Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak to się nazywa ?
Autor Wiadomość
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2007, 10:49   Jak to się nazywa ?

Sorki, za lamerskie pytanie, ale jak się nazywa ta rura która chłodzi silnik ? U mnie ona idzie od przodu maski, nie jak widziałem na rysunkach od prawej strony maski. Czy ta rura idzie od filtra powietrza ? Pytam, bo ta moja jest sklejana na 1000 sposobów i niczym nie spięta przy wejściu do silnika, przez co ciągle wypada...
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-05-2007, 11:52   

Zrób fotkę i zaznacz o co chodzi, bo nie mogę jakoś tego skojarzyć.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2007, 11:56   

Chodzi o najgrubszą rurę jaką widzisz po podniesieniu maski :) jest na zacisku na pokrywie silnika i w moim przypadku powietrze do niej leci od frontu, czyli pewnie z grila :P Fotki póki co nie mam czym zrobić :(
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-05-2007, 12:00   

A jaki masz silniczek, bo rozumuję że chodzi Ci o rurę doprowadzającą powietrze z filtra do gaźnika/wtrysku (nie chłodzi ona w żaden sposób silnika :D )Albo też o rurę która odprowadza ciepłe powietrze z kolektora do filtra.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2007, 12:37   

Przepraszam autora fotki za wykorzystanie, w razie czego usuwam !!!
Chodzi mi o tę rurę, która kojarzy mi się z rurą odkurzacza...co to jest, co robi i co się dzieje, jeśli nie jest podłączona :) U mnie jest dokładnie tak samo ale cale dziurawe i praktycznie cały czas odłączone



To ta po lewej stronie na fotce
     Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2007, 13:11   

Jest to rura doprowadzająca zimne powietrze do filtra powietrza. Gdy rurka jest nieszczelna do filtra idzie gorące powietrze z nad silnika.
W autach zasilanych gazem, niektórzy gazownicy usuwaja tą ruke.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2007, 13:25   

Dzięki serdeczne, ja mam na benzynę. W takim razie w moim przypadku nieszczelność rury lub jej odczepienie czym może skutkować ?
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-05-2007, 15:58   

bob96 napisał/a:
Gdy rurka jest nieszczelna do filtra idzie gorące powietrze z nad silnika.
W autach zasilanych gazem, niektórzy gazownicy usuwaja tą ruke.

Jak najbardziej jest to rura doprowadzająca powietrze do filtra z chwytu który jest przy atrapie lub na nadkolu.
Ale coś nie do końca rozumiem. Przecież jak ta rura jest nieszczelna to i tak filtr łapie powietrze tyle, że z dziur w tej rurze, a nie z chwytu pod atrapą :D A przy gazie to chyba właśnie lepsze jest zimne powietrze więc jaki byłby sens usuwania tej rury :eee: Raczej gazownicy jeśli odłączają rurę to powinni odłączyć tą, która doprowadza ciepłe powietrze znad kolektora lub blokować klapkę co przełącza ciepłe/zimne przy filtrze. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2007, 18:43   

Polansky masz racje i duży browar :) Dla gazu lepsze jest zimnie powietrze, a ja miałem na mysli rurke znad kolektora co doprowadza ciepłe powietrze.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2007, 21:05   

No to ustaliliście kto ma rację :P A teraz powiedzcie mi co jest nie tak, jeśli rura jest nie tego
     Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-05-2007, 21:33   

Rura jest jak najbardziej potrzebna ponieważ zaciąga zimne powietrze które ma większą gęstość a zarazem większą ilość tlenu który jest potrzebny do spalenia paliwa.Dzięki czemu silnik ma lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu.Co do gazu to rura jest po to usuwana żeby mieszanka nie była za uboga (najczęstszym objawem jest gaśniecie silnika po włączeniu na luz) ponieważ gaz ma mniejszą wartość kaloryczną i silnik potrzebuje więcej gazu niż powietrza.Najczęściej w instalacjach stosuje sie miksery które są za razem dyszą (zwężką ) ograniczającą dopływ powietrza.(jeśli się mylę to prosze poprawić :) )
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-06-2007, 21:32   

Dobra gdzie ten browar :?: :bambam:
Ta rura to tak jak napisał lordabarth i wcześniej bob96, jak masz popękaną, dziurawą to filtr będzie zaciągał powietrze znad silnika i będzie to gorące powietrze i mniej przyjazne dla dobrego spalania, bo mniej tlenu. Jakie efekty będą? Prawdopodobnie większe spalanie, słabsze osiągi, być może dławienie.
lordabarth napisał/a:
Najczęściej w instalacjach stosuje sie miksery które są za razem dyszą (zwężką ) ograniczającą dopływ powietrza.(jeśli się mylę to prosze poprawić :) )

Nie chcę poprawiać, bo też nie wiem czy dobrze mówię, ale dysze są chyba po to żeby zwiększyć prędkość strumienia czynnika przez nie przepływającego. Zwężki(dławiki) żeby zwiększyć ciśnienie przed nią i rozprężyć czynnik za nią. :eee:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2007, 08:10   

polansky napisał/a:
Dobra gdzie ten browar :?: :bambam:
:eee:


Tak się składa ze córka studjuje i mieszka w Krakowie, więc nic nie stoji na przeszkodzie że podczas odwiedzin wypijemy browarka :)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2007, 10:08   

Dzięki koledzy, w takim razie doszła mi kolejna rzecz do wymiany :D
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-06-2007, 10:31   

bob96 napisał/a:
Tak się składa ze córka studjuje i mieszka w Krakowie, więc nic nie stoji na przeszkodzie że podczas odwiedzin wypijemy browarka :)

:partyman:

Adonay napisał/a:
Dzięki koledzy, w takim razie doszła mi kolejna rzecz do wymiany :D

Zapytaj w sklepie ile taka przyjemność kosztuje :D Pewnie oryginalne tanie to to nie jest, ew. poszukaj gdzieś używki, ale to musisz uważać żeby nie była w podobnym stanie do Twojej. :-k
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2007, 13:09   

A jakbym użył rury z odkurzacza ? :badgrin: Czy to musi dokładnie taka ? Jakoś bym ją sobie dopasował...
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-06-2007, 15:17   

Jeśli chodzi o samą rurę to spokojnie możesz coś pokombinować, myślałem że potrzebujesz razem z tymi plastikowymi kształtkami jak chwyt powietrza i przy obudowie filtra. Jak tylko znajdziesz rurę o odpowiedniej średnicy i taką żeby się trzymała to jasne.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
nemezis336 



Wiek: 41
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 43
Skąd: Kobyle
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2007, 22:56   

Dobra panowie to teraz NAMIESZAM!!! ESKPERYMONTOWAŁEM - CHODZI MI O ZIMNE POWIETRZE

Odłączyłem tę rurke od kolektora i podłączyłem sobie tam inną rurke tak żeby brała zimne powietrze z przodu maski, wręcz wypuściłem ją na przód tak żeby pęd powietrza wpychał chłodne powietze z pola - było lato więc nie za zinmno.
Zapaliłem zauyko i pojechałem się przejechać.
Jak jechałem wolniej to tylko się czasem szarpnąlł, ale jak go bardziej rozpędziłem to potrafilko mi nawet silnik zgasnąć. Wieć jeżeli zim,nego powietrza jest wiecej, a co za tym idzie to dlaczego mi on słabł, a wręcz zdychał??? HHHH?>?????? I dlaczego on se bierze gorące powietrze z kolektora, Po co mu to?????
Dzwoniłem do serwisów fiatów, Bochnia, Kraków - DEBILE i żaden mi nie umiał odpowiedzieć dlaczego tak się dzieje. Jak robiłem uprawnienia na wózki we firmie, to instruktor mi Powiedział Tak>:
W tedy fiat to tak rozwiązał że wykorzystał gorące powietrze jako rozgrzewanie mieszanki paliwa, a co za tym idzie krócej było ssanie bo silnik się szybciej nagrzewał, a wybuch też był lepszy bo paliwo było gorące, w momencie kiedy dostawał zimne powietrze to komputer pioprostu głupiał i tyle.
CO WY NA TO?????
  
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-06-2007, 23:15   

Może głupie pytanie, a masz po drodze tego powietrza filtr?? Bo jeżeli pęd powietrza wpada od razu do gaźnika to może gasnąć.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-06-2007, 07:05   

nemezis336 to faktycznie namieszałeś :zolta: to już teraz kurde nie wiem nic. Jeśli o mnie chodzi, to nie za bardzo widzę filtr powietrza u siebie, ale czy ciągle mowa o tej grubej rurze na zdjęciu wyżej ??
     Moneta
 
 
nemezis336 



Wiek: 41
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 43
Skąd: Kobyle
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-06-2007, 08:38   

tak mam tą grubą rurę, i filtr powietrza, chodzi cały czas o doprowadzenie poiwietrza...z boku tą rurą jest zimne a z tyłu idzie od kolektora gorące, na końcu tej grubej rury jest klapka w środku, jak ściągcie rurę i se ja palcem domykajcie albo przymykajcie, zobaczycie jak silnik zapalony fajnie reaguje... hehe
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load