|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Opel Astra II |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-05-2013, 18:32
|
|
|
maniutek napisał/a: | Co Ty pierdzielisz? |
no właśnie ... mówić, że 2 litrowa turbo benzyna mająca prawie 200 koni nie jedzie hahahaha |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 09:10
|
|
|
Luczu napisał/a: | no właśnie ... mówić, że 2 litrowa turbo benzyna mająca prawie 200 koni nie jedzie hahahaha |
Każdy ma swoje zdanie Mi tam "jakoś" ciągnie Szczerze to ten silnik do momentu załaczenia turbiny dobrze ciągnie sam z siebie. No a potem to już poezja, również w spalaniu Poza tym jak ktoś chce poszaleć to trzyma auto cały czas powyżej 2tyś więc turbina już chodzi. Nie wiem w czyjm kolega ma problem Turbodziura? Reakcja na gaz jest natychmiastowa. Jeździłem 1.8 125km i tam reakcja była dłuższa. Wiem, 1.8 nie ma turbiny ale za to elektroniczne sterowanie przepustnicą i jest dość duża zwłoka w porównaniu z moim czy 1.8 116km którym również jeździłem. Podsumowując przy takiej mocy to na prawdę nie ma znaczenia. Jak byś się przejechał to podejrzewam też zaczął byś inaczej mówić No ale każdy ma prawo do swojego zdania, wolność słowa i te sprawy |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-06-2013, 09:39
|
|
|
D@wIdS, skoro już tak nam się temat rozwinął ...
Jestem też na 2 forach bravo. Jestem i się nie udzielam. Czasami coś poczytam i nie wiem czy się śmiać czy płakać.
80% konfliktów powstaje przez różne zdania ( różne zdania to łagodne stwierdzenie - oni sobie dosrywają )na temat silników w bravo. Normalnie CHORE to jest jak ludzie dogryzają sobie bo ten ma 1.4 a tamten 1.6 i nawzajem wymieniają sobie uprzejmości bo tobie to się wałek zatrze a tobie będzie ciekło ze skrzyni. Ja się nie włączam do dyskusji bo dowiem się że u mnie w jtd to siądzie dwumas, turbo i wtryski . Jak powiem że jeszcze nie siadło to dowiem się że zmyślam bo oni wiedzą lepiej co w moim aucie jest zepsute
Reasumując - kupiłeś sobie nietuzinkowe auto turbo benzynę i dowiedziałeś się że to nie jedzie ... NIE JEDZIE z dołu. No dobra a od kiedy PB jedzie z dołu? Chyba żeby panewki zarąbać. Jak ktoś chce jechać z dołu niech sobie kupi 3 litrowego td... No ale zaraz zaraz ... jakbyś sobie takiego kupił to przecież dowiedziałbyś się, że to jest dziadostwo pomimo momentu 420 nm bo " paaanie to sie nie kreci,,,, TOOOO NIE JEEEEDZIEEEE "
Wiadomo że jesteśmy na forum fiata t/t ale bez przesady. Jeżeli ktoś kupił coś większego niż 1.6 i nie jest to fiat to nie znaczy że NIE JEDZIE ...
** Dodano: 01-06-2013, 10:46 **
D@wIdS, ostatnio dowiedziałem się od miłośnika vw, że FC 20vT ...... no właśnie zgadnij co mi powiedział...
** Dodano: 01-06-2013, 10:53 **
Aha pamiętaj o studzeniu turbo. I nie kręć jak zimny bo szybko siądzie turbina. Jeżeli będziesz o tym pamiętał i lał dobry olej to nie będzie problemów. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 11:23
|
|
|
Luczu napisał/a: | Jestem też na 2 forach bravo. Jestem i się nie udzielam. Czasami coś poczytam i nie wiem czy się śmiać czy płakać.
80% konfliktów powstaje przez różne zdania ( różne zdania to łagodne stwierdzenie - oni sobie dosrywają )na temat silników w bravo. Normalnie CHORE to jest jak ludzie dogryzają sobie bo ten ma 1.4 a tamten 1.6 i nawzajem wymieniają sobie uprzejmości bo tobie to się wałek zatrze a tobie będzie ciekło ze skrzyni. Ja się nie włączam do dyskusji bo dowiem się że u mnie w jtd to siądzie dwumas, turbo i wtryski . Jak powiem że jeszcze nie siadło to dowiem się że zmyślam bo oni wiedzą lepiej co w moim aucie jest zepsute |
hehe ale tak jest przecież zawsze i ze wszystkim Każdy zachwala to co ma bo jak by napisał że nie jest zadowolony to zaraz by go za idiotę wzięli bo przecież mógł nie kupować lub też że ma zmienne nastroje jak kobieta i generalnie nie ma co z tą osobą dyskutować Dlatego moje jest super a inne bleee i ciągle się psują- mój wcale, leje i jeżdże Także nie zdziwiło mnie to
Ja napisałem na forum opla a dokładnie podesłałem link do aukcji z pytaniem co sądzą. Powiedzieli żebym wyrzucił turbo z tego przedziału cenowego bo to szrot, pewnie ma z 250 przebiegu, ta plama pod autem to pewnie nie po myciu tylko coś mu cieknie z silnika i w ogóle że pakuje się w bagno bo skoro tyle kosztuje to pewnie turbo jest do wymiany, ma muła i w ogóle nie nie nie. Szczerze to miałem te ich wszystkie wypociny w d**** bo na podstawie zdjęć to sobie można kolor zobaczyć i wnętrze. Doradzili mi żebym szukał 1.8 bo tyle mniej więcej kosztują. To nic że znalazłem mnóstwo ofert nie wiele ponad 10tyś. Dla nich to oznacza że auto to trup. Myśląc rozsądnie to zamiast wydawać 15-17tytś na według nich 2.0T w dobrym stanie to wolał bym kupić już astre III ale tak to włąśnie jest. Na razie sie tam nie udzielam, ale jak trochę popracuje nad autem to wstawie je w odpowiedni dział i napiszę. To jest właśnie ten złom który odradziliście mi kupić
Nie mam pojęcia
Luczu napisał/a: | Aha pamiętaj o studzeniu turbo. I nie kręć jak zimny bo szybko siądzie turbina. Jeżeli będziesz o tym pamiętał i lał dobry olej to nie będzie problemów. |
Wiem, zapoznałem się już wzdłuż i w szerz jak użytkować takie silniki dobrze. Ciekaw jestem czy poprzedni właścicel tak robił. Nie każdy o to dba, nawet jak wie że robi źle.
** Dodano: 01-06-2013, 13:04 **
http://allegro.pl/show_item.php?item=3282662396
Gość jest mi go w stanie puścić za 100zł bo nie jest mu do niczego potrzebny.
HKS to ponoć jedna z lepszych firm zaworów BOV Myślałem też nad jakimś z firmy properfekt ale HKS chyba lepsza Do tego okazyjna cena bo ogólnie są droższe a dedykowane to już w ogóle kosmiczne pieniądze
http://www.youtube.com/watch?v=HblCEQXQ8Q4 |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-06-2013, 12:22
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Nie mam pojęcia |
więc ten wierny fan vw stwierdził że .... FC 20 VT najzwyczajniej w świecie nie jedzie hahahhaah zaczął mi coś bredzić o jakiejś super wypasionej wersji golfa ale już go nie słuchałem więc nie powiem o co mu chodziło
to sobie załóż http://www.youtube.com/watch?v=VbNxugO-uf0 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 12:47
|
|
|
Luczu napisał/a: | więc ten wierny fan vw stwierdził że .... FC 20 VT najzwyczajniej w świecie nie jedzie hahahhaah zaczął mi coś bredzić o jakiejś super wypasionej wersji golfa ale już go nie słuchałem więc nie powiem o co mu chodziło |
hehe widocznie na codzień jeździ F1
powiem Ci że to dobry myk na oszczędną jazdę Wstydził bym się naciskać na gaz |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 13:42
|
|
|
W końcu mieszkamy w Polsce. Każdy musi udowodnic, że jest lepszy od innych... Ja na codzien spotykam się z takimi ludzi i mam ich cholernie dość. Pochwały nigdy nie usłyszysz tylko źle, on ma lepsze itd.
Na szczęscie na drodze nawet moje 1.8 daje rade z takimi kozakami myśli, że ruszy z piskiem i kozak po chwili nawet mojej rejestracji nie zdązy przeczytać z tyłu i wtedy miny takich ludzi lubię Nie lubię się przechwalać, ale "gasić" innych owszem, który myślą jacy to oni nie są.
Co do auta t bardzo fajne oby silnik był zdrowy. U mnie wyszło, że leci troche się moczy silnik przy rozrządzie... Oby nic poważnego. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 17:18
|
|
|
dobra, chyba sie zagalopowałem mowiąc ze turbobenzyna nie jedzie z dołu, w oplu moze i jedzie, ale co do tego ze w volvo nie jedzie to bede sie upierał przy tym i koniec, i wcale nie mówie ze mój polonez jest najlepszy na swiecei bo nie jest, ale dąze do tego żeby robił wrażenie |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-06-2013, 17:30
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | chyba sie zagalopowałem mowiąc ze turbobenzyna nie jedzie z dołu, w oplu moze i jedzie, ale co do tego ze w volvo nie jedzie to bede sie upierał przy tym i koniec, |
każdy rodzaj silnika ma swoją specyfikę sprawności w danym zakresie obrotów. Chcesz jechać z dołu od tego jest TD a turbo benzyna jest po to żeby ją kręcić. Ewentualna alternatywa to kompresor zamiast turbo |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 17:45
|
|
|
albo turbo i kompresor, jak w scirocco cz tym ze tam kompresor załącza sie dopiero na wysokich obrotach od n iskich jest turbina, wiec tez bedzie jakas turbodziura |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-06-2013, 18:22
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | tam kompresor załącza sie dopiero na wysokich obrotach od n iskich jest turbina, |
a nie odwrotnie ?
niby wiesz że dzwonią w kościele ale nie wiesz w którym.
Kompresor mechaniczny jest od niskich obrotów a później leci turbo...
Max moment dostepny od 1500 obrotow ( i to benzyna a nie ropniak )
Sądząc po tym co piszesz nie masz pojęcia na jakich zasadach to wszystko działa. Nie wiem o jakiej turbodziurze mówisz... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 21:14
|
|
|
i grubo sie mylisz, poczytaj o vw scirocco z 2008 roku z silnikiem 1.4 Tsi 160HP, robilismy w warsztacie silnik i wiem ze na pewno kompresor nie włacza sie od razu, jest on załaczany na takiej samej zasadzie co sprężarka klimy czyli sprzegło z elektromagnesem, dopiero na wysokich obrotach, to wiem na bank bo wiem co widziały moje oczy |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-06-2013, 21:34
|
|
|
palidzojnt221,
ja powiem tak :
Jeżeli czegoś nie jestem pewien na 100 % to nie przekonuje nikogo do moich racji. W tym wypadku jestem pewien na 99.9% że kompresor ma zadanie pompować dół a turbo górę.
i na potwierdzenie
http://www.auto-motor-i-s...port-test,430,1
http://moto.wp.pl/kat,236...,wiadomosc.html
i fragmenty wycięte z podanego linku co by nie czytać całości
Kod: | Firmy motoryzacyjne są podzielone w sposobie zwiększania mocy silników. Niektórzy producenci od lat stosują kompresory, jak na przykład Mercedes czy Jaguar, inni upodobali sobie turbo, tak jak Toyota, Nissan czy Porsche ze swoją słynną 911-ką Turbo. Głównym elementem obu elementów jest wirnik sprężający powietrze. Jednak, logiczne jest, że omawiany "wiatrak" musi napędzać jakaś siła. I tutaj drogi się rozchodzą. Sposób napędzania wiatraka odróżnia sprężarkę mechaniczną od turbodoładowania.
W przypadku kompresora, wzrost mocy jest liniowy. Czytaj, kompresor działa już od najniższych obrotów silnika. Turbodoładowanie jest w tym temacie nieco "opóźnione", gdyż jego działanie odczuwamy dopiero po przekroczeniu określonych obrotów. Dopiero wtedy, gdy w systemie wytworzy się odpowiednio duże ciśnienie. Zanim osiągniemy ten efekt, trwa potocznie zwany efekt "turbodziury". Dotyczy to szczególnie starszych konstrukcji. Obecnie różne systemy i ich łączenie (zmienna geometria łopatek wirnika, łączenie kompresora z turbodoładowaniem itp.) powodują, że we współczesnych samochodach coraz rzadziej spotkamy brak szybkiej reakcji turbosprężarki. |
Podtrzymuję dalej swoją wypowiedź na temat działania owych ustrojstw.
zrobił się ładny OT więc można co nieco przenieść i utworzyć nowy temat z rozmowami o kompresorach , turbo ....
** Dodano: 01-06-2013, 22:39 **
I szczerze wątpię, żeby vw zastosował tą technikę " na odwrót" |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 22:02
|
|
|
VEndriuV napisał/a: | U mnie wyszło, że leci troche się moczy silnik przy rozrządzie... Oby nic poważnego. |
Ja też mam upocony ;P Ople tak mają ;P Ponoć wymiana uszczelki pomaga tylko na chwilę.
No ładny ot Panowie Ale mi to tam lotto |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-06-2013, 22:04
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | No ładny ot Panowie Ale mi to tam lotto |
dobrze by było przenieść część tematu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 22:05
|
|
|
Nie mam takich zdolności ;d |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|