Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
cos o Filtronie ...
Autor Wiadomość
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-11-2008, 18:06   cos o Filtronie ...

Wklejam post z innego forum, jak pisalem ze Filtron to syf to mnie niemal na stosie spalono, ale ja swoje wiem .... Knech, Mann nic poza tym...

"Tak jak w temacie, po wymianie filtra oleju (przejechane około 300km) filtr oleju (filtron) nie przepuścił oleju, co poskutkowało zatarciem panewek. (nie wiem jeszcze jak mocno silnik został uszkodzony)
Czy mogę w jakiś sposób domagać się od producenta odszkodowania?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc."

Sprawa dotyczy Alfy 145 boxerka, pare juz takich numerow widzialem i dlatego dobrze radze : NIE STOSUJCIE FILTRONA

link do tematu: USZKODZENIE SILNIKA - FILTRON

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-11-2008, 18:23   

GrzesiekK., ten artykuł http://www.wixfiltron.com...=316&Itemid=184 jest też ciekawy...

chłop ma małe szanse w walce z Filtronem o odszkodowanie...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-11-2008, 15:28   

Ja nie używam filtrona od paru lat. Rożnica w cenie do innych marek filtrów naprawde nie jest taka wielka.
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2008, 15:41   

Kolega GrzesiekK. dobrze prawi,osobiście o mały włos nie zajeździłem panewek na filtronie w sedici po remoncie :evil: Założyłem Knechta i o niebo lepiej,nawet cisnienie oleju podkoczyło o dwie ponad dwie kreski...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-11-2008, 15:43   

Filtron i jeszcze do tego super wypasny Lotos i mamy mieszanke wybuchowa :badgrin:

filtra z filtrona mowimy stanowczo nie...

Mann, Knecht, Paraflux stanowczo tak..
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-11-2008, 15:52   

Ja w Temprze i Uno od dawien dawna używam Filtrona. Nigdy nie miałem z nimi problemów.
W autach ciężarowych natomiast, tam już używamy innych filtrów, głównie MANNa lub oryginalne.

Trudno orzekać, może to być wina zaworu regulacyjnego lub filtr był wadliwy.
Tylko moje pytanie! Jak filtr może się zapchać i doprowadzić do takiego czegoś? Jedynie co widze, to możliwość rozerwania się elementu filtrującego i zapchanie odpływu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-11-2008, 19:04   

W fiacikach w rodzicie ktore byly czyli cinkoczento,punt,punto II, temperowka od zawsze byl stosowany filtron i pewnie dalej bedzie nigdy nie zawiodl, sa jednak silniki albo auta ktore za filtronem nie przepadaja maj bowiem zle ustawiony jakis zaworek regulacyjny czy cos.
Co do oleju to jezdzilem na lotosie i nic specjalnego sie nie dzialo wystarczy tylko dbac o silniki jezdzac i robic wymiany na czas.

Co do tzw pecha no coz... zdarza sie na iles setek tys zawsze cos zawiedzie
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-11-2008, 19:24   

opti napisał/a:
Filtron i jeszcze do tego super wypasny Lotos i mamy mieszanke wybuchowa :badgrin:

filtra z filtrona mowimy stanowczo nie...

Mann, Knecht, Paraflux stanowczo tak..


Lepiej kupic podrabianego pseudo MOBILA. W tedy psychika aż tak nie cierpi, bo mamy super markowy olej :lol:
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-11-2008, 20:49   

Lepiej kupic podrabianego pseudo MOBILA. W tedy psychika aż tak nie cierpi, bo mamy super markowy olej :lol: [/quote]

Dokładnie.
Wole do padaki zalać lotosa ze sklepu,niż castrola,czy inne z allegro.
Przynajmniej mam spokój na duszy.
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2008, 22:32   

Cytat:
Filtron i jeszcze do tego super wypasny Lotos


lotos to z zło

filtron to zło

:vom:


tipo śmigało na takim zestawie i było dobrze. nie wiem co się tak czepiacie lotosa? a zresztą to już było nie raz...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-11-2008, 22:50   

konikks napisał/a:
Cytat:
Filtron i jeszcze do tego super wypasny Lotos


lotos to z zło


Półsyntetyk jest OK.

Co do tego ze Filtron nie w kazdym aucie sie sprawdza wynika z tego jaka wydajnosc ma uklad smarowania, w wysokoobrotowych wysilonych jednostkach gdzie pompa ma duza wydajnosc Filtron nie ma racji bytu, po prostu uzywane przez nich materialy filtrujace jak okazuje sie w praktyce stwarzaja za duze opory przeplywu oleju.

Tyle ode mnie, pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
pawel76 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 855
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-11-2008, 23:36   

Witam ja jeżdżę na lotosie i używam filtrona i jakoś nic sie nie dzieje
_________________
Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-11-2008, 07:38   

aro napisał/a:
Lepiej kupic podrabianego pseudo MOBILA. W tedy psychika aż tak nie cierpi, bo mamy super markowy olej


nie... wole zalewac do tipolca valvoline a do bravo selenie wr :lol:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2008, 23:04   

Albo Agipa :P

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 22-11-2008, 01:31   

ostatnio zmieniałem olej ( elf 15w40 sporti) i oczywiście filtr ... bez zastanowienia kupiłem filtrona ... ostatnie 3 filtry przy wymianach to też były filtrony więc nie widzę powodu czemu miałbym "eksperymentować" z innymi skoro filtron sprawdza się doskonale w moim tipo, mało tego parę dni temu kręciłem się za filtrem paliwa ... do wyboru miałem jakiś tam odpowiednik za 36zl i filtrona za 50zl ( pp 833/1 ) kupiłem filtrona bo wiem że ostatnie 40kkm tipo właśnie na takim jeździło
zaś wracając do filtru oleju ... olej zmieniam sam i czasami filtr jest tak "zapieczony" że aby go odkręcić trzeba w nim zrobić dziurę śrubokrętem :) i dopiero się odkręca ... "rozkroiłem" taki filterek i przyznam że jego budowa jest prosta jak budowa cepa ... żeby zapchać taki filtr trzeba wlać do silnika szambo a nie olej ... może faktycznie filtron nie sprawdza się w pewnych silnikach ale jestem pewny że jeśli chodzi o silniki w naszych tipo/tempra filtron jest zaufany i się sprawdza ...
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-11-2008, 08:29   

avenger85 napisał/a:
ostatnie 3 filtry przy wymianach to też były filtrony więc nie widzę powodu czemu miałbym "eksperymentować" z innymi skoro filtron sprawdza się doskonale w moim tipo,

odpowiedź
GrzesiekK. napisał/a:
nie w kazdym aucie sie sprawdza wynika z tego jaka wydajnosc ma uklad smarowania, w wysokoobrotowych wysilonych jednostkach gdzie pompa ma duza wydajnosc Filtron nie ma racji bytu,
w sedici jest wskaźnik ciśnienia oleju i na filtronie było ono wyraźnie mniejsze... A tak miedzy nami to nie wiesz,że jest dobrze,rozbierałeś silnik? Przyglądałem sie panewką? Mierzyłeś ciśnienie na filtronie i na jakimś innym filtrze?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-11-2008, 17:26   

ego napisał/a:
A tak miedzy nami to nie wiesz,że jest dobrze,rozbierałeś silnik? Przyglądałem sie panewką? Mierzyłeś ciśnienie na filtronie i na jakimś innym filtrze?


ego, a czy te czynności należy okresowa wykonywać...? po prostu sprawdza się filtron więc będzie filtron.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-11-2008, 17:58   

Dokladnie- tez w rodzinie jezdzimy od.. 5- 8 ? lat na filtronie- poki co jeden samochod ma na licziku blisko natluczone 200k na tych filtrach, drugie nieco mniej. Mechanik ktory robi samochody- tylko filtrony.. i nie jest to jeden samochod na dzien, tylko troszke wiecej, a jakos nikt nie wrocil do niego z pretensja..
Ale jednemu wlascicielowi z zarznietej alfy sie zdarzylo, czyli filtron jest zlem koniecznym :D . Ale co to za alfa, ile ja mial, jak jezdzi, co za olej, jak stary olej- wazne ze FILTRON!

Przeciez wyzej jest link, w ktorym producent pisze powody z ktorych szlag trafil filtry.. Ale oczywiscie jakby to byl np. Mann i staloby sie to samo, to wina lezalaby po steronie czegos innego (np. termostatu, albo synchronizatora skrzyni biegow)- ale skoro jest filtron to on jest złem!

Osoby ktore z jakis powodow (pare) maja zle doswiadczenia dorabiaja ideologie do filtronow, jakby to co drugiemu kierowcy dzialo sie... a statystyki sa zupelnie inne :)

Wiec- wymieniac olej co 8-10 tys km na jakis dobry semi synt..
Co do filtra- kto co woli- ja poki co nie musze udawadniac innym ze nawet filtr oleju mam najdrozszy w wojewodztwie ;) .

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-11-2008, 19:12   

konikks napisał/a:
ego, a czy te czynności należy okresowa wykonywać...? po prostu sprawdza się filtron więc będzie filtron.
więc powtórze pytanie,skąd wiesz,że sie sprawdza? bo sie nic nie dzieje? takie dyskusje raczej nie maja sensu,ja miałem problem z filtronem w sedici i naprawde nie wiele brakło a zajeździł bym silnik po remoncie,kolega grzesiekk również mial problem w sedici z filtronem... Na pocieszenie powiem,że filtron jest montowany na tej samej linii produkcyjnej co bosch,tepretycznie,bo pewnie jest tak samo jak w krośnie z amorkami delphi,czyli delphi ma nową linie i klepie amorki na pierwszy montaż,natomiast na wiekowej linii klepia amorki krosna i delphi na sklepy i hurtownie...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
hcwdf 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 13
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-11-2008, 09:47   

Witam ! Też wypowiem się na temat filtrona. Po remoncie silnika (wymiana uszczelniaczy zaworów, pierścieni , i takie tam ) założyłem filtrona i zalałem świeżym olejem . Skutek był taki że przy 1000-1500 obr/min świeciła mi kontrolka ciśnienia oleju . Na wyższych obrotach było w porządku. wymieniłem pompę oleju ale nadal było to samo. Pomogła wymiana filtra na jakiś włoski. Zraziłem się do filtrona i teraz kupuje zagraniczne produkty . Różnica w cenie nie wielka.
_________________
TIPO 1.4 (159.A2000) 78hp, 183 tys. gaz BRC
  
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2008, 13:38   

Czyli wynika z tego ze w tipach filtron sie nie sprawdza :P .

ps- niepamietacie oznaczen filtra?

Ja stosuje op520.


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-11-2008, 13:43   

Może nie sprawdzać w pewnych konstrukcjach, jak wynika z powyższych postów w 2.0 16V nie sprawdza się.

W Temprze i w Uno 1.0 stosujemy filtrony, już nie wiem ile ich wymieniliśmy i nie mieliśmy nigdy problemów, ale nie oznacza to, że w wydajniejszych jednostkach, gdzie pompy są bardziej wydaje i ciśnienie oleju większe te filtry będa ok.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 24-11-2008, 15:13   

no ale zaraz teoretycznie rzecz biorąc jeżeli katalog filtrona podaje że filtr OP 566/2 pasuję do 2.0 8v i 2.0 16v to znaczy że producent podczas umieszczania takich danych w katalogu wiedział jakie ciśnienie występuje w tych układach i że ten filtr sobie tam poradzi .... ja na filtronach zrobiłem prawie 40k a silnik to 2.0 8v i nie wierzę że w 2.0 16v ten filtr nie daje rady ... bo ciśnienie jest trochę wyższe ... tylko 1 właściciel sedici napisał że coś tam mu nie pasowało w filtronie a gdzie opinia kolejnych 10 userów ? nie można jednoznacznie stwierdzać po wypowiedzi jednego człowieka że filtron w 2.0 16v nie daje rady
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load