|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Głowica z 2,0 16v do 1,8 8v czy pasuje?? |
Autor |
Wiadomość |
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-11-2006, 16:40 Głowica z 2,0 16v do 1,8 8v czy pasuje??
|
|
|
Witam. niestety mój 2,0 16v buchnął ogniem i skończył żywota wiec mam takie pytanko, czy głowica z silnika 2,0 16v podejdzie pod blok silnika 1,8 8v? i czy paramatry kompa z 2,0 16V nie beda stanowic jakiegos problemu? czy podejmował sie ktos czegos takiego? dziekuje za rady |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 01-11-2006, 19:47
|
|
|
Między silnikami 1.8 a 2.0 jest różnica wielkości tłoka natomiast średnica jest taka sama, wobec czego teoretycznie można głowice przełożyć. Problemem może być brak wyżłobień w tłokach z 1.8 8V pod dodatkowe 2 zawory. W silniku 16 zaworowym na każdym tłoku są 4 wybrania, natomiast w 8 zaworowym tylko 2. Oczywiście problem ten można rozwiązać wybierając część tłoka. Dodatkowym problemem może być brak wymaganego dla wersji 16 zaworowej smarowani/chłodzenia spodniej części tłoków ponadto tłoki w wersji 8 zaworowej są „wyższe” wobec czego posiadają większą pojemność cieplną (jest więcej materiału). Może się zdarzyć, iż wytworzy się za duża temp. (przy 4 zaworach na cylinder) i tłok pęknie bądź się zakleszczy gubiąc pierścienie. Jeżeli już chcesz zastosować taką podmiankę to trzeba jednak dłubnąć silnik trochę bardziej i co najmniej wymienić wspomniane wcześniej tłoki. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-11-2006, 20:13
|
|
|
hmm dzieki juz cos wiem, to moze troszke przedłuze prace i odpreze silnik pod turbo? jesszcze nie ściągałem mojej głowicy i niewiem czy wszystkie zawory są oki bo jak którys oberwał a jest to bardzo możliwe bedzie wiecej roboty no i pytanie mam jakie zawory? słyszałem ze do silników pod turbo sa inne wieksze albo cos takiego no i z czego mogłyby pasowac? |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-11-2006, 20:20
|
|
|
drobek napisał/a: | hmm dzieki juz cos wiem, to moze troszke przedłuze prace i odpreze silnik pod turbo? jesszcze nie ściągałem mojej głowicy i niewiem czy wszystkie zawory są oki bo jak którys oberwał a jest to bardzo możliwe bedzie wiecej roboty no i pytanie mam jakie zawory? słyszałem ze do silników pod turbo sa inne wieksze albo cos takiego no i z czego mogłyby pasowac? |
paska rozrządu się nie zmieniło ?
napisz co się stało |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-11-2006, 20:21
|
|
|
Tomilee napisał/a: | W silniku 16 zaworowym na każdym tłoku są 4 wybrania, natomiast w 8 zaworowym tylko 2 |
Mylisz sie kolego.Ja mam w swoim 16 zaworów i tylko 2 wyżłobienia pod zawory ssące które sie otwieraja 1 stopień przed GMP. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-11-2006, 21:12
|
|
|
A więc przez jakies 10km jechałem 190km\h poczym jak nigdy dostał ok 125 stopni temp. oleju (nigdy sie mu to nie zdarzyło) sutuacja na drodze zmusiła mnie zebym zwolnił do 100 poczym wbiłem 3 i pczułem ze niechce zabardzo przyspieszac ale do 150 jeszcze poszedł poczym ogromny wystrzał i chnura dymu, zatrzymuje sie otwieram mache a tam pali sie kolektor wydech. Zanim mnie ktos ściagnął otworzyłem obudowe rozrzadu ale pasek jest oki ale nie przyjzałem sie czy niema pourywanych zębów i tak do tej pory niemam czasu. No i jesli zajechałem motorek mysle juz zainwestowac konkretna kase i albo jakis z copu motorek albo 1,8 16v turbo. narazie zbieram info żeby sie nie wpakowac w nie potrzebne koszty
** Dodano: 01-11-2006, 21:14 **
EASYKATO napisał/a: | drobek napisał/a: | hmm dzieki juz cos wiem, to moze troszke przedłuze prace i odpreze silnik pod turbo? jesszcze nie ściągałem mojej głowicy i niewiem czy wszystkie zawory są oki bo jak którys oberwał a jest to bardzo możliwe bedzie wiecej roboty no i pytanie mam jakie zawory? słyszałem ze do silników pod turbo sa inne wieksze albo cos takiego no i z czego mogłyby pasowac? |
paska rozrządu się nie zmieniło ?
napisz co się stało |
aha no i zapomniałem o najwazniejszym dziura wielkości jajka w bloku pod kolektorem wydechowym |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-11-2006, 21:41
|
|
|
Według mnie to zatarł się wał i korbowód wyszedł bokiem. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
POPEY
Wiek: 50 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 33 Skąd: busko zdroj
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-11-2006, 09:45
|
|
|
Najlepiej poszperaj po ogloszeniach ja do swojego wsadzilem silnik lanci kappy 2.0 16v z 98r i pasowal bez problemu tylko zalozylem stara glowice bo z komputerem by sie nie zgral |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-11-2006, 19:27
|
|
|
POPEY napisał/a: | Najlepiej poszperaj po ogloszeniach ja do swojego wsadzilem silnik lanci kappy 2.0 16v z 98r i pasowal bez problemu tylko zalozylem stara glowice bo z komputerem by sie nie zgral |
tylko chodzi o to że ja mam silnik 1,8 ale bez wtrysków itd i chce zastosowac moja 16v. uszczelki głowicy sa podobne wiec... jutro wyciagne mój silnik i zdejme głowice i je porównam. Mam takie pytanko co sadzicie o 1,8 16v z turbo na głowicy i instalacji z 2.0. czy bedzie to chodzic?? słyszałem ze komp w 2.0 16v do 92r jest starej generacji i nie mozna zmieniac mapy wiec jak dostroic turbo? a co sadzicie o odchudzeniu koła zamachowego i ile mozna maksymalnie zebrac?
** Dodano: 05-11-2006, 09:58 **
A więć wyciagnąłem motorek, sciągnąłem głowice z 2,0 i 1,8 i co zauwazyłem: tłoki w 16v sa płaskie z małymi nacieciami na zawory oraz 2 krzywe zawory i przy okazji dowiedziałem sie ze był po pasku tzn na tłokach sa stare odbicia zworów oraz nie zaciekawe cylindry jakies fałdy i zgrubienia. natomiast 1,8 to tłoki wypukłe które kompletnie sie nie nadaja do 16v ale cylindry super. |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|