Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Astra II
Autor Wiadomość
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 31-05-2013, 18:32   

maniutek napisał/a:
Co Ty pierdzielisz?



no właśnie ... mówić, że 2 litrowa turbo benzyna mająca prawie 200 koni nie jedzie hahahaha
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-06-2013, 09:10   

Luczu napisał/a:
no właśnie ... mówić, że 2 litrowa turbo benzyna mająca prawie 200 koni nie jedzie hahahaha

Każdy ma swoje zdanie :D Mi tam "jakoś" ciągnie haha ;D Szczerze to ten silnik do momentu załaczenia turbiny dobrze ciągnie sam z siebie. No a potem to już poezja, również w spalaniu ;D Poza tym jak ktoś chce poszaleć to trzyma auto cały czas powyżej 2tyś więc turbina już chodzi. Nie wiem w czyjm kolega ma problem :P Turbodziura? Reakcja na gaz jest natychmiastowa. Jeździłem 1.8 125km i tam reakcja była dłuższa. Wiem, 1.8 nie ma turbiny ale za to elektroniczne sterowanie przepustnicą i jest dość duża zwłoka w porównaniu z moim czy 1.8 116km którym również jeździłem. Podsumowując przy takiej mocy to na prawdę nie ma znaczenia. Jak byś się przejechał to podejrzewam też zaczął byś inaczej mówić :) No ale każdy ma prawo do swojego zdania, wolność słowa i te sprawy :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-06-2013, 09:39   

D@wIdS, skoro już tak nam się temat rozwinął ...


Jestem też na 2 forach bravo. Jestem i się nie udzielam. Czasami coś poczytam i nie wiem czy się śmiać czy płakać.
80% konfliktów powstaje przez różne zdania ( różne zdania to łagodne stwierdzenie - oni sobie dosrywają )na temat silników w bravo. Normalnie CHORE to jest jak ludzie dogryzają sobie bo ten ma 1.4 a tamten 1.6 i nawzajem wymieniają sobie uprzejmości bo tobie to się wałek zatrze a tobie będzie ciekło ze skrzyni. Ja się nie włączam do dyskusji bo dowiem się że u mnie w jtd to siądzie dwumas, turbo i wtryski . Jak powiem że jeszcze nie siadło to dowiem się że zmyślam bo oni wiedzą lepiej co w moim aucie jest zepsute :o


Reasumując - kupiłeś sobie nietuzinkowe auto turbo benzynę i dowiedziałeś się że to nie jedzie ... NIE JEDZIE z dołu. No dobra a od kiedy PB jedzie z dołu? Chyba żeby panewki zarąbać. Jak ktoś chce jechać z dołu niech sobie kupi 3 litrowego td... No ale zaraz zaraz ... jakbyś sobie takiego kupił to przecież dowiedziałbyś się, że to jest dziadostwo pomimo momentu 420 nm bo " paaanie to sie nie kreci,,,, TOOOO NIE JEEEEDZIEEEE "

Wiadomo że jesteśmy na forum fiata t/t ale bez przesady. Jeżeli ktoś kupił coś większego niż 1.6 i nie jest to fiat to nie znaczy że NIE JEDZIE ...

** Dodano: 01-06-2013, 10:46 **
D@wIdS, ostatnio dowiedziałem się od miłośnika vw, że FC 20vT ...... no właśnie zgadnij co mi powiedział... :lalala: haha

** Dodano: 01-06-2013, 10:53 **
Aha pamiętaj o studzeniu turbo. I nie kręć jak zimny bo szybko siądzie turbina. Jeżeli będziesz o tym pamiętał i lał dobry olej to nie będzie problemów.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-06-2013, 11:23   

Luczu napisał/a:
Jestem też na 2 forach bravo. Jestem i się nie udzielam. Czasami coś poczytam i nie wiem czy się śmiać czy płakać.

80% konfliktów powstaje przez różne zdania ( różne zdania to łagodne stwierdzenie - oni sobie dosrywają )na temat silników w bravo. Normalnie CHORE to jest jak ludzie dogryzają sobie bo ten ma 1.4 a tamten 1.6 i nawzajem wymieniają sobie uprzejmości bo tobie to się wałek zatrze a tobie będzie ciekło ze skrzyni. Ja się nie włączam do dyskusji bo dowiem się że u mnie w jtd to siądzie dwumas, turbo i wtryski . Jak powiem że jeszcze nie siadło to dowiem się że zmyślam bo oni wiedzą lepiej co w moim aucie jest zepsute

hehe ale tak jest przecież zawsze i ze wszystkim :P Każdy zachwala to co ma bo jak by napisał że nie jest zadowolony to zaraz by go za idiotę wzięli bo przecież mógł nie kupować lub też że ma zmienne nastroje jak kobieta i generalnie nie ma co z tą osobą dyskutować ;D Dlatego moje jest super a inne bleee i ciągle się psują- mój wcale, leje i jeżdże :) Także nie zdziwiło mnie to :P
Ja napisałem na forum opla a dokładnie podesłałem link do aukcji z pytaniem co sądzą. Powiedzieli żebym wyrzucił turbo z tego przedziału cenowego bo to szrot, pewnie ma z 250 przebiegu, ta plama pod autem to pewnie nie po myciu tylko coś mu cieknie z silnika i w ogóle że pakuje się w bagno bo skoro tyle kosztuje to pewnie turbo jest do wymiany, ma muła i w ogóle nie nie nie. Szczerze to miałem te ich wszystkie wypociny w d**** bo na podstawie zdjęć to sobie można kolor zobaczyć i wnętrze. Doradzili mi żebym szukał 1.8 bo tyle mniej więcej kosztują. To nic że znalazłem mnóstwo ofert nie wiele ponad 10tyś. Dla nich to oznacza że auto to trup. Myśląc rozsądnie to zamiast wydawać 15-17tytś na według nich 2.0T w dobrym stanie to wolał bym kupić już astre III ale tak to włąśnie jest. Na razie sie tam nie udzielam, ale jak trochę popracuje nad autem to wstawie je w odpowiedni dział i napiszę. To jest właśnie ten złom który odradziliście mi kupić :P
Luczu napisał/a:

Nie mam pojęcia :D
Luczu napisał/a:
Aha pamiętaj o studzeniu turbo. I nie kręć jak zimny bo szybko siądzie turbina. Jeżeli będziesz o tym pamiętał i lał dobry olej to nie będzie problemów.

Wiem, zapoznałem się już wzdłuż i w szerz jak użytkować takie silniki dobrze. Ciekaw jestem czy poprzedni właścicel tak robił. Nie każdy o to dba, nawet jak wie że robi źle.

** Dodano: 01-06-2013, 13:04 **
http://allegro.pl/show_item.php?item=3282662396
Gość jest mi go w stanie puścić za 100zł bo nie jest mu do niczego potrzebny.
HKS to ponoć jedna z lepszych firm zaworów BOV Myślałem też nad jakimś z firmy properfekt ale HKS chyba lepsza :P Do tego okazyjna cena bo ogólnie są droższe a dedykowane to już w ogóle kosmiczne pieniądze :P

http://www.youtube.com/watch?v=HblCEQXQ8Q4
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-06-2013, 12:22   

D@wIdS napisał/a:
Nie mam pojęcia :D


więc ten wierny fan vw stwierdził że .... FC 20 VT najzwyczajniej w świecie nie jedzie hahahhaah zaczął mi coś bredzić o jakiejś super wypasionej wersji golfa ale już go nie słuchałem więc nie powiem o co mu chodziło


to sobie załóż http://www.youtube.com/watch?v=VbNxugO-uf0
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-06-2013, 12:47   

Luczu napisał/a:
więc ten wierny fan vw stwierdził że .... FC 20 VT najzwyczajniej w świecie nie jedzie hahahhaah zaczął mi coś bredzić o jakiejś super wypasionej wersji golfa ale już go nie słuchałem więc nie powiem o co mu chodziło

hehe widocznie na codzień jeździ F1
Luczu napisał/a:
to sobie załóż http://www.youtube.com/watch?v=VbNxugO-uf0

haha powiem Ci że to dobry myk na oszczędną jazdę ;D Wstydził bym się naciskać na gaz ;D
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-06-2013, 13:42   

W końcu mieszkamy w Polsce. Każdy musi udowodnic, że jest lepszy od innych... Ja na codzien spotykam się z takimi ludzi i mam ich cholernie dość. Pochwały nigdy nie usłyszysz tylko źle, on ma lepsze itd.
Na szczęscie na drodze nawet moje 1.8 daje rade z takimi kozakami :D myśli, że ruszy z piskiem i kozak :D po chwili nawet mojej rejestracji nie zdązy przeczytać z tyłu :D i wtedy miny takich ludzi lubię :) Nie lubię się przechwalać, ale "gasić" innych owszem, który myślą jacy to oni nie są.

Co do auta t bardzo fajne :) oby silnik był zdrowy. U mnie wyszło, że leci troche się moczy silnik przy rozrządzie... Oby nic poważnego.
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-06-2013, 17:18   

dobra, chyba sie zagalopowałem mowiąc ze turbobenzyna nie jedzie z dołu, w oplu moze i jedzie, ale co do tego ze w volvo nie jedzie to bede sie upierał przy tym i koniec, i wcale nie mówie ze mój polonez jest najlepszy na swiecei bo nie jest, ale dąze do tego żeby robił wrażenie :lalala:
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-06-2013, 17:30   

palidzojnt221 napisał/a:
chyba sie zagalopowałem mowiąc ze turbobenzyna nie jedzie z dołu, w oplu moze i jedzie, ale co do tego ze w volvo nie jedzie to bede sie upierał przy tym i koniec,


każdy rodzaj silnika ma swoją specyfikę sprawności w danym zakresie obrotów. Chcesz jechać z dołu od tego jest TD a turbo benzyna jest po to żeby ją kręcić. Ewentualna alternatywa to kompresor zamiast turbo
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-06-2013, 17:45   

albo turbo i kompresor, jak w scirocco cz tym ze tam kompresor załącza sie dopiero na wysokich obrotach od n iskich jest turbina, wiec tez bedzie jakas turbodziura
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-06-2013, 18:22   

palidzojnt221 napisał/a:
tam kompresor załącza sie dopiero na wysokich obrotach od n iskich jest turbina,


a nie odwrotnie ?


niby wiesz że dzwonią w kościele ale nie wiesz w którym.

Kompresor mechaniczny jest od niskich obrotów a później leci turbo...

Max moment dostepny od 1500 obrotow ( i to benzyna a nie ropniak )

Sądząc po tym co piszesz nie masz pojęcia na jakich zasadach to wszystko działa. Nie wiem o jakiej turbodziurze mówisz...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-06-2013, 21:14   

i grubo sie mylisz, poczytaj o vw scirocco z 2008 roku z silnikiem 1.4 Tsi 160HP, robilismy w warsztacie silnik i wiem ze na pewno kompresor nie włacza sie od razu, jest on załaczany na takiej samej zasadzie co sprężarka klimy czyli sprzegło z elektromagnesem, dopiero na wysokich obrotach, to wiem na bank bo wiem co widziały moje oczy
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-06-2013, 21:34   

palidzojnt221,


ja powiem tak :

Jeżeli czegoś nie jestem pewien na 100 % to nie przekonuje nikogo do moich racji. W tym wypadku jestem pewien na 99.9% że kompresor ma zadanie pompować dół a turbo górę.

i na potwierdzenie
http://www.auto-motor-i-s...port-test,430,1

http://moto.wp.pl/kat,236...,wiadomosc.html
i fragmenty wycięte z podanego linku co by nie czytać całości

Kod:
Firmy motoryzacyjne są podzielone w sposobie zwiększania mocy silników. Niektórzy producenci od lat stosują kompresory, jak na przykład Mercedes czy Jaguar, inni upodobali sobie turbo, tak jak Toyota, Nissan czy Porsche ze swoją słynną 911-ką Turbo. Głównym elementem obu elementów jest wirnik sprężający powietrze. Jednak, logiczne jest, że omawiany "wiatrak" musi napędzać jakaś siła. I tutaj drogi się rozchodzą. Sposób napędzania wiatraka odróżnia sprężarkę mechaniczną od turbodoładowania.

 W przypadku kompresora, wzrost mocy jest liniowy. Czytaj, kompresor działa już od najniższych obrotów silnika. Turbodoładowanie jest w tym temacie nieco "opóźnione", gdyż jego działanie odczuwamy dopiero po przekroczeniu określonych obrotów. Dopiero wtedy, gdy w systemie wytworzy się odpowiednio duże ciśnienie. Zanim osiągniemy ten efekt, trwa potocznie zwany efekt "turbodziury". Dotyczy to szczególnie starszych konstrukcji. Obecnie różne systemy i ich łączenie (zmienna geometria łopatek wirnika, łączenie kompresora z turbodoładowaniem itp.) powodują, że we współczesnych samochodach coraz rzadziej spotkamy brak szybkiej reakcji turbosprężarki.



Podtrzymuję dalej swoją wypowiedź na temat działania owych ustrojstw.

zrobił się ładny OT więc można co nieco przenieść i utworzyć nowy temat z rozmowami o kompresorach , turbo ....

** Dodano: 01-06-2013, 22:39 **
I szczerze wątpię, żeby vw zastosował tą technikę " na odwrót"
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-06-2013, 22:02   

VEndriuV napisał/a:
U mnie wyszło, że leci troche się moczy silnik przy rozrządzie... Oby nic poważnego.

Ja też mam upocony ;P Ople tak mają ;P Ponoć wymiana uszczelki pomaga tylko na chwilę.
No ładny ot Panowie :D Ale mi to tam lotto ;D
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-06-2013, 22:04   

D@wIdS napisał/a:
No ładny ot Panowie :D Ale mi to tam lotto ;D


dobrze by było przenieść część tematu
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-06-2013, 22:05   

Nie mam takich zdolności ;d
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load