Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Dziwne objawy...
Autor Wiadomość
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 15:17   [Benzyna] Dziwne objawy...

Witam pisałem na pewnym forum dlatego to skopiuje gdyż ciekawe co Wy zaproponujecie...
Od razu mówie, że to w Espero.

4 dni temu:
"a więc dzisiaj odpalam autko (po ok 4 godzinach od ostatniej jazdy).
Pierwsze co mnie ździwiło obroty poszły do prawie 3 tyś. podczas jazdy normalnie było, daje na luz i znowu do 3 tyś. Trzymało tak z 5 min. Co dziwne nawet przy -20 tak nie miałem. Potem na światłch trzymałem sprzęgło i hamulec. To ze dwa razy spadły obroty do ok. 500. Ale na szczęście nie zgasł... Co mu może być ? Nie dzieje się to często, na ciepłym w ogóle nie ma. "

Dwa dni później :

no i dzisiaj to samo rano... po południu juz nie. Ale rano obroty poszły do 4 tyś prawie... Po lekkim nagrzaniu było normalnie...

Najpierw 3 i rosnął, poczekałem chwile gdy podszedł do prawie 4 to zgasiłem silnik. Poczekałem chwile zapaliłem no i zaś to samo, ale po chwili zeszło do 2 tyś. Ale podczas jazdy gdy dawałem na luz skakały na luzie do 3 tyś, po nagrzaniu normalnie....

Głupio mi było jak stoje na światłach spokojnie, a tu 3 tyś obrotów :/
W zasadzie różnica jest gdy trzymam sprzęgło. Bo jak trzymam sprzęgło to wtedy tak nie spadają w dół. A gdy puszcze to na początku troche w dół idą.



Dzisiaj

Dzisiaj espero mnie ładnie wystraszyło...

Aż sam nie pamiętam co zrobiłem.
Zjeżdżałem z górki na biegu, i przy dojeździe do ronda dałem chyba na luz (bo na biegu by zgasł ??????). I tak spokojnie się kulam, a chce skręcić troche żeby wjechać na rondo a tu koła idą ciezko, patrze na deskce a tu wszystkie kątrolki się palą jak na zapłonie. I to na środku ronda, odpaliłem i w zasadzie troche falowały na luzie na początku tzn. 2-3 razy zejdą, na ok 900 potem jest normalnie ok 1 tyś.

Dziwne, bez żadnego szarpnięcia po prostu nic...Tak sobie spokojnie zgasł. Analizują to chyba musiałem dać na luz i wtedy zgasł, bo na biegu chyba nie ma szans mam rację ?

Az głupi się zastanawiałem czy dobrą beznyne wlałem :/ Bo dopiero co wyjechałem ze stacji ... ale jakbym wlał rope to by w ogóle nie palił.... Zawsze lałem na Shellu teraz wyjątek na Statoilu i takie chece.
Zalałem go za 130 zł i takie numery robi ...


Czyżby to tylko krokowiec ?
     Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 15:35   

Ja bym jeszcze posprawdzał podciśnienia i dolot. Może łapie gdzieś lewe powietrze. Hamulce dobrze działają?
     Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 15:42   

hamulce tak.
No jeszcze sprawdzę, czy nie skacze gdzieś iskra i jak świece wyglądaja, ale rok temu wszystko wymieniane. (nawet nie rok).
Filtr pow. także był wymieniany, ale muszę zobaczyć czy nie ma gdzieś dziury obudowa itd..
     Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 15:51   

Świece i kable w tym przypadku nie mają raczej nic wspólnego. Jeżeli dzieje ci się to tylko na zimnym silniku, to może byc np. uszczelka pod wtryskiem. Można to szybko sprawdzic pryskając DELIKATNIE w tych okolicach plakiem albo samostartem w momencie kiedy masz takie objawy.
     Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 15:59   

tyle, że dzisiaj jak mi zgasł to juz nie był tak całkiem zimny.
Zapaliłem pochodził z 2 min bo coś robiłem, pojechałem z 5 km, tankowanie no i od tankowania z 2 km i zgasł :/
     Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 16:10   

Chodziło mi o wysokie obroty, że z nimi świece nie mają nic wspólnego. Możliwe też że w paliwie była woda i stąd częśc problemów. Wracając do pierwszego postu, silnik może zgasnąc w każdym momencie, tyle że jak zgaśnie na biegu, to się napewno zorientujesz :D
     Moneta
 
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-02-2011, 17:22   

możliwe ze silniczek krokowy się zacina

albo coś komputer zgłupiał i działa w trybie serwisowym
ja mam tak w drugim autku (ford escort) że jak odłączysz na chwile akumulator to komputer działa w trybie serwisowym i przez jakieś 30 km obroty na biegu jałowym są w granicach 3000-4000
  
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 17:28   

w to wątpie, bo czasem teraz przy odpalaniu jest ok... Zobaczymy na jak długo. Bardziej mnie martwi to gaszenie na luzie.
     Moneta
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-02-2011, 17:32   

ja mam tak samo w mojej temperce na benzynie jak dojeżdżam do świateł i hamuje to gaśnie w moim przypadku to zamulony gaźnik bo latam praktycznie tylko na gazie
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 17:47   

Wydech oczywiście szczelny? Na początek sprawdziłbym CPP i krokowca, chba że w espero masz osobną dyszę biegu jałowego.
     Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 17:51   

co do wydechu, wymieniony był rok temu oprócz końcowego :P ale środkowy i rura była :) Wydaje mi się, że największe znaczenie na jałowym ma krokowy.
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-02-2011, 18:22   

wladeczek22 napisał/a:
ja mam tak samo w mojej temperce na benzynie jak dojeżdżam do świateł i hamuje to gaśnie w moim przypadku to zamulony gaźnik bo latam praktycznie tylko na gazie


wyreguluj lpg
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-02-2011, 20:05   

Luczu napisał/a:


wyreguluj lpg


lpg 3 miesiące temu regulowałem i na lpg śmiga jak rakieta , tylko na benynie gaśnie
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 20:54   

Skoro na gazie śmiga bez problemu, to znaczy że kable i świece odpadają. CPP i krokowiec chyba też, skoro na gazie problemu nie ma - ale tego nie jestem pewien. W takim razie jeszcze do sprawdzenia pompa paliwa ewentualnie regulator ciśnienia albo wtryskiwacz.
     Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 21:14   

ja akurat nie mam gazu :/ No i dzisiaj juz 2 razy zgasł :/ Więc musze się tym pilnie zainteresować...

Z tego co zauważyłem, to pod naduszeniu sprzęgła spadają po chwili. Jeżeli uda się i nie spadną to trzymają...

Mam nadzieje, że to ten silniczek krokowy.
     Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 21:29   

Dopiero teraz zauważyłem że z tym gazem to wladeczek 22 :sciana:
VEndriuV Ja bym zaczął od sprawdzenia krokowca i CPP i przy okazji dokładnie obejrzał przepustnicę.
     Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 21:44   

tylko jak sprawdzić krokowiec ? :/ wcześniej i tak falowały obroty i chciałem go wymienić, więc wydaje mi się, że jest to.
Czytałem także niektórzy mówią, o czujniku temperatury ? Może mieć coś wspólnego ?
CPP co to takiego ?
     Moneta
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 24-02-2011, 21:46   

VEndriuV, CPP -czujnik połozenia przepustnicy
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2011, 21:51   

Dzięki.
tylko jak to sprawdzić ? :/ chyba się musze przejechać do mechanika. Bo sam nie wiem, coś z tych kilku rzeczy... Ale stawiałbym krokowca, przez te faluące wcześniej obroty.
     Moneta
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 24-02-2011, 21:54   

VEndriuV, jak włączasz zapłon krokowiecreaguje?wysuwa się?
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-02-2011, 10:30   

no i wymieniłem silniczek, póki co dalej spadały obroty. Może nie gasł całkiem ale po daniu na luz spadały do ok. 600 i tak kilka razy potem trzymał ok.
Sam nie wiem :/ Teraz odłączyłem aku na dłużej żeby kompa porządnie zrestartować.

Po restarcie jest w sumie prawie ok. Trochej falują, ale nie spadają obroty aż tak:
tzn. po lekkim dodaniu gazu spada na 900 potem 950 i tak trzyma.
     Moneta
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2011, 20:15   

Witam sąsiada:) szkoda ze wczesniej nie zajrzalem tu na forum, malo teraz zagladam bo juz Tipo chyba huta stopila, ja bym jeszcze wymienil uszczelki pod przepustnicą a silniczek krokowy mozna wyczyscic nie od razu wymieniac, posprwdzal jeszcze filtr powietrza, swiece, kable od swiec kopulke jak masz.
_________________
TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load