Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jaki mam silnik??
Autor Wiadomość
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-04-2009, 07:27   

zamierzam dzisaij sprawdzic kompresje rozrzad wynieniany kilka dni temu byc moze jeszcze ten zaplon mam jezcze takie pytanie czy w moim aucie jest katalizator?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-04-2009, 09:51   

stefbut, nie ma katalizatora. Co do rozrządu mam nadzieje że robiła to osoba kompetentna, bo jeśli pomyli się np. o jeden ząbek taki będzie właśnie efekt, mułowate auto i prędkość nie większa niż 130. Znaczniki z kół zębatych mają się pokryć z tym co na korpusie jest. Zapłon ważna rzecz bo w końcu decyduje kiedy ma się zapalić mieszanka, zbyt wcześnie silnik będzie słaby, zbyt późno może dojść do spalania stukowego. A kontem zapłonu steruje dynamicznie przewód podciśnieniowy z gaźnika. Filtr powietrza wymieniony?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 28-04-2009, 16:15   

ja mam silnik 1.4 i po remoncie glowicy do 100 sie rozpedza fajnie a potem do 120 i max 130-140 dalej nie da rady:(
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-04-2009, 17:01   

rozrzad jest ok filtr wymieniony cisnienie na cylindrach to 13 10,5 12,5 11,2 wiec nie jest tragicznie zostaja jesszcze 2 rzeczy gaznik i zaplon
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-04-2009, 21:18   

stefbut, kompresje zrobili ci na ciepłym silniku? cezar60, ten twój egzemplarz to był udany :lalala: co chwile jakiś nowy post z usterką. :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-04-2009, 00:31   

JAM_BELFEGOR, tak to jest jak się kupuje auto za kilkaset zł
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-04-2009, 07:03   

robiony na cieplym silniku temp 90st. c
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2009, 09:48   

Cytat:
JAM_BELFEGOR, tak to jest jak się kupuje auto za kilkaset zł
pod tym względem cezar60, chyba jest rekordzistą, bo odkąd jest na forum zdążyło mu się wszystko co się mogło popsuć ;D przerobił każdy dział od a do z ;D
stefbut, to powalcz z zapłonem, z ci cyknę jeszcze jak ma być zrobiony mikser gazu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-04-2009, 16:09   

po wymianie wszystkiego auto pali mi 35 litrow na 250km tj jakies 14 litr na 100 tzn nic nie zmienilo sie po wymiane kabli filtrow i swiec
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2009, 23:09   

stefbut, Pamiętaj że stan parownika ma wpływ na spalanie i to dość drastyczne.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-04-2009, 07:16   

mam parownik tartarini g79 nie wiem czy da sie go regenerowc czy kupic nowy jak tak to jakiej firmy ???
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-04-2009, 10:34   

stefbut napisał/a:
parownik tartarini g79

a cóż to za wynalazek ? :|

tu masz coś takiego http://www.allegro.pl/ite...9_aspirato.html ale chyba lepiej będzie wyposażyć się w coś konkretnego
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-04-2009, 18:43   

tak ja wiem ale chce załozyc nowy razem z mixerem i nie wiem jaki wybrrac?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-04-2009, 20:30   

stefbut, nie wiem jaki masz silnik ale nawet jak 2.0 8V to taki starczy http://www.allegro.pl/ite...140km_f_ra.html zintegrowany z filtrem. BDB firma jeżeli chodzi o mixery. Ale poczekaj na innych. Może coś innego doradzą
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-04-2009, 20:37   

1,4 gaznik m 159A2,000
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 30-04-2009, 20:39   

Luczu, tak, masz racje, TOMASETTO to dobre reduktory ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-04-2009, 20:42   

n o to taki starczy http://www.allegro.pl/ite...100km_f_ra.html
100HP - z resztą tam masz wykres w opisie przedmiotu ile HP do jakiej mocy silnika. A jak wiadomo Twój ma 78 koni

** Dodano: 30-04-2009, 21:42 **
egon. napisał/a:
Luczu, tak, masz racje, TOMASETTO to dobre reduktory ;)


Ostatnio często mam rację :] :lalala:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-04-2009, 22:17   

stefbut, Ja polecam od siebie sprzęt firmy LOVATO I TOMASETTO.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-05-2009, 11:33   



** Dodano: 01-05-2009, 12:35 **
mam jeszcze pytanie odnosnie gaznika widze ze caly jest zalany olejem czy czyms czy to moze miec wplyw na spalanie i dynamike?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-05-2009, 22:49   

stefbut, ale syf :D oczywiście że ma zwłaszcza na benzynie. Rzyga ci olejem z ODM'y. Gaźnik bez apelacyjne do czyszczenia zwłaszcza przepustnice i gardziele z rozpylaczem. Tu masz jak to zrobić samemu http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf Zaś ODM'e i wężyk musisz udrożnić. Odkręcasz śrubę z OCC ściągasz wężyk i wszystko starannie czyścisz w gorącej wodzie z jakimś detergentem. Pamiętaj w rurce z ODM'y jest mała metalowa spiralka wyjmij ją i umyj w jakimś rozpuszczalniku. Wszystko składasz jak było.

Po tygodniu odkręcasz dekiel z gaźnika i sprawdzasz czy znowu rzyga olejem jeśli tak trzeba będzie zastosować wariant B. czyli rozłączyć wężyk z ODM'y i założyć na niego filierek

zaś dziurkę w deklu zaślepić. Mocne przedmuchy do komory korbowej nie świadczą dobrze o stanie pierścieni tłoka.

A do benzyny kupujesz czarny lub srebrny STP żeby wyczyścić kolektor dolotowy, zawory etc. z tego syfu co naleciał od góry z gaźnika http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html tankujesz paliwo i sorry nie ma przeproś jeździsz na benzynie cały bak.

** Dodano: 02-05-2009, 00:06 **
P.S wstydził byś się nawet pająk tam sobie domek zrobił ;D
stefbut, poza tym czy ja cię nie upominałem już o wielkość zdjęć?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-05-2009, 11:24   

zapewniam mu dach nad głowa :D co do regeneracji gaznika to temat dla mnie za ciezki ale do jazdy na LPG nic to chyba nie ma?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-05-2009, 13:26   

stefbut napisał/a:
ale do jazdy na LPG nic to chyba nie ma?
nie wiem na ile ci olej wysyfił przepustnice kanały i zawory.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-05-2009, 10:15   

a do czego sluzy ta odma ?? jesli zyga olejem to ja odlacze i zaloze filterek tylko jaki mam kupic czy np na allegro go najde jest to jakis specialny filtr??
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2009, 11:04   

stefbut, ODM,a to odpowietrzenie komory korbowej. Podczas pracy silnika pod tłokami wytwarzają się gazy w większości z nieszczelności pierścieni na nich. ODM'a czyli ta rurka wyciąga te gazy podciśnieniem z tłoka i kieruje je do spalania.
stefbut napisał/a:
jesli zyga olejem to ja odlacze
na razie zrób tak jak pisałem a potem ewentualnie baw się w filtry.
stefbut napisał/a:
jaki mam kupic czy np na allegro go najde jest to jakis specialny filtr??
tak kupisz sobie to na allegro tego jest mnóstwo, nic w nim specyficznego wpisz tylko w szukajce "filtr na odme"
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
stefbut 


Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-05-2009, 12:11   

odkrecilem i wymylem odma byla drozna tylko pod ta kopulka byl olej wiekszosc go zebralem

** Dodano: 03-05-2009, 13:35 **
czy to ten zestaw naprawczy??

http://www.allegro.pl/ite...no_1_4_1_6.html

** Dodano: 03-05-2009, 23:19 **
i jeszcze mam pytanie o 3 elementy ktorem mam w aucie a nie wiem do czego sluza?
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load