Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana biegów bez sprzęgła
Autor Wiadomość
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-02-2009, 18:00   

przyznam się, że raz chcę wyjechać, dzwoni telefon, to zatrzymuję się jeszcze, wrzucam luz i stoję. po skończonej rozmowie chciałem włączyć 1 bieg, niestety zapomniałem o sprzęgle :sciana: i silnik zgasł :red_kartka: . od tamtej pory jedynka trochę ciężej wchodzi. osobiście nie polecam
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-02-2009, 19:25   

jelcyn666, pewnie wygięło Ci się cięgno. Poza tym wrzucenie na postoju z luzu na jakikolwiek bieg bez sprzęgła to kamikaze. Zresztą w czasie jazdy nic dobrego też z tego nie wyniknie :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-02-2009, 22:42   

Ciechu78, ja to wszystko wiem, ale dzięki za troskę
     assistance   Moneta
 
Dragomi 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 151
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-02-2009, 01:32   

z mojego doświadczenia wbiłem tak 2 i 3 z 2 lub 3 razy potem już nie próbowałem, pytałem się mechaników na warsztacie to mówili coś tam o synchronizacji, w firmie transportowej szefa też była sytuacja że kierowca z Finlandii wracał bez sprzęgła (a był załadowany i musiał wjeżdżać na prom);] Do tego trzeba wyczucia samochodu. Można się pobawić natomiast skrzynia to odczuje...
_________________
Pod opieką:
Seat Toledo 1.8
Seat Ibiza 1.2(system porshe)
Fiat Tempra 1.6;]
  
 
 
maro.marek 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 137
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2009, 12:32   

panowie przy starcie wlaczenie biegu bez sprzegla to naprawde sambójstwo ale za to w czasie jazdy mieszanie biegami bez sprzegla to bulka z maslem. sam z lenistwa w czasie jazdy nie uzywam sprzegla i nigdy sie nic nie stalo a jak sie umie to robic to bez problemu wchodzi gdy wciskasz bieg gdy predkosc walu jest rowna z predkoscia obrotu walka w skrzyni.Latwo sie tego nauczyc bo nigdy nie wiadomo kiedy i gdzie padnie sprzego i wtedy trzeba sobie jakos radzic
_________________
maro.marek
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-02-2009, 12:34   

maro.marek, i co 2 Ci włazi bez problemu? A możesz napisać przy jakich prędkościach wpadają poszczególne biegi "same" ?

** Dodano: 22-02-2009, 12:35 **
aha ... a co z redukcją ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
maro.marek 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 137
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2009, 12:45   

puszczasz gaz wygiagasz bieg bez sprzegla dodajesz gazu i puszczsz i na opadajacych obrotacz wciskasz delikatnie bieg .bedziesz czul opór do momentu az predkosci silnika i skrzyni sie wyrównaja ,a wtedy bieg wskakuje bez problemu i zgrzytu.redukckuje sie tak samo.problem jest tylko z jedynka i wstecznym.
_________________
maro.marek
     assistance   Moneta
 
 
Dragomi 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 151
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-02-2009, 12:49   

co do wbijania z luzu czy z ruszania samochodu podobno z 2 się startuje
_________________
Pod opieką:
Seat Toledo 1.8
Seat Ibiza 1.2(system porshe)
Fiat Tempra 1.6;]
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-02-2009, 12:50   

maro.marek, no to wczoraj chyba za mocno napierałem na biegi :D bo delikatnie chrupało na 4 i 5 a 2 to zgrzytła dosyć sobie ( a przygazowałem i próbowałem na opadających obrotach ją wbic )

** Dodano: 22-02-2009, 12:50 **
Dragomi napisał/a:
co do wbijania z luzu czy z ruszania samochodu podobno z 2 się startuje


że z miejsca ?:|

** Dodano: 22-02-2009, 12:51 **
ps. ładnego masz psa ... ja mam "podobnego " haha
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Dragomi 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 151
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-02-2009, 13:01   

Luczu napisał/a:
Dragomi napisał/a:
co do wbijania z luzu czy z ruszania samochodu podobno z 2 się startuje


że z miejsca ?:|


że tak;] tzn tak tzn gdy chcesz odpalić i ruszyć samochód wtedy gdy przekręcisz kluczyk on się jakby tak pokula ty w opór i jazda hehe coś takiego na warsztacie mówią;]

Luczu napisał/a:
ps. ładnego masz psa ... ja mam "podobnego " haha


teraz to on już nie jest taki jak na zdjęciu hehe 2.5 roku zmieniły zwierzaka hehe
_________________
Pod opieką:
Seat Toledo 1.8
Seat Ibiza 1.2(system porshe)
Fiat Tempra 1.6;]
  
 
 
maro.marek 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 137
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2009, 13:03   

jazde bez sprzegla jak wszystko trzeba sobie wycwiczyc ,ale na pewno bez zgrzytu sie da a co do startu to jedynka i zapalamy autko .tez slyszalem ze da sie z zapalonego wrzucic 2 ale mi sie nie udalo i wiecdej nie probowalem ale nie mowie nie moze ktos inny to wycwiczyl. wiem jedno ze warto takie sposoby znac bo sam z wlasnego doswiadczenia wiem ze moze tylek uratowac. sam zaladowanym autkiem wracalem z wa-wy do kraka bez sprzegla w dzien i dojecham bez dodatkowych uszkodzen
_________________
maro.marek
     assistance   Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-02-2009, 19:57   

Dzisiaj postanowilem zaryzykowac i tak zmieniac biegi i da rade za pierwszym razem sie udalo i to zez zadnego odglosu ze strony skrzyni bawilem sie tak chwile az nie moglem wbic 4 a nie chcialem na sile i odpuscilem i dalej normalnie zmieniam biegi ze sprzeglem
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Dragomi 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 151
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-02-2009, 16:11   

z tym ruszaniem z 2 biegu coś mi się popierdzieliło tak jest przy ciężarowych tzn z wyższych biegów niż 1 i coś mi jakoś tak utkwiło w pamięci
_________________
Pod opieką:
Seat Toledo 1.8
Seat Ibiza 1.2(system porshe)
Fiat Tempra 1.6;]
  
 
 
Daras 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 18
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 25-02-2009, 18:58   

A ja nadal będę obstawał, że wart umieć to i tamto.Ok. Niech te nasze skrzynie wcale się nie sypią, ale tego co się nauczyłem nikt mi nie zabierze, a jak raz nawet się trafi, że trzeba będzie... Z czego tu czytałem, to "dentysta" u niektórych szaleje, ponieważ ZA MOCNO naciskają na lewarek. próbowałem to robić nie w kilku, ale w kilkunastu autach różnej klasy i wszystko jest elegancko... Nawet nie zgrzytnie... Sorry, jeśli kogoś uraziłem tym "dentystą" ale piszę szczerą prawdę... Pozdro! :zgoda:
_________________
Subaru Justy
Tempra 1,6 gaźnik LPG
Była Regata w garażu...
... a jest na złomie ;-(((
     assistance
 
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-03-2009, 14:31   

Owszem nie takie "cuda" są możliwe ale ja zdecydowanie wolę używać sprzęgła.
Dwa razy jechałem przy urwanej lince sprzęgła dawno w Peugeocie 505 i dwa lata temu w Fiacie Palio nie jest to żadna frajda a szczególnie ruszanie ze skrzyżowania z rozrusznika , hamowanie i zmiana z 1 na 2 , na dłuższa metę nie da się jechać.
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-03-2009, 14:44   

Ja czasami wysprzęglam bieg np. 2kę jak dojeżdżam do skrzyżowania bez wciskania sprzęgła.
Idzie to zrobić, ale trzeba mieć wyczute auto i zrobić to w miarę szybko oraz bez zmiany prędkości jazdy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-03-2009, 21:38   

Nie bijcie, że znowu będę pisał o innym aucie niż TT ;)

Pojechałem w Rzeszowskie kupić Audi 200. 285 km od domu. Kupiłem i miałem jazdę powrotną bez sprzęgła - tarcza była posypana. Auto odpalałem na 1 (lub wstecznym - zależnie od potrzeby) biegu, kolejne wchodziły bez problemu (chwila wyczucia, przyłożenia czasem niewielkiej siły) i można było normalnie i dynamicznie jechać. Redukcja też bez kłopotów. Najgorzej było przepchnąć się do Kraka - korki na górkach to masakra (jak odpalić auto na jedynce stojąc pod górę?) - należało tak cyrklować z prędkością, żeby stanąć z górki lub na szczycie ;) .

Może określenie "pancerwageny" ma coś więcej poza pewną dawką kpiny - dojechałem, sprzęgło zmieniłem, skrzynia zrobiła od zakupu jakieś 3000 km bez jakichkolwiek ujemnych efektów (dodam, że auto ma napęd na 4 koła).
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load