Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukanie/pukanie przy ruszaniu.
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 21-09-2010, 20:58   Stukanie/pukanie przy ruszaniu.

Witam. Zakładam nowy temat ponieważ szukałem tematów z moim problemem, lecz żaden opisany podobny temat nie odpowiadał mojemu problemowi. A wiec tak auto po 2 tyg. przerwie wróciło w końcu do mnie od mechanika. Ponieważ tyle czekałem w kolejce na wymianie zawieszenia i przewodów hamulcowych :? No i przy ruszaniu z samego sprzęgła (bez gazu) słychać dziwne stukanie z przodu w okolicach prawej strony.
- słychać je w momencie gdy auto zaczyna sie delikatnie trzesc i rusza.
- Stukanie raczej bardziej słuchać wewnątrz auta niż na zewnatrz.
- Dźwięk samego stukania jest dosyć głośny i jest to kilka stuknięć do momentu gdy auto ruszy i przejedzie kilka metrów.
- Gdy ruszam dodajac gazu (bardziej gwałtownie ruszam) stukania nie słychać.
- W trakcie jazdy tez żadnego stukania nie słychac . Słychac tylko przy ruszaniu do przodu i do tylu.

Dodam ze w aucie wymieniane były:
-Amory przod tył
-wahacze przód
-Końcówki kierownicze
-łączniki stablizatorow
-zestawy naprawcze wahaczy tyl
-poduszki silnika i skrzyni biegów

No i nie wiem w czym może być problem ? :roll: Przerabiał już ktoś coś podobnego ? Proszę pomóżcie mnie chociaż naprowadzić gdzie może być problem.
Za udział w dyskusji i jakiej kol wiek pomocy z góry wszystkim dziękuje.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-09-2010, 18:13   

Keray69, zobacz sobie dokręcenie wszystkich śrub po tej wymianie bo może mechanik o jakiejś zapomniał albo nie założył gumy na stabilizator i puka podkładka musisz pościągać koła i posprawdzać najpierw dokręcenie a potem te gumy
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-09-2010, 21:14   

Może to być źle dokręcony amortyzator, korozja kielichów, uszkodzona poduszka amortyzatora. Lub poduszka silnika. Może to być niedokręcony wahacz do sanek. Jest wiele opcji. Jeśli wcześniej tego nie było to jedź to reklamować. Nie daj sobie w kaszę dmuchać.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-09-2010, 21:29   

Spróbuj tak:
Skręć w lewo na max kierownicą, i zacznij ruszać dosyć dynamicznie trzymając cały czas kierownice w tym położeniu. Sprawdź też przy skręcie w lewo. Jeśli to się nasili w takim ustawieniu to sprawdź przegłuby.

A zbieżność kół była ustawiana?
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 22-09-2010, 21:51   

luki21 napisał/a:
Keray69, zobacz sobie dokręcenie wszystkich śrub po tej wymianie bo może mechanik o jakiejś zapomniał albo nie założył gumy na stabilizator i puka podkładka musisz pościągać koła i posprawdzać najpierw dokręcenie a potem te gumy


Odkręciłem koło i sprawdziłem wszystkie śruby. I wydaje się ok... Nigdzie nie ma żadnych luzów. Gumy też są

ciechu napisał/a:
Może to być źle dokręcony amortyzator, korozja kielichów, uszkodzona poduszka amortyzatora. Lub poduszka silnika. Może to być niedokręcony wahacz do sanek. Jest wiele opcji. Jeśli wcześniej tego nie było to jedź to reklamować. Nie daj sobie w kaszę dmuchać.


Już bardziej twoja wersja ciechu jest prawdopodobna. Bo kielichy sa dosyć mocno skorodowane :? A amor nie ma wkręconej jednej śruby ( ta jedna stronę wymieniałem z kolega i urwała mi się śruba i nie miałem innej by dopasować i zostawiłem bez ) Ale czy to prawdopodobne ze brak jednej śruby może powodować to pukanie ? Bo dziwne ze nic nie puka w trakcie jazdy a tylko przy ruszaniu :roll:

Cytat:
Skręć w lewo na max kierownicą, i zacznij ruszać dosyć dynamicznie trzymając cały czas kierownice w tym położeniu. Sprawdź też przy skręcie w lewo. Jeśli to się nasili w takim ustawieniu to sprawdź przegłuby.


ok to sprawdzę a jeśli chodzi o zbieżność to tak była ustawiana.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-09-2010, 22:04   

Keray69 napisał/a:
Już bardziej twoja wersja ciechu jest prawdopodobna. Bo kielichy sa dosyć mocno skorodowane :? A amor nie ma wkręconej jednej śruby ( ta jedna stronę wymieniałem z kolega i urwała mi się śruba i nie miałem innej by dopasować i zostawiłem bez ) Ale czy to prawdopodobne ze brak jednej śruby może powodować to pukanie ? Bo dziwne ze nic nie puka w trakcie jazdy a tylko przy ruszaniu :roll:
na moim przykładzie Ci podam. Przed tygodniem zauważyłem, że mam z lewej strony kielich skorodowany i jest pęknięcie około 5cm długości pomiędzy środkiem kielicha a jedną z trzech śrub. A kilka dni wcześniej przy ruszaniu usłyszałem właśnie z tej strony pukanie/trzeszczenie przy ruszaniu. Dopiero kilka dni temu zauważyłem, że przy ruszaniu auta to pęknięcie się załamuje. A w zasadzie chodzi o to, że jedna z tych trzech śrub na kielichu nie spełnia już swojej funkcji, bo jest oddzielona tą szparą od właściwego kielicha. I sprawdziłem, w moim przypadku właśnie to oddaje takie dźwięki.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 28-09-2010, 20:26   

ciechu jutro postaram sie nagrać dźwięk tego stukania. I dam ci do porównania i powiesz mi czy u ciebie stuka tak samo ? Bo normalnie szlak mnie już trafia... :x Teraz sie okazuje ze może to być: poduszka, guma, łożysko a gdybać to można i można a kasa leci :? Jeśli okaże się ze to któraś z tych rzeczy to się załamie. Bo znowu będzie trzeba zbieżność ustawiać a to juz kolejna 100 :? Zastanawiam sie czy jakbym pojechał na stacje diagnostyczna czy oni dali by rade namierzyć skąd pochodzi to stukanie ? Wie ktoś ile mogła by kosztować taka wizyta ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-09-2010, 22:30   

Keray69, na stacji diagnostycznej powiedzą Ci zapewne to samo. Że może to być jedna z kilku rzeczy. Ja za takie namierzanie usterki w PZMocie płaciłem 20zł. Z tym, że u mnie przynajmniej podpowiedź była trafiona. Gdyby to był łącznik czy końcówka drążka, to zapewne by Ci namierzyli. Z poduszką amortyzatora już trudniej. Zresztą ktoś już to na forum przerabiał i trochę opcji wykorzystał nim doszedł do sedna sprawy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-10-2010, 17:40   

ciechu no i byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach i wykazało tylko coś takiego: leki luz na drążku redukcyjnym (co to takiego?) i na drążku kierowniczym z lewej strony Ale powiedział ze to na pewno by tak nie barabaniło. Wiec wjechałem na amortyzatory i przeżyłem szok 2 tyg jak wymieniane a przód: lewy: 71% prawy 77% A tył to już w ogóle porażka... Lewy 58% prawy 52% Normalnie sie załamałem :| No ale tu tez nie było przyczyny pukania wiec szukaliśmy dalej. Metoda ruszanie do przodu z 5 z zaciągniętym ręcznym na kanale. No i przyczyna okazał się walący katalizator o podłogę a nawet o przednia belkę i stad wrażenie ze wali gdzieś w okolicach koła. Okazało sie ze ktoś bardzo mądry przykręcił mi katalizator do podwozia na styk na druty i on jest bardzo sztywny i tak wali. Co mogę z tym zrobić byłem w sklepie i kupiłem gumy do mocowania tłumika ale koleś mówił ze tam niema do czego tego zamocować ze katalizator trzyma sie na tłumiku środkowym. Tak wiec jak to jest, jest tam do czego zamontować te gumy czy nie ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-10-2010, 20:03   

Cytat:
redukcyjnym

Reakcyjnym. To jest taki element który trzyma lewą i prawą strone kół. Mniej więcej spełnia role osi aby koła pracowały razem. Tak łopatologicznie. Również mam luz na drążku reakcyjnym juz od 10ciu lat (wq. ASO), nic nie stuka podczas ruszania. Tłumik sprawdza się najlepiej na wstecznym, na średnio-mocno zaciągniętym ręcznym, ruszamy dynamicznie i za chwile wychodzi w którym miejscu puka.

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie bez kata po kolei wychodzi tak.
Portki przymocowane do środkowego za pomocą sprężyn i kołnie , środkowy na "kołysce" czyli przymocowany na dwoch gumach po prawej i lewej stronie... jak Cię to inderesuje to cykne Ci fotki ale nie jestem pewien gdzie konkretnie tipo mają katalizator (bo ja nie mam w ogóle - gaźnik).
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-10-2010, 12:53   

Larry075 własnie wczoraj wziełem sie za to i naprawione :D Nic juz nie stuka. Po prostu w miejscu gdzie były druty poobcinałem je i założyłem gumy i całe drganie przenosi sie własnie na gumy i jest juz spoko. pozdrawiam :)
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-10-2010, 13:41   

ciechu,robiłeś coś przy tym kielichu? Co można zrobić jeśli w kielichu są już dziury? Da się wymienić? a jeśli tak to w jaki sposób?(metody domowe)
Dzięki.
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-10-2010, 14:44   

jacek0772, Ja w swoim nic nie zrobiłem, zbyt wiele ostatnio się usterek nałożyło na siebie, a że stan blachy jest opłakany to auto oddaję na szrot.
Odnośnie kielichów - tylko spawanie może tu pomóc. Kielichy są częścią nadwozia i są w zasadzie niewymienne. Ja miałem w planach wspawanie płytki na szczycie kielicha z wycięciami na śruby i wycięciem na środku (tam gdzie przychodzi łożysko amortyzatora), ale jak napisałem wcześniej - odechciało mi się ;)
Ale jeśli dziury u Ciebie nie są zbyt duże możesz coś takiego u siebie wspawać. Na pewno coś to usztywni. Oczywiście wcześniej trzeba usunąć ogniska rdzy i zabezpieczyć przed dalszym korodowaniem. Nie wiem na ile jazda z dziurawym kielichem jest bezpieczna, ale mi wystarczyło to co czułem podczas jazdy na wybojach i przy przyspieszaniu i zwalnianiu. W moim przypadku masakra!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-10-2010, 14:50   

jacek0772, ja u siebie, że tak powiem lutowałem mosiądzem 8) w kielichu były 2 dziury wielkości 5 groszówki, wszystko ładnie zalane i do tego mosiądz nie rdzewieje ;D
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-10-2010, 14:53   

Kajlon, zwiększyłeś tym samym wartość auta ;) mosiądz jest w cenie :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-10-2010, 14:57   

ciechu, haha jak będę sprzedawał to sobie wydłubie z kielichów ;D
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load