|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Tempra 2.0 problem z odpaleniem |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-04-2007, 09:45 [Benzyna] Tempra 2.0 problem z odpaleniem
|
|
|
Witam wszystkich. Mam problem z odpaleniem Tempry z silnikiem 2.0 na wtrysku. Problem pojawił się kiedy przy zapalonym aucie trąciłem kopułke od aparatu do którego idą przewody od świec. Auto momentalnie zgasło i od tej pory nie chce odpalić. Nie wiem o co chodzi, ściągnąłem kopułke wyczyściłem styki ale nic nie pomogło. Prosze o jakieś wskazuwki co mogło się przez to przestawić lub zepsuć. Z góry dziękuje. Mam jeszcze jedno pytanie a mianoewicie ile kosztuje wymiana pierścieni w Temprze i czy tylko pierścienie są przyczyną tego że auto bieże olej. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-04-2007, 09:53 Re: Tempra 2.0 problem z odpaleniem
|
|
|
GrzesiekK napisał/a: | Witam wszystkich. Mam problem z odpaleniem Tempry z silnikiem 2.0 na wtrysku. Problem pojawił się kiedy przy zapalonym aucie trąciłem kopułke od aparatu do którego idą przewody od świec. Auto momentalnie zgasło i od tej pory nie chce odpalić. Nie wiem o co chodzi, ściągnąłem kopułke wyczyściłem styki ale nic nie pomogło. Prosze o jakieś wskazuwki co mogło się przez to przestawić lub zepsuć. Z góry dziękuje. Mam jeszcze jedno pytanie a mianoewicie ile kosztuje wymiana pierścieni w Temprze i czy tylko pierścienie są przyczyną tego że auto bieże olej. |
Hmmm dziwna sprawa, trzeba by bylo jeszcze sprawdzic czujnik halla w aparacie zaplonowym, odnosnie brania oleju to moga za to odpowiadac tez uszczelniacze zaworów w glowicy. Ile oleju ci pozera to auto?? |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-04-2007, 10:15
|
|
|
Bardzo dużo- 14 marca był wymieniany jest 4 kwieciń a stan oleju jest na minimum, auto zrobiło raz trase około 700 km, a tak to są tylko podjazdy. Boje sie właśnie że trzeba będzie wymieniać nie tylko pierścienie i uszczelki.
** Dodano: 04-04-2007, 11:18 **
A co do tego czujnika to jak go sprawdzić?? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-04-2007, 21:36
|
|
|
olej - niekoniecznie bierze, jak kupowałeś jakiś 'okazyjnie' to chętniej może uciekać przez nieszczelności poza tym to bardzo typowe mieć wycieki spod uszczelki pokrywy zaworów (klawiatury), miski olejowej, kopułki... itp itd... nawet nie kapie a się poci, ale po kropelce... i się dużo uzbiera! sam do wymiany uszczelek myślałem, że może jednak bierze a nie ucieka...
co do odpalania - zapłon; zakładałeś inny palec i kopułkę?
być może poczyściłeś styki, ale możesz coś mieć np palec zgięte; kopułkę jak dobrze założysz, jak była, to regulować nie musisz kręcąc, od tego jest moduł zapłonu jak ciut przesuniesz;
ale w kopułce styki/blaszki muszą być czyste i ok a na wale palec musi być czysty i przechodzić koło/po blaszek w kopułce; może palec masz zgięty i nie przeskakuje? wymieniałeś palec wraz z kopułką na próbę? koszt minimalny a na pewno nie zaszkodzi... CPW mógłby paść , ale to sam z siebie, zimna, wilgoci itp... nie trącenia kopułki.... ale też może być padnięty; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-04-2007, 06:52
|
|
|
GrzesiekK napisał/a: |
** Dodano: 04-04-2007, 11:18 **
A co do tego czujnika to jak go sprawdzić?? |
Czujnik Halla można wstępnie zdiagnozować przy pomocy woltomierza lub omomierza, w aparacie na wałku masz osadzony tak jakby pierścień z materiału magnetycznego który posiada dwa wypusty, na start trzeba zobaczyć czy przerwa miedzy wypustem gdy znajduje sie na przeciw czujnika zabudowanego w aparacie a samym czujnikiem nie jest za duża [ u mnie około 1mm] potem podpinasz woltomierz/omomierz pod wyprowadzenia czujnika na aparacie [miejsce gdzie wpina sie 2pinowe złącze na obudowie aparatu] i w momencie przejścia wspomnianego wcześniej wypusty pierścienia wskazanie miernika będzie się znacząco zmieniało [czyli wstępnie czujnik działa], jeśli nie będzie żadnej zmiany wskazań czujnik padł, na początek można sprawdzić połączenia miedzy złączem a czujnikiem w aparacie, spotkałem się z przypadkami że ze starości jeden w przewodów się urywał. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-04-2007, 17:22
|
|
|
Witam ponownie. Odnalazłem przyczynętego że nie chciał odpalic, mianowicie był to grafit w kopułce ( poprostu pękł ) a co do tego że jest mało oleju to po wymianie nie była dokręcona miska olejowa i olej cały czas z niej kapał. Co do tego że był słaby i strasznie dymiła to był czujnik temperatury- pokazywał złą temperaturę do komputera i komputer inaczej reagował teraz już jest ok i z tych 2.0 można jeszcze wycisnąć te 116 km. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|