Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
(znowu)Po 100km na gazie z podejrzanej stacji LPG kłopoty
Autor Wiadomość
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-04-2011, 00:26   (znowu)Po 100km na gazie z podejrzanej stacji LPG kłopoty

witam 110km temu zatankowałem gaz przyznam na takiej podejrzanej stacji gazowej no name.
Auto mam od lutego nie było na lpg problemów.

Zatankowałem tam 20l gazu , i dzisiaj po odpaleniu jade 200 metrow i nagle zgasł.
Odpalilem ruszam jade i nagle szarpie mocy brak taka dziura mocy...
Mysle co jest koniec gazu ? spalil 20l na 100? a palil do teraz 11l /100km

Przejechalem na beznynie z 2 minuty zgasiłem zapalilem od nowa na gazie i ruszył normalnie po około 3km znów szarpie i po wcisnieciu pedłu gazu moc spada tak skokowo.
No nic myśle sobie że gaz się konczy.
Pojechałem na BP zatankowalem chciałem do pełna okazało się ze weszło tylko za 55 zł butla 30l czyli jesze jednak był ten gaz z tamtej stacji.

Po zatankowaniu na bp auto odpaliło zrobiłem 5 km nie gasło moc tez płynnie ale jeszcze jakby lekko nerwowo.. tak ciut słabszy przy gwałtownym przyspieszaniu?

I teraz pytanie bo w sprawach lpg jestem zielony, co to może być oszukany gaz?
Czy coś z gazem się dzieje?

Z tego co wiem Mam gaz lovato butla stako parownik nowy 5 miesieczny.
  
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-04-2011, 19:56   

qwasimodo napisał/a:
to może być oszukany gaz?


tak

Cytat:
Czy coś z gazem się dzieje?


możliwe ale to musiał by być niezły zbieg okoliczności

Jeździł póki co tak jak jeździsz i tankuj dobry gaz zobaczymy czy się poprawi
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-04-2011, 19:58   

qwasimodo napisał/a:

I teraz pytanie bo w sprawach lpg jestem zielony, co to może być oszukany gaz?


prawdopodobieństwo graniczace z pewnością.

Tankuj na stacjach renomowanych, wiec Orlen, BP, Statoil, Arge, itp...
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-04-2011, 22:41   

Pamiętam, jak parę dobrych lat temu była akcja, jedziemy nad morze!
No i zbiegło się to z montażem instalacji. Uchachani - super! Tyle kilometrów i na gazie to się zobaczy ile spali.
Instalka założona, jedziemy. Dojechaliśmy do trójmiasta, wjechaliśmy na jakąś stację (no name). Butla była prawie pusta.
Wchodziło do niej coś koło 40 litrów. Najfajniejsze, bo tankujemy, tankujemy i leci... 45...50...55...60 litrów.
Miałem oczy jak pięcozłotówki bo nie wiedziałem czy już spieprzać czy krzyczeć ;) Powiedziałem, aby skończył tankować i że coś ma nie tak, bo butla nawet nominalnej pojemności tyle nie ma. A, że ciut człowiek głupi był, zapłaciłem i odjechałem. Dokładnie po 300 kilometrach auto zgasło na LPG czyli nawet nie było pełnej butli.

To był ostatni raz i pierwszy zarazem kiedy tankowałem na stacji "u Pana Kazia na podwórku"...
Przez partaczy monterów instalacji i właścicieli takich stacji LPG ma złą opinię...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-04-2011, 22:48   

miszko napisał/a:
Pamiętam, jak parę dobrych lat temu była akcja, jedziemy nad morze!
No i zbiegło się to z montażem instalacji. Uchachani - super! Tyle kilometrów i na gazie to się zobaczy ile spali.
Instalka założona, jedziemy. Dojechaliśmy do trójmiasta, wjechaliśmy na jakąś stację (no name). Butla była prawie pusta.
Wchodziło do niej coś koło 40 litrów. Najfajniejsze, bo tankujemy, tankujemy i leci... 45...50...55...60 litrów.
Miałem oczy jak pięcozłotówki bo nie wiedziałem czy już spieprzać czy krzyczeć ;) Powiedziałem, aby skończył tankować i że coś ma nie tak, bo butla nawet nominalnej pojemności tyle nie ma. A, że ciut człowiek głupi był, zapłaciłem i odjechałem. Dokładnie po 300 kilometrach auto zgasło na LPG czyli nawet nie było pełnej butli.

To był ostatni raz i pierwszy zarazem kiedy tankowałem na stacji "u Pana Kazia na podwórku"...
Przez partaczy monterów instalacji i właścicieli takich stacji LPG ma złą opinię...


Jak miałem Tipka zatankowałem na stacji Auchan weszło tyle gazu jak nigdy przedtem efekt tyle samo przejechanych kilometrów co zawsze :roll:
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2011, 10:28   

Racja panowie, już wszystko okej, także będe omijał tę stację szerokim łukiem

Co ciekawe na bp koło matecznego w krakowie gaz 2.39 :)

na shellu koło wyjazdu na zakopanke 2,60
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2011, 11:01   

qwasimodo, Też sądzę że to wina stacji, również się naciąłem kiedyś w podobny sposób. Co prawda weszło tyle samo co zawsze ale auto jeździło jak by nie chciało, co mogłem to wyjeździłem resztę spuściłem w eter :lalala: i nigdy więcej nie odwiedziłem już stacji z budką ala kiosk i butlą pod chmurką. Od siebie w Krakowie mogę ci polecić Arge przy opolskiej duża stacja i dobre ceny, a gaźik dobrej jakości (zresztą co potwierdziła późniejsza rozbiórka parownika - był czyściutki).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-04-2011, 08:41   

tania stacja jest za shellem koło matecznego u pana zbycha ale tam mi zaczęło różnie wchodzić do butli i raz mi nie chciał zapalić po tankowaniu a i zacząłem mieć kłopoty z przełączaniem bo pokleiło sworzeń elektrozaworu a teraz przepłacam na statooilu i mam tylko pstryk a spalanie teraz mi się kręci w granicach 12 l do tego węże w otulinie i temp przełączania na 28stopni dobre wtryski spalanie po Krakowie .... 2.0 l 150 KM szybko się przełącza ...

do tematu to jeszcze ważne by w gazie nie było mazutu bo skleja wtryski reduktor a 2 gen potrafi skleić krokowca ...
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-04-2011, 23:43   

Witajcie i znów powtórzyło się tym razem po 130km , to samo auto ma dziurę w mocy i gasnie na gazie zapale na gazie przejade kilka metrów i znów gasnie.

Czy możliwe że ten gaz lipny dalej tam siedzi? nie wymieszał się po zatankowaniu nowego na bp?
Co robić proszę o jakąś pomoc

** Dodano: 20-04-2011, 00:44 **
Teraz ja pojadę na bp dotankuję i znów przejadę 130 km i będzie to samo co to może być
_________________
Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-04-2011, 23:58   

qwasimodo, razem z tym ,,lipnym gazem'' mogłeś zatankować wodę i osady z zanieczyszczonego zbiornika na stacji. Jeśli tu faktycznie jest problem, to polecam opróżnić i wyczyścić butlę, praktycznie cały układ zasilania gazem oraz wymienić filtry.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2011, 00:21   

opróżnić butlę no właśnie ale jak?
czyli zostaje wizyta na serwisie gazu? czy da coś radę samemu pokombinowac?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2011, 09:50   

qwasimodo, Widziadłem taki przypadek w TV jakiś czas temu kilkadziesiąt osób zatankowała na lukoil'u gaz i zamiast gazu do zbiornika wtłoczyli im jakąś ciecz (woda wymieszana z jakimiś zanieczyszczeniami itp.) auto nie ujechało nawet kilku set metrów ze stacji jak gasło. Skończyło się to oczywiście wizyta u mechanika i spuszczaniem tego czegoś z przewodów i zbiornika. Ja u siebie wyjeździłem gaz prawie do końca, resztę spuściłem poprzez powolny ale kontrolowany wyciek gazu, z przewodu do tankowania. Tylko uważaj żeby nie robić tego w zamknięciu, garażu, czy parkingu podziemnym :lalala: oraz w pobliżu jakiś studzienek kratek itp. LPG jest cięższe od powietrza i idzie ku dołowi (lubi zbierać się w zagłębieniach zanim się rozrzedzi), a wtedy jeden nie do pałek do studzienki i statystyczny kowalski się zdziwi :badgrin: zaznaczam że u mnie nie było tego dużo. Nie więcej jak 1-2l To wszystko oczywiście przy założeniu że w butli masz więcej gazu niż wody lub samego gazu.

** Dodano: 20-04-2011, 10:51 **
http://www.youtube.com/watch?v=HDzsZdaHN2E

http://www.polskatimes.pl...t.html?cookie=1
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2011, 16:03   

Jako że musiałem pojechac autem a na benie mi źle chodzi, zatankowałem na bp gaz ponownie do pełna weszło tylko 15 litrów.
I znów auto chodzi okej.....

Czyli co jedyne wyjście to jechać do gaziarzy aby mi opróżnili butlę ? ( ile może kosztować takie coś przeczyszenie zbiornika)?

Samemu chyba się boje i nie wiem co i ja trzeba zakręcić i odkręcic.

Wrzucam foto instalki






i pytanko jeszcze od czego są takie jakby pokrętła plastikowe czarne na reduktorze chyba są dwa
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2011, 21:55   

Jedno do regulacji, a drugie na spodzie parownika do spuszczania szlamu (to się robi co mniej więcej pół roku). Ja maiłem inny zbiornik (zamiast koła zap.) więc ci nie odpowiem ale obstawiam ze któraś z tych dwóch mosiężnych śrub przy zbiorniku jest do opróżniania. Jeśli nie jesteś pewien to wyjeździj ile możesz gazu i podjedz go gaziarza żeby ci to zrobił. Nie powinna być to kosztowna operacja bo ogranicza się do okręcenia jednej śruby. Jeśli w układzie jest woda, to do odkręcenia śruby ze zbiornika jego opróżnienie, wypchania wody z przewodów np. kompresorem i spuszczenia właśnie tą śrubą do szlamu wody z parownika. Potem ponowne poskładanie przewodów do kupy.

** Dodano: 20-04-2011, 23:02 **
P.S: butla ma pojemność 40 l czyli na stacji nie powinno ci wejść więcej jak 32-33l przy założeniu że masz pustą.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-04-2011, 22:44   

qwasimodo, z tego co mi wiadomo to przy butli jak masz 2 miedziane przewody to cieńszy jest do parownika a grubszy od tankowania

Powyższe śruby są umiejscowione odpowiednio od strony przewodów. Wydawało by się, że ten u góry zamyka gaz do parownika a ten na dole do tankowania ale głowy nie dam za to :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2011, 23:41   

Luczu napisał/a:
Powyższe śruby są umiejscowione odpowiednio od strony przewodów. Wydawało by się, że ten u góry zamyka gaz do parownika a ten na dole do tankowania ale głowy nie dam za to :p
no tak by też wynikało ze strzałek na korpusie :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-04-2011, 23:44   

JAM_BELFEGOR, ja tam zdjęcia nie powiększałem :p haha zdiagnozowałem problem na szybko :piwko:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-04-2011, 18:44   

Postaram się wyjezdzić ten gaz i zobaczymy i pojade na czyszczenei butli

Dzisiaj wymieniłem filtr gazu. Wyglądał stary filtr tak (zastanawia mnie czemu taki pokrzywiony i dolna osłonka metalowa była odklejona.




Chciałem też spuścić szlam z reduktora ale tej dolnej nakrętki nie udało mi się odkręcić Ciężkie dojście - chyba muszę kombinerkami to złapać i tak odkręcić, czy to napewno to?
takie czarne pokrętło podobne do tego od regulacji ale na samym dole reduktora.


Pytanko bo słychać syczenie(taki lekkie piszczenie z tego) co to może być czy to groźne?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-04-2011, 21:11   

qwasimodo napisał/a:
hciałem też spuścić szlam z reduktora ale tej dolnej nakrętki nie udało mi się odkręcić Ciężkie dojście - chyba muszę kombinerkami to złapać i tak odkręcić, czy to napewno to?
takie czarne pokrętło podobne do tego od regulacji ale na samym dole reduktora.
na pewno. Szlam spuszcza się po rozgrzaniu reduktora.
qwasimodo napisał/a:

Pytanko bo słychać syczenie(taki lekkie piszczenie z tego) co to może być czy to groźne?
Psiknij na to wodą z mydłem i zobacz czy się pojawiają pęcherzyki jeśli tak to, dławik jest do wymiany i tak jest to groźne bo ucieka ci gaz a tej nie trzeba tłumaczyć że jest łatwopalny. Dławik jest też elementem regulacyjnym LPG po jego wymianie konieczna jest regulacja u gaziarza. Być może to jest przyczyną znikania gazu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-04-2011, 15:41   

A ja mam do Was pytanie. Zeby nie zakladac nowego. Czy po spuszczeniu tego szlamu trzeba jechac na jakas regulacje gazu?
Bo wstyd sie przyznawac ale przez 30kkm zrobilem tylko raz regulacje :P I nie czyscilem sitka (bo filtra nie ma :P ) i dalej ladnie chodzi i w ogole wiec sie nie dotykam do tego :badgrin:
Wiec jak jest z tym szlamem? :P
_________________
Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2011, 22:06   

Jak ładnie chodzi, dobrze przyspiesza, mało pali a diagnosta co roku nie czepia się o poziom CO w spalinach to nie ruszaj. W innym przypadku załóż nowy filierek, rozgrzej silnik spuść szlam i jedź na regulacje. Od razu tez możesz wymienić filtr powietrza.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-04-2011, 07:53   

No wlasnie ladnie chodzi na gazie, wrecz bym powiedzial ze lepiej niz na benzynie. Spalanie w normie. Ostatnio nawet pali tyle, ze jak jade na stacje z lekka noga bo sie boje ze mi sie gaz skonczy bo juz powinien i mowie do pelna to wchodzi polowa butli :P Diagnosta sie nie czepial. Filtr powietrza wymienialem. Gazu nie ruszalem oprocz tej regulacji w ogole :P
Po prostu samochod sie mnie slucha i wie ze bede zly jak sie popsuje :D :lalala:
_________________
Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-04-2011, 16:06   

MarcinWrocław napisał/a:
Tankuj na stacjach renomowanych, wiec Orlen, BP, Statoil, Arge, itp...

Nie polecam Orlenu. Nie wiem co jest z ich gazem, że gdy chce odpalić to trzeba z 10 sekund kręcić rozrusznikiem.
Po zatankowaniu gdzie indziej nie ma tego problemu.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load