[Benzyna] Dziwne objawy... |
Autor |
Wiadomość |
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 15:17 [Benzyna] Dziwne objawy...
|
|
|
Witam pisałem na pewnym forum dlatego to skopiuje gdyż ciekawe co Wy zaproponujecie...
Od razu mówie, że to w Espero.
4 dni temu:
"a więc dzisiaj odpalam autko (po ok 4 godzinach od ostatniej jazdy).
Pierwsze co mnie ździwiło obroty poszły do prawie 3 tyś. podczas jazdy normalnie było, daje na luz i znowu do 3 tyś. Trzymało tak z 5 min. Co dziwne nawet przy -20 tak nie miałem. Potem na światłch trzymałem sprzęgło i hamulec. To ze dwa razy spadły obroty do ok. 500. Ale na szczęście nie zgasł... Co mu może być ? Nie dzieje się to często, na ciepłym w ogóle nie ma. "
Dwa dni później :
no i dzisiaj to samo rano... po południu juz nie. Ale rano obroty poszły do 4 tyś prawie... Po lekkim nagrzaniu było normalnie...
Najpierw 3 i rosnął, poczekałem chwile gdy podszedł do prawie 4 to zgasiłem silnik. Poczekałem chwile zapaliłem no i zaś to samo, ale po chwili zeszło do 2 tyś. Ale podczas jazdy gdy dawałem na luz skakały na luzie do 3 tyś, po nagrzaniu normalnie....
Głupio mi było jak stoje na światłach spokojnie, a tu 3 tyś obrotów :/
W zasadzie różnica jest gdy trzymam sprzęgło. Bo jak trzymam sprzęgło to wtedy tak nie spadają w dół. A gdy puszcze to na początku troche w dół idą.
Dzisiaj
Dzisiaj espero mnie ładnie wystraszyło...
Aż sam nie pamiętam co zrobiłem.
Zjeżdżałem z górki na biegu, i przy dojeździe do ronda dałem chyba na luz (bo na biegu by zgasł ??????). I tak spokojnie się kulam, a chce skręcić troche żeby wjechać na rondo a tu koła idą ciezko, patrze na deskce a tu wszystkie kątrolki się palą jak na zapłonie. I to na środku ronda, odpaliłem i w zasadzie troche falowały na luzie na początku tzn. 2-3 razy zejdą, na ok 900 potem jest normalnie ok 1 tyś.
Dziwne, bez żadnego szarpnięcia po prostu nic...Tak sobie spokojnie zgasł. Analizują to chyba musiałem dać na luz i wtedy zgasł, bo na biegu chyba nie ma szans mam rację ?
Az głupi się zastanawiałem czy dobrą beznyne wlałem :/ Bo dopiero co wyjechałem ze stacji ... ale jakbym wlał rope to by w ogóle nie palił.... Zawsze lałem na Shellu teraz wyjątek na Statoilu i takie chece.
Zalałem go za 130 zł i takie numery robi ...
Czyżby to tylko krokowiec ? |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 15:35
|
|
|
Ja bym jeszcze posprawdzał podciśnienia i dolot. Może łapie gdzieś lewe powietrze. Hamulce dobrze działają? |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 15:42
|
|
|
hamulce tak.
No jeszcze sprawdzę, czy nie skacze gdzieś iskra i jak świece wyglądaja, ale rok temu wszystko wymieniane. (nawet nie rok).
Filtr pow. także był wymieniany, ale muszę zobaczyć czy nie ma gdzieś dziury obudowa itd.. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 15:51
|
|
|
Świece i kable w tym przypadku nie mają raczej nic wspólnego. Jeżeli dzieje ci się to tylko na zimnym silniku, to może byc np. uszczelka pod wtryskiem. Można to szybko sprawdzic pryskając DELIKATNIE w tych okolicach plakiem albo samostartem w momencie kiedy masz takie objawy. |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 15:59
|
|
|
tyle, że dzisiaj jak mi zgasł to juz nie był tak całkiem zimny.
Zapaliłem pochodził z 2 min bo coś robiłem, pojechałem z 5 km, tankowanie no i od tankowania z 2 km i zgasł :/ |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 16:10
|
|
|
Chodziło mi o wysokie obroty, że z nimi świece nie mają nic wspólnego. Możliwe też że w paliwie była woda i stąd częśc problemów. Wracając do pierwszego postu, silnik może zgasnąc w każdym momencie, tyle że jak zgaśnie na biegu, to się napewno zorientujesz |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-02-2011, 17:22
|
|
|
możliwe ze silniczek krokowy się zacina
albo coś komputer zgłupiał i działa w trybie serwisowym
ja mam tak w drugim autku (ford escort) że jak odłączysz na chwile akumulator to komputer działa w trybie serwisowym i przez jakieś 30 km obroty na biegu jałowym są w granicach 3000-4000 |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 17:28
|
|
|
w to wątpie, bo czasem teraz przy odpalaniu jest ok... Zobaczymy na jak długo. Bardziej mnie martwi to gaszenie na luzie. |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-02-2011, 17:32
|
|
|
ja mam tak samo w mojej temperce na benzynie jak dojeżdżam do świateł i hamuje to gaśnie w moim przypadku to zamulony gaźnik bo latam praktycznie tylko na gazie |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 17:47
|
|
|
Wydech oczywiście szczelny? Na początek sprawdziłbym CPP i krokowca, chba że w espero masz osobną dyszę biegu jałowego. |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 17:51
|
|
|
co do wydechu, wymieniony był rok temu oprócz końcowego ale środkowy i rura była Wydaje mi się, że największe znaczenie na jałowym ma krokowy. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-02-2011, 18:22
|
|
|
wladeczek22 napisał/a: | ja mam tak samo w mojej temperce na benzynie jak dojeżdżam do świateł i hamuje to gaśnie w moim przypadku to zamulony gaźnik bo latam praktycznie tylko na gazie |
wyreguluj lpg |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-02-2011, 20:05
|
|
|
Luczu napisał/a: |
wyreguluj lpg |
lpg 3 miesiące temu regulowałem i na lpg śmiga jak rakieta , tylko na benynie gaśnie |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 20:54
|
|
|
Skoro na gazie śmiga bez problemu, to znaczy że kable i świece odpadają. CPP i krokowiec chyba też, skoro na gazie problemu nie ma - ale tego nie jestem pewien. W takim razie jeszcze do sprawdzenia pompa paliwa ewentualnie regulator ciśnienia albo wtryskiwacz. |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 21:14
|
|
|
ja akurat nie mam gazu :/ No i dzisiaj juz 2 razy zgasł :/ Więc musze się tym pilnie zainteresować...
Z tego co zauważyłem, to pod naduszeniu sprzęgła spadają po chwili. Jeżeli uda się i nie spadną to trzymają...
Mam nadzieje, że to ten silniczek krokowy. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 21:29
|
|
|
Dopiero teraz zauważyłem że z tym gazem to wladeczek 22
VEndriuV Ja bym zaczął od sprawdzenia krokowca i CPP i przy okazji dokładnie obejrzał przepustnicę. |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 21:44
|
|
|
tylko jak sprawdzić krokowiec ? :/ wcześniej i tak falowały obroty i chciałem go wymienić, więc wydaje mi się, że jest to.
Czytałem także niektórzy mówią, o czujniku temperatury ? Może mieć coś wspólnego ?
CPP co to takiego ? |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 21:46
|
|
|
VEndriuV, CPP -czujnik połozenia przepustnicy |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 21:51
|
|
|
Dzięki.
tylko jak to sprawdzić ? :/ chyba się musze przejechać do mechanika. Bo sam nie wiem, coś z tych kilku rzeczy... Ale stawiałbym krokowca, przez te faluące wcześniej obroty. |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 21:54
|
|
|
VEndriuV, jak włączasz zapłon krokowiecreaguje?wysuwa się? |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-02-2011, 10:30
|
|
|
no i wymieniłem silniczek, póki co dalej spadały obroty. Może nie gasł całkiem ale po daniu na luz spadały do ok. 600 i tak kilka razy potem trzymał ok.
Sam nie wiem :/ Teraz odłączyłem aku na dłużej żeby kompa porządnie zrestartować.
Po restarcie jest w sumie prawie ok. Trochej falują, ale nie spadają obroty aż tak:
tzn. po lekkim dodaniu gazu spada na 900 potem 950 i tak trzyma. |
|
|
|
|
karols77
Wiek: 46 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 97 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2011, 20:15
|
|
|
Witam sąsiada:) szkoda ze wczesniej nie zajrzalem tu na forum, malo teraz zagladam bo juz Tipo chyba huta stopila, ja bym jeszcze wymienil uszczelki pod przepustnicą a silniczek krokowy mozna wyczyscic nie od razu wymieniac, posprwdzal jeszcze filtr powietrza, swiece, kable od swiec kopulke jak masz. |
_________________ TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99 |
|
|
|
|
|