|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czym jest pędzony aparat zapłonowy? Czyli mariaż UNO-TIPO |
Autor |
Wiadomość |
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 10:23 Czym jest pędzony aparat zapłonowy? Czyli mariaż UNO-TIPO
|
|
|
Witam. Muszę zmienić silnik w moim Tipo 1,4 gaźnik. Aparat zapłonowy mam w bloku, z przodu silnika. I tu moje pytanie-czym jest on napędzany? Czy jest jakiś dodatkowy wałek w bloku który napędza pompę paliwa i aparat? Chciałbym wstawić silnik od UNO, który to ma aparat w głowicy-tak jak i późniejsze silniki od TIPO. I nie wiem czy uda mi się do "nowego" silnika wstawić aparat do bloku. Te silniki może już nie mają przewidzianego napędu do aparatu mocowanego w bloku? (mimo że posiadają w tym miejscu zaślepkę)
Poradźcie cuś panowie |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 11:02
|
|
|
a po co wstawiac do bloku aparat jak moze bys seryjnie w głowicy musiał bys wyjac to zaslepke i zobaczyc jak to jest tam w srodku |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 11:33
|
|
|
Post zmieniony ponieważ kolega z postu poniżej ma żal że się nie znam to po co się wypowiadam. Niech będzie. Już się nie wypowiadam. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 12:29
|
|
|
Sucre79 napisał/a: | jak kupisz silnik który ma aparat w głowicy to po co chcesz wsadzać w blok. dokup na złomie aparat za 40 zł do głowicy i już. |
Trochę mnie już wkurza pewne postępowanie osób na tym forum, jeśli nie do końca wiecie o co chodzi w danym temacie nie wprowadzajcie człowieka w błąd!!!!!
Jeśli kupi silnik który był na wtrysku i ma aparat na wałku rozrządu na gaźniku nie pojeździ!!! Aparat przy gaźnikowcu montowany w bloku oprócz statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu ustawianego mechanicznie[ręka obracając aparat] ma dodany podciśnieniowy układ wyprzedzenia zapłonu plus moduł zapłonowy na aparacie działający w oparciu o czujnik halla zabudowany w aparacie zapłonowym.
Rozdzielacz zapłonu przy wtrysku/gaźniku zabudowany na wałku rozrządu [bo tak go należy nazwać] nie daje możliwości zmiany kąta zapłonu, kręcą obudową rozdzielacza ustawia się tylko położenie kopułki względem palca w celu uzyskania jak najmocniejszej "iskry", za wyprzedzenie zapłonu odpowiada DIGIPLEX.
Wiec tak, jeśli chcesz zostać przy gaźniku szukaj silnika pod aparat w bloku i wtedy bez komplikacji złożysz, jeśli nie znajdziesz można kupić silnik od wersji z aparatem na głowicy, ale wtedy trzeba sprawdzić czy wałek pośredni w bloku ma zębatkę do napędu osi wałka rozrządu, z wałka tego napędzana jest także pompa oleju w tych silnikach.
Jeśli chcesz zmienić układ zapłonowy pod aparat na głowicy, potrzebujesz rozdzielacz zapłonu, moduł zapłonowy, digiplexa i podciągnąć do niego podciśnienie z kolektora ssącego i parę kabli oraz schemat jak to spiąć do kupy ale jak najbardziej do zrobienia
Myślę że chyba wszystko wyjaśniłem.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 12:38
|
|
|
GrzesiekK., a co tak w moim poscie cię wkurzyło. Może i nie znam takiej terminologii mechaniki jak ty więc napisałem co wiem. Czym go wprowadziłem w błąd? Może mi to wyjaśnisz? Rudiger, napisał że nie wie czy uda mu się wsadzić aparat do bloku do silnika który miał w głowicy więc mu odpisałem po co chce to robić skoro może kupić aparat specjalnie do tego nowego silnika.
** Dodano: 02-08-2008, 13:41 **
aha i jeszcze jedno. podziwiam twoją wiedzę bo ja zapomniałem o osprzęcie czyli digiplex itp ale nie masz podstawy żeby się tak rzucać. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-08-2008, 12:53
|
|
|
powiem tak robiłem taki swap z silnikiem 1.4 i bez problemu mi się to udało
w moim tipo był aparat na wałku rozrządu a w tym którego kupiłem na bloku
od starego silnika do nowego przełożyłem obudowę rozrządu i wsadziłem zaślepkę na blok i wszystko działa do dziś
jeżeli chodzi o wsadzenie aparatu na blok to odkręcając zaślepkę musisz sprawdzić czy w tej "dziurze" masz zębatkę do napędu aparatu musisz też oblukać jaka ta zębatka jest bo gdzieś ma forum ktoś chciał kupić właśnie taki aparat i podobno są dwie wielkości zębatek na aparacie |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 12:55
|
|
|
Panowie spokojnie, za gorąco na kłótnie
Dzięki za uwagi. Chcę pozostać przy ap. w bloku, bez dłubania w zapłonie. Czyli muszę się dowiedzieć czy interesujący mnie silnik ma pod zaślepką w bloku - wałek z zębatką.
Grzesiek, mały jest wybór silników z ap. w bloku. Dlatego pytam o silniki na wtrysku, ich jest więcej, podchodzą także silnki od UNO.
A propos, ktoś kiedyś wspominał że one mają mniejszą moc niż w Tipo? To prawda? Czy sprawa rozbija się o sposób zasilania gaźnik/wtrysk? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 12:55
|
|
|
Sucre79, Wkurzyło mnie to że napisałeś że "jak kupisz silnik który ma aparat w głowicy to po co chcesz wsadzać w blok. dokup na złomie aparat za 40 zł do głowicy i już", potem znowu się bronisz że "Może i nie znam takiej terminologii mechaniki jak ty więc napisałem co wiem" więc jeśli nie jesteś pewien napisz po prostu że "wydaje mi się......" do jasnej cholery dzieckiem neostrady nie jesteś patrząc na Twoją datę urodzin więc miej trochę szacunku do samego siebie, z gęby cholewy się nie robi ....
Przy układzie zapłonowym z digiplexem jest sporo różnic względem układu z klasycznym aparatem zapłonowym - ot tak na szybko się tego nie ogarnie ...
Codo wyrażania moich uwag, moge i mam do tego prawo robić to gdzie chcę i w stosunku do kogo chcę, żyjemy w wolnym kraju...
Z wyrazami szacunku
GrzesiekK. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 12:59
|
|
|
GrzesiekK., nie będę ci na to odpisywał bo temat jest trochę inny. Mam nadzieje że się kiedyś na zlocie zobaczymy to pogadamy jak normalni ludzie bo obrażać na odległość to każdy potrafi. Uprzedzam że nie mam zamiaru obrażać ani grozić-żeby nie było niedomówień. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 13:01
|
|
|
Rudiger napisał/a: | A propos, ktoś kiedyś wspominał że one mają mniejszą moc niż w Tipo? To prawda? Czy sprawa rozbija się o sposób zasilania gaźnik/wtrysk? |
Uno ma trochę inny wałek rozrządu, krótsze czasy współotwarcia zaworów i wznios max. krzywki plis zasilanie na "jednopunkcie" robi swoje i jest słabszy niż 1.4 gaźnikowe z tipo.
Możesz poszukać silnika z Uno o oznaczeniu 85i.e, był to silnik 1,5 SOHC na wielopunktowym wtrysku, trochę elektroniki do niego trzeba, ale komplet [silnik+elektronika] można dość często na allegro dorwać za ok. 700zł. jest to barzdo dobry silnik, naprawdę dobrze się to zbiera i cięzko mu jakąkolwiek szkodę wyrządzić "ciężkim butem" właściciela ....
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 13:06
|
|
|
A to mnie zmartwiłeś. Bo właśnie mam na oku ładny silnik 1,4 z Uno z małym przelotem. Myślałem że po założeniu mego gaźnika moc będzie taka sama.
No chyba żeby wałki zmieniać.... |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 13:11
|
|
|
Rudiger napisał/a: | No chyba żeby wałki zmieniać.... |
Jeśli nie masz "objedzonych" krzywek to przełożyć wałki i już
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 13:14
|
|
|
A jak już jesteśmy przy temacie:
a silnik od SIENY 1,4 8V? Oczywiście zrobić go na gaźnik. Z tego co widziałem to chyba też ma zaślepkę w bloku. |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-08-2008, 13:15
|
|
|
Rudiger, popatrz sobie na allegro standardowa moc 1,4 w uno to 69-70km a w tipo 78km |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 20:01
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: |
Uno ma trochę inny wałek rozrządu, krótsze czasy współotwarcia zaworów i wznios max. krzywki |
Według mojej wiedzy, wznios jest ten sam a różne są czasy co nie zmienia faktu, że wałek z Uno 1,4 ie jest "słabszy".
Wracając do głównego wątku, według epera wałek pośredni jest identyczny zarówno w wersjach gaźnikowych jak i wtryskowych w silnikach 1,4/1,6 SOHC 8v występujących w samochodach: Tipo/Tempra/Uno/Punto/Siena/Palio więc powinien podejść aparat w blok silnika.
Trzeba tylko sprawdzić czy wersjach z aparatem w głowicy, w bloku jest zaślepka czy odlewany jest w całości blok, ale wydaje mi się, powinna być zaślepka |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 06-08-2008, 12:19
|
|
|
Dzięki Romano, a jak twoim zdaniem z podpasowaniem silnika od Sieny do skrzyni Tipo? Czy oba te silniki sprzęgła i całą resztę mają taką samą?
A jak z mocą tego 1,4 od Sieny? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-08-2008, 13:26
|
|
|
Rudiger napisał/a: | a jak twoim zdaniem z podpasowaniem silnika od Sieny do skrzyni Tipo? Czy oba te silniki sprzęgła i całą resztę mają taką samą?
A jak z mocą tego 1,4 od Sieny? |
Sprzęgło się różni, ale średnica jest ta sama, inny jest wieloklin więc skrzynia ze sprzęgłem z Tipo 1,4 powinna podejść choć głowy sobie uciąć nie daję.
Mocowo to jest cosik około 70KM. Od gaźnikowego 1,4 z Tipo różni się wałkiem i ma wtrysk webera.
Wałek możesz przełożyć i moc wróci. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|