|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Doradźcie co zrobić |
Autor |
Wiadomość |
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-05-2008, 07:04
|
|
|
Emf napisał/a: | Duża część użytkowników diesla nie ma o tym pojęcia i po "deptańcu" zamiast odczekać chwilę gaszą auto. |
a no, generalnie zasada jest taka zeby po odpaleniu auta poczekac z 30sekund az olej osiagnie pelna zdolnosc smarowania w ukladzie i dopiero potem ruszac, brak deptania na zimnym silniku az do osiagniecia optymalnej temp. pracy silnika no i chlodzenie turbiny po jezdzie na wyzszych obrotach albo po dluzszym smiganiu...
w turbach ze zmienna geometria lopatek trzeba tez uwazac zeby nie przymulac smigajac autkiem, tzn ze po jezdzie miejskiej i zmianie biegow dajmy na to przy 2k rpm trzeba tez od czasu do czasu przegonic autko i przytrzymac na wyzszych obrotach zeby nie zasyfilo kierownic itp
rafal22bb, jak wezmiecie renie to unikajcie tankowania ON na mini stacyjkach, typu prywatny biznesik itp bo nie wiadomo co tam celem zysku wlasciciel z paliwkiem wyrabia |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 07:54
|
|
|
no właśnie też o tym słyszeliśmy na serwisie, mój ojciec każde auto tankuje na BP więc chyba nie będzie jakiegoś syfu który mógłby uszkodzić wtryski czy tam pompę. Ja raz przekonałem się o jakości paliwa na stacji Auchan, zatankowałem tam do Tipka gaz i benzynę, na gazie był strasznie zamulony, a po jeździe na benzynie szlag mi pompę paliwa trafił, albo to był nieszczęśliwy zbieg okoliczności albo faktycznie coś u nich jest nie tak, bądź co bądź nigdy więcej tam nie tankowałem |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-05-2008, 15:42
|
|
|
opti napisał/a: | Emf napisał/a: | mi nie chodzi o start spod świateł tylko o wyprzedzanie w trasie |
oprocz tej wartosci 90KM ktora Cie tak razi jest jeszcze moment obrotowy |
Moment obrotowy ma z dynamikę tyle wspólnego ile wartość KM silnika ale wiele osób mitycznie go podaje jako wyrocznię.
Liczy się stosunek mocy do masy
Opti moment obrotowy Renault Magnum wynosi przeszło 2000nM, a ma szansę z Twoim Bravo, które ma 1/4 czy 1/5 tego ?
Wracając do tematu to gratuluję zakupu bo Renówki to fajne autka. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-05-2008, 17:52
|
|
|
Emf napisał/a: | moment obrotowy Renault Magnum wynosi przeszło 2000nM, a ma szansę z Twoim Bravo, które ma 1/4 czy 1/5 tego |
zes porownanie zrobil ze hej..
Emf napisał/a: | Moment obrotowy ma z dynamikę tyle wspólnego ile wartość KM silnika ale wiele osób mitycznie go podaje jako wyrocznię |
z tym ze wartosc momentu ma wplyw na mozliwosci przyspieszania i elastycznosc samochodu |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-05-2008, 19:07
|
|
|
Emf napisał/a: | Opti moment obrotowy Renault Magnum wynosi przeszło 2000nM, a ma szansę z Twoim Bravo, które ma 1/4 czy 1/5 tego ? |
A chcesz się założyć ?
Odpowiednie przełożenie i bravo ani gumy nie zdązy powąchać, tyle że w tutaj pojawi się problem z trakcją.
A tak bardziej realistycznie to problem w tym porównaniu leży konktretnie w zakresie obrotów pracy silnika, nie wiem czy jeździłeś cieżarówką, ja jeżdze na codzień prawie ostatnio i tam masz użyteczny zakres około 1,2 obr/min dlatego też brakuje takiego widocznego przyśpieszenia bo jeszcze dobrze nie skończysz gazu wciskać a juz trzeba wyższy bieg zapinać. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-05-2008, 10:30
|
|
|
Hipo napisał/a: | A chcesz się założyć ? |
Chcę
NIE MA SZANS
Mam znajomych z firmami transportowymi, jechałem jako pasażer.
Kiedyś dla jaj ścigali się jeden Scanią (oczywiście sam ciągnik) drugi Berlingo.
Nie muszę mówić kto wygrał
Auta są mocne ale to nie wyścigówki |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-05-2008, 17:15
|
|
|
Emf napisał/a: | Auta są mocne ale to nie wyścigówki |
Własnie w moim poście napisałem ci dlaczego tak jest. Wszystko przez mały użyteczny zakres obrotów takiego silnika. Poza tym w ciężarówce nie jesteś w stanie na tyle szybko biegi przeżucać żeby stanowić konkurencje dla osobówki, jednak to tylko kwestia odpowiednio zestopniowanej skrzyni i masz wyscigową ciężarówke |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|