Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik ciśnienia oleju
Autor Wiadomość
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-06-2007, 17:48   Czujnik ciśnienia oleju

Mam pytanie gdzie w silnikach DOHC jest zamontowany czujnik ciśnienia oleju do wskaźnika analogowego/cyfrowego. Odrazu powiem, iż nie chodzi o ten czujnik od kontrolki tylko taki który był montowany w silnikach 16 zaworowych gdzie na zegarach była wskazówka z ciśnieniem oleju. Jest mi to potrzebne gdyż chcę sobie zamontować taki bajer. W miarę mozliwości powiedzcie gdzie jest zamontowany czujnik temp. oleju
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-06-2007, 18:19   

Nie wiem jak w benzynowych ale podejrzewam że podobnie jak w dieslu ten czujnik siedzi w obudowie filtra oleju zaraz obok czujnika od kontrolki. Jeśli nie masz obudowy z podejsciem na dwa czujniki to pozostaje ci założenie trójnika w miejsce czujnika od kontrolki. Z elektrycznego punktu widzenia podlączenie polega na podciagnieciu kabelka od czujnika bezpośrednio na odpowiedni pin deski.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-06-2007, 20:20   

czujnik temperatury oleju jest zamontowany w podstawie filtra oleju,a czujnik cisnienia oleju jest wkręcony w blok silnika,tez obok filtra oleju
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-06-2007, 13:48   

W moim pojedzie jest tak, iż w podstawie(korpusie) w który wkręca się filtr oleju są 3 otwory - w pierwszym (górnym) jest czujnik od kontrolki a boczny oraz dolny są zaslepione wkręcona śrubką. Zastanawia mnie jeszcze po co jest w misce olejowej z boku otwór także zaślepiony. Mam rozumieć, iż w tym korpusie mam po prostu wkręcić czujnik i dalej poprowadzić sobie do kabiny kabelek ?, czy też szukać gdzieś w bloku silnika miejsca na czujnik. Wydaje mi się iz w tym korpusie do filtra mozna wykożystać te 2 pozostałe otwory na czujnik ciśnienia i temp oleju - chyba, że jestem w błędzie.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-06-2007, 14:12   

ego napisał/a:
czujnik temperatury oleju jest zamontowany w podstawie filtra oleju,a czujnik cisnienia oleju jest wkręcony w blok silnika,tez obok filtra oleju



Oj Ego wstydź się, czujnik ciśnienia oleju na wskazówkę w desce to ta gruba beczka wkręcona od dołu w podstawę filtra oleju a nie w blok!!!!
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-06-2007, 19:41   

Reasumując:
we wsporniku (korpusie) filtra oleju:
Górny czujnik jest od kontrolki ciśnienia,
boczny od temp. oleju,
dolny od ciśnienia na wskazówkę
czy mam rację ?
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-06-2007, 20:28   

Tomilee napisał/a:
Reasumując:
we wsporniku (korpusie) filtra oleju:
Górny czujnik jest od kontrolki ciśnienia,
boczny od temp. oleju,
dolny od ciśnienia na wskazówkę
czy mam rację ?


Tak, górny to kontrolka na desce, boczny mały to temp. oleju a duża grucha od dołu podstawy filtra to wskaznik cisnienia.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-06-2007, 17:15   

GrzesiekK. napisał/a:
Oj Ego wstydź się, czujnik ciśnienia oleju na wskazówkę w desce to ta gruba beczka wkręcona od dołu w podstawę filtra oleju a nie w blok!!!!

:lalala: pomyliłem sie,ale każdy wie o co chodzi :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-06-2007, 19:42   

Ma ktos do sprzedania tą "gruche" na wskaźnik (skala do 6bar) ? ;) nie chce zakładać nowego topica najwyzej to usune poźniej...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-06-2007, 20:41   

z tą "gruchą" to coś kombinował GrzesiekK., ,że niby od poloneza mu podeszła,ale to musisz zapytać jego :?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-06-2007, 21:16   

czujnik od poloneza jest na skale 0 - 8 bara a ja mam licznik do 6, wiec by oszukiwał bo wskaxnik by za malo pokazywał, a wszystkie uniwersalne czujniki "gruchy' sa do 5 bara więc by za duzo pokazywało, a oryginalnych jak na lekarstwo, a do aso to wgl nie wchodze bo tylko potem spac człowiek nie moze...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-06-2007, 21:20   

szukaj używki i tyle,wiadomo,że co oryginał to oryginał.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-06-2007, 16:09   

MiKuS napisał/a:
czujnik od poloneza jest na skale 0 - 8 bara a ja mam licznik do 6, wiec by oszukiwał bo wskaxnik by za malo pokazywał, a wszystkie uniwersalne czujniki "gruchy' sa do 5 bara więc by za duzo pokazywało, a oryginalnych jak na lekarstwo, a do aso to wgl nie wchodze bo tylko potem spac człowiek nie moze...



Dokładniej to od Łady miałem założony wskaźnik czasowo jak miałem problem z oryginalnym bo ciekł ;/ W tej chwili już mam taki jak należy ale używkę. Na tym od ładzianki ciekawie działało ;] na wolnych obrotach zaniżał a jak się dało po butach to znowu zawyżał - jakąś dziwną charakterystyke mają nie pasującą całkowicie do zegara w sedici. Ze wskaźnikiem oryginalnym nowym bedzie problem, w ASO jedynie u mnie mogli zdobyc 0-8bar ale za kosmiczna kase okolo 250zł, te 0-6bar byly bardzo zadko stosowane, wiec szukaj uzywki.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-06-2007, 20:26   

Hm dziwna sprawa bo u mnie w TD też zegar jest do 6bar a czujnik był 0-8bar i drugi który kupiłem i sam odkrecałem z innego silnika też jest 0-8bar. Nie wiem w jakis sposób akurat działa tutaj przekaz informacji ( co jest medium nosnym - rezystancja ? ) ale mozę być tak że czujnik 0-8bar może dobrze pokazywać na wskazówce która jest wyskalowana do 6bar.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-06-2007, 08:54   

A czy w takim razie wskazania są prawidłowe z katalogowymi? obroty/ciśnienie oleju? jeśli tak to moze ten wskaźnik jest przystosowany do tych czujników..
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-06-2007, 20:56   

Podaj mi katalogowe wskazania obr/ciśnienie dla 1.9TD to Ci powiem jak to wygląda u mnie. No i ważne oczywiscie czy na zimnym czy ciepłym silniku ;]
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-11-2007, 17:52   

witam mam taką prośbę do użytkowników tipo 1,9 TD otóż mam problem z czujnikiem ciśnienia oleju czujnik jest zamontowany ale nie ida do niego żadne kable jest jakiś lużny pojedynczy i nic pozatym i tu moja prośba jakby ktoś był łaskaw i opisał jak to jest podłaczone jaki kolor kabelka idzie do tego czujnika i czy to jest tylko jeden przewód czy może dwa lub więcej
z góry dzięki
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-11-2007, 18:37   

Napewno jest tylko jeden, bo masa idzie z bloku silnika, a jeżeli jest jakiś kabelek to go podłacz i po krzyku.
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-11-2007, 09:23   

krzycho00, o który czujnik Ci chodzi? od kontrolki czy od manometru pokazującego ciśnienie? tak od jednego jak i do drugiego idzie tylko jeden przewód. Ten pojedyńczy co Ci lata w pobliżu to prawdopodobnie kabel którego szukasz bo tam w pobliżu czujników nie ma żadnego odbiornika do którego mogłyby być prowadzone kable.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-02-2008, 23:14   

od manometru wstyd sie przyznać ale jeszcze tego nie zrobiłem ( nie taka pilna rzecz w sumie)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load