jaki mam silnik?? |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-04-2009, 21:43
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | obrze zadbana 1.4rka przynajmniej w 14s zrobi 100km/h a top speed ~160km/h z LPG zależny od miksera. |
mam identyczny zagazowany silnik i co mogę powiedzieć to : v-max - 155 może 160 ale wątpię a do setki około 13.5 . Wszystkie dane podałem na LPG a z resztą http://www.youtube.com/watch?v=z6ySUK1eQw8 :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-04-2009, 22:00
|
|
|
czyli co sadzis ze mixer jest zle zalozony u mnie wyglada to tak iz rura dolotowa zostala rozcieta od spodu wsadzono do niej mixer i tyle on nie jest wsadzony miedzy dolotem a gaznikiem wczesniej bylo to zaklejone tasma ale okleilem to od nowa |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-04-2009, 22:56
|
|
|
Luczu, widać, że na lpg dajesz. Ja moim po małych przeróbkach spokojnie schodzę poniżej 13, nawet z tym, że skrzynię już mam do wymiany. A Tobie stefbut, jak zamula to lepiej się przyjrzyj, bo może być tylko gorzej bez Twojej ingerencji. Ktoś ten mikser chyba pod sklepem na szybko montował...taśma klejąca + jakikolwiek gaz to prawie pewna nieszczelność |
_________________
|
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-04-2009, 22:57
|
|
|
stefbut, Taśmą to niech lepiej sobie owinie mózg ten fachowiec co ci to zakładał . A jesteś pewien że w dolocie jest mikser, czy tylko jest tam wsadzona rurka z gazem, bo takie czary mary też widziałem. Niekompetencja niektórych mechaników/gazowników jest nie ograniczona
** Dodano: 25-04-2009, 00:06 **
Prawidłowo powinno być tak: dolot blisko gaźnika równiuteńko rozcina się na dwie części, pomiędzy wkłada się mikser i obydwa kawałki zaciska się metalowymi opaskami. Następnie sprawdza się szczelność. Ewentualnie można doszczelnić rożnymi masami, nawet sylikonem (oczywiście nie takim łazienkowym tylko czarnym odpornym na wys. temp.) Z resztą kliknij sobie w mój profil a następnie w galerie i zobacz jak u mnie ty wygląda. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-04-2009, 23:20
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Ja moim po małych przeróbkach spokojnie schodzę poniżej 13 |
ale nie masz LPG ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-04-2009, 00:40
|
|
|
jak mozesz to zrob mi zdjecie z bliska tego dolotu. i mam takie pytanie czy ta rura od cieplaego powietzra ma byc odlaczona w dolocie jest mixer na 100%. auto pali mi 15l/100km LPG co do gazu to auto juz kupilem z LPG wiec nie wiem czy ktos to montowal pod blokiem czy w serwisie pozdr |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-04-2009, 08:37
|
|
|
stefbut, cyknę ci fotkę, co do montażu to chyba w serwisie pod blokiem . Mnie ten sam silnik w mieście przy normalnej jeździe pali ~10l gazu i podobnie benzyny jak go pogonie trochę to 1-2l więcej. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-04-2009, 09:12
|
|
|
na benzynie nie wiem bo nie sprawdzalem jade teraz po kable swiece i kopulke swiece maja byc NGK v line 2??
** Dodano: 25-04-2009, 10:16 **
i jeszcze jedno pytranie jaki najlepiej olej wlac mam teraz mineralny orlen uniwersalny 15w40 chyba classic i wydaje mi sie ze nie jest on zbyt dobry? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-04-2009, 09:41
|
|
|
stefbut, ogólnie mineralne to najniższa półka. Ale w tej chwili już musisz taki lać tzn mineralny. Polecam LOTOS ( dużo było dyskusji na forum na temat olejów - niektórzy go nie polecają a inni chwalą. Ja mam lotos tyle że półsyntetyk i jeździ. A w ogóle po co CI lepszy ... ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-04-2009, 11:02
|
|
|
Luczu napisał/a: | A w ogóle po co CI lepszy ... |
Luczu, na oileju nie powinno sie oszczedzac |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-04-2009, 11:11
|
|
|
Luczu napisał/a: | Polecam LOTOS |
też na lotosie śmigam tyle że na mineralu, i zapier... jak złoto
P.S. Luczu, ale masz dużo benzyny w baku normalnie masz tak mało że nawet Ci się rezerwa nie świeci |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-04-2009, 13:06
|
|
|
wiec jestem 250zl lzejszy kupilem kable champion kopulke palec rozdz. i filtr . jeszcze nie jezdzilem zobaczymy jak bedzie i mam jeszcze pytanie odnosnie swiec czy mam dobre spalanie zalaczam fotke
** Dodano: 25-04-2009, 14:07 **
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-04-2009, 13:14
|
|
|
egon., miałem na myśli, że nie ma sensu do takiego silnika z takim przebiegiem ( kończącego się ) dawać olejów z górnej półki. Zwykły lotos starczy. Zwłaszcza, że nowsze silniki też na nim śmigają
Świstak napisał/a: | Luczu, ale masz dużo benzyny w baku normalnie masz tak mało że nawet Ci się rezerwa nie świeci |
ostatnio chciałem sobie naprawić bo non stop wskazówka była na rezerwie ... no to sobie naprawiłem przynajmniej mnie nie wkurza teraz pomarańczowa kontrolka :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-04-2009, 13:27
|
|
|
Tu masz rozpiskę http://www.data.com.pl/2_...ech/swiece.html co jaki nalot oznacza sam sobie porównaj bo zdjęcia nie do końca oddają rzeczywistość.
A tu streszczenie
Brązowy kolor stożka izolatora (w odcieniach od jasnego do rdzawo-brunatnego) i ciemnobrązowy osad wewnątrz korpusu świadczą o właściwym doborze świecy oraz o prawidłowym stanie technicznym silnika. Czarny, suchy nalot na stożku izolatora, elektrodach i korpusie świadczy o:
- spalaniu zbyt bogatej mieszanki z powodu złej regulacji gaźnika, silnego zanieczyszczenia filtru powietrza, niesprawności urządzenia rozruchowego albo pracy silnika z jego włączeniem;
- niewłaściwej wartości cieplnej świecy (świeca za „zimna”);
- opóźnionym zapłonie.
Zaolejenie świecy może mieć swą przyczynę w:
- zbyt wysokim poziomie oleju silnikowego;
- nadmiernym zużyciu przestrzeni roboczej cylindra (zużyte: pierścienie tłokowe, gładź tulei,
prowadnic zaworów);
- niedrożny układ przewietrzania skrzyni korbowej.
Czysty, biały stożek izolatora, nadtopione elektrody i korpus o niebieskawym zabarwieniu dowodzą przegrzania świecy, które mogło być spowodowane:
- spalaniem za ubogiej mieszanki z powodu niewłaściwej regulacji gaźnika lub nieszczelności
układu dolotowego (zasysanie tzw. „fałszywego” powietrza);
- zbyt wczesnym zapłonem;
- niewłaściwą wartością cieplną świecy (świeca za „gorąca”);
- nieszczelnością świecy w jej otworze (np. niedokręcona lub brak uszczelki);
- zapłonem powierzchniowym od gorącego nagaru, odłożonego we wnętrzu cylindra.
Nadmiernie zużyte elektrody świadczą o przekroczeniu okresu trwałości świecy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-04-2009, 13:39
|
|
|
stefbut, mam nadzieje, ze nowe swiece kupiłes jednoelektrodowe |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-04-2009, 13:52
|
|
|
tak NGK VLINE 2 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-04-2009, 13:54
|
|
|
stefbut, to dobrze, bo jednoelektrodowe lepiej sie sprawdzają na LPG |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-04-2009, 14:27
|
|
|
napiszcie mi jjeszcze czy ta rura dolotu cieplego powietrza ma byc odlaczona??? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-04-2009, 14:29
|
|
|
na gazie ciepła rura ma być odłączona |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-04-2009, 14:47
|
|
|
czyili ja zdjeci i zaslepic przy filrze?? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-04-2009, 15:17
|
|
|
stefbut, zdjąć bez zaślepiania. Jak skończysz te manewry z elektryką i dolotem jedź koniecznie na wymianę filtra gazu i regulacje, bo to podstawa. Jeśli parownik jest już wysłużony może wymagać regeneracji czyli wymiany membrany. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 12:33
|
|
|
u mnie auto z tego co teraz widze podobnie idzie na PB i na gazie ale tylko na LPG z BP z innych stacji o wiele slabiej teraz jak sprawdzalem do 100 ma jakies 20sekund to chyba duzo. co mozna zrobic aby zmienic dynamike auta |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 21:55
|
|
|
stefbut, byłeś na regulacji gazu? Napisz co w końcu wymieniłeś. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 15:51
|
|
|
kupilem kable champion kopulke palec rozdz
** Dodano: 27-04-2009, 20:32 **
tak bylem na regulacji gazu jeszcze teraz zrobie regeneracje parownika martwi mnie tylo to ze auto czy na LPG czy na PB idzie 130 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 21:25
|
|
|
Zrób pomiar kompresji, sprawdź również czy rozrząd się nie przestawił. Na koniec ważna rzecz sprawdź kont zapłonu (ma być 10-12) oraz stan przewodów podciśnieniowych. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|