Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Duże spalanie.
Autor Wiadomość
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2008, 18:45   Duże spalanie.

Witam wszystkich a zorientowanych w temacie proszę o podpowiedź.
Objawy - niezbyt równa praca silnika, szczególnie tuż po uruchomieniu, okopcona na czarno końcówka wydechu, świece również pokryte czarnym nalotem.Kontrolka POWER ekonomizera lubi zapalać się znacznie wcześniej. Dodam jeszcze, że auto nie ma jakichś wielkich oporów toczenia, tutaj nic go nie trzyma ani nie hamuje.Temperatura na desce raczej poniżej normy, na starym termostacie szybko dochodziła do 90 st. i była stała. Termostat wymieniony z powodu awarii.
Jesienią wymieniana była uszczelka pod głowicą i rzekomo uszczelniacze trzonków zaworów( piszę "rzekomo" gdyż tak twierdzi mechanik, który to robił. Facet spaprał robotę o tyle, że dając głowicę do planowania nie wspomniał o sprawdzeniu i ew. naprawie zaworów.W tym samym czasie wymieniłem również sondę lambda, niestety nie oryginał.Auto ma niemiłosierny apetyt na paliwo, z umiarkowanego zużycia etylinki poszło w stronę dokładnie przeciwną. Od czego zacząć sprawdzanie? Pomysłu nie mam. Świece prawie nowe,nowa kopułka i palec, nowe przewody zapłonowe.
Pomożecie?Podpowiecie?

P.S. A może ktoś z forumowiczów ma dostęp do tokarki i mógłby wytoczyć mi taką"przejściówkę" do czujnika temperatury wkręconego w kolektor. Stary czujnik ma duży gwint, nowy ma mniejszy.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
  
     Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2008, 18:49   

za bogata mieszanka.. hmmm ... pije... jesteś pewien tej sondy?
wtrysków tak nie znam, ale te nieorginalne sondy bywają dziadowskie
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2008, 18:53   

Też nie mam pewności, co do sondy. Kupiłem na Allegro, według zapewnień sprzedawcy pasująca do naszych silników.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2008, 19:24   

niestety dzisiejszy rynek allegro.... 'zapewnienia sprzedawcy' są często jakie są... jak np części od Tipo pasujące do Tempry :D które spasują tylko z buta :P nie są rzadkim kwiatkiem... może to nie wina sondy, ale jest to podejrzane... gdybyś miał możliwość sprawdzić na innej... może z jakiegoś autka innego, szrotu czy jakimś cudem pożyczyć...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 19:28   

Dlaczego podmieniałeś sondę?

Głównie to ona jest opdowiedzialna za tak duże spalanie.
Warto również sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika.
W Downloadzie masz dane na temat tego czujnika i jego rezystancję.

Takie kopcenie i ciężkie odpalanie może być spowodowane uszkodzonym czujnikiem temperautry.

A żeby sprawdzić czy sonda dobrze działa byś musiał skombinować oscyloskop i podpiąc pod sondę.
Zobaczyć jakie sonda daje odczyty.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2008, 19:47   

witaj Miszko.sonde wymienialem dlatego,ze taka byla sugestia mechanika po badaniu na egzaminerze.podobno ulegla naturalnemu zuzyciu.odnosnie czujnika temp.-mam nowy,lecz z mniejszym gwintem,a u mnie jest duzy.w wawie nielatwo znalezc tokarza,ktory wytoczylby taka przejsciowke.ten czujnik sprawdzalem,niby dobry-ale pewnosci nie mam.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 20:03   

Rozumię, że sprawdzałeś rezystancję tego czujnika?
Ten czujnik wygląda tak (co prawda to zdjęcie przy Uno)


A gwint jest jeden, chyba, że czegoś nie wiem ;)
To na pewno ten czujnik wymieniałeś?
Jeżeli tak to sprawdzałeś go na omomierzu?

Może podjedź do innego mechanika który będzie miał oscyloskop i każ mu sprawdzić sondę.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2008, 20:28   

miszko, toć nawet ja wiem, że są 2 rodzaje czujników wkręcanych w kolektor z mniejszym i wiekszym gwintem
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 20:31   

I ja się mylę ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Zgredek 



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 46
Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-03-2008, 09:04   

Niebieskich kapturków jest cała masa bez względu na średnice i skok gwintu.Przy zakupie trzeba kierować sie oporem i nr czujki.Przejechałem sie na tym w Citroenowskim 1.4.w sumie wszystko takie samo a w istocie inne
_________________
13s-1/4
  
 
marcin 87 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 47
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-03-2008, 19:36   

Kolego jedz do dobrego warsztatu niech sprawdza sygnał sondy którą masz.Powinna falować od 0,1 do0,9 v równomiernie.Tak jak kolega napisał to ona odpowiada za mieszanke.i Po sprawdzeniu wszystko będziesz wiedział. zacznij od tego. Jakby co to dam mój numer i możesz zdzwonić sie ze mną to pomoge.Jestem mechanikiem więc damy rade a te silniki to prosta sprawa.

697 130 477
Marcin 87
pozdr.

** Dodano: 26-03-2008, 22:29 **
jak tam sprawa naprawy?
_________________
marcin 87
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load