Kilka problemów odnośnie temperówki |
Autor |
Wiadomość |
sztachel
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 17:50 Kilka problemów odnośnie temperówki
|
|
|
Witam, nie wiem czemu poprzedni temat został skasowany. Nie dostałem nic na PW a mam kilka pytań
TEMPRA 1.6 Gaźnik
1. Na początek zacznę od tego, że w baku tworzy się "próźnia" w taki sposób, że jak zajeżdżając na stację odkręcam korek to słychać syknięcie i powietrze wlatuje do środka. Nie moge zlokalizować odpowietrznika. Czytałem w którymś temacie, że może to być przyczyną zamulania podczas ruszania i w trasie jak chcę przycisnąć to zamula i dopiero się wkręca. Nie wiem własnie czy jest to przyczyna gaźnika czy właśnie tego ciśnienia, które tworzy się w baku. Gdzie można sprawdzić odpowietrzanie?
2. Druga sprawa to wskaźnik poziomu paliwa. Ściągnąłem sobie ten poradnik, zrobiłes wszystko według zaleceń, ale... no właśnie... Wskazówka mi się kołysze na każdym zakręcie. Mam już to od pewnego czasu... jaka może być tego przyczyna? nie dotykałem tych małych dziurek od przepływu paliwa, a nowy wskaźnik kosztuje 188,20 !!
3. Kolejną sprawą są nieszczęsne obroty które się utrzymują przy zimnym silniku na poziomie 2 000 obr. jak to wyregulować zeby przy automatycznym ssaniu miał 1300?
Z góry dziękuję za pomoc |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 18:53
|
|
|
O ile się nie mylę to gaźnik nie ma automatycznego ssania |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-10-2008, 19:45
|
|
|
Co do trzeciego pytania:
Maciek1991 napisał/a: | gaźnik nie ma automatycznego ssania |
Jest reczne i moze ci linka nie puszcza do konca, sprawdziłbym to na początek |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 19:58
|
|
|
Maciek1991 napisał/a: | O ile się nie mylę to gaźnik nie ma automatycznego ssania | i tu się mylisz kolego! Gaźnik Weber 32/34 TLDE ma auto ssanie sterowane termo-zaworem w kolektorze dolotowym. Pompka auto ssania jest z lewej strony gaźnika trochę z tyłu i ma u góry śrubę regulacyjną. egon. napisał/a: | Jest ręczne i może ci linka nie puszcza do konca, sprawdziłbym to na początek | A jest tyle ze obroty trzymał by stale na zimnym i ciepłym gdyby się linka zacieła, a kolega pisze sztachel napisał/a: | obroty które się utrzymują przy zimnym silniku na poziomie 2 000 obr | Regulacje auto ssania masz na koncu manualu http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf Co do podciśnienia w baku mam podobnie czasem jak zajeżdżam na stacje i dolewam benzyny (rzadko bo jeżdżę na LPG) przy otwarciu korka mam taki dźwięk jak bym otwierał szampana ale nic mi silnika nie zmula, postanowiłem olać sprawę bo nie ma to wpływu na jego pracę, poza tym nie mam pojęcia jak się togo pozbyć. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 19:59
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ja nie mam takiego cuda w kolektorze |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 20:04
|
|
|
Jeśli masz digiplex to on być może przejmuje tą funkcję ale nie dam sobie głowy uciąć. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 20:05
|
|
|
digiplexa tez nie mam |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 20:30
|
|
|
Maciek1991, to podaj kod silnika
** Dodano: 24-10-2008, 21:37 **
Tu masz zaznaczone termo zawory w kolektorze
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-10-2008, 20:39
|
|
|
sztachel napisał/a: | Na początek zacznę od tego, że w baku tworzy się "próźnia" w taki sposób, że jak zajeżdżając na stację odkręcam korek to słychać syknięcie i powietrze wlatuje do środka. Nie moge zlokalizować odpowietrznika. Czytałem w którymś temacie, że może to być przyczyną zamulania podczas ruszania i w trasie jak chcę przycisnąć to zamula i dopiero się wkręca. Nie wiem własnie czy jest to przyczyna gaźnika czy właśnie tego ciśnienia, które tworzy się w baku. Gdzie można sprawdzić odpowietrzanie? |
Kolego, mam identycznie i nawet jak zaleje pod korek (raz mi sie udalo) to zero jakiegokolwiek mulenia sie czy cos takiego....teoretycznie powinien byc jakis odpowietrznik w korku...gdzies na forum to kiedys przeczytalem....ale zbytnio sie tym nie przejmowalem, bo nie sprawialo mi to wielkich problemow....
sztachel napisał/a: | Druga sprawa to wskaźnik poziomu paliwa. Ściągnąłem sobie ten poradnik, zrobiłes wszystko według zaleceń, ale... no właśnie... Wskazówka mi się kołysze na każdym zakręcie. Mam już to od pewnego czasu... jaka może być tego przyczyna? nie dotykałem tych małych dziurek od przepływu paliwa, a nowy wskaźnik kosztuje 188,20 !!
|
jesli sie nie myle, to tam jest cos w rodzaju takiego potencjometru, a konkretniej bieznie, po ktorych chodza metalowe blaszki.....przerabialem to w Uno kolegi, jest to bardzo podobnie zrobione...niestety musze Cie zmartwic...te bieznie wycieraja sie i z czasem, jezeli nie pomaga wyczyszczenie biezni, to zostaje kupic nowy...
Maciek1991 napisał/a: | O ile się nie mylę to gaźnik nie ma automatycznego ssania |
dokladnie, ja mam ten silnik co kolega z gaznikiem i nie mam auto ssania...
Maciek1991, kolego, jak bys mogl to wlasnie podaj kod silnika, bo chyba jednak masz inny niz ja... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 20:45
|
|
|
maniutek napisał/a: | dokladnie, ja mam ten silnik co kolega z gaznikiem i nie mam auto ssania... | Jesteś pewien? Nie masz tego?
To jest właśnie pompka z auto ssania. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 21:45
|
|
|
maniutek, według ePER to ma taki sam jak JAM_BELFEGOR, jutro sie przyjże i też zrobię foty |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 22:02
|
|
|
Ale sztachel nie napisal konkretnie jaki ma silnik (numery) i jaki gaznik, wiec jak mozecie pisac ze nie ma na pewno auto ssania. Znaczy ze on sobie to z palca wyssal?
sztachel, napisz jaki masz nr silnika i jaki masz gaznik |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 22:09
|
|
|
Maciek1991, spisz numery silnika z tabliczki sztachel, to samo do ciebie i będzie jasne. Ciechu78 napisał/a: | i jaki masz gaznik | a montowali coś innego jak Weber 32/34 TLDE? Mnie się wydaje że bez względu na typ gaźnikowce wszystkie miały auto ssanie, czy to był gaźnik w 1.4 czy 1.6 czy miał digiplex'a czy nie różniły się małym bajerem w postaci odprowadzenia nadmiaru benzyny jedne miały układ powrotny a inne nie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 22:21
|
|
|
JAM_BELFEGOR, no to na co mi wajcha do ssania w aucie? I jak jej nie wyciagne to mi zgasnie po odpaleniu (chyba ze bede na pedale gazu noge trzymal ) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 22:35
|
|
|
Ciechu78, taki bajer hehehe już ci tłumacze mistrzu weber 32/34 tlde ma dwa rodzaje ssania ręczne i auto ręczne po to bo w chwili rozruchu i uruchomienia wytwarzane jest zbyt małe podciśnienie w kolektorze żeby uruchomiło auto ssanie, zauważ że jak pociągniesz ssanie ręczne i po paru chwilach wciśniesz je do końca obroty spadną do 1300-1400 (o ile wszystko masz ok) a nie do 900. Auto ssanie to tak naprawdę podtrzymanie ssania a właściwie samych obrotów do momentu nagrzania silnika. Ssanie ręczne prócz podciągnięcia linki gazu zamyka pierwszą gardziel tak by wymusić na drugiej większe ssanie stąd pewnie nazwa do tego jeszcze jest siłownik zubożenia mieszanki podpięty. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
sztachel
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 22:36
|
|
|
OK jutro postaram się spisać numer silnika, jeżeli to będzie istotne w rozwiązaniu sprawy. Co do auto ssania... Jak odpalam silnik z rana kiedy jest zimny utrzymuje mi obroty na poziomie 2000 i silnik głośno pracuje, jak się nagrzeje do 75 stopni to obroty spadają do 8 000 tak jak sobie ustawiłem na bieg jałowy. Interesuje mnie czy można te obroty przy automatycznym ssaniu wyregulować do 1300 tak żeby nie zgasł i tak żeby nie wył. Ciężko nawet ruszać. Wkurza mnie szarpanie.
Jeżeli chodzi o zamulanie to nawet jak przycisnę tę linkę co się znajduje po prawej stronie od gaźnika webera próbując przygazować ręcznie to się zamula. nie wiem jaka jest tego przyczyna, jedni mówią, że to gaźnik inni z kolei, że może być to przyczyna braku odpowietrzenia w baku...
Jakich informacji jeszcze potrzebujecie aby móc mi w jakimś stopniu pomóc? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 22:45
|
|
|
sztachel napisał/a: | to obroty spadają do 8 000 tak jak sobie ustawiłem na bieg jałowy. | dobre też muszę sobie tak jałowy wyregulować żartuje chodziło ci o 800 pewnie, ja sobie jałowy wykleciłem na 900-950 bo mnie więcej w tym pułapie przestał drzeć silnik a książkowo to 850-900. Pompkę od auto ssania to co parę postów wstecz zaznaczyłem, to na niej masz u góry śrubę (pod białą zatyczką). Opis regulacji podałem ci 4 poście od góry. Czytaj! |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
sztachel
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 23:00
|
|
|
Dzięki Tomek, postaram się jutro pokombinować z tymi obrotami,
Interesuje mnie jeszcze jaka może być przyczyna wariowania wskaźnika paliwa na wybojach jeżeli otwory we wskaźniku są ok. a blaszki są na dobrym miejscu na drabince ścieżek |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 23:38
|
|
|
sztachel napisał/a: | Dzięki Tomek | ??? teraz czuje się jak bym gadał z pijanym, to dzięki to do kogo? W tym temacie udzielali się Jarek, Maciek, Mariusz, Paweł i ja Przemek |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 24-10-2008, 23:49
|
|
|
sztachel napisał/a: | Dzięki Tomek |
Czyżbyś znał któregoś osobiście?
Kurcze, znam każdego.... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-10-2008, 00:16
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | ??? teraz czuje się jak bym gadał z pijanym, to dzięki to do kogo? W tym temacie udzielali się Jarek, Maciek, Mariusz, Paweł i ja Przemek |
heheh, dobre JAM_BELFEGOR, podobalo mi sie to pytanie... JAM_BELFEGOR napisał/a: | maniutek napisał/a:
dokladnie, ja mam ten silnik co kolega z gaznikiem i nie mam auto ssania...
Jesteś pewien? Nie masz tego?
To jest właśnie pompka z auto ssania. |
no wlasnie widzisz, chyba tak nie do konca rozumiemy tutaj pojecie auto ssania... Chodzi mi o to, ze ja mam tak samo jak ma Ciechu78, tzn wajhe z prawej strony kierownicy, wajhe na linke i ona biegnie sobie do gazniczka pojecie autossania kojarzy mi sie ze ssaniem automatycznym czyli z brakiem linki... to tak po krotce....mam dokladnie taki sam gaznik jak zalaczyles na fotografii.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-10-2008, 03:21
|
|
|
maniutek napisał/a: | pojecie autossania kojarzy mi sie ze ssaniem automatycznym czyli z brakiem linki... to tak po krotce. |
To tak jak ja ja za autossanie rozumiałem takie np. jak w jednopunkcie miałem w tipo Ale to juz nie wazne, teraz jestem bogatrzy o troche wiedzy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-10-2008, 05:37
|
|
|
Też tak myślałem jak koledzy że auto ssanie to jak w Tipo i.e |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-10-2008, 09:49
|
|
|
Dobra to nie będziemy tak tego nazywać skoro wprowadza w błąd ale każdy za was ma taki słowniczek i on właśnie podtrzymuje obroty nawet jak wyłączymy ręczne ssanie.
Nazwa się wzięła chyba z tego tematu http://forum.tempra.org/t...ght=auto+ssanie żeby skrócić bo tak naprawdę to to ustrojstwo to "siłownik podciśnieniowy zaworu uchylenia przepustnicy" |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Pawcio
Wiek: 46 Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 34 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-10-2008, 20:36
|
|
|
drodzy Panowie!
w jednym z poprzednich postów wyczytałem, że jeśli wszystko jest ok to obroty po odpaleniu zimnego motorka i całkowitym wciśnięciu dźwigni ssania powinny się utrzymywać na poziomie 1300. ja jestem właśnie po wymianie gaźnika na fabrycznie nowy (nie po żadnej regeneracji tylko ze sklepu z półki) i jeśli wykonam w/w czynności to mam równiutko 900 obr/min. i zauważam że jeśli silnik się nagrzewa to obroty delikatnie rosną do momentu kiedy zamknie się termozaworek, (który także wymieniłem na nowy bo dwukrotna podmiana na szrotowy za "5zl" nic nie dała). zastanawiam się skąd ta wartość 1300? podejrzewam, że każdy regulujący gaźnik sugeruje się wartością 1300 obr/min podaną w książce, tylko że występować ona powinna przy nagrzanym do temp. pracy silniku a wiadomo, że silnik zimny będzie utrzymywał inną wartość obrotów niż silnik gorący przy tym samym minimalnym uchyleniu przepustnicy pierwszego przelotu. dodam tylko że gaźniki nowe regulowane są w fabryce i przy montażu nie ma potrzeby dodatkowej regulacji (silnik po wymianie gaźnika sprawdzony na analiaztorze spalin a gaźnik montowany w ASO do której nam duże zaufanie). dość duży wkład pieniężny ale efekt niesamowity-po odpaleniu silnika całkowicie wyłączam ssanie co skutkuje znacznymi oszczędnościami w zbiorniku paliwa (na nowym gaźniku zrobiłem już ok 600 km po mieście) no i równiutka praca silnika, brak szarpania przy ruszaniu na zimnym... |
_________________ była tempra 1.6 S 1994r.
jest lybra 1.8 2000r. Y 1.2 8V 2001r. delta 2.0 4WD HF turbo 1987r. |
|
|
|
|
|