Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Głowica z 2,0 16v do 1,8 8v czy pasuje??
Autor Wiadomość
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-11-2006, 16:40   Głowica z 2,0 16v do 1,8 8v czy pasuje??

Witam. niestety mój 2,0 16v buchnął ogniem i skończył żywota wiec mam takie pytanko, czy głowica z silnika 2,0 16v podejdzie pod blok silnika 1,8 8v? i czy paramatry kompa z 2,0 16V nie beda stanowic jakiegos problemu? czy podejmował sie ktos czegos takiego? dziekuje za rady
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 01-11-2006, 19:47   

Między silnikami 1.8 a 2.0 jest różnica wielkości tłoka natomiast średnica jest taka sama, wobec czego teoretycznie można głowice przełożyć. Problemem może być brak wyżłobień w tłokach z 1.8 8V pod dodatkowe 2 zawory. W silniku 16 zaworowym na każdym tłoku są 4 wybrania, natomiast w 8 zaworowym tylko 2. Oczywiście problem ten można rozwiązać wybierając część tłoka. Dodatkowym problemem może być brak wymaganego dla wersji 16 zaworowej smarowani/chłodzenia spodniej części tłoków ponadto tłoki w wersji 8 zaworowej są „wyższe” wobec czego posiadają większą pojemność cieplną (jest więcej materiału). Może się zdarzyć, iż wytworzy się za duża temp. (przy 4 zaworach na cylinder) i tłok pęknie bądź się zakleszczy gubiąc pierścienie. Jeżeli już chcesz zastosować taką podmiankę to trzeba jednak dłubnąć silnik trochę bardziej i co najmniej wymienić wspomniane wcześniej tłoki.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-11-2006, 20:13   

hmm dzieki juz cos wiem, to moze troszke przedłuze prace i odpreze silnik pod turbo? jesszcze nie ściągałem mojej głowicy i niewiem czy wszystkie zawory są oki bo jak którys oberwał a jest to bardzo możliwe bedzie wiecej roboty no i pytanie mam jakie zawory? słyszałem ze do silników pod turbo sa inne wieksze albo cos takiego no i z czego mogłyby pasowac?
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-11-2006, 20:20   

drobek napisał/a:
hmm dzieki juz cos wiem, to moze troszke przedłuze prace i odpreze silnik pod turbo? jesszcze nie ściągałem mojej głowicy i niewiem czy wszystkie zawory są oki bo jak którys oberwał a jest to bardzo możliwe bedzie wiecej roboty no i pytanie mam jakie zawory? słyszałem ze do silników pod turbo sa inne wieksze albo cos takiego no i z czego mogłyby pasowac?



paska rozrządu się nie zmieniło ?

napisz co się stało
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-11-2006, 20:21   

Tomilee napisał/a:
W silniku 16 zaworowym na każdym tłoku są 4 wybrania, natomiast w 8 zaworowym tylko 2

Mylisz sie kolego.Ja mam w swoim 16 zaworów i tylko 2 wyżłobienia pod zawory ssące które sie otwieraja 1 stopień przed GMP.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-11-2006, 21:12   

A więc przez jakies 10km jechałem 190km\h poczym jak nigdy dostał ok 125 stopni temp. oleju (nigdy sie mu to nie zdarzyło) sutuacja na drodze zmusiła mnie zebym zwolnił do 100 poczym wbiłem 3 i pczułem ze niechce zabardzo przyspieszac ale do 150 jeszcze poszedł poczym ogromny wystrzał i chnura dymu, zatrzymuje sie otwieram mache a tam pali sie kolektor wydech. Zanim mnie ktos ściagnął otworzyłem obudowe rozrzadu ale pasek jest oki ale nie przyjzałem sie czy niema pourywanych zębów i tak do tej pory niemam czasu. No i jesli zajechałem motorek mysle juz zainwestowac konkretna kase i albo jakis z copu motorek albo 1,8 16v turbo. narazie zbieram info żeby sie nie wpakowac w nie potrzebne koszty

** Dodano: 01-11-2006, 21:14 **
EASYKATO napisał/a:
drobek napisał/a:
hmm dzieki juz cos wiem, to moze troszke przedłuze prace i odpreze silnik pod turbo? jesszcze nie ściągałem mojej głowicy i niewiem czy wszystkie zawory są oki bo jak którys oberwał a jest to bardzo możliwe bedzie wiecej roboty no i pytanie mam jakie zawory? słyszałem ze do silników pod turbo sa inne wieksze albo cos takiego no i z czego mogłyby pasowac?



paska rozrządu się nie zmieniło ?

napisz co się stało

aha no i zapomniałem o najwazniejszym dziura wielkości jajka w bloku pod kolektorem wydechowym
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-11-2006, 21:41   

Według mnie to zatarł się wał i korbowód wyszedł bokiem.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
POPEY 


Wiek: 50
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 33
Skąd: busko zdroj
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-11-2006, 09:45   

Najlepiej poszperaj po ogloszeniach ja do swojego wsadzilem silnik lanci kappy 2.0 16v z 98r i pasowal bez problemu tylko zalozylem stara glowice bo z komputerem by sie nie zgral
     Moneta
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-11-2006, 19:27   

POPEY napisał/a:
Najlepiej poszperaj po ogloszeniach ja do swojego wsadzilem silnik lanci kappy 2.0 16v z 98r i pasowal bez problemu tylko zalozylem stara glowice bo z komputerem by sie nie zgral

tylko chodzi o to że ja mam silnik 1,8 ale bez wtrysków itd i chce zastosowac moja 16v. uszczelki głowicy sa podobne wiec... jutro wyciagne mój silnik i zdejme głowice i je porównam. Mam takie pytanko co sadzicie o 1,8 16v z turbo na głowicy i instalacji z 2.0. czy bedzie to chodzic?? słyszałem ze komp w 2.0 16v do 92r jest starej generacji i nie mozna zmieniac mapy wiec jak dostroic turbo? a co sadzicie o odchudzeniu koła zamachowego i ile mozna maksymalnie zebrac?

** Dodano: 05-11-2006, 09:58 **
A więć wyciagnąłem motorek, sciągnąłem głowice z 2,0 i 1,8 i co zauwazyłem: tłoki w 16v sa płaskie z małymi nacieciami na zawory oraz 2 krzywe zawory i przy okazji dowiedziałem sie ze był po pasku tzn na tłokach sa stare odbicia zworów oraz nie zaciekawe cylindry jakies fałdy i zgrubienia. natomiast 1,8 to tłoki wypukłe które kompletnie sie nie nadaja do 16v ale cylindry super.
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load