Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlawi sie przy ruszaniu
Autor Wiadomość
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 21-03-2010, 11:30   Dlawi sie przy ruszaniu

Mam problem z tipkiem jak go rano odpalam i ruszam z miejsca to dlawi sie i robi mi 'kangurki" i wyglada to tak jakbym swiezo odebral prawko i nie umial ruszac. Co najlepsze ze jaks ie na gaz przelazczy po osiagnieciu 50 st. to jest wszystko ok aha i na benzynie dlawi sie przy ruszaniu nawet jak sie nagrzeje ale juz wtedy nie tak bardzo sie dlawi. Co to moze byc. Dodam ze to silnik 1,4 i.e. na monowtrysku
  
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-03-2010, 12:42   

Skoro na gazie chodzi, a szarpie na benzynie to warto byłoby zacząć od wymiany filtra paliwa, ew.sprawdzenia też pompki czy się czasami nie zatarła :)
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-03-2010, 13:41   

Temat juz był, luz na przepustnicach, przyda się regeneracja gaźnika.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Gość

Wysłany: 21-03-2010, 14:38   

A jak jest na gazie poniżej 50stopni?Jak dobrze to masz podobne objawy jak ja. Post poniżej :lol: "Dusi się na ssaniu". Ja tak mam od 1.5 roku i czekam na postoju aż się rozgrzeje na benzynie, przełączam na gaz i ruszam,trochę nie tak ale jak mam jechać do mechaniora i mu zostawić kilka stów, a co gorsza auto żeby zobaczył jak jest na zimnym silniku to ja dziękuję :?
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-03-2010, 10:07   

Cytat:
Temat juz był, luz na przepustnicach, przyda się regeneracja gaźnika.
temat na pewno jest, ale monowtrysk to nie gaźnik :P

pawelF1, na wstępie zainteresowałbym się czujnikiem temperatury zasysanego powietrza.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-03-2010, 21:42   

tak wlasnie myslalem o filtrze paliwa ze to moze pomoc, wiec bede musial od tego zaczac. Z tym co pisze Pablo84K sie w zupelnosci zgadzam ze mchanior to skasuje i to nie malo. Ciechu, nie wiem gdzie znajduje sie czunik temeratury zasysanego powietrza, szczerze mowiac to nie slyszalem nigdy o czyms takim ale nie jestem mechanikiem wiec to mnie usprawiedliwia:)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-03-2010, 22:01   

pawelF1 napisał/a:
ak wlasnie myslalem o filtrze paliwa ze to moze pomoc, wiec bede musial od tego zaczac.
raczej nie pomoże ale wymienić możesz nic nie zaszkodzi, zwłaszcza ze wymienia się go co 50tyś. i kosztuje grosze.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-03-2010, 11:59   

pawelF1 napisał/a:
Ciechu, nie wiem gdzie znajduje sie czunik temeratury zasysanego powietrza, szczerze mowiac to nie slyszalem nigdy o czyms takim ale nie jestem mechanikiem wiec to mnie usprawiedliwia:)
Na kolektorze ssącym ;) Znajdziesz go od strony pasażera
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 23-03-2010, 19:29   

dzieki wielkie za pomoc. Z tym ze wymiana filtra nic nie pomoze jak twierdzi JAM_BELFEGOR to wlasnie nie wiem czemu tak uwazasz slyszalem wiele przypadkow ze to pomaga i od tego sie zaczyna w takich przypadkach jak moj. JAM_BELFEGOR co w takim przypadku proponujesz zeby naprawic to "niedomaganie" chetnie sporbuje
  
 
Gość

Wysłany: 23-03-2010, 20:27   

Jeżeli chodzi o czujnik temperatury zasysanego powietrza to chyba tan niebieski z tyłu silnika na kolektorze. Rezystancja na zimno to 2 - 3kohm-ów, a przy 90stopniach 200-300ohm-ów. Zasilanie 5V. możesz też zmierzyc CPW czujnik położenia wału, ten w skrzyni, ale kabel z wtyczką idzie gdzieś koło akumulatora więc nie ma problemów z dostępem. Późnij napiszę jaką watośc powinien miec. Zmierz też sondę lambda, chyba 50ohm-ów. napięcia nie pamiętam. Co z tym nieszczęsnym rezystorem, mierzyłeś?. A i nie napisałeś czy chodzi ci dobrze na zimnym silniku na gazie.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-03-2010, 22:26   

pawelF1 napisał/a:
Z tym ze wymiana filtra nic nie pomoze jak twierdzi JAM_BELFEGOR to wlasnie nie wiem czemu tak uwazasz slyszalem wiele przypadkow ze to pomaga i od tego sie zaczyna w takich przypadkach jak moj.
z prostej przyczyny
pawelF1 napisał/a:
jak sie nagrzeje ale juz wtedy nie tak bardzo sie dlawi.
a zapewne jak się w ogóle zagrzeje to mu przechodzi, więc na logikę weź nie może ty być filtr paliwa bo co w takim razie ma wspólnego z temperaturą? Jak się nagrzeje to się nagle odtyka :D
Cytat:
JAM_BELFEGOR co w takim przypadku proponujesz zeby naprawic to "niedomaganie" chetnie sporbuje
ta konkretna przypadłość jest bardzo częsta dla 1.4/1.6 w T/T i już było tytle tematów że wystarczy poszukać, opcja szukaj nie gryzie ;D polecam, tam znajdziesz rozwiązanie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Gość

Wysłany: 24-03-2010, 00:30   

W 100% zgadzam się z kolegą JAM_BELFEGOR, filtr paliwa nie ma tu nic do rzeczy, ale jak go wymienisz to sie nic nie stanie. Po sprawdzaj czujniki i może do czegoś dojdziesz. Ps. Rezystancja CPW to 680-920ohm-ów. Wydaje mi się że on też nie bedzie miał wpływu na to co Ci się dzieje, ale jest w komoże silnika, a tam jest zmiana temperatury po nagrzaniu sie silnika, wiec możesz spróbowac! to tylko chwila ;D
  
 
latarnia 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 164
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2010, 15:41   

jak jeszcze nie wymieniłeś tego filtru paliwa, to go wymień, u mnie było podobnie i wymiana filtru naprawdę pomogła
_________________
był fiat uno 1,0
czekana ostatnią podróż tempra 1,6 SW + LPG
jest Lancia Lybra SW 2,0 + LPG

www.aleswiatlo.pl dla ttt zniżki
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-03-2010, 15:59   

latarnia napisał/a:
jak jeszcze nie wymieniłeś tego filtru paliwa, to go wymień, u mnie było podobnie i wymiana filtru naprawdę pomogła
Tobie też paliwo normalnie zaczęło się przeciskać przez filtr po rozgrzaniu silnika?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
latarnia 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 164
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2010, 16:22   

u mnie sytuacja była tego typu,
odpalam auto, jadę około 1-2 km i nagle zaczyna go dusić, jak odjąłem gaz do gasł, trzymając równomiernie gaz jechał tak "dusząc się" jakieś 50-100 m i już było ok, po wymianie filtra paliwa objaw zanikł
_________________
był fiat uno 1,0
czekana ostatnią podróż tempra 1,6 SW + LPG
jest Lancia Lybra SW 2,0 + LPG

www.aleswiatlo.pl dla ttt zniżki
     assistance   Moneta
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 27-03-2010, 13:35   

dziekuje bardzo za pomoc i zainteresowanie jak znajde troche czasu to wszystko posprawdzam na razie nie mam za duzo fundusza a musze wymienic wahacze z prozdu bo mi strasznie napierdziela prawa strona :sciana:
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load