jaki mam silnik?? |
Autor |
Wiadomość |
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-04-2009, 07:27
|
|
|
zamierzam dzisaij sprawdzic kompresje rozrzad wynieniany kilka dni temu byc moze jeszcze ten zaplon mam jezcze takie pytanie czy w moim aucie jest katalizator? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-04-2009, 09:51
|
|
|
stefbut, nie ma katalizatora. Co do rozrządu mam nadzieje że robiła to osoba kompetentna, bo jeśli pomyli się np. o jeden ząbek taki będzie właśnie efekt, mułowate auto i prędkość nie większa niż 130. Znaczniki z kół zębatych mają się pokryć z tym co na korpusie jest. Zapłon ważna rzecz bo w końcu decyduje kiedy ma się zapalić mieszanka, zbyt wcześnie silnik będzie słaby, zbyt późno może dojść do spalania stukowego. A kontem zapłonu steruje dynamicznie przewód podciśnieniowy z gaźnika. Filtr powietrza wymieniony? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 28-04-2009, 16:15
|
|
|
ja mam silnik 1.4 i po remoncie glowicy do 100 sie rozpedza fajnie a potem do 120 i max 130-140 dalej nie da rady:( |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-04-2009, 17:01
|
|
|
rozrzad jest ok filtr wymieniony cisnienie na cylindrach to 13 10,5 12,5 11,2 wiec nie jest tragicznie zostaja jesszcze 2 rzeczy gaznik i zaplon |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-04-2009, 21:18
|
|
|
stefbut, kompresje zrobili ci na ciepłym silniku? cezar60, ten twój egzemplarz to był udany co chwile jakiś nowy post z usterką. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-04-2009, 00:31
|
|
|
JAM_BELFEGOR, tak to jest jak się kupuje auto za kilkaset zł |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-04-2009, 07:03
|
|
|
robiony na cieplym silniku temp 90st. c |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2009, 09:48
|
|
|
Cytat: | JAM_BELFEGOR, tak to jest jak się kupuje auto za kilkaset zł | pod tym względem cezar60, chyba jest rekordzistą, bo odkąd jest na forum zdążyło mu się wszystko co się mogło popsuć przerobił każdy dział od a do z
stefbut, to powalcz z zapłonem, z ci cyknę jeszcze jak ma być zrobiony mikser gazu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-04-2009, 16:09
|
|
|
po wymianie wszystkiego auto pali mi 35 litrow na 250km tj jakies 14 litr na 100 tzn nic nie zmienilo sie po wymiane kabli filtrow i swiec |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2009, 23:09
|
|
|
stefbut, Pamiętaj że stan parownika ma wpływ na spalanie i to dość drastyczne. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-04-2009, 07:16
|
|
|
mam parownik tartarini g79 nie wiem czy da sie go regenerowc czy kupic nowy jak tak to jakiej firmy ??? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-04-2009, 10:34
|
|
|
stefbut napisał/a: | parownik tartarini g79 |
a cóż to za wynalazek ?
tu masz coś takiego http://www.allegro.pl/ite...9_aspirato.html ale chyba lepiej będzie wyposażyć się w coś konkretnego |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-04-2009, 18:43
|
|
|
tak ja wiem ale chce załozyc nowy razem z mixerem i nie wiem jaki wybrrac? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-04-2009, 20:30
|
|
|
stefbut, nie wiem jaki masz silnik ale nawet jak 2.0 8V to taki starczy http://www.allegro.pl/ite...140km_f_ra.html zintegrowany z filtrem. BDB firma jeżeli chodzi o mixery. Ale poczekaj na innych. Może coś innego doradzą |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-04-2009, 20:37
|
|
|
1,4 gaznik m 159A2,000 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-04-2009, 20:39
|
|
|
Luczu, tak, masz racje, TOMASETTO to dobre reduktory |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-04-2009, 20:42
|
|
|
n o to taki starczy http://www.allegro.pl/ite...100km_f_ra.html
100HP - z resztą tam masz wykres w opisie przedmiotu ile HP do jakiej mocy silnika. A jak wiadomo Twój ma 78 koni
** Dodano: 30-04-2009, 21:42 **
egon. napisał/a: | Luczu, tak, masz racje, TOMASETTO to dobre reduktory |
Ostatnio często mam rację :] |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-04-2009, 22:17
|
|
|
stefbut, Ja polecam od siebie sprzęt firmy LOVATO I TOMASETTO. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-05-2009, 11:33
|
|
|
** Dodano: 01-05-2009, 12:35 **
mam jeszcze pytanie odnosnie gaznika widze ze caly jest zalany olejem czy czyms czy to moze miec wplyw na spalanie i dynamike? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-05-2009, 22:49
|
|
|
stefbut, ale syf oczywiście że ma zwłaszcza na benzynie. Rzyga ci olejem z ODM'y. Gaźnik bez apelacyjne do czyszczenia zwłaszcza przepustnice i gardziele z rozpylaczem. Tu masz jak to zrobić samemu http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf Zaś ODM'e i wężyk musisz udrożnić. Odkręcasz śrubę z OCC ściągasz wężyk i wszystko starannie czyścisz w gorącej wodzie z jakimś detergentem. Pamiętaj w rurce z ODM'y jest mała metalowa spiralka wyjmij ją i umyj w jakimś rozpuszczalniku. Wszystko składasz jak było.
Po tygodniu odkręcasz dekiel z gaźnika i sprawdzasz czy znowu rzyga olejem jeśli tak trzeba będzie zastosować wariant B. czyli rozłączyć wężyk z ODM'y i założyć na niego filierek
zaś dziurkę w deklu zaślepić. Mocne przedmuchy do komory korbowej nie świadczą dobrze o stanie pierścieni tłoka.
A do benzyny kupujesz czarny lub srebrny STP żeby wyczyścić kolektor dolotowy, zawory etc. z tego syfu co naleciał od góry z gaźnika http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html tankujesz paliwo i sorry nie ma przeproś jeździsz na benzynie cały bak.
** Dodano: 02-05-2009, 00:06 **
P.S wstydził byś się nawet pająk tam sobie domek zrobił
stefbut, poza tym czy ja cię nie upominałem już o wielkość zdjęć? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-05-2009, 11:24
|
|
|
zapewniam mu dach nad głowa co do regeneracji gaznika to temat dla mnie za ciezki ale do jazdy na LPG nic to chyba nie ma? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-05-2009, 13:26
|
|
|
stefbut napisał/a: | ale do jazdy na LPG nic to chyba nie ma? | nie wiem na ile ci olej wysyfił przepustnice kanały i zawory. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-05-2009, 10:15
|
|
|
a do czego sluzy ta odma ?? jesli zyga olejem to ja odlacze i zaloze filterek tylko jaki mam kupic czy np na allegro go najde jest to jakis specialny filtr?? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-05-2009, 11:04
|
|
|
stefbut, ODM,a to odpowietrzenie komory korbowej. Podczas pracy silnika pod tłokami wytwarzają się gazy w większości z nieszczelności pierścieni na nich. ODM'a czyli ta rurka wyciąga te gazy podciśnieniem z tłoka i kieruje je do spalania. stefbut napisał/a: | jesli zyga olejem to ja odlacze | na razie zrób tak jak pisałem a potem ewentualnie baw się w filtry. stefbut napisał/a: | jaki mam kupic czy np na allegro go najde jest to jakis specialny filtr?? | tak kupisz sobie to na allegro tego jest mnóstwo, nic w nim specyficznego wpisz tylko w szukajce "filtr na odme" |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
stefbut
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-05-2009, 12:11
|
|
|
odkrecilem i wymylem odma byla drozna tylko pod ta kopulka byl olej wiekszosc go zebralem
** Dodano: 03-05-2009, 13:35 **
czy to ten zestaw naprawczy??
http://www.allegro.pl/ite...no_1_4_1_6.html
** Dodano: 03-05-2009, 23:19 **
i jeszcze mam pytanie o 3 elementy ktorem mam w aucie a nie wiem do czego sluza? |
|
|
|
|
|