|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Gaśnie na benzynie a na lpg chodzi ok |
Autor |
Wiadomość |
bidonzlfc
witamy nowego
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 6 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-04-2006, 11:27 Gaśnie na benzynie a na lpg chodzi ok
|
|
|
Witam wszystkich. mam taki problem z tipo 1.4 wtrysk. na benzynie na wolnych obrotach gaśnie. jak odpalam zimny silnik to wogóle nie zaskakuje jakby automatyczne ssanie czy jak to się tam nazywa. poprostu gaśnie i już. jak przełącze na lpg to chodzi dobrze. przy zimnym silniku ma nieco ponad 100 obr przy rozgrzanym nieco ponizej. czyli jakby wszystko ok. ale za to cholernie duzo pali. bo 15 litrów lpg to chyba dużo prawda? czy może mi ktoś pomóc. gdzie szykac przyczyny. dodam jeszcze że jest nowa sonda lambda nowy tłumik nowa kopułka palec i kable zapłonowe. z góry dziękuje za pomoc.
[ Dodano: 09-04-2006, 12:29 ]
sorki nie 100 tylko 1000 obr. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 11:55
|
|
|
ja mam gaźniczek, nie wtrysk, to do końca nie wiem co u ciebie z benzynką, może pompa nie wyrabia paliwowa (przytkana, uszkodzona), może prędzej coś z dawkowaniem/sterowaniem, albo się coś przytkało... ale co do LPG to na pewno za dużo jak na 1.4; mi przy 1.6 jak podchodziło do 14l/100 LPG to zacząłem się poważnie zastanawiać i robiłem z reduktorem i resztą instalki LPG by wrócić do normy (ok 10 LPG, może minimalnie mniej jak ciepło i noga lżejsza)... może instalkę trzeba podregulować to raz, a dwa jak zapalasz na LPG i zapalałeś długo na LPG zamiast na benzynie (bo na niej Ci gaśnie, to pewno tak robiłeś) to może membrany masz już za sztywne, przepalone, zasmołowane jak i reduktor... poczytaj o regeneracji reduktora na forum, zrobisz sam bez problemu, koszt 70-100zł góra a efekty cudne, jeśli to to; ale wpierw - sprawdź u _normalnych_ gazowników jak jest instalka wyregulowana; 11l/100 LPG to by było już dużo u ciebie jak jeździsz szybciej, ale w górnej normie może, ale 15... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
bidonzlfc
witamy nowego
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 6 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-04-2006, 12:36
|
|
|
dzięki. zrobie jak mówisz jutro skocze do gazowników. a co do benzyny to odpalałem zawsze na benzynie. bo przy wtrysku tak jest ze się przy 1.8 tys obr sam przęłącza na lpg. zresztą ja zawsze dawałem mu trochę czasu zeby sie silnik rozgrzał. ciekawe jest to ze porobiło sie tak jak wymieniłem kopułkę palec i kable. stare kable wieczorem świeciły. tzn iskry zapierdzelały po nich i strasznie szarpał gasł itp. narazie odłączyłem kleme od akumulatora zeby zrestartować komputer zobaczymy...
[ Dodano: 09-04-2006, 17:16 ]
restart komputera załatwił problem benzyny. chodzi ładnie i już nie gaśnie. teraz powalcze z tym smoczym spalaniem gazu. |
|
|
|
|
masp4
tempra 1.6ie, 94r
Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 19 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-04-2006, 19:28
|
|
|
witam
ja miałem to samo z temprą 1,6 na wtrysku, gasł przy odpalaniu na benzynie
i co się okazało? że padała elektryczna pompka paliwa.Jak chcesz ją sprawdzić to upewnij się że w zbiorniku jest paliwo,pod maską przy uszczelce od maski powinny być dwa przekażniki, prawy jest od pompy, wyjmij go i podłącz amperomierz lub kawałek przewodu
między stykiem 30 przekaznika,a stykiem 87,powinieneś usłyszeć jak pracuje pompa w zbiorniku.( oczywiście wszystko bez włączania zapłonu),a numery styków masz na przekażniku przy stykach.A to wszystko dlatego że przy zakładaniu inst.gazowej
nie montują przekażnika do odłączenia pompy paliwa przy pracy na gazie,a koszt to 30zł za przekażnik,(może nie potrafią) |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 22:30
|
|
|
Przekażnik i pompę usłyszysz bez żadnych kombinacji.Tylko żeby pomieszczenie było dość ciche.Przekażnik 30A-10 zł,bezpiecznik odzyskasz od przekażnika pompy{jeśli wstawisz przekażnik zamiast bezpiecznika}Objawy typowe-pompa lub przewody paliwowe w baku.Gaz do regulacji. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
masp4
tempra 1.6ie, 94r
Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 19 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-04-2006, 20:41
|
|
|
masz rację usłyszy pompe w cichym pomieszczeniu , po włączeniu zapłonu, ale tylko przez dwie sekundy,a póżniej się wyłączy jak dobije ciśnienia, np. moja pompa była uszkodzona,a było ją słychać,przez około 10 sekund pracowała ale nie miała siły nabić odpowiedniego ciśnienia |
|
|
|
|
bidonzlfc
witamy nowego
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 6 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-04-2006, 20:12
|
|
|
piękne dzieki za rady. pompę słyszę po włączeniu zapłonu przez około 2 sekundy. czyli chyba działa. a poza tym to znalazłem usterkę. na przewodach pociśnieniowych( chyba tak to się nazywa) jest taki plastikowy trójnik. buł pęknięty. zakleiłem dziure odpaliłem i chodzi dobrze tzyma obroty. i strzałka od economy spadła prawie do połowy. a już wchodziła prawie na czerwone na wolnych obrotach. wydaje mi sie ze auto jakby nabrało mocy. ale to moze dlatego ze przez ostatnie kilka dni jeżdziłem maluchem mojej dziewczyny. Ciekawi mnie czy mogło to miec wpływ na spalanie widze że te węzyki idą do digiplexa czyli coś z zapłonem to ma wspólnego. na rególację gazu jadę w czwartek bo przed świętami nikt mnie nie chciał przyjąć. jak myślicie mógł przez to więcej palić??? jak wyjeżdzę butle to się okaże. ... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|