen, BP, Statoil, Arge, itp... |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2011, 22:41
|
|
|
Pamiętam, jak parę dobrych lat temu była akcja, jedziemy nad morze!
No i zbiegło się to z montażem instalacji. Uchachani - super! Tyle kilometrów i na gazie to się zobaczy ile spali.
Instalka założona, jedziemy. Dojechaliśmy do trójmiasta, wjechaliśmy na jakąś stację (no name). Butla była prawie pusta.
Wchodziło do niej coś koło 40 litrów. Najfajniejsze, bo tankujemy, tankujemy i leci... 45...50...55...60 litrów.
Miałem oczy jak pięcozłotówki bo nie wiedziałem czy już spieprzać czy krzyczeć Powiedziałem, aby skończył tankować i że coś ma nie tak, bo butla nawet nominalnej pojemności tyle nie ma. A, że ciut człowiek głupi był, zapłaciłem i odjechałem. Dokładnie po 300 kilometrach auto zgasło na LPG czyli nawet nie było pełnej butli.
To był ostatni raz i pierwszy zarazem kiedy tankowałem na stacji "u Pana Kazia na podwórku"...
Przez partaczy monterów instalacji i właścicieli takich stacji LPG ma złą opinię... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-04-2011, 22:48
|
|
|
miszko napisał/a: | Pamiętam, jak parę dobrych lat temu była akcja, jedziemy nad morze!
No i zbiegło się to z montażem instalacji. Uchachani - super! Tyle kilometrów i na gazie to się zobaczy ile spali.
Instalka założona, jedziemy. Dojechaliśmy do trójmiasta, wjechaliśmy na jakąś stację (no name). Butla była prawie pusta.
Wchodziło do niej coś koło 40 litrów. Najfajniejsze, bo tankujemy, tankujemy i leci... 45...50...55...60 litrów.
Miałem oczy jak pięcozłotówki bo nie wiedziałem czy już spieprzać czy krzyczeć Powiedziałem, aby skończył tankować i że coś ma nie tak, bo butla nawet nominalnej pojemności tyle nie ma. A, że ciut człowiek głupi był, zapłaciłem i odjechałem. Dokładnie po 300 kilometrach auto zgasło na LPG czyli nawet nie było pełnej butli.
To był ostatni raz i pierwszy zarazem kiedy tankowałem na stacji "u Pana Kazia na podwórku"...
Przez partaczy monterów instalacji i właścicieli takich stacji LPG ma złą opinię... |
Jak miałem Tipka zatankowałem na stacji Auchan weszło tyle gazu jak nigdy przedtem efekt tyle samo przejechanych kilometrów co zawsze |
_________________ Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W |
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2011, 10:28
|
|
|
Racja panowie, już wszystko okej, także będe omijał tę stację szerokim łukiem
Co ciekawe na bp koło matecznego w krakowie gaz 2.39
na shellu koło wyjazdu na zakopanke 2,60 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2011, 11:01
|
|
|
qwasimodo, Też sądzę że to wina stacji, również się naciąłem kiedyś w podobny sposób. Co prawda weszło tyle samo co zawsze ale auto jeździło jak by nie chciało, co mogłem to wyjeździłem resztę spuściłem w eter i nigdy więcej nie odwiedziłem już stacji z budką ala kiosk i butlą pod chmurką. Od siebie w Krakowie mogę ci polecić Arge przy opolskiej duża stacja i dobre ceny, a gaźik dobrej jakości (zresztą co potwierdziła późniejsza rozbiórka parownika - był czyściutki). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-04-2011, 08:41
|
|
|
tania stacja jest za shellem koło matecznego u pana zbycha ale tam mi zaczęło różnie wchodzić do butli i raz mi nie chciał zapalić po tankowaniu a i zacząłem mieć kłopoty z przełączaniem bo pokleiło sworzeń elektrozaworu a teraz przepłacam na statooilu i mam tylko pstryk a spalanie teraz mi się kręci w granicach 12 l do tego węże w otulinie i temp przełączania na 28stopni dobre wtryski spalanie po Krakowie .... 2.0 l 150 KM szybko się przełącza ...
do tematu to jeszcze ważne by w gazie nie było mazutu bo skleja wtryski reduktor a 2 gen potrafi skleić krokowca ... |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-04-2011, 23:43
|
|
|
Witajcie i znów powtórzyło się tym razem po 130km , to samo auto ma dziurę w mocy i gasnie na gazie zapale na gazie przejade kilka metrów i znów gasnie.
Czy możliwe że ten gaz lipny dalej tam siedzi? nie wymieszał się po zatankowaniu nowego na bp?
Co robić proszę o jakąś pomoc
** Dodano: 20-04-2011, 00:44 **
Teraz ja pojadę na bp dotankuję i znów przejadę 130 km i będzie to samo co to może być |
_________________ Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-04-2011, 23:58
|
|
|
qwasimodo, razem z tym ,,lipnym gazem'' mogłeś zatankować wodę i osady z zanieczyszczonego zbiornika na stacji. Jeśli tu faktycznie jest problem, to polecam opróżnić i wyczyścić butlę, praktycznie cały układ zasilania gazem oraz wymienić filtry. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 00:21
|
|
|
opróżnić butlę no właśnie ale jak?
czyli zostaje wizyta na serwisie gazu? czy da coś radę samemu pokombinowac? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 09:50
|
|
|
qwasimodo, Widziadłem taki przypadek w TV jakiś czas temu kilkadziesiąt osób zatankowała na lukoil'u gaz i zamiast gazu do zbiornika wtłoczyli im jakąś ciecz (woda wymieszana z jakimiś zanieczyszczeniami itp.) auto nie ujechało nawet kilku set metrów ze stacji jak gasło. Skończyło się to oczywiście wizyta u mechanika i spuszczaniem tego czegoś z przewodów i zbiornika. Ja u siebie wyjeździłem gaz prawie do końca, resztę spuściłem poprzez powolny ale kontrolowany wyciek gazu, z przewodu do tankowania. Tylko uważaj żeby nie robić tego w zamknięciu, garażu, czy parkingu podziemnym oraz w pobliżu jakiś studzienek kratek itp. LPG jest cięższe od powietrza i idzie ku dołowi (lubi zbierać się w zagłębieniach zanim się rozrzedzi), a wtedy jeden nie do pałek do studzienki i statystyczny kowalski się zdziwi zaznaczam że u mnie nie było tego dużo. Nie więcej jak 1-2l To wszystko oczywiście przy założeniu że w butli masz więcej gazu niż wody lub samego gazu.
** Dodano: 20-04-2011, 10:51 **
http://www.youtube.com/watch?v=HDzsZdaHN2E
http://www.polskatimes.pl...t.html?cookie=1 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 16:03
|
|
|
Jako że musiałem pojechac autem a na benie mi źle chodzi, zatankowałem na bp gaz ponownie do pełna weszło tylko 15 litrów.
I znów auto chodzi okej.....
Czyli co jedyne wyjście to jechać do gaziarzy aby mi opróżnili butlę ? ( ile może kosztować takie coś przeczyszenie zbiornika)?
Samemu chyba się boje i nie wiem co i ja trzeba zakręcić i odkręcic.
Wrzucam foto instalki
i pytanko jeszcze od czego są takie jakby pokrętła plastikowe czarne na reduktorze chyba są dwa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 21:55
|
|
|
Jedno do regulacji, a drugie na spodzie parownika do spuszczania szlamu (to się robi co mniej więcej pół roku). Ja maiłem inny zbiornik (zamiast koła zap.) więc ci nie odpowiem ale obstawiam ze któraś z tych dwóch mosiężnych śrub przy zbiorniku jest do opróżniania. Jeśli nie jesteś pewien to wyjeździj ile możesz gazu i podjedz go gaziarza żeby ci to zrobił. Nie powinna być to kosztowna operacja bo ogranicza się do okręcenia jednej śruby. Jeśli w układzie jest woda, to do odkręcenia śruby ze zbiornika jego opróżnienie, wypchania wody z przewodów np. kompresorem i spuszczenia właśnie tą śrubą do szlamu wody z parownika. Potem ponowne poskładanie przewodów do kupy.
** Dodano: 20-04-2011, 23:02 **
P.S: butla ma pojemność 40 l czyli na stacji nie powinno ci wejść więcej jak 32-33l przy założeniu że masz pustą. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-04-2011, 22:44
|
|
|
qwasimodo, z tego co mi wiadomo to przy butli jak masz 2 miedziane przewody to cieńszy jest do parownika a grubszy od tankowania
Powyższe śruby są umiejscowione odpowiednio od strony przewodów. Wydawało by się, że ten u góry zamyka gaz do parownika a ten na dole do tankowania ale głowy nie dam za to :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 23:41
|
|
|
Luczu napisał/a: | Powyższe śruby są umiejscowione odpowiednio od strony przewodów. Wydawało by się, że ten u góry zamyka gaz do parownika a ten na dole do tankowania ale głowy nie dam za to :p | no tak by też wynikało ze strzałek na korpusie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-04-2011, 23:44
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ja tam zdjęcia nie powiększałem :p zdiagnozowałem problem na szybko |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-04-2011, 18:44
|
|
|
Postaram się wyjezdzić ten gaz i zobaczymy i pojade na czyszczenei butli
Dzisiaj wymieniłem filtr gazu. Wyglądał stary filtr tak (zastanawia mnie czemu taki pokrzywiony i dolna osłonka metalowa była odklejona.
Chciałem też spuścić szlam z reduktora ale tej dolnej nakrętki nie udało mi się odkręcić Ciężkie dojście - chyba muszę kombinerkami to złapać i tak odkręcić, czy to napewno to?
takie czarne pokrętło podobne do tego od regulacji ale na samym dole reduktora.
Pytanko bo słychać syczenie(taki lekkie piszczenie z tego) co to może być czy to groźne?
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-04-2011, 21:11
|
|
|
qwasimodo napisał/a: | hciałem też spuścić szlam z reduktora ale tej dolnej nakrętki nie udało mi się odkręcić Ciężkie dojście - chyba muszę kombinerkami to złapać i tak odkręcić, czy to napewno to?
takie czarne pokrętło podobne do tego od regulacji ale na samym dole reduktora. | na pewno. Szlam spuszcza się po rozgrzaniu reduktora. qwasimodo napisał/a: |
Pytanko bo słychać syczenie(taki lekkie piszczenie z tego) co to może być czy to groźne? | Psiknij na to wodą z mydłem i zobacz czy się pojawiają pęcherzyki jeśli tak to, dławik jest do wymiany i tak jest to groźne bo ucieka ci gaz a tej nie trzeba tłumaczyć że jest łatwopalny. Dławik jest też elementem regulacyjnym LPG po jego wymianie konieczna jest regulacja u gaziarza. Być może to jest przyczyną znikania gazu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-04-2011, 15:41
|
|
|
A ja mam do Was pytanie. Zeby nie zakladac nowego. Czy po spuszczeniu tego szlamu trzeba jechac na jakas regulacje gazu?
Bo wstyd sie przyznawac ale przez 30kkm zrobilem tylko raz regulacje I nie czyscilem sitka (bo filtra nie ma ) i dalej ladnie chodzi i w ogole wiec sie nie dotykam do tego
Wiec jak jest z tym szlamem? |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-04-2011, 22:06
|
|
|
Jak ładnie chodzi, dobrze przyspiesza, mało pali a diagnosta co roku nie czepia się o poziom CO w spalinach to nie ruszaj. W innym przypadku załóż nowy filierek, rozgrzej silnik spuść szlam i jedź na regulacje. Od razu tez możesz wymienić filtr powietrza. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-04-2011, 07:53
|
|
|
No wlasnie ladnie chodzi na gazie, wrecz bym powiedzial ze lepiej niz na benzynie. Spalanie w normie. Ostatnio nawet pali tyle, ze jak jade na stacje z lekka noga bo sie boje ze mi sie gaz skonczy bo juz powinien i mowie do pelna to wchodzi polowa butli Diagnosta sie nie czepial. Filtr powietrza wymienialem. Gazu nie ruszalem oprocz tej regulacji w ogole
Po prostu samochod sie mnie slucha i wie ze bede zly jak sie popsuje |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-04-2011, 16:06
|
|
|
MarcinWrocław napisał/a: | Tankuj na stacjach renomowanych, wiec Orlen, BP, Statoil, Arge, itp... |
Nie polecam Orlenu. Nie wiem co jest z ich gazem, że gdy chce odpalić to trzeba z 10 sekund kręcić rozrusznikiem.
Po zatankowaniu gdzie indziej nie ma tego problemu. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|