|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pierwsze prace (Jeden user, sto kłopotów) |
Autor |
Wiadomość |
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-02-2008, 23:07 Pierwsze prace (Jeden user, sto kłopotów)
|
|
|
Witam, jestem nowy tutaj, i jako że nie chcę tłuc 10 postów na dzień dobry(raz że nie wszystkie wiedziałbym gdzie umieścić dwa że łatwiej będzie mi wszystko pozbierać), opiszę wszystko na raz
Od początku: Temprę kupiłem już prawie 3 miesiące temu, po znajomości. W sumie przypadek, tanio była(jak dla mnie bardzo) i to moje pierwsze autko, na dzień dobry był aku do wymiany.
Szczegóły samochodu: 1.6 i.e. gaźnik PB + LPG, '90, nieźle wyposażona(klima, el szyby przednie i lusterka, wspomaganie, centralny), sedan, założony alarm, cały układ wydechowy po wymianie
samochód stał nieużywany chyba ze 3 latka, z czego 2 pod chmurką, poprzedni właściciel miał służbowy, w związku z tym wiadomo, lakier jest w kilku miejscach do poprawki, ale nic tragicznego, na razie mam inne kłopoty, a co tu dużo mówić znam się na samochodach tyle co nic, ostatnio zacząłem trochę grzebać i czytać, ale do rzeczy....
1. elektryka: w końcu doszedłem do tego że samochód czasem nie chce palić bo pompka paliwa nie dostaje prądu(masy), wygląda na to że gdzieś na przekaźnikach coś nie styka(tak powiedział elektryk, kiedy po kolejnym mostkowaniu pompki z obwodem zaczęła normalnie działać)
2. zdarza się że samochód w czasie jazdy traci moc, dławi się i szarpie, najpierw było to tylko na gazie(szarpał, gasł na zakrętach, na niskich obrotach ogólnie), regulacja gazu niewiele pomogła, potem przestał jeździć na gazie w ogóle, po jakimś czasie kiedy sprawdzałem coś w bagażniku okazało się że mam pusty bak - wygląda na to że mam rozszczelnienie :/ - jeszcze nie zrobione z racji tego że ostatnio znowu przez tydzień stał samochód bo nie chciał palić (pkt 1) od jakiegoś czasu to samo na PB, ogólnie to rozlazła mi się obudowa filtra powietrza, ale jak na razie skręciłem ja do kupy drutem(brak środków żeby kupić/szukać w ogóle jakiejś)
3. ostatnio coś wyje/piszczy/skrzypi, nie wiem jak to nazwać przy kręceniu kołami, szczególnie jak stoję w miejscu/ jadę powoli - zdążyłem doczytać na forum o pompie do wspomagania, możliwe że to to
4. coś alarm nie zawsze łapie dobrze ostatnio(awaryjne nie reagują poprawnie)
5. centralny nie zawsze łapie dobrze tylnych drzwi za kierowcą, ale to stary kłopot i wiem że poprzedni właściciel też próbował to zrobić
6. światła - reflektory przednie - połamana regulacja - ledwo przeszły przegląd(dokręcone na maks w dół) - pytanie czy da się to jakoś zrobić czy trza kupować nowe(z tym mam czas do listopada więc na razie przeżyję, ale chciałbym wiedzieć)
7. kilka pomniejszych kłopotów(nie zawsze wyłączająca się klima - tzn rzadko po włączeniu silnika i świateł w ogóle da radę ją wyłączyć, przebicie na kablu przy światłach, nie zawsze stykający przedni lewy kierunek, słaby ręczny itp), ale to albo sam zrobię, albo mało ważne
Co już zrobiłem w samochodzie?
- rozrząd
- świece+kable(jako prawdopodobna przyczyna niepalenia - chyba kasa w błoto)
- aku na dzień dobry (70A używka - ledwo wszedł )
- przeczyszczone styki od deski - zapomniałem dodać że to digital , zdarzało jej się gasnąć
ogólnie to proszę o rady, jak sobie z tym poradzić/sprawdzić co to/gdzie z tym się kierować(no poza gazem, chyba że jakiś konkretny warsztat w okolicy), znać się nie znam, więc proszę tłumaczyć jak laikowi(obycie przyjdzie z czasem), grzebać ogólnie lubię, dawniej modelarnia i te rzeczy, kompa rozkręciłem po 2 tygodniach użytkowania, więc jakoś dam radę, zacięcie i cierpliwość mam a to się liczy
ogólnie to mimo kłopotów tempra coraz bardziej mi się podoba, i raczej tak szybko jej nie zmienię, zrobię ją trochę pod siebie i tyle, upiększę
łooo.... ale tego wyszło
na wszelkie pytania będę odpowiadał z miarę możliwości(bo znając mój talent do opisywania to będzie ich sporo), za wszelką pomoc z góry dziękuję, pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 09-02-2008, 23:27
|
|
|
lorgbow napisał/a: | 1.6 i.e. gaźnik |
Zdecyduj sie, gaźnij czy wtrysk??
lorgbow napisał/a: | 2. zdarza się że samochód w czasie jazdy traci moc, dławi się i szarpie, najpierw było to tylko na gazie(szarpał, gasł na zakrętach, na niskich obrotach ogólnie), regulacja gazu niewiele pomogła, potem przestał jeździć na gazie w ogóle, po jakimś czasie kiedy sprawdzałem coś w bagażniku okazało się że mam pusty bak - wygląda na to że mam rozszczelnienie :/ - jeszcze nie zrobione z racji tego że ostatnio znowu przez tydzień stał samochód bo nie chciał palić (pkt 1) od jakiegoś czasu to samo na PB, ogólnie to rozlazła mi się obudowa filtra powietrza, ale jak na razie skręciłem ja do kupy drutem(brak środków żeby kupić/szukać w ogóle jakiejś) |
Jeżeli chodzi o problemy z gazem to dechanika ( tak jak mowisz ) trzeba pojechac
A w sprawie PB to moze lewe powietrze lapam, moe byc filtr paliwa zapchany, moze pompka nie podawac... etc,
lorgbow napisał/a: | 3. ostatnio coś wyje/piszczy/skrzypi, nie wiem jak to nazwać przy kręceniu kołami, szczególnie jak stoję w miejscu/ jadę powoli - zdążyłem doczytać na forum o pompie do wspomagania, możliwe że to to |
Pompa wspomagania oznajmia ze umiera
lorgbow napisał/a: | 5. centralny nie zawsze łapie dobrze tylnych drzwi za kierowcą, ale to stary kłopot i wiem że poprzedni właściciel też próbował to zrobić
|
Wepchaj troche ten dzyndzek co na drzwiach jest, u mnie to pomaga.
[quote="lorgbow"]6. światła - reflektory przednie - połamana regulacja - ledwo przeszły przegląd(dokręcone na maks w dół) - pytanie czy da się to jakoś zrobić czy trza kupować nowe(z tym mam czas do listopada więc na razie przeżyję, ale chciałbym wiedzieć)
Raczej trzeba sie rozgladac za nowymi ( badz dobra uzywka ). |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-02-2008, 23:51
|
|
|
- Gaźnik, to i.e wziąłem z napisu z boku samochodu(czyżby karoseria składana?)
- Powietrze możliwe - jak pisałem obudowa filtra łapana na drut + ten papierowy wąż do wymiany - zrobię zobaczę, odezwę się
- filtr paliwa - gdzie to jak się do tego dorwać/wymienić/ koszta?
- pompka - pisałem o problemach z napięciem - nie wiem czy to dobry pomysł żeby samemu nie zrobić obejścia póki nie jeżdżę na gaz - tylko nie wiem czy to dobry pomysł(dodatkowa masa) - chyba tak też sprawdzę i ewentualnie wyeliminuję? proszę o opinię
- pompa wspomagania - doczytałem że sporo rodzajów - gdzie jest/jak sprawdzić rodzaj/ koszt w przybliżeniu?
- centralny - próbowałem, pomaga na 1-2 otwarcia/zamknięcia, (przetarty mechanizm)?
- reflektory - dzięki, to nie kombinuję z rozbieraniem, nie pali się, do listy "na później" |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 00:42
|
|
|
lorgbow napisał/a: | - Gaźnik, to i.e wziąłem z napisu z boku samochodu(czyżby karoseria składana?) |
Jeżeli masz na 100% gaźnik, to nie powinno tam pisać I.E. a jedynie Tempra 1.6
Cytat: | - filtr paliwa - gdzie to jak się do tego dorwać/wymienić/ koszta? |
Jak wyżej, jeżeli masz gaźnik, to filtr paliwa będziesz miał po lewej stronie jak otworzysz maskę, zaraz przy tej "tapicerce", gdzieś na wysokości alternatora.
Kup w sumie pasujący na wymiar rurki, takie większy ja z Filtronu brałem jakiś uniwersalny.
lorgbow napisał/a: | - pompka - pisałem o problemach z napięciem - nie wiem czy to dobry pomysł żeby samemu nie zrobić obejścia póki nie jeżdżę na gaz - tylko nie wiem czy to dobry pomysł(dodatkowa masa) - chyba tak też sprawdzę i ewentualnie wyeliminuję? proszę o opinię |
No i tutaj właśnie jest zonk. BO NIE MOŻESZ MIĘĆ pompki paliwa elektrycznej gdy masz gaźnik!
Więc coś masz nie tak, lub się mylisz jaki silnik masz. Jak najbardziej możesz pociągnać oddzielne zasilanie, tylko oczywiście, aby to było spięte z przekaźnikiem który załącza pompke.
Co do połamanej regulacji, to możesz to dostać oddzielnie lub daj znać w dziale Kupię.
Możesz też szukać na szrotach. To jest element akurat wymienialny, trzeba mocno go złapać i przekręcić w lewo lub prawo i wyjdzie.
A co do skrzypienia (gdy skręcasz tak?), to wcale nie musi być pompa, a górne łożyskowanie amortyzatora, a dokładniej to gniazdo gdzie przykrecony jest amortyzator (w nim jest łożysko). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 01:02
|
|
|
Wesoło, jeszcze się okaże że to wtrysk....
Zrobię tak, z rana porobię fotki(tylko tel dostępny, ale powinny styknąć) - aha nie wiem czy to ważne ale samochód sprowadzany z Niemiec
filtr paliwa - foto można? (mówiłem że całkiem zielony jestem hehe, nadrobię )
pompka - a jesli przekaźnik właśnie jest walnięty? - chyba jednak będę musiał znaleźć jakiegoś elektryka...
regulacja - to nie bolec(już to otwierałem raz, było narysowane że się przekręca to oczywiście przekręciłem ), tylko widzę że przy samym reflektorze tył zaczepy/dziury na bolec/ czy jak to zwać jest ułamany(nie wiem czy sam tego nie ułamałem w sumie przyp próbach regulacji ) ale to tylko prawy reflektor
skrzypienie przy skrętach - jak sprawdzić? na słuch gdzie to wyje? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 01:13
|
|
|
Zrób foto lub podaj z tabliczki znamionowej oznaczenie silnika (nie podawaj VIN, tylko oznaczenie silnika).
Filt paliwa możesz, ale są 2 wersje. Gaźniki mają tutaj w komorze silnika filtry, zaś wtryski mają przy baku.
To zaczep Ci się ułamał. W sumie nie wiem czy Ci się uda to przymocowac. Jedynie gdzieś zrobić dziurkę i przywiązać to drucikiem, aby nie latało.
Lub kupić nowy reflektor. Na Allegro chodzą po 100zł nówki (zastanów się mocno jak być chciał używkę kupić, bo nówki nie są dużo droższe).
Co do odgłosów, to określ jakie one dokładnie są, a może lepiej wsadź kogoś do auta niech kręci kierownicą, a ty nasłuchuj.
Jeżeli to będzie wycie to pompa, ale określ też kiedy dokładnie wyje, czy cały czas jak kręcisz, czy tylko w skrajnych położeniach (jeżeli tak, to jest to normalne). Jeżeli będzie to chrupanie, coś jak byś "mielił piasek" to raczej coś z łożyskiem, bo akurat w przednim zawieszeniu jedynym elementem łożyskowanym jest górne gniazdo amortyzatora oraz łosyko koła (ale to akurat podczas jazdy by się ujawniało - chrupaniem). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 01:26
|
|
|
ok, jak dla mnie na ten wieczór dość teorii
- zdjęcia - wrzucę linki w ten post przed południem
- stawiam na wycie - testy, opis dźwięku i zakres również przed południem razem ze zdj
- reflektor - z czasem kupię, priorytet to to nie jest
ogólnie pkt 4,5,6,7 odhaczone, "robota na później" Dzięki za pomoc
@ yoyo - nie mam nic koło stacyjki takiego
zdjęcia:
samochód cały
tabliczka
silnik
silnik
silnik
silnik - po zdjęciu filtra powietrza
silnik - jak wyżej
filtr(?) - jak dla mnie, mimo że nie znam włoskiego "gasolina vapor filter" znaczy filtr paliwa - to taka puszka spora, typ 1902
sprawdziłem dźwięk, wyje regularnie przy kręceniu kierownicą, nie przy kołach, gdzieś pod silnikiem, w tych okolicach - przy tym zauważyłem poszarpaną gumę, chyba coś na układzie kierowniczym (poprzeczny drążek ruchomy), to może być to? i czy ciężko to wymienić? |
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 09:55
|
|
|
jeślibyś nie dorwał fotek to możesz jeszcze napisać czy masz ręczne ssanie koło stacyjki (gaźnik) czy nie masz ssania (wtrysk) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-02-2008, 11:10
|
|
|
lorgbow, masz na 100proc wtrysk |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 11:14
|
|
|
lorgbow, hehe witam kolege wpadnij do Bobrowic to sprawdzimy co tam masz |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 11:30
|
|
|
lorgbow napisał/a: | filtr(?) - jak dla mnie, mimo że nie znam włoskiego "gasolina vapor filter" znaczy filtr paliwa - to taka puszka spora, typ 1902 |
To nie jest filtr, a puszka z aktywnym węglem, stosowana w autach z wtryskami do "redukowania" szkodliwych oparów benzyny.
I jest to wtrysk!
Postaraj się wrzucać zdjęcia na nasz serwer (klik) |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 11:33
|
|
|
a mechanik u którego byłem stwierdził że to gaźnik i tego się trzymałem....
@ kubek: wczoraj byłem u koleżanki a do Ciebie jak trafić? i kiedy?
kurde a mi się akurat kończą ferie... klasa maturalna FTL... |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 11:34
|
|
|
lorgbow, ja tez klasa maturalna mozesz zaraz wpasc podaj mi gg |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 11:36
|
|
|
ta duża pucha po naszemu nazywa się pochłaniacz par paliwa, a filterek będziesz miał bodajże w koło prawego tylnego nadkola pod taką osłonką
** Dodano: 10-02-2008, 11:38 **
P.S. Zmień mechanika |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-02-2008, 11:54
|
|
|
yoyo napisał/a: | P.S. Zmień mechanika |
Co racja to racja |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 11:56
|
|
|
egon11, juz zmienil |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 15:10
|
|
|
lorgbow, opłać składeczke ,zgłoś się do vip ,i do nas do lubuskiego ,a witam ziomala |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 10-02-2008, 15:13
|
|
|
grabarz napisał/a: | ,i do nas do lubuskiego |
Nie agituj, bedzie chcial to sie zglosi |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 16:06
|
|
|
lorgbow napisał/a: | dźwięk, wyje regularnie przy kręceniu kierownicą, nie przy kołach, gdzieś pod silnikiem, w tych okolicach |
Tam jest siłownik od wspomagania i maglownica. Całkiem możliwe, że maglownica nadaje się już do wymiany. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 22:26
|
|
|
Dobra, plan najbliższy:
- gazownik
- taka uszczelka jak tutaj bo poszarpana
- olej do wspomagania - jest czarny i jakiś gęsty(jakiś konkretny czy uniwersalny jest po prostu?)
no i właśnie, kubek dzięki za rady
odezwę się w temacie jak to porobię, i/lub wyskoczy coś nowego, dziękuję za pomoc wszystkim
** Dodano: 11-02-2008, 23:52 **
- wymieniłem dzisiaj olej do pompki wspomagania, teraz lekko wyje tylko przy maksymalnym skręcie kół, co mnie wystarczająco satysfakcjonuje, chyba że nie powinno w ogóle? Co mnie martwi to to, że po spuszczeniu starego oleju(nieprzeźroczysta prawie czarna maź) i wlaniu nowego(ładny czerwony - nie kojarzę nazwy, ma logo orlenu na pewno) kolorek zmienił się na srebrny i znowu nieprzeźroczysty - wiem że na pewno nie spuściłem całego, ale mimo wszystko nie podoba mi sie to - zdjęcia wrzucę jutro, ciemno się robiło już jak kończyłem.
Pytanie? coś jest nie tak? czy skoro nie odzywa się to olać?
- co do uszczelki z postu powyżej: samemu to robić? czy oddać mechanikowi? jeśli samemu to jak się do tego zabrać? od której strony itp |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-02-2008, 23:06
|
|
|
lorgbow ty ta gume wkoncu masz peknieta na pol osce czy na ukladzie kierowniczym?? bo jak rozmawialismy to wywnioskowalem ze na pol osce... |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 06:58
|
|
|
lorgbow napisał/a: | kolorek zmienił się na srebrny i znowu nieprzeźroczysty - wiem że na pewno nie spuściłem całego, ale mimo wszystko nie podoba mi sie to |
nie ma tragedii ,jakbyś chciał mieć kolorek taki jak wlewałeś ,musiał byś wszystko poczyścić ,cały układ ,ale jak ci to przeszkadza ,to spuszczaj dalej ,kiedyś sie wypłucze samo ,musiał sie nowy płyn zmieszać jeszcze z jakimś holerstwem co zostało ,skoro wyje ci na maksymalnym skręcie to normalne ,i masz różnice w kręceniu chodzi ci luźniej ,to znaczy że dobrze zrobiłeś |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 22:29
|
|
|
Ok, więc punkt z ze wspomaganiem odhaczony
Gaz już zrobiony(przynajmniej tymczasowo) - uszkodzony był zawór i wężyk, niedługo będę musiał wymienić reduktor(czy jakoś tak), na pytanie ile będzie to kosztować, facet zaśpiewał 350
co do uszczelki - chyba wymienię sam i pojadę ustawić zbieżność - za uszczelkę + zbieżność zażyczyli sobie 140zł.... - pytanie czy trzeba do tego kanał?
I to będzie chyba tyle z takich najpilniejszych napraw, potem to już bzdety zostaną, ręczny, filtr paliwa(na gazie chodzi lepiej niż na benzynce), nawet jeśli niepotrzebnie wymienię filtr to i tak to grosze są, a nie zaszkodzi autku |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 22:48
|
|
|
lorgbow napisał/a: | niedługo będę musiał wymienić reduktor(czy jakoś tak) |
Zapewne membrany w środku już są do wymiany. Nie musisz kupowac nowego.
Wystarczy kupić komplet naprawczy (nowe membrany, uszczelki), rozebrać stary reduktor, wyczyścić wszystko, wymienić na nowe, złożyć i będziesz miał ten sam efekt. A cena takiego zestawu to 60-80zł (może i taniej).
Tylko musisz kupić dobry zestaw i warto szukać oryginalnych zestawów, nie podróbki!
Oryginalne nie są dużo droższe, a masz pewność!
Jak taki reduktor zregenerowac masz opisane u nas na forum (na przykladzie Tomasetto), a co do Lovato jest link na forum do takiego opisu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 23:17
|
|
|
miszko napisał/a: | cena takiego zestawu to 60-80zł (może i taniej) |
Hehe, chyba już nigdy nie uwierzę mechanikowi - co mi mniej więcej powiedział?
"Można próbować regenerować, ale to wychodzi drogo, około 200 zł, ale nie ma gwarancji że da to efekty....." - policzył sobie tyle za robotę? a ogólnie to mam chyba lovatto, musiałbym pogrzebać w papierach, a teraz to już mi się nawet nie chce
Ech, ogólnie to wychodzi na to że robiąc samemu to się zaoszczędza kupę kasy, tylko jeszcze trza się znać trochę |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|