skrzypienie w przodzie |
Autor |
Wiadomość |
7650
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 52 Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-11-2005, 19:31 skrzypienie w przodzie
|
|
|
ldzie kochani co tam może skrzypieć w przednim zawieszeniy , ale zaczne od początku w momęcie kiedy dodaje gazu na 1 to przód unosi się i zaczyna coś skrzypieć trzeszczeć albo coś w tym stylu . Niedawno robiłem wachacz i myślałem że to zginie ale jest nadal . Wszystko jest przykręcone jak należy nic nigdzie nie ociera a skrzypi nadal . W chwili kiedy startuje powoli jest ok ale jak ruszam ostrzej to skrypi . O co tu chodzi ?? co tam jeszcze może skrzypieć ??? wiek ktoś |
_________________ TIPO 1,4 B/G |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 19:33
|
|
|
A poduszki silnika? Sprawdz. Zwlaszcza poduszke ta która jest od strony pasazera z przodu auta. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
koper
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 64 Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-11-2005, 20:48
|
|
|
ja też to wachacze i wymieniłem na nowe ale to się sypią półosie mam to samo przy ostrym ruszaniu i przyśpieszeniu na 2 ce |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 21:16
|
|
|
Panowie wrzućcie na luzik , skrzypienie w naszych min. dziesięciolatkach aby technicznie było ok , jeżdzę służbową nową laguną przebieg 40tkm i od 10tkm skrzypi jak stara przyczepa i gamonie z serwisu nic nie wiedzą .Moja T też skrzypi ale można się przyzwyczaić. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-12-2005, 09:58 Przegub wewnętrzny ten od strony przekładni
|
|
|
Witam
"Skrzypienie" potem "twarde stuki" z czasem "szarpania" i dalej w czasie "drgania kierownicy" to objawy pochodzące od przegubów wewnętrznych osi napędowych.
Jeżeli posiadasz takie możliwości to proszę sprawdzić osłony gumowe przegubów wewnętrznych. Jeżeli osłony są "całe" to należy nasmarowac "suche" przeguby. Tubka smaru litowego do przegubów na przegub. "Suchy" przegub z szczelną osłoną będzie po nasmarowaniu nadal sprawny i bezpieczny dla współpracujących z nim urządzeń.
Jeżeli "suchy" przegub wewnętrzny nie zostanie nasmarowany to:
- zostanie "wybita" końcówka drążka kierowniczego po stronie tego przegubu,
- zostanie urwana poduszka od zawieszenia silnika po stronie tego przegubu,
- zwiększą się "luzy' na przekładni kierowniczej.
Jeżeli osłona gumowa jest pęknięta to rozważ wszyskie możliwości finansowania i przygotuj się do wymiany przegubu wewnętrzego tego od strony przekładni nie mylić z przegubem zewnętrznym tym od strony koła. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-12-2005, 10:11 Re: Przegub wewnętrzny ten od strony przekładni
|
|
|
Mam coś podobnego. Zawieszenie całe idealne. Na największych nierównościach cisza, jak w nowym aucie. A jednak przy ruszaniu gdy nie uda ruszyć się idealnie gładko, coś jakby drgało lub lekko się obijało. Co to może być ? Zaznaczam, że tylko przy ruszaniu z jedynki. Co tam jeszcze może się obijać ?
pozdro |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-12-2005, 10:22
|
|
|
A sprzęgło? To czesty objaw gdy sprzeglo ma sie ku wymianie, to moze lekko uskakiwac przy ruszaniu. Sprawdz.
Przeguby latwo sprawdzic. Skrec koła i zacznij powoli ruszac. Jak Ci zacznie cos "mielić" jak w młynu do kawy to napewno przeguby.
Jeszcze jest takie cos jako łożyskowanie zawieszenia - tu gdzie sie przykreca amortyzator u góry. Poszukaj o tym na forum. Wiem ze jacys klubowicze mieli tez z tym problemy i objawialo sie to wlasnie takim "chrupaniem". |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-12-2005, 10:38 Re: skrzypienie w przodzie
|
|
|
7650 napisał/a: | ldzie kochani co tam może skrzypieć w przednim zawieszeniy , ale zaczne od początku w momęcie kiedy dodaje gazu na 1 to przód unosi się i zaczyna coś skrzypieć trzeszczeć albo coś w tym stylu . Niedawno robiłem wachacz i myślałem że to zginie ale jest nadal . Wszystko jest przykręcone jak należy nic nigdzie nie ociera a skrzypi nadal . W chwili kiedy startuje powoli jest ok ale jak ruszam ostrzej to skrypi . O co tu chodzi ?? co tam jeszcze może skrzypieć ??? wiek ktoś |
Pewnie Cie zdziwie, ale to moze byc wypalony pierscien ceramiczny pomiedzy pierwszym i drugim elementem ukladu wydechowego. Brak tej swoistej uszczelki powoduje wlasnie wydawanie dziwnych dzwiekow w momentach poruszania sie silnika na poduszkach przy przyspieszaniu z 1-ki, czy 2-ki. Zobacz czy nie ma tam sladow nieszczelnosci. Taki pierscien kosztuje kilka zlotych. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-12-2005, 20:10
|
|
|
Jadodada napisał/a: | Jeżeli "suchy" przegub wewnętrzny nie zostanie nasmarowany to:
- zostanie "wybita" końcówka drążka kierowniczego po stronie tego przegubu,
- zostanie urwana poduszka od zawieszenia silnika po stronie tego przegubu,
- zwiększą się "luzy' na przekładni kierowniczej. |
To przeguby wewnętrzne nie są smarowane olejem ze skrzyni ??
Czy ja mam jakieś inne auto !! |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-12-2005, 23:14
|
|
|
no i zawsze to zewnetrzne przeguby pierwsze padaja...
...w koncu to one sa w 90% skrecane |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
irekub
Wiek: 54 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 239 Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-01-2006, 16:04
|
|
|
Witam koleżanki i kolegów na Forum.
Jestem tu nowy i jak na razie przeglądam zawartość wszystkich forów dyskusyjnych.
Odnośnie tego skrzypienia to ja mam takie pytanko:coś mi chrupie z przodu w momencie skrętu czy w prawo ,czy w lewo .Mam wrażenie że to lecą przeguby ale nie jestem pewny
Pozdrówki |
_________________ Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty
http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-01-2006, 16:06
|
|
|
Witam na forum!
irekub napisał/a: | Mam wrażenie że to lecą przeguby ale nie jestem pewny |
Raczej napewno przeguby. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-01-2006, 16:17
|
|
|
albo czester wcina citos |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-01-2006, 18:56
|
|
|
miszko napisał/a: | Witam na forum!
irekub napisał/a: | Mam wrażenie że to lecą przeguby ale nie jestem pewny |
Raczej napewno przeguby. |
Jestem podobnego zdania co Miszko |
_________________
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-01-2006, 19:52
|
|
|
irekub napisał/a: | Odnośnie tego skrzypienia to ja mam takie pytanko:coś mi chrupie z przodu w momencie skrętu czy w prawo ,czy w lewo .Mam wrażenie że to lecą przeguby ale nie jestem pewny |
No to skręć koła maksymalnie w lewo albo w prawo i rusz trochę energiczniej ale też bez przesady, żeby przeguby się nie pourywały i sprawdź czy pojawia się to chrupanie, jeśli tak to wina przegubów. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
irekub
Wiek: 54 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 239 Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 11:31
|
|
|
A można do przegubów napchać ŁT-4i na jak długo może to pomóc?W ogóle jaki jest koszt wymiany i co obejmuje? |
_________________ Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty
http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 13:32
|
|
|
Mozna napchac, a co to daje, smarowanie! Wtedy Ci sie za szybko nie uszkodza przeguby. A co obejmuje, praktycznie sam przegub + bo manszete przegubu o ile nie masz uszkodzonej mozna zostawic ta co jest. Do tego opaska, ale nie pamietam jakie fi miala. Opaska utrzymuje manszete na przegubie.
Tutaj w tym temacie -> http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=3226
w moim poscie dalem schemat, pod numerem 5 to wlasnie przegub i go sie wymienia w calosci. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-01-2006, 13:32
|
|
|
Czesc
U mnie jest to samo jak mu dam troche gazu na jedynce ze kolka zakreca to tak jest jakby cos uderzalo z przodu po prawej stronie. Wszystko juz prawie sprawdzilem i nic. Dalej to samo. Przeguby OK |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 13:59
|
|
|
irekub napisał/a: | A można do przegubów napchać ŁT-4i na jak długo może to pomóc?W ogóle jaki jest koszt wymiany i co obejmuje? |
Pewnie na niewiele to się zda, bo przeguby głównie lecą przez dostanie się do smaru zanieczyszczeń przez pęknięta manszete i tworzy sie coś a'la pasta ścierna i jak już długo jest jeżdżone z takimi przegubami to nie ma co ratować
Można próbować wyciągnąć przeguby i je porządnie wyczyścić i wymyć i na nowo nawalić smaru.
Przy wymianie przegubów warto wymienić manszety bo jeżeli są nieszczelne to przegub długo nie wytrzyma. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
irekub
Wiek: 54 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 239 Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 14:46
|
|
|
A ile u was to kosztuje - oczywiście w sklepach? u mnie 140zł komplet |
_________________ Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty
http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg |
|
|
|
|
lukas_1
Wiek: 39 Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 7 Skąd: Łączany
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-01-2006, 14:47
|
|
|
Adam1971 napisał/a: | Czesc
U mnie jest to samo jak mu dam troche gazu na jedynce ze kolka zakreca to tak jest jakby cos uderzalo z przodu po prawej stronie. Wszystko juz prawie sprawdzilem i nic. Dalej to samo. Przeguby OK |
U mnie identycznie! |
_________________ Tempra'93 1.6 gaźnik+LPG |
|
|
|
|
andriu
Wiek: 42 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 27 Skąd: Zgorzelec/Zagan
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-02-2006, 12:40
|
|
|
Witam
Kupilem Tempre 1.6 z Niemiec , po naszych polskich drogach ca przod mi sie wybil.
To znaczy jak wjade w malom dziure to mic cos stuka tak jak by to byli wachacze .
ale luzu nie mam na kolach (jak bodniose auto na lewarku i poruszam kolem)
To mi sie wydaje ze wachacze sa dobre .
za uwazylem latem ze mi olej z resorow wyciekl.
Mogom one robic te stuki???
Mam zamiar wlasnie na lato wymienic je.
pozdrawiam |
_________________ andriu!!!! |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2006, 12:49
|
|
|
Cytat: | za uwazylem latem ze mi olej z resorow wyciekl. |
Z amortyzatórów Ci wyciekł? Jeśli tak to znaczy, że są już do wymiany i to pilnie.
Amortyzatory MUSISZ wymienić na nowe i sprawne. Po pierwsze, żeby zawieszenie pracowało prawidłowo, po drugie dla komfortu jazdy i po trzecie i co najważniejsze, dla bezpieczeństwa. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
andriu
Wiek: 42 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 27 Skąd: Zgorzelec/Zagan
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-02-2006, 13:25
|
|
|
dzienki za rade
wlasnie ! , ale mysle na jakie mam je wymienic , na normalne z olejem czy z gasem ?
Ktore bys mi polecil!
I moze znasz jakoms tam stronke gdzie mogl bym se je za dobrom kasse kupic ?
Pozdro |
_________________ andriu!!!! |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-02-2006, 13:28
|
|
|
Ja nie dawno wymieniałem amorki na przodzie.....tyle że ja mam 2.0 czyli mam większe(mocniejsze) amorki.......Obecnie mam na przodzie Monroe gazowo-olejowe i tak samo na tyle.....
Działają conajmniej poprawnie.....polecam. |
_________________
|
|
|
|
|
|