Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpalamy z wciśnietym sprzęgłem czy bez ?
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-04-2011, 18:57   

Luczu, dokładnie :P

a tak na serio nie martwię sie tylko byłem ciekaw jak postepuje reszta.
a w manualu np. bmw mozna wyczytać, że wciskać sprzęgło przy odpalaniu nalezy tylko w zimę :P
w manualu hondy, że należy wciskać zawsze, a nawet była wzmianka że jeśli sprzęgło nie jest wciśnięte to rozrusznik nie zakręci ... tylko że nie zaobserwowałem nic takiego
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2011, 20:06   

Leśniczy napisał/a:
w manualu hondy, że należy wciskać zawsze, a nawet była wzmianka że jeśli sprzęgło nie jest wciśnięte to rozrusznik nie zakręci ... tylko że nie zaobserwowałem nic takiego
no to masz auto zepsute haha
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-04-2011, 21:32   

Tak więc kolego palidzojnt221 jeśli możesz to podaj, w których to autach trzeba nacisnąć pedał hamulca przy uruchamianiu silnika i co to takiego "dwustopniowy pedał hamulca", bo jakoś przez 34 lata jazdy samochodami z takim określeniem się nie spotkałem. Albo ktoś Ci nagadał głupot, albo Go źle zrozumiałeś.

jeżeli tak jest jak pisałem to w audi 80 ale teraz to już nie jestem pewny, na pewno był lewarek na P ustawiony, pomieszało mi sie juz to, ale jest dwustopniowy hamulec, delikatne nacisniecie \, tak że kola sie nie blokują powoduje rozsprzęgleniesilnika i skrzyni, wiem że to jest dziwne bo cięzko to sobie wyobrazić i nawet wyczuć jezdząc takim samochodem, a jak nie jest tak to wyjaśnijcie mi jak sie rozsprzegla inaczej
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-04-2011, 21:57   

Tojoty jaris nie odpalisz bez wcisnietego sprzegla poprostu bedzie krecic rozrusznikiem i nic to samo w nowym audi a3 co do odpalania aut z wcisnietym sprzeglem zima warto z racji gestego oleju w skrzyni i zawsze znikome ale tarcia powoduje a wiadomo zima im lzej odpali tyl lepiej
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-04-2011, 22:09   

ja mam taki nawyk że zawsze z wciśniętym 8)
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-04-2011, 18:04   

Sprzęgło napewno się nie niszczy. Jedyne co może się zużywać, to sprężyna talerzowa sprzęgła. Ale podczas jazdy tak często wciskamy sprzęgło, że nie ma to żadnego znaczenia. Przy niższych temp. jest bardziej obciążony rozrusznik i akumulator.
     Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-04-2011, 19:39   

Co do czegoś dwustopniowego to jedynie kojarzy mi się gaz. Że niektóre auta mają tak jakby podwójny gaz najpierw lekko potem ma kopa.
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-04-2011, 20:43   

nie wiem ale pamietam że audi w automacie po lekkim nacisnięciu hamulca to można było go przegazować, puszczenie hamulca jak silnik był na obrotach to tylko dym z kół, hihi i niektórzy mówia że sie nie da szalec automatem
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-04-2011, 22:21   

Z tego co widzę to najwyraźniej chodzi Ci o tzw. efekt kickdown.
A kickdown to:
"Urządzenie w automatycznej skrzyni biegów umożliwiające kierowcy wykorzystanie maksymalnego przyspieszenia. Gwałtowne wciśnięcie pedału gazu do podłogi powoduje przełączenie biegu na najniższy możliwy przy danej prędkości. W skrzyniach starszego typu (sterowanych hydraulicznie) był to przycisk w podłodze pod pedałem, obecnie funkcję tę pełni elektronika."
Tylko do funkcji kickdown nie trzeba używać hamulca. Wierz mi, że wiem co mówię, choćby dlatego, że prywatnie jeździłem przez ostatnie 5 lat autem z ASB. Nie było to zresztą pierwsze i jedyne auto z automatem, które użytkowałem.
Taki sposób obsługi hamulca i skrzyni automatycznej może wpaść do głowy jedynie komuś kto nie umie obchodzić się z automatem, albo koniecznie chce ją uszkodzić.
I przepraszam, ale gadasz wierutne bzdury nie mając zielonego pojęcia o użytkowaniu samochodów z automatyczną skrzynią biegów.

Ale widzę, że to dyskusja na inny temat niż używanie sprzęgła przy uruchamianiu silnika.
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Detectivus 


Wiek: 39
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa - Mokotów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-04-2011, 01:49   

Ja również odpalam ze sprzęgła, z przyzwyczajenia :)
Z ciekawostek w moim Fordzie Probe mogłeś robić co chciałeś, ale dopóki sie sprzęgła nie wdepnęło to nici z jazdy :D
Tak samo zresztą ma mój szef w BMW E90 (320TD :D ) ma system odpalanie z guzika i możesz sobie ten guzik dusić do woli dopóki sprzęgło nie jest w podłodze :D

Na marginesie - instrukcja do naszych T/T mówi wyraźnie:
"URUCHAMIANIE SILNIKA
- Wcisnąć do oporu pedał sprzęgła i trzymać go w tym położeniu."
Wystarczy?? :>

Pozdrawiam miłośników odpalania bez :D
_________________
Było:
Fiat 125p 2.0 Pb - wersja Milicyjna
Fiat Uno 1.1 Fire
Skoda Favorit 1.3
Ford Probe 2.2 GT Turbo
Citroen C15D 1.8
BMW 3 E30 1.6
Jest
Fiat Tipo 1.9 TD 1993 - NA SPRZEDAŻ
Citroen ZX 1.8 Avantage - moje kochane KOMBI
     assistance
 
 skype
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-04-2011, 09:18   

Całą zimę wciskałem i teraz z przyzwyczajenia także to czynię :)
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-04-2011, 10:59   

Co do odpalania na sprzęgle czy bez no to przy odpalaniu przy wciśniętym sprzęgle niby powinno być nieco lżej, ale jeśli auto stoi na luzie, to obrócenie wałka skrzyni biegów wymaga naprawdę niewielkiej siły, można to zaobserwować przy wyjętej skrzyni biegów - można go spokojnie ręką obrócić bez dużego wysiłku. Siła potrzebna do obrócenia tego wałka jest tak niewielka że nie wiadomo czy sprzęgło mimo wciśnięcia wysprzęgli (w dużej mierze zależy to od kondycji naszego sprzęgła, zużycia skrzyni, zastosowanego oleju, temperatury itd), czy też obróci się razem z wałkiem skrzyni. Na pewno wtedy zużywa się nieco cały układ, ale w takiej mierze jak przy każdym innym normalnym wciśnięciu np przy zmianie biegów w trakcie jazdy, dlatego stwierdzam że to jeden pies czy z wciśniętym pedałem czy bez. Dla świętego spokoju można go wciskać, przeważnie to o kilka Newtonów mniej siły potrzebnej do obrócenia. Ale jeśli w zimę przy dużym mrozie mamy słaby akumulator to choćby nie wiem jakie cuda się robiło z tym sprzęgłem to nie pomoże ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-04-2011, 16:03   

Grześko, nie mówię ze jestem znawca w skrzyniach biegów i sprzegłach, pisze to co wiem z zycia, te moje teorie nie są przepisane z ksiażki a z własnych obserwacji, więc moga odbiegac od prawdy, nie jestem wszech wiedzacy i miedzy innymi stałem sie uzytkownikiem tego forum w celu uzupełniania swojej wiedzy i w miare możliwości udzieliać ich komus, sory za OT, a co do tego że nizszy bieg to od tego w audi była dzwignia którą sie ciągnęło z położenia chyba "D" w połozenia 3 i juz bieg niżej był
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-04-2011, 17:39   

palidzojnt221, tu masz kickdowna
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-04-2011, 20:51   

rozumiem o co chodzi, ale chyba napisałem tak , że wyszło że aby zmienic bieg to trzeba hamulca uzyc, jesli tak to brzmi to sorki za błąd :sciana:
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load