|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dziura w bloku silnika. |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-12-2010, 22:12
|
|
|
Nowakwloc, widzisz nie będzie żadnych przeróbek po prostu uwalisz przód auta na wysokości słupków i przespawasz przód od Bdm, To będzie najbardziej profesjonalny swap na forum |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Nowakwloc
Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 113 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2010, 22:13
|
|
|
Kilka spawów pilnik w rękę szpachla troche lakieru i jak z fabryki;p
Haha a później będę jeździł jak flinston;p
Bdm Spoko a jakie to 2.0 8 czy 16v i jaka cena + - !!! |
_________________ Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-12-2010, 06:41
|
|
|
Tylko przy kupnie tego silnika, zwróć uwagę na jego stan techniczny-tak na przyszłość. Tak samo częściej padają w nim panewki niż w takim 1.4 czy 1.6 utrzymanie też kosztuje więcej, bo sam rozrząd to koszt kilkuset złotych (zależy od gratów, ale może wyjść realnie około 600 zł, a do tego wymiany nie każdy warswztat chce się podjąć - mowa o mechanikach u mnie w okolicy ). W porównaniu do gaźnika, byle czujnik kosztuje pół równowartości silnika 1.6 na gaźniku. Nie wiem czy to będzie dobre rozwiązanie jak na biednego studenta czy ucznia. Musisz o tym wiedzieć zanim się zdecydujesz. Ja bym jednak polecał Ci 1.6 na gaźniku, gdybym kupował tera Tempre, to właśnie z tym silnikiem, bo był praktycznie bezproblemowy, a z 2.0 to już było nie mało problemów |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Nowakwloc
Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 113 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2010, 09:35
|
|
|
Właśnie wiem ze 2.0 16v są bardzo wadliwe i zwłaszcza na panewki. Tipo 2.0 16v oryginalne (muszę je mieć) chce kupić na wakacje bo teraz ostatnie kilka miesięcy szkoły a do pracy się nie pójdzie. A 2.0 8v też są takie delikatne?? Chyba zostanę przy 1.6 gaźnik.
P.S. Jeśli ktoś z was wyluka 1.6 gaźnik na sprzedaż to proszę dać znać. |
_________________ Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-12-2010, 12:16
|
|
|
Nowakwloc napisał/a: | A 2.0 8v też są takie delikatne?? |
tak |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-12-2010, 13:40
|
|
|
Nowakwloc napisał/a: | A 2.0 8v też są takie delikatne?? |
Delikatne, delikatne, czy ja wiem czy one takie delikatne?
Po prostu auta mają już swoje lata, tak? Nie jesteśmy pierwszymi właścicielami i nie wiemy jak i kto je traktował wcześniej. Zazwyczaj jeśli się kupowało zamiast 1.4/1.6 auto z silnikiem 1.8/2.0, to tylko dla osiągów i bezpieczeństwa, a to oznacza, że częściej były kręcone, ciorane i wykorzystywane na maksa, a wtedy wszystko niszczy się szybciej. Do tego wystarczy kilka zaniedbań odnośnie oleju i filtra oraz podstawowych zasad jak nie kręcenie na zimnym zbyt wysoko itp. i mamy tragedię w postaci pożerania oleju i panewek na wykończeniu Smutna prawda. Silnik sam w sobie bardzo fajny, dość dobrze radzi sobie z budą Tempry, ciągnie ładnie z dołu - po prostu pięknie ciągnie z dołu i każdy się dziwi, nawet posiadacze tdi vw/ jtd alfy i td forda mówią, że nie mają szans z tak niskimi prędkościami obrotowymi jeździć (może kiedyś nakręcę filmik i nie mówię tutaj o zamulaniu auta z gazem w podłodze, lekkie muskanie po prostu ).
Do tego dodaj sobie długi skok tłoka, czyli większe obciążenia ;/ 1.6 miał zaledwie 67 mm, a 2,0 ma aż 90 |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Nowakwloc
Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 113 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2010, 17:15
|
|
|
Jak miałem 1.4 to naprawdę nie narzekałem na osiągi kumpel który ma Calibrę 2.0 ( w naprawdę porządnym stanie) porobił mnie dopiero na 4 biegu więc nie ma co kombinować ze swapami które jak na razie nie są na moją kieszeń. Pozostanę przy 1.4 lub 1.6, a co do bezpieczeństwa to w żadnym samochodzie nie jest bezpiecznie. |
_________________ Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-12-2010, 17:56
|
|
|
Nowakwloc napisał/a: | Pozostanę przy 1.4 lub 1.6, a co do bezpieczeństwa to w żadnym samochodzie nie jest bezpiecznie. |
Chodziło mi o wyprzedzanie. Bezpieczniej jest wyprzedzać mając jakiś tam zapas mocy niż słabszym samochodem |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Nowakwloc
Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 113 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2010, 18:15
|
|
|
A jeśli chodzi o wyprzedzanie 1.4 lub 1.6 to trzeba wiedzieć kiedy można z reszta byle jaka pojemnością wtedy redukcja na 3 i poszedł:):):) a czasami trochę adrenaliny się przydaje. |
_________________ Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! |
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-12-2010, 18:16
|
|
|
Nowakwloc, pakuj 1.6 gaźnik i będziesz zadowolony |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Nowakwloc
Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 113 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2010, 18:18
|
|
|
Już się diluje.
** Dodano: 09-12-2010, 17:16 **
Panowie a w przypadku mojego uszkodzenia silnika jest możliwość wymienienia samego dołu???
Znalazłem ciekawą ofertę. http://allegro.pl/fiat-un...1338891842.html |
_________________ Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|