[Benzyna] Problem z olejem Tipo 1.4ie |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 12:45 [Benzyna] Problem z olejem Tipo 1.4ie
|
|
|
Mam problem z kontrolką ciśnienia oleju. Sprawdziłem na bagnecie i jest połowa. NA wolnych obrotach na biegu jałowym zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju. Po przekroczeniu 2000 obr/min kontrolka gaśnie. Co to może być że nie ma ciśnienia oleju na wolnych obrotach?? |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2010, 12:46
|
|
|
miałem podobnie zwłaszcza jak się rozgrzał. Wymieniłem olej i problem minął. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 13:04
|
|
|
Luczu, Tylko, że olej właśnie wymieniałem jakieś pół roku temu. Więc co ole za stary czy już zużyty jest?? |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 13:16
|
|
|
mogą to być również osady i nagary zatykające przewody olejowe. użyj jakiegoś środka do czyszczenia silnika i zmień olej. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2010, 13:21
|
|
|
A filtr oleju przy okazji wymieniłeś ?
Zobacz czy z czujnika ciśnienia oleju się nie leje ze środka. A może po prostu pompa oleju siada ?
** Dodano: 30-12-2010, 13:21 **
ta kontrolka się świeci mocno czy żarzy ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 13:49
|
|
|
Luczu, Jak wymieniałem ojej to i filtr oleju. A gdzie jest dokładnie pompa oleju??
A czujnik spadając z 2000 najpierw się żarzy a jak spadnie niżej to ciągle świeci a po wyżej 2000 jest wszystko normalnie |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2010, 14:05
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | A gdzie jest dokładnie pompa oleju?? |
żeby się do niej dostać trzeba wymontować miskę olejową
** Dodano: 30-12-2010, 14:06 **
z tą kontrolką to sprawdź jeszcze ten czujnik oleju. Najlepiej podmień od kogoś sprawny.
Jak mnie się tak działo to straszyli mnie że dół silnika się kończy ... Nie życzę Ci tego
** Dodano: 30-12-2010, 14:07 **
aha i jeszcze jedno - zawsze tak się dzieje czy tylko na rozgrzanym oleju ?
** Dodano: 30-12-2010, 14:10 **
http://forum.tempra.org/t...a+oleju&start=0 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 15:35
|
|
|
Luczu, to jeszcze mi powiedz gdzie jest czujnik he he bo ja nie bardzo jeszcze wiem co gdzie i jak hehe. A to się dzieje tylko na rozgrzanym oleju. Dodam, że mam LOTOS semisintetik 10W40 |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2010, 16:30
|
|
|
ten czujnik jest wkręcony w blok silnika od strony chłodnicy poniżej świec z tego co pamiętam
kamyk0077 napisał/a: | A to się dzieje tylko na rozgrzanym oleju. Dodam, że mam LOTOS semisintetik 10W40 |
Ja na identycznym oleju miałem podobną sytuację. Mówisz że pół roku ... a ile na nim przejechałeś ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 16:52
|
|
|
Luczu, no tak z pół toku jakoś. A przejechałem na nim może z 3-5 tys A był wymieniany na wakacje jakoś |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 16:59
|
|
|
kamyk0077, przy następnej wymianie oleju pamiętaj o preparacie do czyszczenia silnika. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 17:03
|
|
|
Jelcyn, Ale go się wlewa tak normalnie do silnika?? A jaki najlepiej kupić?? Znasz jakieś dobre preparaty?? |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2010, 17:13
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | kamyk0077, przy następnej wymianie oleju pamiętaj o preparacie do czyszczenia silnika. |
nie wiem czy to dobry pomysł. Jeszcze się rozszczelni wszystko i trza będzie latać z garnkiem pod silnikiem i wymienic olej na mineralny |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 17:15
|
|
|
Luczu, Nie no mineralnego to ja nie chce. Ale wiem że są jakieś doktory czy coś do uszczelnienia hehe |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2010, 17:15
|
|
|
kamyk0077,
Tak czy siak nie możesz tego tak zostawić - na początek proponował bym oblukanie czujnika czy się z niego nie leje ( wyjmij tą wtyczkę z przewodami )
Dobrze by było sprawdzić ciśnienie oleju na rozgrzanym do 100 stopni. Wtedy będziesz miał jasność coś się dzieje poważnego |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 17:19
|
|
|
Luczu, A powiedz mi jak wykręcę ten czujnik to olej mi nie wypłynie?? Czy tam jest jakoś obudowany, że po wykręceniu olej zostanie w bloku |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2010, 17:27
|
|
|
Odpinasz przewód ( taka wsuwka plastikowa ) i jak będzie kapać to wiadomo czujnik walnięty.
Żeby go wykręcić potrzebny będzie klucz ( nie pamiętam jaki rozmiar ) Jak go wykręcisz nie powinno nic się wylać ( no może resztki jakieś )
Jeżeli chcesz sprawdzić czy nie cieknie - to sprawdzaj na rozgrzanym oleju
Jeżeli chcesz go wykręcić - najlepiej na chłodnym wtedy nie powinno się wylać nic
Ja mam to za sobą. Tzn u mnie cieknął ale po wymianie problem nie został rozwiązany ( tylko trochę się polepszyło tzn kontrolka od oleju słabiej świeciła ) Pomogła wymiana oleju |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 18:09
|
|
|
kamyk0077, wlewasz do silnika, odpalasz na 10 minut i wylewasz razem z olejem. Łajza mi się nie rozszczelniła, więc nie ma co panikować, że garnuszek będzie potrzebny. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2010, 18:11
|
|
|
kamyk0077, tylko teraz jeżeli okaże się, że to pompa to może nie być wesoło. Póki tego nie zdiagnozujesz lepiej nie ruszaj auta ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-12-2010, 18:18
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | NA wolnych obrotach na biegu jałowym zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju. Po przekroczeniu 2000 obr/min kontrolka gaśnie. |
panewy... luz na panewach... jeszcze jakieś 5000km i wymiana... silnika. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2010, 18:30
|
|
|
Świstak, hmm chciałem przypomnieć, że ja miałem tak samo ponad rok temu i problem tkwił gdzie indziej a też sugerowano właśnie panewki
** Dodano: 30-12-2010, 18:31 **
Świstak napisał/a: | luz na panewach... |
ale wtedy były by stuki kamyk0077, są jakieś podejrzane dźwięki ? Przy różnych temperaturach i obrotach ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 20:13
|
|
|
Luczu, Jutro będę zaczynał od czujnika. Bo mam na podmiankę i zobaczę najpierw czy to jest czujnik. Jeśli będzie tak samo wymienię olej i wtedy zobaczymy. A jeśli to też nie to to wymienię cały silnik hehe
** Dodano: 30-12-2010, 20:16 **
Tylko, że auto potrzebuje i to szybko bo za 2 tyg w góry jadę hehe |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2010, 22:46
|
|
|
kamyk0077, a jakiej firmy masz filtr oleju ? Może filtron ?:D
A tak na marginesie ostatnio koleś w sklepie mi mówił, że filtrony już są dobre po ktoś je przejął |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-12-2010, 23:15
|
|
|
koledzy nie trujcie do Filtrona,bo skoro był nowy to niema wpływu na kontrolke oleju!!
** Dodano: 30-12-2010, 23:17 **
moje wszystkie auta w podpisie jeździły na filtronie....a w podpisie jeszcze kilku brak które na nim jeździły! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 23:27
|
|
|
Luczu, No tak jest to filtrona i wcześniej filtrona tez miałem. Ale filtr jak i olej ma pół roku i przejechane ok 3-5 tys. Aha i dodam ze przy odpaleniu i dodaniu gazu z wydechu idzie kłęka czarnego dymu |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
|