Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwna sprawa z poziomem oleju.
Autor Wiadomość
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-06-2009, 18:00   dziwna sprawa z poziomem oleju.

sytuacja wygląda następująco. poziom oleju sprawdzam raczej nie regularnie, ale często, co 100-500Km. po przejechaniu blisko 5Kkm, czyli od kiedy mam ten samochód poziom oleju zawsze był jakoś pod full(drobne wahania wywołane temperaturą, drobnym pochyleniem miejsca parkingowego itd ). ostatnio zaglądam na bagnet i widzę mniej jak połowę wskaźnika. trochę się zdziwiłem, że w tydzień tyle oleju zeszło, tym bardziej, że od zakupu nie musiałem dolewać. po dwóch dniach i przejechaniu 20-30km chciałem sprawdzić jeszcze raz dla porównania i tu się zdziwiłem. BYŁO FULL! ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się stało? błąd pomiarowy raczej wykluczam.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-06-2009, 18:47   

Może głupie pytanie i od razu przepraszam za nie ;) , ale jedyne co mi się nasunęło - Wtedy kiedy dokonywałeś "feralnego" pomiaru odczekałeś aż silnik ostygnie i cały olej spłynie do miski, ew. może nie wsadziłeś bagnetu do końca? Bo innego wytłumaczenia tego zjawiska nie znajduję :doubt:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-06-2009, 19:33   

polansky, pomiar raczej poprawny, na tym samym miejscu parkingowym co zawsze, raczej poziome. pomiar robiony rano, lekki chłód po 14-15 godzinach postoju. ze względu na dziwny moim zdaniem wynik powtórzyłem go upewniając się, że bagnet poszedł do końca.
Ps.: Mały off-> post numer 400<-
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-06-2009, 20:15   

jelcyn, olej sprawdza się najlepiej rano, wtedy jest pewność że wszystko ściekło do miski. Sprawdź olej rano, i na drugi dzień też sprawdź rano. Będziesz wiedział. Gdy będziesz wykonywał pierwszy pomiar i będzie go mało to dolej, poczekaj z 30 min i sprawdź wtedy. I na drugi dzień to samo. Ja tak robię i wtedy wiem na czym stoje. Tylko u mnie jak zaleje półlitra to zrobie na tym ok 1000 km i wtedy muszę dolać bo mi się sączy z uszczelki od pokrywy zaworów.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-06-2009, 20:20   

Lasgo07, podobnie zrobiłem, ale nie dolewałem, do głupia sprawa, nawet nie miałem oleju
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-06-2009, 21:22   

Witam:)faktycznie głupia sprawa z tym olejem ... ale tak sobie mysle ze jak Ci sie te wahniecia poziomu powtórza to bym sie zaczal martwic a jezeli to temat jednorazowy to bez problmu
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-06-2009, 21:24   

tyle to się domyślam, ale co może powodować? To mnie martwi
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-06-2009, 11:57   

jelcyn, jeśli się kaze że olej przybywa i ubywa to wtedy na pierwszy ogień idzie uszczelka pod głowicą i np. przedostajcy się płyn chłodniczy

ale na chwile obecną raczej bym sie nie amrtwil - poobserwuj pacjenta jeszcze przez jakis czas
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-06-2009, 17:28   

wczoraj i dzisiaj podobnie, około 1mm poniżej maximum. olej wygląda normalnie, jasno brązowy, klarowny, na próbie z kartką nie rozwarstwiał się, więc benzyny ani tym bardziej płynu chłodniczego w nim nie ma

** Dodano: 14-06-2009, 18:30 **
dzisiaj rano tempra znowu zrobiła ten numer z brakiem oleju. znajomy podsuną pomysł, że może być gdzieś zator w przewodach i że cały olej nie spływa. Zalecił obserwować pokrywę zaworów, czy gdzieś tam nie wycieka, oraz czy w czasie jazdy nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Ile w tym może być prawdy? Zna się ktoś?

** Dodano: 16-06-2009, 22:39 **
byłem na wymianie oleju i czyszczeniu przewodów, mechanik wlał przed wymianą jakiś preparat, który ma to niby czyścić z osadów. zobaczę jak to będzie teraz
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load