Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Duże spalanie tipo 2.0 16v
Autor Wiadomość
jarek1510 


Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 15:37   Duże spalanie tipo 2.0 16v

Witam.Mam problem z moim tipo, bardzo dużo pali.Wymieniłem już termostat bo nie dogrzewał silnika tzn. w miejscu zagrzewał się do 90-92 natomiast jak wyjechałem na trasę temperatura spadała a nawet zatrzymywała się na ograniczniku, a więc termostat wymieniłem, jednakże wymiana nie pomogła ponieważ temperatura znów spada gdy wyjadę w trasę natomiast w miejscu zagrzewa się jak poprzedni termostat do 90-92.Czy wiecie co może być przyczyna??? Jeśli tak to proszę o pomoc.
  
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-02-2012, 15:55   

ile pali ci to tipo?

płyn chłodniczy kiedy był zmieniany i jaki jest wlany?

aha i czy masz lpg czy tylko pb i to duże spalanie to gaz czy benzyna
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-02-2012, 15:58   

mam regate z takim samym silnikiem 2.0 16v z tym ze z dluzszymi przelozeniami niz tipo 16v, termostat tez mam nowy,tej zimy przy temperaturach rzedu minus 15 i mniej nie udalo mi sie zagrzac silnika bardziej niz do okolo 70 stopni w jezdzie po miescie, trwalo to bardzo dlugo.Nie chce myslec co by bylo w trasie podczas jazdy np 90km/h na 5 biegu{ mam wtedy jakies 2000 obr/min} Pomoglo przesloniecie chlodnicy kartonem, teraz 90 stopni prawie jak w lecie i trzyma 90 w czasie jazdy. Od 14 lat smigam tylko wloskimi autami{sprawnymi} i nie pamietam, zeby mi ktorys sie dogrzewal w zimie ponad 70 przy takich mrozach bez przeslonietej przynajmniej czesciowo chlodnicy.

Przeslon chldnice, i perwsze pare kilometrow jedz na wyzszych biegach, tzn nie turlaj sie 60 km/h na 5 biegu na przyklad , bo sie wtedy motor ledwo kreci= slabo sie nagrzewa:), poza tym nie licz na mniej niz 13/100w miescie w zimie na tym silniku:)
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
  
 
 
jarek1510 


Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 16:07   

Sucre79, pali około 20-21 litrów na 100km przy jeździe emeryta,płyn chłodniczy wymieniany przed zimą i jest to tylko benzyna bez lpg
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-02-2012, 16:17   

jarek1510, jak długie odcinki pokonujesz tym autem?często gasisz i zapalasz itd.?
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-02-2012, 16:18   

to pali duzo za duzo faktycznie:) sprobuj przeslonic chlodnice i nie jezdzic jak emeryt, tzn jak pisalem pierwsze pare km na niskich biegach tzn nie wychodzic poza 3 bieg, na podwyzszonych obrotach silnika, powinienes tez sprawdzic poprawnosc dzialania czujnika temperatury cieczy, ten niebieski wkrecany w termostat, oraz sonde lambda, choc nie wiem czy lambda przy niedogrzanym silniku wogole dziala, tzn dziala ,ale wydaje mi sie, ze jej wskazania sa brane przez ECU pod uwage dopiero po przekroczeniu przez silnik pewnej temp{ chyba 70 st} ? termostat masz sprawny wiec nie ma co ruszac.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
jarek1510 


Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 16:33   

dziura, pokonuje około 25-30 km na jednym wyjeżdzie ale swoją ulice około kilometra pokonuję w jakieś 5 minut na pierwszym biegu więc powinien się trochę zagrzać.

** Dodano: 10-02-2012, 16:39 **
bart128, jutro przesłonie chłodnice jakimś kartonem, a co do poprzedniego termostatu po wymontowaniu go i obejrzeniu zauważyłem brak membrany która powinna się otwierać przy pewnej temperaturze, natomiast w sezonie letnim z temperaturą było tak samo na postoju zagrzewał się natomiast w trasie temperatura spadała do ogranicznika.
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 16:42   

Pokaż foty silnika czy to na pewno 16v...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
jarek1510 


Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 16:43   

Bdm, na pewno 2.0 16v wiem co mam pod maską :p
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 16:44   

jarek1510, bo masz 2 wałki? Czy widziałeś na forum jak wygląda 16v...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-02-2012, 16:49   

Bdm, tak czy siak pali w ci*l za dużo,stare fiaciory benzynowe lubią paliwko ale bez przesady :roll:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-02-2012, 16:49   

Ja powiem tak miałem Tipo 2.0 8V i też miałem problem z dużym zużyciem paliwa około 17 ltr/100 km PB po wymianie czujnika temperatury wtrysku w kolektorze dolotowym i czujniku temperatury ale nie płynu chłodzącego tylko temperatury i wymianie sondy lambda spalanie spadło mi do poziomu około 10 ltr.Nadmienie że miałem skzynie automatyczną więc na manualu powinno być jeszcze mniej.Sprawdź czujniki porządnie to bardzo ważne w silnikach 2.0
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
jarek1510 


Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 16:51   

Bdm, to nie temat czy mam czy nie mam 2.0 16v auto dostałem od brata i wiem że to jest oryginalne sedici (klapa oryginalna nie naklejana) ;D jeśli chcesz mogę Ci podesłać VIN możesz sprawdzić jak chcesz
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 16:53   

dziura, pali za dużo bo stawiam na walnięty termostat i czujnik, w 2.0 16v jest nie rozbierany termostat i kosztuje ładnych parę złoty, więc niech najpierw się upewni jaki ma silnik, bo może wsadził nie taki termostat jak trzeba...

no jak masz pewność że oryginał patrząc po klapie to spoko, w trasie jak masz to 0 stopni to z kratek leci ciepłe czy zimne? ja bym jednak stawiał na termostat i czujnik...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 16:56   

O sedici w warszawie :)
Po kolei trzeba lecieć i sprawdzać co jest nie tak.

Czujnik w kolektorze, lambda, lejący wtrysk.. wszystko może wpływać.
Zacznij od pomiarów rezystancji czujników.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
jarek1510 


Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 16:56   

Bdm, termostat tak jak napisałem wymieniłem wiem, nie jest rozbieralny i wiem że kosztuje 200 pln bo kupowałem
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 16:58   

jarek1510, a leci ci ciepłe powietrze z kratek jak w trasie spada do tych 0 stopni? Tak jak Raku, pisze, trzeba sprawdzać czujniki po kolei, bo jak termostat nowy to pewnie któryś z czujników, a trochę ich jest...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
jarek1510 


Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 17:05   

Bdm, jak jadę w trasie jak temperatura spada także z nawiewu zaczyna płynąć chłodniejsze powietrze.Natomiast ma pytanie od czego zacząć i jak sprawdzać te czujniki???
  
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-02-2012, 17:06   

Mi raz się udało 26l/100 zrobić, a w turbo jakoś nie było dane sprawdzić ile maksymalnie spali w jeździ na mieście. Tutaj raczej dywagacje nic nie dadzą, tak jak pisze Raku trzeba wszystko kolejno sprawdzić. Różnica jest zbyt duża jak na układ chłodzenia. Normalnie 16v powinno palić 13-14 litrów mi tyle paliło przy w miarę szybkiej jeździe.

Najłatwiej i najszybciej sprawdzisz oporność czujnika temperatury. Są dwa osobne dla wskaźnika i ecu. Bardziej interesuje Cię ten od ecu, powinien być na termostacie z niebieską wtyczką. Sonda lambda też jest łatwa do sprawdzenia, miernikiem, multimetrem.

Wolne obroty jak się zagrzeje jakie masz? Nie masz problemu z przyspieszeniem, nierówną pracą? Masz lpg, jeśli tak to jakie?
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 17:11   

Głupie pytanie - A płyn masz? ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
jarek1510 


Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 17:15   

mac1us, jeśli już się zagrzeje to z obrotami nie mam problemu,natomiast co do przyspieszenia co niekiedy go szarpnie podczas wymiany termostaty wyczyściłem tez silniczek krokowy bo wcześniej jak się zagrzał to trochę mu wariowały obroty lecz po wyczyszczeniu przestało wariować to jak wcześniej pisałem jest samo Pb.Płyn chłodniczy jest.
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 22:49   

Skoro płyn jest, silnik na postoju (biegu jałowym) się dogrzewa trochę a podczas jazdy schładza to winny jest..uwaga, uwaga...termostat.
Musi być uchylony ciągle, innej opcji nie ma.

Ale jak już zaczniesz grzebać, to sprawdź czujniki.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-02-2012, 23:20   

tak jak wyżej piszą jesli o temperature chodzi to bank termostat, nie jest zamkniety i dlatego silnik nie nagrzewa sie, to moze byc tez przyczyną takiego spalania, bo jakby nie patrzył to prawie ciągle na ssaniu jedziesz
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 11-02-2012, 10:23   

bart128 napisał/a:
Od 14 lat smigam tylko wloskimi autami{sprawnymi} i nie pamietam, zeby mi ktorys sie dogrzewal w zimie ponad 70 przy takich mrozach bez przeslonietej przynajmniej czesciowo chlodnicy.

No to cię zaskoczę, moja Brava nigdy nie widziała kartonu przed chłodnicą, a dogrzewa sie ładnie (nawet w trasie) ;) zresztą w zadnym moim aucie nigdy żadnego kartonu nie kładłem i kazdy trzymał temperaturę ;) no i wszystkie (oprócz jednego) były włoskie :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-02-2012, 10:33   

ja miałem tak że grzał sie do 70 i nie szło dalej, na postoju było normalnie, wymieniłem termostat i jest git, i spalanie tez spadło z około 11-12 na 9-10l gazu na 100km
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load