Duże spalanie tipo 2.0 16v |
Autor |
Wiadomość |
jarek1510
Wiek: 32 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 15:37 Duże spalanie tipo 2.0 16v
|
|
|
Witam.Mam problem z moim tipo, bardzo dużo pali.Wymieniłem już termostat bo nie dogrzewał silnika tzn. w miejscu zagrzewał się do 90-92 natomiast jak wyjechałem na trasę temperatura spadała a nawet zatrzymywała się na ograniczniku, a więc termostat wymieniłem, jednakże wymiana nie pomogła ponieważ temperatura znów spada gdy wyjadę w trasę natomiast w miejscu zagrzewa się jak poprzedni termostat do 90-92.Czy wiecie co może być przyczyna??? Jeśli tak to proszę o pomoc. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-02-2012, 15:55
|
|
|
ile pali ci to tipo?
płyn chłodniczy kiedy był zmieniany i jaki jest wlany?
aha i czy masz lpg czy tylko pb i to duże spalanie to gaz czy benzyna |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-02-2012, 15:58
|
|
|
mam regate z takim samym silnikiem 2.0 16v z tym ze z dluzszymi przelozeniami niz tipo 16v, termostat tez mam nowy,tej zimy przy temperaturach rzedu minus 15 i mniej nie udalo mi sie zagrzac silnika bardziej niz do okolo 70 stopni w jezdzie po miescie, trwalo to bardzo dlugo.Nie chce myslec co by bylo w trasie podczas jazdy np 90km/h na 5 biegu{ mam wtedy jakies 2000 obr/min} Pomoglo przesloniecie chlodnicy kartonem, teraz 90 stopni prawie jak w lecie i trzyma 90 w czasie jazdy. Od 14 lat smigam tylko wloskimi autami{sprawnymi} i nie pamietam, zeby mi ktorys sie dogrzewal w zimie ponad 70 przy takich mrozach bez przeslonietej przynajmniej czesciowo chlodnicy.
Przeslon chldnice, i perwsze pare kilometrow jedz na wyzszych biegach, tzn nie turlaj sie 60 km/h na 5 biegu na przyklad , bo sie wtedy motor ledwo kreci= slabo sie nagrzewa:), poza tym nie licz na mniej niz 13/100w miescie w zimie na tym silniku:) |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
|
jarek1510
Wiek: 32 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:07
|
|
|
Sucre79, pali około 20-21 litrów na 100km przy jeździe emeryta,płyn chłodniczy wymieniany przed zimą i jest to tylko benzyna bez lpg |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:17
|
|
|
jarek1510, jak długie odcinki pokonujesz tym autem?często gasisz i zapalasz itd.? |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:18
|
|
|
to pali duzo za duzo faktycznie:) sprobuj przeslonic chlodnice i nie jezdzic jak emeryt, tzn jak pisalem pierwsze pare km na niskich biegach tzn nie wychodzic poza 3 bieg, na podwyzszonych obrotach silnika, powinienes tez sprawdzic poprawnosc dzialania czujnika temperatury cieczy, ten niebieski wkrecany w termostat, oraz sonde lambda, choc nie wiem czy lambda przy niedogrzanym silniku wogole dziala, tzn dziala ,ale wydaje mi sie, ze jej wskazania sa brane przez ECU pod uwage dopiero po przekroczeniu przez silnik pewnej temp{ chyba 70 st} ? termostat masz sprawny wiec nie ma co ruszac. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
jarek1510
Wiek: 32 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:33
|
|
|
dziura, pokonuje około 25-30 km na jednym wyjeżdzie ale swoją ulice około kilometra pokonuję w jakieś 5 minut na pierwszym biegu więc powinien się trochę zagrzać.
** Dodano: 10-02-2012, 16:39 **
bart128, jutro przesłonie chłodnice jakimś kartonem, a co do poprzedniego termostatu po wymontowaniu go i obejrzeniu zauważyłem brak membrany która powinna się otwierać przy pewnej temperaturze, natomiast w sezonie letnim z temperaturą było tak samo na postoju zagrzewał się natomiast w trasie temperatura spadała do ogranicznika. |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:42
|
|
|
Pokaż foty silnika czy to na pewno 16v... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
jarek1510
Wiek: 32 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:43
|
|
|
Bdm, na pewno 2.0 16v wiem co mam pod maską :p |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:44
|
|
|
jarek1510, bo masz 2 wałki? Czy widziałeś na forum jak wygląda 16v... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:49
|
|
|
Bdm, tak czy siak pali w ci*l za dużo,stare fiaciory benzynowe lubią paliwko ale bez przesady |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:49
|
|
|
Ja powiem tak miałem Tipo 2.0 8V i też miałem problem z dużym zużyciem paliwa około 17 ltr/100 km PB po wymianie czujnika temperatury wtrysku w kolektorze dolotowym i czujniku temperatury ale nie płynu chłodzącego tylko temperatury i wymianie sondy lambda spalanie spadło mi do poziomu około 10 ltr.Nadmienie że miałem skzynie automatyczną więc na manualu powinno być jeszcze mniej.Sprawdź czujniki porządnie to bardzo ważne w silnikach 2.0 |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
jarek1510
Wiek: 32 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:51
|
|
|
Bdm, to nie temat czy mam czy nie mam 2.0 16v auto dostałem od brata i wiem że to jest oryginalne sedici (klapa oryginalna nie naklejana) jeśli chcesz mogę Ci podesłać VIN możesz sprawdzić jak chcesz |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:53
|
|
|
dziura, pali za dużo bo stawiam na walnięty termostat i czujnik, w 2.0 16v jest nie rozbierany termostat i kosztuje ładnych parę złoty, więc niech najpierw się upewni jaki ma silnik, bo może wsadził nie taki termostat jak trzeba...
no jak masz pewność że oryginał patrząc po klapie to spoko, w trasie jak masz to 0 stopni to z kratek leci ciepłe czy zimne? ja bym jednak stawiał na termostat i czujnik... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
jarek1510
Wiek: 32 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:56
|
|
|
Bdm, termostat tak jak napisałem wymieniłem wiem, nie jest rozbieralny i wiem że kosztuje 200 pln bo kupowałem |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:58
|
|
|
jarek1510, a leci ci ciepłe powietrze z kratek jak w trasie spada do tych 0 stopni? Tak jak Raku, pisze, trzeba sprawdzać czujniki po kolei, bo jak termostat nowy to pewnie któryś z czujników, a trochę ich jest... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
jarek1510
Wiek: 32 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 17:05
|
|
|
Bdm, jak jadę w trasie jak temperatura spada także z nawiewu zaczyna płynąć chłodniejsze powietrze.Natomiast ma pytanie od czego zacząć i jak sprawdzać te czujniki??? |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-02-2012, 17:06
|
|
|
Mi raz się udało 26l/100 zrobić, a w turbo jakoś nie było dane sprawdzić ile maksymalnie spali w jeździ na mieście. Tutaj raczej dywagacje nic nie dadzą, tak jak pisze Raku trzeba wszystko kolejno sprawdzić. Różnica jest zbyt duża jak na układ chłodzenia. Normalnie 16v powinno palić 13-14 litrów mi tyle paliło przy w miarę szybkiej jeździe.
Najłatwiej i najszybciej sprawdzisz oporność czujnika temperatury. Są dwa osobne dla wskaźnika i ecu. Bardziej interesuje Cię ten od ecu, powinien być na termostacie z niebieską wtyczką. Sonda lambda też jest łatwa do sprawdzenia, miernikiem, multimetrem.
Wolne obroty jak się zagrzeje jakie masz? Nie masz problemu z przyspieszeniem, nierówną pracą? Masz lpg, jeśli tak to jakie? |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
jarek1510
Wiek: 32 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 17:15
|
|
|
mac1us, jeśli już się zagrzeje to z obrotami nie mam problemu,natomiast co do przyspieszenia co niekiedy go szarpnie podczas wymiany termostaty wyczyściłem tez silniczek krokowy bo wcześniej jak się zagrzał to trochę mu wariowały obroty lecz po wyczyszczeniu przestało wariować to jak wcześniej pisałem jest samo Pb.Płyn chłodniczy jest. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-02-2012, 23:20
|
|
|
tak jak wyżej piszą jesli o temperature chodzi to bank termostat, nie jest zamkniety i dlatego silnik nie nagrzewa sie, to moze byc tez przyczyną takiego spalania, bo jakby nie patrzył to prawie ciągle na ssaniu jedziesz |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 11-02-2012, 10:23
|
|
|
bart128 napisał/a: | Od 14 lat smigam tylko wloskimi autami{sprawnymi} i nie pamietam, zeby mi ktorys sie dogrzewal w zimie ponad 70 przy takich mrozach bez przeslonietej przynajmniej czesciowo chlodnicy. |
No to cię zaskoczę, moja Brava nigdy nie widziała kartonu przed chłodnicą, a dogrzewa sie ładnie (nawet w trasie) zresztą w zadnym moim aucie nigdy żadnego kartonu nie kładłem i kazdy trzymał temperaturę no i wszystkie (oprócz jednego) były włoskie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-02-2012, 10:33
|
|
|
ja miałem tak że grzał sie do 70 i nie szło dalej, na postoju było normalnie, wymieniłem termostat i jest git, i spalanie tez spadło z około 11-12 na 9-10l gazu na 100km |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
|