Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Tempra 2.0 problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-04-2007, 09:45   [Benzyna] Tempra 2.0 problem z odpaleniem

Witam wszystkich. Mam problem z odpaleniem Tempry z silnikiem 2.0 na wtrysku. Problem pojawił się kiedy przy zapalonym aucie trąciłem kopułke od aparatu do którego idą przewody od świec. Auto momentalnie zgasło i od tej pory nie chce odpalić. Nie wiem o co chodzi, ściągnąłem kopułke wyczyściłem styki ale nic nie pomogło. Prosze o jakieś wskazuwki co mogło się przez to przestawić lub zepsuć. Z góry dziękuje. Mam jeszcze jedno pytanie a mianoewicie ile kosztuje wymiana pierścieni w Temprze i czy tylko pierścienie są przyczyną tego że auto bieże olej.
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-04-2007, 09:53   Re: Tempra 2.0 problem z odpaleniem

GrzesiekK napisał/a:
Witam wszystkich. Mam problem z odpaleniem Tempry z silnikiem 2.0 na wtrysku. Problem pojawił się kiedy przy zapalonym aucie trąciłem kopułke od aparatu do którego idą przewody od świec. Auto momentalnie zgasło i od tej pory nie chce odpalić. Nie wiem o co chodzi, ściągnąłem kopułke wyczyściłem styki ale nic nie pomogło. Prosze o jakieś wskazuwki co mogło się przez to przestawić lub zepsuć. Z góry dziękuje. Mam jeszcze jedno pytanie a mianoewicie ile kosztuje wymiana pierścieni w Temprze i czy tylko pierścienie są przyczyną tego że auto bieże olej.



Hmmm dziwna sprawa, trzeba by bylo jeszcze sprawdzic czujnik halla w aparacie zaplonowym, odnosnie brania oleju to moga za to odpowiadac tez uszczelniacze zaworów w glowicy. Ile oleju ci pozera to auto??
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-04-2007, 10:15   

Bardzo dużo- 14 marca był wymieniany jest 4 kwieciń a stan oleju jest na minimum, auto zrobiło raz trase około 700 km, a tak to są tylko podjazdy. Boje sie właśnie że trzeba będzie wymieniać nie tylko pierścienie i uszczelki.

** Dodano: 04-04-2007, 11:18 **
A co do tego czujnika to jak go sprawdzić??
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-04-2007, 21:36   

olej - niekoniecznie bierze, jak kupowałeś jakiś 'okazyjnie' to chętniej może uciekać przez nieszczelności poza tym to bardzo typowe mieć wycieki spod uszczelki pokrywy zaworów (klawiatury), miski olejowej, kopułki... itp itd... nawet nie kapie a się poci, ale po kropelce... i się dużo uzbiera! sam do wymiany uszczelek myślałem, że może jednak bierze a nie ucieka...

co do odpalania - zapłon; zakładałeś inny palec i kopułkę?
być może poczyściłeś styki, ale możesz coś mieć np palec zgięte; kopułkę jak dobrze założysz, jak była, to regulować nie musisz kręcąc, od tego jest moduł zapłonu jak ciut przesuniesz;
ale w kopułce styki/blaszki muszą być czyste i ok a na wale palec musi być czysty i przechodzić koło/po blaszek w kopułce; może palec masz zgięty i nie przeskakuje? wymieniałeś palec wraz z kopułką na próbę? koszt minimalny a na pewno nie zaszkodzi... CPW mógłby paść , ale to sam z siebie, zimna, wilgoci itp... nie trącenia kopułki.... ale też może być padnięty;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-04-2007, 06:52   

GrzesiekK napisał/a:

** Dodano: 04-04-2007, 11:18 **
A co do tego czujnika to jak go sprawdzić??



Czujnik Halla można wstępnie zdiagnozować przy pomocy woltomierza lub omomierza, w aparacie na wałku masz osadzony tak jakby pierścień z materiału magnetycznego który posiada dwa wypusty, na start trzeba zobaczyć czy przerwa miedzy wypustem gdy znajduje sie na przeciw czujnika zabudowanego w aparacie a samym czujnikiem nie jest za duża [ u mnie około 1mm] potem podpinasz woltomierz/omomierz pod wyprowadzenia czujnika na aparacie [miejsce gdzie wpina sie 2pinowe złącze na obudowie aparatu] i w momencie przejścia wspomnianego wcześniej wypusty pierścienia wskazanie miernika będzie się znacząco zmieniało [czyli wstępnie czujnik działa], jeśli nie będzie żadnej zmiany wskazań czujnik padł, na początek można sprawdzić połączenia miedzy złączem a czujnikiem w aparacie, spotkałem się z przypadkami że ze starości jeden w przewodów się urywał.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-04-2007, 17:22   

Witam ponownie. Odnalazłem przyczynętego że nie chciał odpalic, mianowicie był to grafit w kopułce ( poprostu pękł ) a co do tego że jest mało oleju to po wymianie nie była dokręcona miska olejowa i olej cały czas z niej kapał. Co do tego że był słaby i strasznie dymiła to był czujnik temperatury- pokazywał złą temperaturę do komputera i komputer inaczej reagował teraz już jest ok i z tych 2.0 można jeszcze wycisnąć te 116 km. :D Pozdrawiam.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load