|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Głośny wydech |
Autor |
Wiadomość |
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-02-2008, 16:21 Głośny wydech
|
|
|
Witam
Przy szybkości od 100 do 130 (około 3000 obrotów) zaczyna strasznie buczeć w samochodzie.
Jest to w czasie jazdy jak i na postoju.
Od zakupu tempry nie mogę dać sobie rady z wydechem. Jest to strasznie uciążliwe w czasie dłuższej jazdy i jeżeli tego nie wyeliminuję będę się chyba przymierzał do sprzedania z tego powodu samochodu, chociaż jest mi go bardzo szkoda bo reszta jest OK i w porównaniu z innymi samochodami części są bardzo tanie.
Zamierzam przerobić wydech do swojej tempry. Większość postów jest jak usunąć tłumik i jak zwiększyć głośność wydechu. Mi jednak zależy na wyciszeniu i dodaniu tłumika.
Wymieniałem już pierwszy tłumik razem z pierścieniem pomogło ale na ok 3 tygodnie. Mam takie wrażenie jakby ten pierścień co trochę się uszkadzał.
Ewentualnie myślę na zastąpieniu tego pierścienia łączk elastyczną (ile taka wytrzymuje, i czy warto). Nie wiem czy to pomoże. Lub wymianę całego wydechu na nowy.
Proszę więc o radę może ktoś miał już taką usterkę ewentualnie coś takiego robił.
Ja mam taki wydech
A zamierzam wymienić na taki od 1,6ie bez katalizatora
I mam takie pytanie czy ta dwururka będzie pasować do silnika, i czy ten tłumik w kształcie trójkąta potrzebuje jakieś inne wyprofilowanie podłogi niż ja mam w tej chwili (to znaczy czy wejdzie bez przeróbek). No i oczywiście czy silnik nie straci na mocy
Proszę o jakąś radę bo już wysiadam z szukaniem przyczyny tego buczenia w samochodzie. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2008, 16:30
|
|
|
jeśli pierścień uszczelniający jest powodem huczenia u Ciebie - do dokręć i wymień sprężynki;
ja pierścień uczelniający, ten metalowy z siatki jak wymieniałem to był spokój, na 4 miesiące chyba, potem znow hałas, ale po prostu się to ułożyć musiało, sprężyny też (wymieniałem sprężyny dociągające z pierścieniem, ty chyba tego nie pominąłeś? bo trzeba) starczyło dokręcić na nowo i cisza... a nie mam tłumika środkowego, wywalony, nie jest głośno, więc nie wiem jak tobie może huczeć, jedynie jak coś nieszczelne, niedokręcone... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-02-2008, 17:31
|
|
|
Ja już tak dokręciłem że to jest już praktycznie na sztywno. Nie mam kanału i trudno jest dokładnie oblukać. Ale tych pierścieni to już ze trzy wymieniłem. I dlatego myślę o wymienieniu na tą łączkę elastyczną, (tylko nie wiem jak ona się spisuje) bo cały wydech jest sztywny jak nie wiem co.
A jak u was jest w samochodach przy 100-120km bardzo głośno? |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2008, 18:20
|
|
|
Adam1971, ze swej strony polecam w miejsce tego pierścienia wstawić ten łącznik elastyczny, dużo daje gdyż na tym łączniku wydech jest bardziej "giętki" niż na pierścieniu (zwłaszcza gdy już jest wyrobiony i sprężyny też swoje mają) i poddaje się podczas przechylania się silnika. Ja tak zmieniłem u siebie po tym jak mi po dwóch tyg. od wymiany uszczelki pomiędzy dwururką a kolektorem znów ją wydmuchało - dałem do wspawania łącznik i do tej pory jest spokój
A sztywny wydech musi się gdzieś poddać, bo to zawsze się rusza i albo puści na tym pierścieniu, albo wydmucha Ci uszczelkę pomiędzy kolektorem a dwururką (jak w moim przypadku). |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-02-2008, 19:19
|
|
|
A możesz mi powiedzieć czy jakieś dodatkowe uchwyty dawałeś do wydechu czy zostały te co były. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2008, 19:33
|
|
|
Żadnych dodatkowych uchwytów, po prostu pierścień tzw. "jabłko" zostało wycięte a w jego miejsce wstawiony ten łącznik. Tylko trzeba zwrócić uwagę by był on w miarę krótki (żeby się zmieścił między tłumikiem a miejscem gdzie dwururka robi się w jednorurkę ) i oczywiście miał odpowiednią średnicę Niestety nie pamiętam jaki ja kupowałem |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-02-2008, 19:47
|
|
|
Adam1971, tak jak ci polansky, pisze ,złączka elastyczna jest jak najbardziej potrzebna ,ona przejmuje większość drgań ukł wydechowego ,to nie jest drogie a dużo daje http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=300935177 |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 02-02-2008, 23:14
|
|
|
ja wlaśnie wstawilem lacznik elastyczny tylko ze ja nie wspawuywałem go bezposrednio do dwururki tylko dorobiłem flansze do przykrecenia lacznika z dwururka. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-02-2008, 09:20
|
|
|
akj3 to ty też nie masz pierwszego tłumika?
Mnie się właśnie też cały czas wydawało że ten pierścień co ja mam to on i tak mocuje wydech na sztywno i trzeba założyć ten łącznik elastyczny.
A jak myślicie taki łącznik można przy końcach naciąć piłką i zwykłymi obejmami przykręcić na silikon. Będzie trzymało? |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2008, 09:38
|
|
|
Adam1971, ja mam wspawany ten łączniki mam tylko jeden tłumik ten ostatni ale u mnie chodziło o buczenie ale ja mam turbo diesla i tam ciężko o coś takiego. A tak swoją drogą nie kupuj najtańszej złączki elastycznej bo to strata pieniędzy ja za swoją dałem 45zł a w porównaniu do innych to ok 30-40zł taniej i zaczęła dmuchać po dwóch miesiącach aha średnica u mnie to 50mm a długość o ile pamiętam 270mm |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-02-2008, 09:38
|
|
|
Adam1971, jak by trzymało to by ludzie tak robili ,a dwa pomyśl skąd weźmiesz taki silikon który wytrzyma temperature wydechu ,wspawanie tego nie kosztuje drogo ,nie ma z tym dużo roboty ,a ludzie i tak kręcą ,na silikon ,za niedługo to na kropelke ,albo super glu będą wydechy montować |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-02-2008, 14:08
|
|
|
grabarz nie chodzi tutaj o żadną kasę że szkoda dać na spawanie.
Bo jeżeli będzie mi się to też często sypać jak ten pierścień to bym wolał coś wykombinować żeby wejść samemu w każdej chwili pod samochód odkręcić wymienić bez spawania i mieć spokój.
Nie wiem jak się ten łącznik często psuje ale jeżeli ktoś pisze że po 3 miesiącach się sypie to się zastanawiam ile taka dwururka czy rura tłumika do którego jest spawany ten łącznik wytrzyma te ciągłe spawanie. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-02-2008, 15:40
|
|
|
Adam1971, no u mnie ten łącznik jest odkąd mam auto czyli 2 lata ,i ja tego nie wymieniałem jeszcze ,a jest w dobrym stanie |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|