| 
            
               |  |   Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
 
 
 |  
 
	
			| dziwna sprawa z poziomem oleju. |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Jelcyn   
  
  
 Pomógł: 59 razy
 Wiek: 38
 Dołączył: 19 Gru 2008
 Posty: 3248
 Skąd: Lublin
 Województwo: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-06-2009, 18:00   dziwna sprawa z poziomem oleju. | 
 |  
               | 
 |  
               | sytuacja wygląda następująco. poziom oleju sprawdzam raczej nie regularnie, ale często, co 100-500Km. po przejechaniu blisko 5Kkm, czyli od kiedy mam ten samochód poziom oleju zawsze był jakoś pod full(drobne wahania wywołane temperaturą, drobnym pochyleniem miejsca parkingowego itd ). ostatnio zaglądam na bagnet i widzę mniej jak połowę wskaźnika. trochę się zdziwiłem, że w tydzień tyle oleju zeszło, tym bardziej, że od zakupu nie musiałem dolewać. po dwóch dniach i przejechaniu 20-30km chciałem sprawdzić jeszcze raz dla porównania i tu się zdziwiłem. BYŁO FULL! ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się stało? błąd pomiarowy raczej wykluczam. |  
				| _________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | polansky   
  
  
 Pomógł: 20 razy
 Wiek: 39
 Dołączył: 17 Mar 2007
 Posty: 1007
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-06-2009, 18:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Może głupie pytanie i od razu przepraszam za nie  , ale jedyne co mi się nasunęło - Wtedy kiedy dokonywałeś "feralnego" pomiaru odczekałeś aż silnik ostygnie i cały olej spłynie do miski, ew. może nie wsadziłeś bagnetu do końca? Bo innego wytłumaczenia tego zjawiska nie znajduję   |  
				| _________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
   
 
 |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | Jelcyn   
  
  
 Pomógł: 59 razy
 Wiek: 38
 Dołączył: 19 Gru 2008
 Posty: 3248
 Skąd: Lublin
 Województwo: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-06-2009, 19:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | polansky, pomiar raczej poprawny, na tym samym miejscu parkingowym co zawsze, raczej poziome. pomiar robiony rano, lekki chłód  po 14-15 godzinach postoju. ze względu na dziwny moim zdaniem wynik powtórzyłem go upewniając się, że bagnet poszedł do końca. Ps.: Mały off-> post numer 400<-
 |  
				| _________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | Lasgo07   
  
  
 Pomógł: 7 razy
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2008
 Posty: 1802
 Skąd: Pułtusk
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-06-2009, 20:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | jelcyn, olej sprawdza się najlepiej rano, wtedy jest pewność że wszystko ściekło do miski. Sprawdź olej rano, i na drugi dzień też sprawdź rano. Będziesz wiedział. Gdy będziesz wykonywał pierwszy pomiar i będzie go mało to dolej, poczekaj z 30 min i sprawdź wtedy. I na drugi dzień to samo. Ja tak robię i wtedy wiem na czym stoje. Tylko u mnie jak zaleje półlitra to zrobie na tym ok 1000 km i wtedy muszę dolać bo mi się sączy z uszczelki od pokrywy zaworów. |  
				| _________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | Jelcyn   
  
  
 Pomógł: 59 razy
 Wiek: 38
 Dołączył: 19 Gru 2008
 Posty: 3248
 Skąd: Lublin
 Województwo: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-06-2009, 20:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | Lasgo07, podobnie zrobiłem, ale nie dolewałem, do głupia sprawa, nawet nie miałem oleju |  
				| _________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | robertRK   
  
 Pomógł: 7 razy
 Wiek: 50
 Dołączył: 23 Maj 2009
 Posty: 523
 Skąd: Katowice
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-06-2009, 21:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam:)faktycznie głupia sprawa z tym olejem ... ale tak sobie mysle ze jak Ci sie te wahniecia poziomu powtórza to bym sie zaczal martwic a jezeli to temat jednorazowy to bez problmu |  
				| _________________ Roberto
   Był  : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
 Był  : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
 Był  : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
 Był  : pożyczony Peugeot 307 HDi
 Jest : Renault Megane II CC
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | Jelcyn   
  
  
 Pomógł: 59 razy
 Wiek: 38
 Dołączył: 19 Gru 2008
 Posty: 3248
 Skąd: Lublin
 Województwo: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-06-2009, 21:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | tyle to się domyślam, ale co może powodować? To mnie martwi |  
				| _________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | yoyo   
  
 Pomógł: 44 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 2256
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2009, 11:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | jelcyn, jeśli się kaze że olej przybywa i ubywa to wtedy na pierwszy ogień idzie uszczelka pod głowicą i np. przedostajcy się płyn chłodniczy 
 ale na chwile obecną raczej bym sie nie amrtwil - poobserwuj pacjenta jeszcze przez jakis czas
 |  
				| _________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
 Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
 |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | Jelcyn   
  
  
 Pomógł: 59 razy
 Wiek: 38
 Dołączył: 19 Gru 2008
 Posty: 3248
 Skąd: Lublin
 Województwo: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2009, 17:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | wczoraj i dzisiaj podobnie, około 1mm poniżej maximum. olej wygląda normalnie, jasno brązowy, klarowny, na próbie z kartką nie rozwarstwiał się, więc benzyny ani tym bardziej płynu chłodniczego w nim nie ma 
 ** Dodano: 14-06-2009, 18:30 **
 dzisiaj rano tempra znowu zrobiła ten numer z brakiem oleju. znajomy podsuną pomysł, że może być gdzieś zator w przewodach i że cały olej nie spływa. Zalecił obserwować pokrywę zaworów, czy gdzieś tam nie wycieka, oraz czy w czasie jazdy nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Ile w tym może być prawdy? Zna się ktoś?
 
 ** Dodano: 16-06-2009, 22:39 **
 byłem na wymianie oleju i czyszczeniu przewodów, mechanik wlał przed wymianą jakiś preparat, który ma to niby czyścić z osadów. zobaczę jak to będzie teraz
 |  
				| _________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Nie możesz ściągać załączników na tym forum
 
 | Wersja do druku
 
 
 |  
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
 Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
 Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
 |