Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze prace (Jeden user, sto kłopotów)
Autor Wiadomość
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-02-2008, 23:07   Pierwsze prace (Jeden user, sto kłopotów)

Witam, jestem nowy tutaj, i jako że nie chcę tłuc 10 postów na dzień dobry(raz że nie wszystkie wiedziałbym gdzie umieścić dwa że łatwiej będzie mi wszystko pozbierać), opiszę wszystko na raz 8)
Od początku: Temprę kupiłem już prawie 3 miesiące temu, po znajomości. W sumie przypadek, tanio była(jak dla mnie bardzo) i to moje pierwsze autko, na dzień dobry był aku do wymiany.
Szczegóły samochodu: 1.6 i.e. gaźnik PB + LPG, '90, nieźle wyposażona(klima, el szyby przednie i lusterka, wspomaganie, centralny), sedan, założony alarm, cały układ wydechowy po wymianie
samochód stał nieużywany chyba ze 3 latka, z czego 2 pod chmurką, poprzedni właściciel miał służbowy, w związku z tym wiadomo, lakier jest w kilku miejscach do poprawki, ale nic tragicznego, na razie mam inne kłopoty, a co tu dużo mówić znam się na samochodach tyle co nic, ostatnio zacząłem trochę grzebać i czytać, ale do rzeczy....
1. elektryka: w końcu doszedłem do tego że samochód czasem nie chce palić bo pompka paliwa nie dostaje prądu(masy), wygląda na to że gdzieś na przekaźnikach coś nie styka(tak powiedział elektryk, kiedy po kolejnym mostkowaniu pompki z obwodem zaczęła normalnie działać)
2. zdarza się że samochód w czasie jazdy traci moc, dławi się i szarpie, najpierw było to tylko na gazie(szarpał, gasł na zakrętach, na niskich obrotach ogólnie), regulacja gazu niewiele pomogła, potem przestał jeździć na gazie w ogóle, po jakimś czasie kiedy sprawdzałem coś w bagażniku okazało się że mam pusty bak - wygląda na to że mam rozszczelnienie :/ - jeszcze nie zrobione z racji tego że ostatnio znowu przez tydzień stał samochód bo nie chciał palić (pkt 1) od jakiegoś czasu to samo na PB, ogólnie to rozlazła mi się obudowa filtra powietrza, ale jak na razie skręciłem ja do kupy drutem(brak środków żeby kupić/szukać w ogóle jakiejś)
3. ostatnio coś wyje/piszczy/skrzypi, nie wiem jak to nazwać przy kręceniu kołami, szczególnie jak stoję w miejscu/ jadę powoli - zdążyłem doczytać na forum o pompie do wspomagania, możliwe że to to
4. coś alarm nie zawsze łapie dobrze ostatnio(awaryjne nie reagują poprawnie)
5. centralny nie zawsze łapie dobrze tylnych drzwi za kierowcą, ale to stary kłopot i wiem że poprzedni właściciel też próbował to zrobić
6. światła - reflektory przednie - połamana regulacja - ledwo przeszły przegląd(dokręcone na maks w dół) - pytanie czy da się to jakoś zrobić czy trza kupować nowe(z tym mam czas do listopada więc na razie przeżyję, ale chciałbym wiedzieć)
7. kilka pomniejszych kłopotów(nie zawsze wyłączająca się klima - tzn rzadko po włączeniu silnika i świateł w ogóle da radę ją wyłączyć, przebicie na kablu przy światłach, nie zawsze stykający przedni lewy kierunek, słaby ręczny itp), ale to albo sam zrobię, albo mało ważne

Co już zrobiłem w samochodzie?
- rozrząd
- świece+kable(jako prawdopodobna przyczyna niepalenia - chyba kasa w błoto)
- aku na dzień dobry (70A używka - ledwo wszedł :D )
- przeczyszczone styki od deski - zapomniałem dodać że to digital 8) , zdarzało jej się gasnąć

ogólnie to proszę o rady, jak sobie z tym poradzić/sprawdzić co to/gdzie z tym się kierować(no poza gazem, chyba że jakiś konkretny warsztat w okolicy), znać się nie znam, więc proszę tłumaczyć jak laikowi(obycie przyjdzie z czasem), grzebać ogólnie lubię, dawniej modelarnia i te rzeczy, kompa rozkręciłem po 2 tygodniach użytkowania, więc jakoś dam radę, zacięcie i cierpliwość mam a to się liczy :D
ogólnie to mimo kłopotów tempra coraz bardziej mi się podoba, i raczej tak szybko jej nie zmienię, zrobię ją trochę pod siebie i tyle, upiększę :)
łooo.... ale tego wyszło ;D
na wszelkie pytania będę odpowiadał z miarę możliwości(bo znając mój talent do opisywania to będzie ich sporo), za wszelką pomoc z góry dziękuję, pozdrawiam wszystkich
  
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 09-02-2008, 23:27   

lorgbow napisał/a:
1.6 i.e. gaźnik

Zdecyduj sie, gaźnij czy wtrysk??

lorgbow napisał/a:
2. zdarza się że samochód w czasie jazdy traci moc, dławi się i szarpie, najpierw było to tylko na gazie(szarpał, gasł na zakrętach, na niskich obrotach ogólnie), regulacja gazu niewiele pomogła, potem przestał jeździć na gazie w ogóle, po jakimś czasie kiedy sprawdzałem coś w bagażniku okazało się że mam pusty bak - wygląda na to że mam rozszczelnienie :/ - jeszcze nie zrobione z racji tego że ostatnio znowu przez tydzień stał samochód bo nie chciał palić (pkt 1) od jakiegoś czasu to samo na PB, ogólnie to rozlazła mi się obudowa filtra powietrza, ale jak na razie skręciłem ja do kupy drutem(brak środków żeby kupić/szukać w ogóle jakiejś)


Jeżeli chodzi o problemy z gazem to dechanika ( tak jak mowisz ) trzeba pojechac
A w sprawie PB to moze lewe powietrze lapam, moe byc filtr paliwa zapchany, moze pompka nie podawac... etc,

lorgbow napisał/a:
3. ostatnio coś wyje/piszczy/skrzypi, nie wiem jak to nazwać przy kręceniu kołami, szczególnie jak stoję w miejscu/ jadę powoli - zdążyłem doczytać na forum o pompie do wspomagania, możliwe że to to


Pompa wspomagania oznajmia ze umiera

lorgbow napisał/a:
5. centralny nie zawsze łapie dobrze tylnych drzwi za kierowcą, ale to stary kłopot i wiem że poprzedni właściciel też próbował to zrobić


Wepchaj troche ten dzyndzek co na drzwiach jest, u mnie to pomaga.

[quote="lorgbow"]6. światła - reflektory przednie - połamana regulacja - ledwo przeszły przegląd(dokręcone na maks w dół) - pytanie czy da się to jakoś zrobić czy trza kupować nowe(z tym mam czas do listopada więc na razie przeżyję, ale chciałbym wiedzieć)
Raczej trzeba sie rozgladac za nowymi ( badz dobra uzywka ).
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-02-2008, 23:51   

- Gaźnik, to i.e wziąłem z napisu z boku samochodu(czyżby karoseria składana?)
- Powietrze możliwe - jak pisałem obudowa filtra łapana na drut + ten papierowy wąż do wymiany - zrobię zobaczę, odezwę się
- filtr paliwa - gdzie to jak się do tego dorwać/wymienić/ koszta?
- pompka - pisałem o problemach z napięciem - nie wiem czy to dobry pomysł żeby samemu nie zrobić obejścia póki nie jeżdżę na gaz - tylko nie wiem czy to dobry pomysł(dodatkowa masa) - chyba tak też sprawdzę i ewentualnie wyeliminuję? proszę o opinię
- pompa wspomagania - doczytałem że sporo rodzajów - gdzie jest/jak sprawdzić rodzaj/ koszt w przybliżeniu?
- centralny - próbowałem, pomaga na 1-2 otwarcia/zamknięcia, (przetarty mechanizm)?
- reflektory - dzięki, to nie kombinuję z rozbieraniem, nie pali się, do listy "na później"
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-02-2008, 00:42   

lorgbow napisał/a:
- Gaźnik, to i.e wziąłem z napisu z boku samochodu(czyżby karoseria składana?)

Jeżeli masz na 100% gaźnik, to nie powinno tam pisać I.E. a jedynie Tempra 1.6

Cytat:
- filtr paliwa - gdzie to jak się do tego dorwać/wymienić/ koszta?

Jak wyżej, jeżeli masz gaźnik, to filtr paliwa będziesz miał po lewej stronie jak otworzysz maskę, zaraz przy tej "tapicerce", gdzieś na wysokości alternatora.

Kup w sumie pasujący na wymiar rurki, takie większy ja z Filtronu brałem jakiś uniwersalny.

lorgbow napisał/a:
- pompka - pisałem o problemach z napięciem - nie wiem czy to dobry pomysł żeby samemu nie zrobić obejścia póki nie jeżdżę na gaz - tylko nie wiem czy to dobry pomysł(dodatkowa masa) - chyba tak też sprawdzę i ewentualnie wyeliminuję? proszę o opinię


No i tutaj właśnie jest zonk. BO NIE MOŻESZ MIĘĆ pompki paliwa elektrycznej gdy masz gaźnik!
Więc coś masz nie tak, lub się mylisz jaki silnik masz. Jak najbardziej możesz pociągnać oddzielne zasilanie, tylko oczywiście, aby to było spięte z przekaźnikiem który załącza pompke.


Co do połamanej regulacji, to możesz to dostać oddzielnie lub daj znać w dziale Kupię.
Możesz też szukać na szrotach. To jest element akurat wymienialny, trzeba mocno go złapać i przekręcić w lewo lub prawo i wyjdzie.

A co do skrzypienia (gdy skręcasz tak?), to wcale nie musi być pompa, a górne łożyskowanie amortyzatora, a dokładniej to gniazdo gdzie przykrecony jest amortyzator (w nim jest łożysko).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-02-2008, 01:02   

Wesoło, jeszcze się okaże że to wtrysk....
Zrobię tak, z rana porobię fotki(tylko tel dostępny, ale powinny styknąć) - aha nie wiem czy to ważne ale samochód sprowadzany z Niemiec ;)

filtr paliwa - foto można? :) (mówiłem że całkiem zielony jestem hehe, nadrobię :P )
pompka - a jesli przekaźnik właśnie jest walnięty? - chyba jednak będę musiał znaleźć jakiegoś elektryka...

regulacja - to nie bolec(już to otwierałem raz, było narysowane że się przekręca to oczywiście przekręciłem 8) ), tylko widzę że przy samym reflektorze tył zaczepy/dziury na bolec/ czy jak to zwać jest ułamany(nie wiem czy sam tego nie ułamałem w sumie przyp próbach regulacji :x ) ale to tylko prawy reflektor

skrzypienie przy skrętach - jak sprawdzić? na słuch gdzie to wyje?
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-02-2008, 01:13   

Zrób foto lub podaj z tabliczki znamionowej oznaczenie silnika (nie podawaj VIN, tylko oznaczenie silnika).

Filt paliwa możesz, ale są 2 wersje. Gaźniki mają tutaj w komorze silnika filtry, zaś wtryski mają przy baku.

To zaczep Ci się ułamał. W sumie nie wiem czy Ci się uda to przymocowac. Jedynie gdzieś zrobić dziurkę i przywiązać to drucikiem, aby nie latało.

Lub kupić nowy reflektor. Na Allegro chodzą po 100zł nówki (zastanów się mocno jak być chciał używkę kupić, bo nówki nie są dużo droższe).

Co do odgłosów, to określ jakie one dokładnie są, a może lepiej wsadź kogoś do auta niech kręci kierownicą, a ty nasłuchuj.

Jeżeli to będzie wycie to pompa, ale określ też kiedy dokładnie wyje, czy cały czas jak kręcisz, czy tylko w skrajnych położeniach (jeżeli tak, to jest to normalne). Jeżeli będzie to chrupanie, coś jak byś "mielił piasek" to raczej coś z łożyskiem, bo akurat w przednim zawieszeniu jedynym elementem łożyskowanym jest górne gniazdo amortyzatora oraz łosyko koła (ale to akurat podczas jazdy by się ujawniało - chrupaniem).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-02-2008, 01:26   

ok, jak dla mnie na ten wieczór dość teorii ;)
- zdjęcia - wrzucę linki w ten post przed południem
- stawiam na wycie - testy, opis dźwięku i zakres również przed południem razem ze zdj
- reflektor - z czasem kupię, priorytet to to nie jest

ogólnie pkt 4,5,6,7 odhaczone, "robota na później" :) Dzięki za pomoc :)


@ yoyo - nie mam nic koło stacyjki takiego
zdjęcia:
samochód cały ;)
tabliczka
silnik
silnik
silnik
silnik - po zdjęciu filtra powietrza
silnik - jak wyżej
filtr(?) - jak dla mnie, mimo że nie znam włoskiego "gasolina vapor filter" znaczy filtr paliwa - to taka puszka spora, typ 1902

sprawdziłem dźwięk, wyje regularnie przy kręceniu kierownicą, nie przy kołach, gdzieś pod silnikiem, w tych okolicach - przy tym zauważyłem poszarpaną gumę, chyba coś na układzie kierowniczym (poprzeczny drążek ruchomy), to może być to? i czy ciężko to wymienić?
  
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-02-2008, 09:55   

jeślibyś nie dorwał fotek to możesz jeszcze napisać czy masz ręczne ssanie koło stacyjki (gaźnik) czy nie masz ssania (wtrysk)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 10-02-2008, 11:10   

lorgbow, masz na 100proc wtrysk :!: :!: :!: :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-02-2008, 11:14   

lorgbow, hehe witam kolege ;) wpadnij do Bobrowic to sprawdzimy co tam masz ;)
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-02-2008, 11:30   

lorgbow napisał/a:
filtr(?) - jak dla mnie, mimo że nie znam włoskiego "gasolina vapor filter" znaczy filtr paliwa - to taka puszka spora, typ 1902


To nie jest filtr, a puszka z aktywnym węglem, stosowana w autach z wtryskami do "redukowania" szkodliwych oparów benzyny.

I jest to wtrysk!

Postaraj się wrzucać zdjęcia na nasz serwer ;) (klik)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-02-2008, 11:33   

haha haha haha haha
a mechanik u którego byłem stwierdził że to gaźnik i tego się trzymałem.... :lol2:
@ kubek: wczoraj byłem :D u koleżanki ;) a do Ciebie jak trafić? :P i kiedy? ;)
kurde a mi się akurat kończą ferie... klasa maturalna FTL... :sciana:
     Moneta
 
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-02-2008, 11:34   

lorgbow, ja tez klasa maturalna :P mozesz zaraz wpasc :P podaj mi gg
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-02-2008, 11:36   

ta duża pucha po naszemu nazywa się pochłaniacz par paliwa, a filterek będziesz miał bodajże w koło prawego tylnego nadkola pod taką osłonką

** Dodano: 10-02-2008, 11:38 **
P.S. Zmień mechanika haha
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 10-02-2008, 11:54   

yoyo napisał/a:
P.S. Zmień mechanika

Co racja to racja :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-02-2008, 11:56   

egon11, juz zmienil :P ;)
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-02-2008, 15:10   

lorgbow, opłać składeczke ,zgłoś się do vip ,i do nas do lubuskiego :D ,a witam ziomala :zgoda:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 10-02-2008, 15:13   

grabarz napisał/a:
,i do nas do lubuskiego


Nie agituj, bedzie chcial to sie zglosi :lalala:
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-02-2008, 16:06   

lorgbow napisał/a:
dźwięk, wyje regularnie przy kręceniu kierownicą, nie przy kołach, gdzieś pod silnikiem, w tych okolicach

Tam jest siłownik od wspomagania i maglownica. Całkiem możliwe, że maglownica nadaje się już do wymiany.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-02-2008, 22:26   

Dobra, plan najbliższy:
- gazownik
- taka uszczelka jak tutaj bo poszarpana
- olej do wspomagania - jest czarny i jakiś gęsty(jakiś konkretny czy uniwersalny jest po prostu?)
no i właśnie, kubek dzięki za rady :D
odezwę się w temacie jak to porobię, i/lub wyskoczy coś nowego, dziękuję za pomoc wszystkim :D

** Dodano: 11-02-2008, 23:52 **
- wymieniłem dzisiaj olej do pompki wspomagania, teraz lekko wyje tylko przy maksymalnym skręcie kół, co mnie wystarczająco satysfakcjonuje, chyba że nie powinno w ogóle? Co mnie martwi to to, że po spuszczeniu starego oleju(nieprzeźroczysta prawie czarna maź) i wlaniu nowego(ładny czerwony - nie kojarzę nazwy, ma logo orlenu na pewno) kolorek zmienił się na srebrny i znowu nieprzeźroczysty - wiem że na pewno nie spuściłem całego, ale mimo wszystko nie podoba mi sie to - zdjęcia wrzucę jutro, ciemno się robiło już jak kończyłem.
Pytanie? coś jest nie tak? czy skoro nie odzywa się to olać?
- co do uszczelki z postu powyżej: samemu to robić? czy oddać mechanikowi? jeśli samemu to jak się do tego zabrać? od której strony itp
     Moneta
 
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 15-02-2008, 23:06   

lorgbow ty ta gume wkoncu masz peknieta na pol osce czy na ukladzie kierowniczym?? bo jak rozmawialismy to wywnioskowalem ze na pol osce...
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 16-02-2008, 06:58   

lorgbow napisał/a:
kolorek zmienił się na srebrny i znowu nieprzeźroczysty - wiem że na pewno nie spuściłem całego, ale mimo wszystko nie podoba mi sie to

nie ma tragedii ,jakbyś chciał mieć kolorek taki jak wlewałeś ,musiał byś wszystko poczyścić ,cały układ ,ale jak ci to przeszkadza ,to spuszczaj dalej ,kiedyś sie wypłucze samo ;) ,musiał sie nowy płyn zmieszać jeszcze z jakimś holerstwem co zostało 8) ,skoro wyje ci na maksymalnym skręcie to normalne ,i masz różnice w kręceniu chodzi ci luźniej ,to znaczy że dobrze zrobiłeś :nietoperz:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 16-02-2008, 22:29   

Ok, więc punkt z ze wspomaganiem odhaczony :D
Gaz już zrobiony(przynajmniej tymczasowo) - uszkodzony był zawór i wężyk, niedługo będę musiał wymienić reduktor(czy jakoś tak), na pytanie ile będzie to kosztować, facet zaśpiewał 350 :sciana:
co do uszczelki - chyba wymienię sam i pojadę ustawić zbieżność - za uszczelkę + zbieżność zażyczyli sobie 140zł.... - pytanie czy trzeba do tego kanał?
I to będzie chyba tyle z takich najpilniejszych napraw, potem to już bzdety zostaną, ręczny, filtr paliwa(na gazie chodzi lepiej niż na benzynce), nawet jeśli niepotrzebnie wymienię filtr to i tak to grosze są, a nie zaszkodzi autku ;)
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-02-2008, 22:48   

lorgbow napisał/a:
niedługo będę musiał wymienić reduktor(czy jakoś tak)

Zapewne membrany w środku już są do wymiany. Nie musisz kupowac nowego.
Wystarczy kupić komplet naprawczy (nowe membrany, uszczelki), rozebrać stary reduktor, wyczyścić wszystko, wymienić na nowe, złożyć i będziesz miał ten sam efekt. A cena takiego zestawu to 60-80zł (może i taniej).
Tylko musisz kupić dobry zestaw i warto szukać oryginalnych zestawów, nie podróbki!
Oryginalne nie są dużo droższe, a masz pewność!

Jak taki reduktor zregenerowac masz opisane u nas na forum (na przykladzie Tomasetto), a co do Lovato jest link na forum do takiego opisu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 16-02-2008, 23:17   

miszko napisał/a:
cena takiego zestawu to 60-80zł (może i taniej)

Hehe, chyba już nigdy nie uwierzę mechanikowi - co mi mniej więcej powiedział?
"Można próbować regenerować, ale to wychodzi drogo, około 200 zł, ale nie ma gwarancji że da to efekty....." - policzył sobie tyle za robotę? :sciana: a ogólnie to mam chyba lovatto, musiałbym pogrzebać w papierach, a teraz to już mi się nawet nie chce ;)
Ech, ogólnie to wychodzi na to że robiąc samemu to się zaoszczędza kupę kasy, tylko jeszcze trza się znać trochę :P
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load