|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dlawi sie przy ruszaniu |
Autor |
Wiadomość |
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 21-03-2010, 11:30 Dlawi sie przy ruszaniu
|
|
|
Mam problem z tipkiem jak go rano odpalam i ruszam z miejsca to dlawi sie i robi mi 'kangurki" i wyglada to tak jakbym swiezo odebral prawko i nie umial ruszac. Co najlepsze ze jaks ie na gaz przelazczy po osiagnieciu 50 st. to jest wszystko ok aha i na benzynie dlawi sie przy ruszaniu nawet jak sie nagrzeje ale juz wtedy nie tak bardzo sie dlawi. Co to moze byc. Dodam ze to silnik 1,4 i.e. na monowtrysku |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2010, 12:42
|
|
|
Skoro na gazie chodzi, a szarpie na benzynie to warto byłoby zacząć od wymiany filtra paliwa, ew.sprawdzenia też pompki czy się czasami nie zatarła |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-03-2010, 13:41
|
|
|
Temat juz był, luz na przepustnicach, przyda się regeneracja gaźnika. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 21-03-2010, 14:38
|
|
|
A jak jest na gazie poniżej 50stopni?Jak dobrze to masz podobne objawy jak ja. Post poniżej "Dusi się na ssaniu". Ja tak mam od 1.5 roku i czekam na postoju aż się rozgrzeje na benzynie, przełączam na gaz i ruszam,trochę nie tak ale jak mam jechać do mechaniora i mu zostawić kilka stów, a co gorsza auto żeby zobaczył jak jest na zimnym silniku to ja dziękuję |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-03-2010, 10:07
|
|
|
Cytat: | Temat juz był, luz na przepustnicach, przyda się regeneracja gaźnika. | temat na pewno jest, ale monowtrysk to nie gaźnik
pawelF1, na wstępie zainteresowałbym się czujnikiem temperatury zasysanego powietrza. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 22-03-2010, 21:42
|
|
|
tak wlasnie myslalem o filtrze paliwa ze to moze pomoc, wiec bede musial od tego zaczac. Z tym co pisze Pablo84K sie w zupelnosci zgadzam ze mchanior to skasuje i to nie malo. Ciechu, nie wiem gdzie znajduje sie czunik temeratury zasysanego powietrza, szczerze mowiac to nie slyszalem nigdy o czyms takim ale nie jestem mechanikiem wiec to mnie usprawiedliwia:) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-03-2010, 22:01
|
|
|
pawelF1 napisał/a: | ak wlasnie myslalem o filtrze paliwa ze to moze pomoc, wiec bede musial od tego zaczac. | raczej nie pomoże ale wymienić możesz nic nie zaszkodzi, zwłaszcza ze wymienia się go co 50tyś. i kosztuje grosze. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-03-2010, 11:59
|
|
|
pawelF1 napisał/a: | Ciechu, nie wiem gdzie znajduje sie czunik temeratury zasysanego powietrza, szczerze mowiac to nie slyszalem nigdy o czyms takim ale nie jestem mechanikiem wiec to mnie usprawiedliwia:) | Na kolektorze ssącym Znajdziesz go od strony pasażera |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23-03-2010, 19:29
|
|
|
dzieki wielkie za pomoc. Z tym ze wymiana filtra nic nie pomoze jak twierdzi JAM_BELFEGOR to wlasnie nie wiem czemu tak uwazasz slyszalem wiele przypadkow ze to pomaga i od tego sie zaczyna w takich przypadkach jak moj. JAM_BELFEGOR co w takim przypadku proponujesz zeby naprawic to "niedomaganie" chetnie sporbuje |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 23-03-2010, 20:27
|
|
|
Jeżeli chodzi o czujnik temperatury zasysanego powietrza to chyba tan niebieski z tyłu silnika na kolektorze. Rezystancja na zimno to 2 - 3kohm-ów, a przy 90stopniach 200-300ohm-ów. Zasilanie 5V. możesz też zmierzyc CPW czujnik położenia wału, ten w skrzyni, ale kabel z wtyczką idzie gdzieś koło akumulatora więc nie ma problemów z dostępem. Późnij napiszę jaką watośc powinien miec. Zmierz też sondę lambda, chyba 50ohm-ów. napięcia nie pamiętam. Co z tym nieszczęsnym rezystorem, mierzyłeś?. A i nie napisałeś czy chodzi ci dobrze na zimnym silniku na gazie. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-03-2010, 22:26
|
|
|
pawelF1 napisał/a: | Z tym ze wymiana filtra nic nie pomoze jak twierdzi JAM_BELFEGOR to wlasnie nie wiem czemu tak uwazasz slyszalem wiele przypadkow ze to pomaga i od tego sie zaczyna w takich przypadkach jak moj. | z prostej przyczyny pawelF1 napisał/a: | jak sie nagrzeje ale juz wtedy nie tak bardzo sie dlawi. | a zapewne jak się w ogóle zagrzeje to mu przechodzi, więc na logikę weź nie może ty być filtr paliwa bo co w takim razie ma wspólnego z temperaturą? Jak się nagrzeje to się nagle odtyka Cytat: | JAM_BELFEGOR co w takim przypadku proponujesz zeby naprawic to "niedomaganie" chetnie sporbuje | ta konkretna przypadłość jest bardzo częsta dla 1.4/1.6 w T/T i już było tytle tematów że wystarczy poszukać, opcja szukaj nie gryzie polecam, tam znajdziesz rozwiązanie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 24-03-2010, 00:30
|
|
|
W 100% zgadzam się z kolegą JAM_BELFEGOR, filtr paliwa nie ma tu nic do rzeczy, ale jak go wymienisz to sie nic nie stanie. Po sprawdzaj czujniki i może do czegoś dojdziesz. Ps. Rezystancja CPW to 680-920ohm-ów. Wydaje mi się że on też nie bedzie miał wpływu na to co Ci się dzieje, ale jest w komoże silnika, a tam jest zmiana temperatury po nagrzaniu sie silnika, wiec możesz spróbowac! to tylko chwila |
|
|
|
|
latarnia
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Cze 2007 Posty: 164 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 15:41
|
|
|
jak jeszcze nie wymieniłeś tego filtru paliwa, to go wymień, u mnie było podobnie i wymiana filtru naprawdę pomogła |
_________________ był fiat uno 1,0
czekana ostatnią podróż tempra 1,6 SW + LPG
jest Lancia Lybra SW 2,0 + LPG
www.aleswiatlo.pl dla ttt zniżki |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 15:59
|
|
|
latarnia napisał/a: | jak jeszcze nie wymieniłeś tego filtru paliwa, to go wymień, u mnie było podobnie i wymiana filtru naprawdę pomogła | Tobie też paliwo normalnie zaczęło się przeciskać przez filtr po rozgrzaniu silnika? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
latarnia
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Cze 2007 Posty: 164 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 16:22
|
|
|
u mnie sytuacja była tego typu,
odpalam auto, jadę około 1-2 km i nagle zaczyna go dusić, jak odjąłem gaz do gasł, trzymając równomiernie gaz jechał tak "dusząc się" jakieś 50-100 m i już było ok, po wymianie filtra paliwa objaw zanikł |
_________________ był fiat uno 1,0
czekana ostatnią podróż tempra 1,6 SW + LPG
jest Lancia Lybra SW 2,0 + LPG
www.aleswiatlo.pl dla ttt zniżki |
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 27-03-2010, 13:35
|
|
|
dziekuje bardzo za pomoc i zainteresowanie jak znajde troche czasu to wszystko posprawdzam na razie nie mam za duzo fundusza a musze wymienic wahacze z prozdu bo mi strasznie napierdziela prawa strona |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|