Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jaki mam silnik??
Autor Wiadomość
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-04-2009, 21:43   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
obrze zadbana 1.4rka przynajmniej w 14s zrobi 100km/h a top speed ~160km/h z LPG zależny od miksera.


mam identyczny zagazowany silnik i co mogę powiedzieć to : v-max - 155 może 160 ale wątpię a do setki około 13.5 . Wszystkie dane podałem na LPG :) a z resztą :lalala: http://www.youtube.com/watch?v=z6ySUK1eQw8 :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-04-2009, 22:00   

czyli co sadzis ze mixer jest zle zalozony u mnie wyglada to tak iz rura dolotowa zostala rozcieta od spodu wsadzono do niej mixer i tyle on nie jest wsadzony miedzy dolotem a gaznikiem wczesniej bylo to zaklejone tasma ale okleilem to od nowa
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-04-2009, 22:56   

Luczu, widać, że na lpg dajesz. Ja moim po małych przeróbkach spokojnie schodzę poniżej 13, nawet z tym, że skrzynię już mam do wymiany. A Tobie stefbut, jak zamula to lepiej się przyjrzyj, bo może być tylko gorzej bez Twojej ingerencji. Ktoś ten mikser chyba pod sklepem na szybko montował...taśma klejąca + jakikolwiek gaz to prawie pewna nieszczelność
_________________
  
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-04-2009, 22:57   

stefbut, Taśmą to niech lepiej sobie owinie mózg ten fachowiec co ci to zakładał ;D . A jesteś pewien że w dolocie jest mikser, czy tylko jest tam wsadzona rurka z gazem, bo takie czary mary też widziałem. Niekompetencja niektórych mechaników/gazowników jest nie ograniczona :lalala:

** Dodano: 25-04-2009, 00:06 **
Prawidłowo powinno być tak: dolot blisko gaźnika równiuteńko rozcina się na dwie części, pomiędzy wkłada się mikser i obydwa kawałki zaciska się metalowymi opaskami. Następnie sprawdza się szczelność. Ewentualnie można doszczelnić rożnymi masami, nawet sylikonem (oczywiście nie takim łazienkowym :D tylko czarnym odpornym na wys. temp.) Z resztą kliknij sobie w mój profil a następnie w galerie i zobacz jak u mnie ty wygląda.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-04-2009, 23:20   

mrk69 napisał/a:
Ja moim po małych przeróbkach spokojnie schodzę poniżej 13


ale nie masz LPG ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2009, 00:40   

jak mozesz to zrob mi zdjecie z bliska tego dolotu. i mam takie pytanie czy ta rura od cieplaego powietzra ma byc odlaczona w dolocie jest mixer na 100%. auto pali mi 15l/100km LPG co do gazu to auto juz kupilem z LPG wiec nie wiem czy ktos to montowal pod blokiem czy w serwisie pozdr
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-04-2009, 08:37   

stefbut, cyknę ci fotkę, co do montażu to chyba w serwisie pod blokiem :lalala: . Mnie ten sam silnik w mieście przy normalnej jeździe pali ~10l gazu i podobnie benzyny jak go pogonie trochę to 1-2l więcej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2009, 09:12   

na benzynie nie wiem bo nie sprawdzalem jade teraz po kable swiece i kopulke swiece maja byc NGK v line 2??

** Dodano: 25-04-2009, 10:16 **
i jeszcze jedno pytranie jaki najlepiej olej wlac mam teraz mineralny orlen uniwersalny 15w40 chyba classic i wydaje mi sie ze nie jest on zbyt dobry?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-04-2009, 09:41   

stefbut, ogólnie mineralne to najniższa półka. Ale w tej chwili już musisz taki lać tzn mineralny. Polecam LOTOS ( dużo było dyskusji na forum na temat olejów - niektórzy go nie polecają a inni chwalą. Ja mam lotos tyle że półsyntetyk i jeździ. A w ogóle po co CI lepszy ... )
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-04-2009, 11:02   

Luczu napisał/a:
A w ogóle po co CI lepszy ...

:sciana:
Luczu, na oileju nie powinno sie oszczedzac :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-04-2009, 11:11   

Luczu napisał/a:
Polecam LOTOS


też na lotosie śmigam tyle że na mineralu, i zapier... jak złoto ;)

P.S. Luczu, ale masz dużo benzyny w baku :D normalnie masz tak mało że nawet Ci się rezerwa nie świeci haha
     assistance   Moneta
 
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2009, 13:06   

wiec jestem 250zl lzejszy kupilem kable champion kopulke palec rozdz. i filtr . jeszcze nie jezdzilem zobaczymy jak bedzie i mam jeszcze pytanie odnosnie swiec czy mam dobre spalanie zalaczam fotke

** Dodano: 25-04-2009, 14:07 **
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-04-2009, 13:14   

egon., miałem na myśli, że nie ma sensu do takiego silnika z takim przebiegiem ( kończącego się ) dawać olejów z górnej półki. Zwykły lotos starczy. Zwłaszcza, że nowsze silniki też na nim śmigają :)

Świstak napisał/a:
Luczu, ale masz dużo benzyny w baku :D normalnie masz tak mało że nawet Ci się rezerwa nie świeci haha


ostatnio chciałem sobie naprawić bo non stop wskazówka była na rezerwie ... no to sobie naprawiłem haha przynajmniej mnie nie wkurza teraz pomarańczowa kontrolka :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-04-2009, 13:27   

Tu masz rozpiskę http://www.data.com.pl/2_...ech/swiece.html co jaki nalot oznacza sam sobie porównaj bo zdjęcia nie do końca oddają rzeczywistość.

A tu streszczenie
Brązowy kolor stożka izolatora (w odcieniach od jasnego do rdzawo-brunatnego) i ciemnobrązowy osad wewnątrz korpusu świadczą o właściwym doborze świecy oraz o prawidłowym stanie technicznym silnika. Czarny, suchy nalot na stożku izolatora, elektrodach i korpusie świadczy o:

- spalaniu zbyt bogatej mieszanki z powodu złej regulacji gaźnika, silnego zanieczyszczenia filtru powietrza, niesprawności urządzenia rozruchowego albo pracy silnika z jego włączeniem;

- niewłaściwej wartości cieplnej świecy (świeca za „zimna”);

- opóźnionym zapłonie.

Zaolejenie świecy może mieć swą przyczynę w:

- zbyt wysokim poziomie oleju silnikowego;

- nadmiernym zużyciu przestrzeni roboczej cylindra (zużyte: pierścienie tłokowe, gładź tulei,

prowadnic zaworów);

- niedrożny układ przewietrzania skrzyni korbowej.

Czysty, biały stożek izolatora, nadtopione elektrody i korpus o niebieskawym zabarwieniu dowodzą przegrzania świecy, które mogło być spowodowane:

- spalaniem za ubogiej mieszanki z powodu niewłaściwej regulacji gaźnika lub nieszczelności

układu dolotowego (zasysanie tzw. „fałszywego” powietrza);

- zbyt wczesnym zapłonem;

- niewłaściwą wartością cieplną świecy (świeca za „gorąca”);

- nieszczelnością świecy w jej otworze (np. niedokręcona lub brak uszczelki);

- zapłonem powierzchniowym od gorącego nagaru, odłożonego we wnętrzu cylindra.

Nadmiernie zużyte elektrody świadczą o przekroczeniu okresu trwałości świecy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-04-2009, 13:39   

stefbut, mam nadzieje, ze nowe swiece kupiłes jednoelektrodowe :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2009, 13:52   

tak NGK VLINE 2
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-04-2009, 13:54   

stefbut, to dobrze, bo jednoelektrodowe lepiej sie sprawdzają na LPG ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2009, 14:27   

napiszcie mi jjeszcze czy ta rura dolotu cieplego powietrza ma byc odlaczona???
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-04-2009, 14:29   

na gazie ciepła rura ma być odłączona
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2009, 14:47   

czyili ja zdjeci i zaslepic przy filrze??
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-04-2009, 15:17   

stefbut, zdjąć bez zaślepiania. Jak skończysz te manewry z elektryką i dolotem jedź koniecznie na wymianę filtra gazu i regulacje, bo to podstawa. Jeśli parownik jest już wysłużony może wymagać regeneracji czyli wymiany membrany.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-04-2009, 12:33   

u mnie auto z tego co teraz widze podobnie idzie na PB i na gazie ale tylko na LPG z BP z innych stacji o wiele slabiej teraz jak sprawdzalem do 100 ma jakies 20sekund to chyba duzo. co mozna zrobic aby zmienic dynamike auta
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-04-2009, 21:55   

stefbut, byłeś na regulacji gazu? Napisz co w końcu wymieniłeś.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-04-2009, 15:51   

kupilem kable champion kopulke palec rozdz

** Dodano: 27-04-2009, 20:32 **
tak bylem na regulacji gazu jeszcze teraz zrobie regeneracje parownika martwi mnie tylo to ze auto czy na LPG czy na PB idzie 130
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-04-2009, 21:25   

Zrób pomiar kompresji, sprawdź również czy rozrząd się nie przestawił. Na koniec ważna rzecz sprawdź kont zapłonu (ma być 10-12) oraz stan przewodów podciśnieniowych.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load