zmiana biegów bez sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 18:00
|
|
|
przyznam się, że raz chcę wyjechać, dzwoni telefon, to zatrzymuję się jeszcze, wrzucam luz i stoję. po skończonej rozmowie chciałem włączyć 1 bieg, niestety zapomniałem o sprzęgle i silnik zgasł . od tamtej pory jedynka trochę ciężej wchodzi. osobiście nie polecam |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 19:25
|
|
|
jelcyn666, pewnie wygięło Ci się cięgno. Poza tym wrzucenie na postoju z luzu na jakikolwiek bieg bez sprzęgła to kamikaze. Zresztą w czasie jazdy nic dobrego też z tego nie wyniknie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 22:42
|
|
|
Ciechu78, ja to wszystko wiem, ale dzięki za troskę |
|
|
|
|
Dragomi
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 151 Skąd: Czechowice-Dziedzice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 01:32
|
|
|
z mojego doświadczenia wbiłem tak 2 i 3 z 2 lub 3 razy potem już nie próbowałem, pytałem się mechaników na warsztacie to mówili coś tam o synchronizacji, w firmie transportowej szefa też była sytuacja że kierowca z Finlandii wracał bez sprzęgła (a był załadowany i musiał wjeżdżać na prom);] Do tego trzeba wyczucia samochodu. Można się pobawić natomiast skrzynia to odczuje... |
_________________ Pod opieką:
Seat Toledo 1.8
Seat Ibiza 1.2(system porshe)
Fiat Tempra 1.6;] |
|
|
|
|
maro.marek
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 137 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 12:32
|
|
|
panowie przy starcie wlaczenie biegu bez sprzegla to naprawde sambójstwo ale za to w czasie jazdy mieszanie biegami bez sprzegla to bulka z maslem. sam z lenistwa w czasie jazdy nie uzywam sprzegla i nigdy sie nic nie stalo a jak sie umie to robic to bez problemu wchodzi gdy wciskasz bieg gdy predkosc walu jest rowna z predkoscia obrotu walka w skrzyni.Latwo sie tego nauczyc bo nigdy nie wiadomo kiedy i gdzie padnie sprzego i wtedy trzeba sobie jakos radzic |
_________________ maro.marek |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-02-2009, 12:34
|
|
|
maro.marek, i co 2 Ci włazi bez problemu? A możesz napisać przy jakich prędkościach wpadają poszczególne biegi "same" ?
** Dodano: 22-02-2009, 12:35 **
aha ... a co z redukcją ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maro.marek
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 137 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 12:45
|
|
|
puszczasz gaz wygiagasz bieg bez sprzegla dodajesz gazu i puszczsz i na opadajacych obrotacz wciskasz delikatnie bieg .bedziesz czul opór do momentu az predkosci silnika i skrzyni sie wyrównaja ,a wtedy bieg wskakuje bez problemu i zgrzytu.redukckuje sie tak samo.problem jest tylko z jedynka i wstecznym. |
_________________ maro.marek |
|
|
|
|
Dragomi
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 151 Skąd: Czechowice-Dziedzice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 12:49
|
|
|
co do wbijania z luzu czy z ruszania samochodu podobno z 2 się startuje |
_________________ Pod opieką:
Seat Toledo 1.8
Seat Ibiza 1.2(system porshe)
Fiat Tempra 1.6;] |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-02-2009, 12:50
|
|
|
maro.marek, no to wczoraj chyba za mocno napierałem na biegi bo delikatnie chrupało na 4 i 5 a 2 to zgrzytła dosyć sobie ( a przygazowałem i próbowałem na opadających obrotach ją wbic )
** Dodano: 22-02-2009, 12:50 **
Dragomi napisał/a: | co do wbijania z luzu czy z ruszania samochodu podobno z 2 się startuje |
że z miejsca ?:|
** Dodano: 22-02-2009, 12:51 **
ps. ładnego masz psa ... ja mam "podobnego " |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Dragomi
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 151 Skąd: Czechowice-Dziedzice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 13:01
|
|
|
Luczu napisał/a: | Dragomi napisał/a:
co do wbijania z luzu czy z ruszania samochodu podobno z 2 się startuje
że z miejsca ?:| |
że tak;] tzn tak tzn gdy chcesz odpalić i ruszyć samochód wtedy gdy przekręcisz kluczyk on się jakby tak pokula ty w opór i jazda hehe coś takiego na warsztacie mówią;]
Luczu napisał/a: | ps. ładnego masz psa ... ja mam "podobnego " |
teraz to on już nie jest taki jak na zdjęciu hehe 2.5 roku zmieniły zwierzaka hehe |
_________________ Pod opieką:
Seat Toledo 1.8
Seat Ibiza 1.2(system porshe)
Fiat Tempra 1.6;] |
|
|
|
|
maro.marek
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 137 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 13:03
|
|
|
jazde bez sprzegla jak wszystko trzeba sobie wycwiczyc ,ale na pewno bez zgrzytu sie da a co do startu to jedynka i zapalamy autko .tez slyszalem ze da sie z zapalonego wrzucic 2 ale mi sie nie udalo i wiecdej nie probowalem ale nie mowie nie moze ktos inny to wycwiczyl. wiem jedno ze warto takie sposoby znac bo sam z wlasnego doswiadczenia wiem ze moze tylek uratowac. sam zaladowanym autkiem wracalem z wa-wy do kraka bez sprzegla w dzien i dojecham bez dodatkowych uszkodzen |
_________________ maro.marek |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 19:57
|
|
|
Dzisiaj postanowilem zaryzykowac i tak zmieniac biegi i da rade za pierwszym razem sie udalo i to zez zadnego odglosu ze strony skrzyni bawilem sie tak chwile az nie moglem wbic 4 a nie chcialem na sile i odpuscilem i dalej normalnie zmieniam biegi ze sprzeglem |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Dragomi
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 151 Skąd: Czechowice-Dziedzice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 16:11
|
|
|
z tym ruszaniem z 2 biegu coś mi się popierdzieliło tak jest przy ciężarowych tzn z wyższych biegów niż 1 i coś mi jakoś tak utkwiło w pamięci |
_________________ Pod opieką:
Seat Toledo 1.8
Seat Ibiza 1.2(system porshe)
Fiat Tempra 1.6;] |
|
|
|
|
Daras
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 18 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 25-02-2009, 18:58
|
|
|
A ja nadal będę obstawał, że wart umieć to i tamto.Ok. Niech te nasze skrzynie wcale się nie sypią, ale tego co się nauczyłem nikt mi nie zabierze, a jak raz nawet się trafi, że trzeba będzie... Z czego tu czytałem, to "dentysta" u niektórych szaleje, ponieważ ZA MOCNO naciskają na lewarek. próbowałem to robić nie w kilku, ale w kilkunastu autach różnej klasy i wszystko jest elegancko... Nawet nie zgrzytnie... Sorry, jeśli kogoś uraziłem tym "dentystą" ale piszę szczerą prawdę... Pozdro! |
_________________ Subaru Justy
Tempra 1,6 gaźnik LPG
Była Regata w garażu...
... a jest na złomie ;-((( |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2009, 14:31
|
|
|
Owszem nie takie "cuda" są możliwe ale ja zdecydowanie wolę używać sprzęgła.
Dwa razy jechałem przy urwanej lince sprzęgła dawno w Peugeocie 505 i dwa lata temu w Fiacie Palio nie jest to żadna frajda a szczególnie ruszanie ze skrzyżowania z rozrusznika , hamowanie i zmiana z 1 na 2 , na dłuższa metę nie da się jechać. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-03-2009, 14:44
|
|
|
Ja czasami wysprzęglam bieg np. 2kę jak dojeżdżam do skrzyżowania bez wciskania sprzęgła.
Idzie to zrobić, ale trzeba mieć wyczute auto i zrobić to w miarę szybko oraz bez zmiany prędkości jazdy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:38
|
|
|
Nie bijcie, że znowu będę pisał o innym aucie niż TT
Pojechałem w Rzeszowskie kupić Audi 200. 285 km od domu. Kupiłem i miałem jazdę powrotną bez sprzęgła - tarcza była posypana. Auto odpalałem na 1 (lub wstecznym - zależnie od potrzeby) biegu, kolejne wchodziły bez problemu (chwila wyczucia, przyłożenia czasem niewielkiej siły) i można było normalnie i dynamicznie jechać. Redukcja też bez kłopotów. Najgorzej było przepchnąć się do Kraka - korki na górkach to masakra (jak odpalić auto na jedynce stojąc pod górę?) - należało tak cyrklować z prędkością, żeby stanąć z górki lub na szczycie .
Może określenie "pancerwageny" ma coś więcej poza pewną dawką kpiny - dojechałem, sprzęgło zmieniłem, skrzynia zrobiła od zakupu jakieś 3000 km bez jakichkolwiek ujemnych efektów (dodam, że auto ma napęd na 4 koła). |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
|