Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Tipo kaput - na PB i LPG help me
Autor Wiadomość
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-11-2011, 23:45   [Benzyna] Tipo kaput - na PB i LPG help me

Pomocy panowie...
Tipo 1,4 gaźnik lpg

Odpaliłem dzisiaj auto przy -3 C na lpg przejechałem 200m i zgasl jakby coś odcięło dopływ gazu ,
na benzynie ciężko pali odpalił ale zgasł było chyba za mało paliwa dolałem z karnistra 10l

kręce kręce aż kaput akumulator...
ospaliłem na kablach od ojca, i to chyba po 20 min nie chciał odpalić kręcił i kręcił...

przejechałem na benzynie 5 km... przelaczylem na gaz i znowu 300m i zgasl jakby odciecie doplywu lpg...
co najgorsze znowu się nie udało odpalić na benzynie kręce kręce aż znowu aku padł...
co się porobiło od czego zacząć... pomocy panowie bo tipek potrzebny.... :(
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2011, 00:06   

qwasimodo, po pierwsze mógł paść któryś elektrozawór i podaje Ci oba paliwa na raz co zalewa motor. Po drugie to elektryka. Sprawdź w jakim stanie jest kopułka, kable i świece. Zobacz na palec rozdzielacza.

Sprawdź iskrę na wszystkich świecach. Jak go jakoś odpalisz to mogę zrobić diagnozę ale musiałbyś jakoś (jak się uda) podjechać na ruczaj bo kiepsko stoję w weekend z czasem.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2011, 00:45   

przed chwilą byłem w aucie odpalił na benzynie,

gaz to samo nie odpala na nim, jak mogę sprawdzić czy to nie jakiś elektrozawór świruje?
_________________
Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-11-2011, 01:31   

po następnej jeździe na LPG zobacz czy nie zamroziło parownika
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-11-2011, 04:09   

qwasimodo, Przyczyn może być wiele. Skoro odpalił na benzynie to nie dostaje gazu. Sprawdź elektrozawór od gazu czy puszcza gaz. Może kabelki przy nim nie łączą. MAsz go przy parowniku bądź niedaleko niego. Rurka gazowa spod auta idzie do niego i dwa kabelki na wsuwki.

P.S. Niech auto pochodzi na benzynie aż nagrzeje się do 90 stopni i wtedy wrzuć na LPG. Może faktycznie mrozi parownik. I sprawdż czy ci się gaz nie skończył ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2011, 09:10   

qwasimodo, Sprawdź sterownik z LPG czy otwiera wszystkie elektrozawory. Po przełączeniu z gazu na benzynę słychać jak zawór się zamyka / otwiera. Mnie się tak spalił i nie puszczał benzyny. Sprawdź stan świec, kabli czy nie iskrzą (po ciemku dobrze widać), kopułkę + palec. Wszystkie wężyki podciśnieniowe z gaźnika. Naładuj do pełna akumulator. Jeśli nie naprawiłeś jeszcze elektrozaworu z benzyny to napraw.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2011, 10:04   

qwasimodo, jak wszystko co powyżej nie pomoże to może też tak być, że kończy Ci się parownik (membrana ze starości). Podjedź na politechnikę (czyżyny) - tam obok budynków Polibudy, za parkiem lotnika jest baza warsztatowa i skład wyeksploatowanych samolotów. W pierwszym budynku od wjazdu są gazownicy - moim zdaniem bardzo dobrzy ! ceny dobre.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2011, 19:44   

kupilem nowe aku.... auto pali....

zalałem lpg i jezdzi zatem spalił zamiast 11litrów 14 l:( na 100km

teraz pytanie :

mam reduktor lovato nie mogę sie dostać skutecznie do kureczka odkręcającego spuszczanie syfu z niego. warto w ogóle to ruszać może to pomóc w obniżeniu spalania/ dodam ze filtr mam 1 miesieczny gazu.


Pytanie o alternator bo po ciemku widać żarzenie się kontrolki aku takie slabe w tle jakby do powyżej 60km/h ustaje...

Ładowanie z alternatora na wolnych obrotach jest 13,93 v - altek magnetti marelli czy oznacza to że altek do wymiany dodam że miałem tak już po zakupie ale teraz wymieniłem ten akumulator na nowy i nie daje mi to spokoju.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2011, 23:03   

qwasimodo napisał/a:
mam reduktor lovato nie mogę sie dostać skutecznie do kureczka odkręcającego spuszczanie syfu z niego. warto w ogóle to ruszać może to pomóc w obniżeniu spalania/ dodam ze filtr mam 1 miesieczny gazu.
Warto zregenerować parownik --> http://forum.tempra.org/t...006-vt18344.htm a potem na regulacje do gazownika.
qwasimodo napisał/a:
Pytanie o alternator bo po ciemku widać żarzenie się kontrolki aku takie slabe w tle jakby do powyżej 60km/h ustaje...
Ładowanie z alternatora na wolnych obrotach jest 13,93 v - altek magnetti marelli czy oznacza to że altek do wymiany dodam że miałem tak już po zakupie ale teraz wymieniłem ten akumulator na nowy i nie daje mi to spokoju.
Za słabe ładowanie ma być 14,2-14,4V bez względu na obroty. Do wymienny albo regulator napięcia albo mostek prostowniczy, lub porostu wymaga porządnego wyczyszczenia.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load