cos o Filtronie ... |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-11-2008, 18:06 cos o Filtronie ...
|
|
|
Wklejam post z innego forum, jak pisalem ze Filtron to syf to mnie niemal na stosie spalono, ale ja swoje wiem .... Knech, Mann nic poza tym...
"Tak jak w temacie, po wymianie filtra oleju (przejechane około 300km) filtr oleju (filtron) nie przepuścił oleju, co poskutkowało zatarciem panewek. (nie wiem jeszcze jak mocno silnik został uszkodzony)
Czy mogę w jakiś sposób domagać się od producenta odszkodowania?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc."
Sprawa dotyczy Alfy 145 boxerka, pare juz takich numerow widzialem i dlatego dobrze radze : NIE STOSUJCIE FILTRONA
link do tematu: USZKODZENIE SILNIKA - FILTRON
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-11-2008, 18:23
|
|
|
GrzesiekK., ten artykuł http://www.wixfiltron.com...=316&Itemid=184 jest też ciekawy...
chłop ma małe szanse w walce z Filtronem o odszkodowanie... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2008, 15:28
|
|
|
Ja nie używam filtrona od paru lat. Rożnica w cenie do innych marek filtrów naprawde nie jest taka wielka. |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-11-2008, 15:41
|
|
|
Kolega GrzesiekK. dobrze prawi,osobiście o mały włos nie zajeździłem panewek na filtronie w sedici po remoncie Założyłem Knechta i o niebo lepiej,nawet cisnienie oleju podkoczyło o dwie ponad dwie kreski... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-11-2008, 15:43
|
|
|
Filtron i jeszcze do tego super wypasny Lotos i mamy mieszanke wybuchowa
filtra z filtrona mowimy stanowczo nie...
Mann, Knecht, Paraflux stanowczo tak.. |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-11-2008, 15:52
|
|
|
Ja w Temprze i Uno od dawien dawna używam Filtrona. Nigdy nie miałem z nimi problemów.
W autach ciężarowych natomiast, tam już używamy innych filtrów, głównie MANNa lub oryginalne.
Trudno orzekać, może to być wina zaworu regulacyjnego lub filtr był wadliwy.
Tylko moje pytanie! Jak filtr może się zapchać i doprowadzić do takiego czegoś? Jedynie co widze, to możliwość rozerwania się elementu filtrującego i zapchanie odpływu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2008, 19:04
|
|
|
W fiacikach w rodzicie ktore byly czyli cinkoczento,punt,punto II, temperowka od zawsze byl stosowany filtron i pewnie dalej bedzie nigdy nie zawiodl, sa jednak silniki albo auta ktore za filtronem nie przepadaja maj bowiem zle ustawiony jakis zaworek regulacyjny czy cos.
Co do oleju to jezdzilem na lotosie i nic specjalnego sie nie dzialo wystarczy tylko dbac o silniki jezdzac i robic wymiany na czas.
Co do tzw pecha no coz... zdarza sie na iles setek tys zawsze cos zawiedzie |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2008, 19:24
|
|
|
opti napisał/a: | Filtron i jeszcze do tego super wypasny Lotos i mamy mieszanke wybuchowa
filtra z filtrona mowimy stanowczo nie...
Mann, Knecht, Paraflux stanowczo tak.. |
Lepiej kupic podrabianego pseudo MOBILA. W tedy psychika aż tak nie cierpi, bo mamy super markowy olej |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-11-2008, 20:49
|
|
|
Lepiej kupic podrabianego pseudo MOBILA. W tedy psychika aż tak nie cierpi, bo mamy super markowy olej [/quote]
Dokładnie.
Wole do padaki zalać lotosa ze sklepu,niż castrola,czy inne z allegro.
Przynajmniej mam spokój na duszy. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-11-2008, 22:32
|
|
|
Cytat: | Filtron i jeszcze do tego super wypasny Lotos |
lotos to z zło
filtron to zło
tipo śmigało na takim zestawie i było dobrze. nie wiem co się tak czepiacie lotosa? a zresztą to już było nie raz... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-11-2008, 22:50
|
|
|
konikks napisał/a: | Cytat: | Filtron i jeszcze do tego super wypasny Lotos |
lotos to z zło |
Półsyntetyk jest OK.
Co do tego ze Filtron nie w kazdym aucie sie sprawdza wynika z tego jaka wydajnosc ma uklad smarowania, w wysokoobrotowych wysilonych jednostkach gdzie pompa ma duza wydajnosc Filtron nie ma racji bytu, po prostu uzywane przez nich materialy filtrujace jak okazuje sie w praktyce stwarzaja za duze opory przeplywu oleju.
Tyle ode mnie, pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
pawel76
Pomógł: 4 razy Wiek: 48 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 855 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-11-2008, 23:36
|
|
|
Witam ja jeżdżę na lotosie i używam filtrona i jakoś nic sie nie dzieje |
_________________ Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-11-2008, 07:38
|
|
|
aro napisał/a: | Lepiej kupic podrabianego pseudo MOBILA. W tedy psychika aż tak nie cierpi, bo mamy super markowy olej |
nie... wole zalewac do tipolca valvoline a do bravo selenie wr |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2008, 23:04
|
|
|
Albo Agipa
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-11-2008, 01:31
|
|
|
ostatnio zmieniałem olej ( elf 15w40 sporti) i oczywiście filtr ... bez zastanowienia kupiłem filtrona ... ostatnie 3 filtry przy wymianach to też były filtrony więc nie widzę powodu czemu miałbym "eksperymentować" z innymi skoro filtron sprawdza się doskonale w moim tipo, mało tego parę dni temu kręciłem się za filtrem paliwa ... do wyboru miałem jakiś tam odpowiednik za 36zl i filtrona za 50zl ( pp 833/1 ) kupiłem filtrona bo wiem że ostatnie 40kkm tipo właśnie na takim jeździło
zaś wracając do filtru oleju ... olej zmieniam sam i czasami filtr jest tak "zapieczony" że aby go odkręcić trzeba w nim zrobić dziurę śrubokrętem i dopiero się odkręca ... "rozkroiłem" taki filterek i przyznam że jego budowa jest prosta jak budowa cepa ... żeby zapchać taki filtr trzeba wlać do silnika szambo a nie olej ... może faktycznie filtron nie sprawdza się w pewnych silnikach ale jestem pewny że jeśli chodzi o silniki w naszych tipo/tempra filtron jest zaufany i się sprawdza ... |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-11-2008, 08:29
|
|
|
avenger85 napisał/a: | ostatnie 3 filtry przy wymianach to też były filtrony więc nie widzę powodu czemu miałbym "eksperymentować" z innymi skoro filtron sprawdza się doskonale w moim tipo, |
odpowiedź
GrzesiekK. napisał/a: | nie w kazdym aucie sie sprawdza wynika z tego jaka wydajnosc ma uklad smarowania, w wysokoobrotowych wysilonych jednostkach gdzie pompa ma duza wydajnosc Filtron nie ma racji bytu, | w sedici jest wskaźnik ciśnienia oleju i na filtronie było ono wyraźnie mniejsze... A tak miedzy nami to nie wiesz,że jest dobrze,rozbierałeś silnik? Przyglądałem sie panewką? Mierzyłeś ciśnienie na filtronie i na jakimś innym filtrze? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-11-2008, 17:26
|
|
|
ego napisał/a: | A tak miedzy nami to nie wiesz,że jest dobrze,rozbierałeś silnik? Przyglądałem sie panewką? Mierzyłeś ciśnienie na filtronie i na jakimś innym filtrze? |
ego, a czy te czynności należy okresowa wykonywać...? po prostu sprawdza się filtron więc będzie filtron. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-11-2008, 17:58
|
|
|
Dokladnie- tez w rodzinie jezdzimy od.. 5- 8 ? lat na filtronie- poki co jeden samochod ma na licziku blisko natluczone 200k na tych filtrach, drugie nieco mniej. Mechanik ktory robi samochody- tylko filtrony.. i nie jest to jeden samochod na dzien, tylko troszke wiecej, a jakos nikt nie wrocil do niego z pretensja..
Ale jednemu wlascicielowi z zarznietej alfy sie zdarzylo, czyli filtron jest zlem koniecznym . Ale co to za alfa, ile ja mial, jak jezdzi, co za olej, jak stary olej- wazne ze FILTRON!
Przeciez wyzej jest link, w ktorym producent pisze powody z ktorych szlag trafil filtry.. Ale oczywiscie jakby to byl np. Mann i staloby sie to samo, to wina lezalaby po steronie czegos innego (np. termostatu, albo synchronizatora skrzyni biegow)- ale skoro jest filtron to on jest złem!
Osoby ktore z jakis powodow (pare) maja zle doswiadczenia dorabiaja ideologie do filtronow, jakby to co drugiemu kierowcy dzialo sie... a statystyki sa zupelnie inne
Wiec- wymieniac olej co 8-10 tys km na jakis dobry semi synt..
Co do filtra- kto co woli- ja poki co nie musze udawadniac innym ze nawet filtr oleju mam najdrozszy w wojewodztwie .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-11-2008, 19:12
|
|
|
konikks napisał/a: | ego, a czy te czynności należy okresowa wykonywać...? po prostu sprawdza się filtron więc będzie filtron. | więc powtórze pytanie,skąd wiesz,że sie sprawdza? bo sie nic nie dzieje? takie dyskusje raczej nie maja sensu,ja miałem problem z filtronem w sedici i naprawde nie wiele brakło a zajeździł bym silnik po remoncie,kolega grzesiekk również mial problem w sedici z filtronem... Na pocieszenie powiem,że filtron jest montowany na tej samej linii produkcyjnej co bosch,tepretycznie,bo pewnie jest tak samo jak w krośnie z amorkami delphi,czyli delphi ma nową linie i klepie amorki na pierwszy montaż,natomiast na wiekowej linii klepia amorki krosna i delphi na sklepy i hurtownie... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
hcwdf
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 13 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-11-2008, 09:47
|
|
|
Witam ! Też wypowiem się na temat filtrona. Po remoncie silnika (wymiana uszczelniaczy zaworów, pierścieni , i takie tam ) założyłem filtrona i zalałem świeżym olejem . Skutek był taki że przy 1000-1500 obr/min świeciła mi kontrolka ciśnienia oleju . Na wyższych obrotach było w porządku. wymieniłem pompę oleju ale nadal było to samo. Pomogła wymiana filtra na jakiś włoski. Zraziłem się do filtrona i teraz kupuje zagraniczne produkty . Różnica w cenie nie wielka. |
_________________ TIPO 1.4 (159.A2000) 78hp, 183 tys. gaz BRC |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2008, 13:38
|
|
|
Czyli wynika z tego ze w tipach filtron sie nie sprawdza .
ps- niepamietacie oznaczen filtra?
Ja stosuje op520.
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-11-2008, 13:43
|
|
|
Może nie sprawdzać w pewnych konstrukcjach, jak wynika z powyższych postów w 2.0 16V nie sprawdza się.
W Temprze i w Uno 1.0 stosujemy filtrony, już nie wiem ile ich wymieniliśmy i nie mieliśmy nigdy problemów, ale nie oznacza to, że w wydajniejszych jednostkach, gdzie pompy są bardziej wydaje i ciśnienie oleju większe te filtry będa ok. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-11-2008, 15:13
|
|
|
no ale zaraz teoretycznie rzecz biorąc jeżeli katalog filtrona podaje że filtr OP 566/2 pasuję do 2.0 8v i 2.0 16v to znaczy że producent podczas umieszczania takich danych w katalogu wiedział jakie ciśnienie występuje w tych układach i że ten filtr sobie tam poradzi .... ja na filtronach zrobiłem prawie 40k a silnik to 2.0 8v i nie wierzę że w 2.0 16v ten filtr nie daje rady ... bo ciśnienie jest trochę wyższe ... tylko 1 właściciel sedici napisał że coś tam mu nie pasowało w filtronie a gdzie opinia kolejnych 10 userów ? nie można jednoznacznie stwierdzać po wypowiedzi jednego człowieka że filtron w 2.0 16v nie daje rady |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
|