Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Doradźcie co zrobić
Autor Wiadomość
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-05-2008, 07:04   

Emf napisał/a:
Duża część użytkowników diesla nie ma o tym pojęcia i po "deptańcu" zamiast odczekać chwilę gaszą auto.


a no, generalnie zasada jest taka zeby po odpaleniu auta poczekac z 30sekund az olej osiagnie pelna zdolnosc smarowania w ukladzie i dopiero potem ruszac, brak deptania na zimnym silniku az do osiagniecia optymalnej temp. pracy silnika no i chlodzenie turbiny po jezdzie na wyzszych obrotach albo po dluzszym smiganiu...

w turbach ze zmienna geometria lopatek trzeba tez uwazac zeby nie przymulac smigajac autkiem, tzn ze po jezdzie miejskiej i zmianie biegow dajmy na to przy 2k rpm trzeba tez od czasu do czasu przegonic autko i przytrzymac na wyzszych obrotach zeby nie zasyfilo kierownic itp ;)

rafal22bb, jak wezmiecie renie to unikajcie tankowania ON na mini stacyjkach, typu prywatny biznesik itp bo nie wiadomo co tam celem zysku wlasciciel z paliwkiem wyrabia
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-05-2008, 07:54   

no właśnie też o tym słyszeliśmy na serwisie, mój ojciec każde auto tankuje na BP więc chyba nie będzie jakiegoś syfu który mógłby uszkodzić wtryski czy tam pompę. Ja raz przekonałem się o jakości paliwa na stacji Auchan, zatankowałem tam do Tipka gaz i benzynę, na gazie był strasznie zamulony, a po jeździe na benzynie szlag mi pompę paliwa trafił, albo to był nieszczęśliwy zbieg okoliczności albo faktycznie coś u nich jest nie tak, bądź co bądź nigdy więcej tam nie tankowałem ;)
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-05-2008, 15:42   

opti napisał/a:
Emf napisał/a:
mi nie chodzi o start spod świateł tylko o wyprzedzanie w trasie


oprocz tej wartosci 90KM ktora Cie tak razi :lalala: jest jeszcze moment obrotowy :)


Moment obrotowy ma z dynamikę tyle wspólnego ile wartość KM silnika ale wiele osób mitycznie go podaje jako wyrocznię.
Liczy się stosunek mocy do masy :!:
Opti moment obrotowy Renault Magnum wynosi przeszło 2000nM, a ma szansę z Twoim Bravo, które ma 1/4 czy 1/5 tego ? :lalala:

Wracając do tematu to gratuluję zakupu bo Renówki to fajne autka.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-05-2008, 17:52   

Emf napisał/a:
moment obrotowy Renault Magnum wynosi przeszło 2000nM, a ma szansę z Twoim Bravo, które ma 1/4 czy 1/5 tego


zes porownanie zrobil ze hej.. :badgrin:

Emf napisał/a:
Moment obrotowy ma z dynamikę tyle wspólnego ile wartość KM silnika ale wiele osób mitycznie go podaje jako wyrocznię


z tym ze wartosc momentu ma wplyw na mozliwosci przyspieszania i elastycznosc samochodu :lalala:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-05-2008, 19:07   

Emf napisał/a:
Opti moment obrotowy Renault Magnum wynosi przeszło 2000nM, a ma szansę z Twoim Bravo, które ma 1/4 czy 1/5 tego ?


A chcesz się założyć ? :lalala:

Odpowiednie przełożenie i bravo ani gumy nie zdązy powąchać, tyle że w tutaj pojawi się problem z trakcją.


A tak bardziej realistycznie to problem w tym porównaniu leży konktretnie w zakresie obrotów pracy silnika, nie wiem czy jeździłeś cieżarówką, ja jeżdze na codzień prawie ostatnio i tam masz użyteczny zakres około 1,2 obr/min dlatego też brakuje takiego widocznego przyśpieszenia bo jeszcze dobrze nie skończysz gazu wciskać a juz trzeba wyższy bieg zapinać. :)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-05-2008, 10:30   

Hipo napisał/a:
A chcesz się założyć ? :lalala:


Chcę :lalala:
NIE MA SZANS :!:
Mam znajomych z firmami transportowymi, jechałem jako pasażer.
Kiedyś dla jaj ścigali się jeden Scanią (oczywiście sam ciągnik) drugi Berlingo.
Nie muszę mówić kto wygrał ;)
Auta są mocne ale to nie wyścigówki ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-05-2008, 17:15   

Emf napisał/a:
Auta są mocne ale to nie wyścigówki


Własnie w moim poście napisałem ci dlaczego tak jest. Wszystko przez mały użyteczny zakres obrotów takiego silnika. Poza tym w ciężarówce nie jesteś w stanie na tyle szybko biegi przeżucać żeby stanowić konkurencje dla osobówki, jednak to tylko kwestia odpowiednio zestopniowanej skrzyni i masz wyscigową ciężarówke ;)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load