Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-04-2011, 18:57
Luczu, dokładnie
a tak na serio nie martwię sie tylko byłem ciekaw jak postepuje reszta.
a w manualu np. bmw mozna wyczytać, że wciskać sprzęgło przy odpalaniu nalezy tylko w zimę
w manualu hondy, że należy wciskać zawsze, a nawet była wzmianka że jeśli sprzęgło nie jest wciśnięte to rozrusznik nie zakręci ... tylko że nie zaobserwowałem nic takiego
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
w manualu hondy, że należy wciskać zawsze, a nawet była wzmianka że jeśli sprzęgło nie jest wciśnięte to rozrusznik nie zakręci ... tylko że nie zaobserwowałem nic takiego
no to masz auto zepsute
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
Tak więc kolego palidzojnt221 jeśli możesz to podaj, w których to autach trzeba nacisnąć pedał hamulca przy uruchamianiu silnika i co to takiego "dwustopniowy pedał hamulca", bo jakoś przez 34 lata jazdy samochodami z takim określeniem się nie spotkałem. Albo ktoś Ci nagadał głupot, albo Go źle zrozumiałeś.
jeżeli tak jest jak pisałem to w audi 80 ale teraz to już nie jestem pewny, na pewno był lewarek na P ustawiony, pomieszało mi sie juz to, ale jest dwustopniowy hamulec, delikatne nacisniecie \, tak że kola sie nie blokują powoduje rozsprzęgleniesilnika i skrzyni, wiem że to jest dziwne bo cięzko to sobie wyobrazić i nawet wyczuć jezdząc takim samochodem, a jak nie jest tak to wyjaśnijcie mi jak sie rozsprzegla inaczej
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
Tojoty jaris nie odpalisz bez wcisnietego sprzegla poprostu bedzie krecic rozrusznikiem i nic to samo w nowym audi a3 co do odpalania aut z wcisnietym sprzeglem zima warto z racji gestego oleju w skrzyni i zawsze znikome ale tarcia powoduje a wiadomo zima im lzej odpali tyl lepiej
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
Sprzęgło napewno się nie niszczy. Jedyne co może się zużywać, to sprężyna talerzowa sprzęgła. Ale podczas jazdy tak często wciskamy sprzęgło, że nie ma to żadnego znaczenia. Przy niższych temp. jest bardziej obciążony rozrusznik i akumulator.
nie wiem ale pamietam że audi w automacie po lekkim nacisnięciu hamulca to można było go przegazować, puszczenie hamulca jak silnik był na obrotach to tylko dym z kół, hihi i niektórzy mówia że sie nie da szalec automatem
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
Z tego co widzę to najwyraźniej chodzi Ci o tzw. efekt kickdown.
A kickdown to:
"Urządzenie w automatycznej skrzyni biegów umożliwiające kierowcy wykorzystanie maksymalnego przyspieszenia. Gwałtowne wciśnięcie pedału gazu do podłogi powoduje przełączenie biegu na najniższy możliwy przy danej prędkości. W skrzyniach starszego typu (sterowanych hydraulicznie) był to przycisk w podłodze pod pedałem, obecnie funkcję tę pełni elektronika."
Tylko do funkcji kickdown nie trzeba używać hamulca. Wierz mi, że wiem co mówię, choćby dlatego, że prywatnie jeździłem przez ostatnie 5 lat autem z ASB. Nie było to zresztą pierwsze i jedyne auto z automatem, które użytkowałem.
Taki sposób obsługi hamulca i skrzyni automatycznej może wpaść do głowy jedynie komuś kto nie umie obchodzić się z automatem, albo koniecznie chce ją uszkodzić.
I przepraszam, ale gadasz wierutne bzdury nie mając zielonego pojęcia o użytkowaniu samochodów z automatyczną skrzynią biegów.
Ale widzę, że to dyskusja na inny temat niż używanie sprzęgła przy uruchamianiu silnika.
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
Ja również odpalam ze sprzęgła, z przyzwyczajenia
Z ciekawostek w moim Fordzie Probe mogłeś robić co chciałeś, ale dopóki sie sprzęgła nie wdepnęło to nici z jazdy
Tak samo zresztą ma mój szef w BMW E90 (320TD ) ma system odpalanie z guzika i możesz sobie ten guzik dusić do woli dopóki sprzęgło nie jest w podłodze
Na marginesie - instrukcja do naszych T/T mówi wyraźnie:
"URUCHAMIANIE SILNIKA
- Wcisnąć do oporu pedał sprzęgła i trzymać go w tym położeniu."
Wystarczy??
Pozdrawiam miłośników odpalania bez
_________________ Było:
Fiat 125p 2.0 Pb - wersja Milicyjna
Fiat Uno 1.1 Fire
Skoda Favorit 1.3
Ford Probe 2.2 GT Turbo
Citroen C15D 1.8
BMW 3 E30 1.6
Jest
Fiat Tipo 1.9 TD 1993 - NA SPRZEDAŻ
Citroen ZX 1.8 Avantage - moje kochane KOMBI
Co do odpalania na sprzęgle czy bez no to przy odpalaniu przy wciśniętym sprzęgle niby powinno być nieco lżej, ale jeśli auto stoi na luzie, to obrócenie wałka skrzyni biegów wymaga naprawdę niewielkiej siły, można to zaobserwować przy wyjętej skrzyni biegów - można go spokojnie ręką obrócić bez dużego wysiłku. Siła potrzebna do obrócenia tego wałka jest tak niewielka że nie wiadomo czy sprzęgło mimo wciśnięcia wysprzęgli (w dużej mierze zależy to od kondycji naszego sprzęgła, zużycia skrzyni, zastosowanego oleju, temperatury itd), czy też obróci się razem z wałkiem skrzyni. Na pewno wtedy zużywa się nieco cały układ, ale w takiej mierze jak przy każdym innym normalnym wciśnięciu np przy zmianie biegów w trakcie jazdy, dlatego stwierdzam że to jeden pies czy z wciśniętym pedałem czy bez. Dla świętego spokoju można go wciskać, przeważnie to o kilka Newtonów mniej siły potrzebnej do obrócenia. Ale jeśli w zimę przy dużym mrozie mamy słaby akumulator to choćby nie wiem jakie cuda się robiło z tym sprzęgłem to nie pomoże
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
Grześko, nie mówię ze jestem znawca w skrzyniach biegów i sprzegłach, pisze to co wiem z zycia, te moje teorie nie są przepisane z ksiażki a z własnych obserwacji, więc moga odbiegac od prawdy, nie jestem wszech wiedzacy i miedzy innymi stałem sie uzytkownikiem tego forum w celu uzupełniania swojej wiedzy i w miare możliwości udzieliać ich komus, sory za OT, a co do tego że nizszy bieg to od tego w audi była dzwignia którą sie ciągnęło z położenia chyba "D" w połozenia 3 i juz bieg niżej był
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
rozumiem o co chodzi, ale chyba napisałem tak , że wyszło że aby zmienic bieg to trzeba hamulca uzyc, jesli tak to brzmi to sorki za błąd
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.