|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Koło pasowe |
Autor |
Wiadomość |
Dhaeraow
Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-06-2008, 13:41 Koło pasowe
|
|
|
Obok alternatora (pomiędzy alternatorem a wałem korobowym) jest taki kółko pasowe. Co to robi? Chodzi o to, że szumi niemiłosiernie i potrzebuję je wymienić. Czy to jest to?
http://www.allegro.pl/ite...ipo_tempra.html
Pozdrawiam |
_________________ Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-06-2008, 14:16
|
|
|
To nie to.
Na tej aukcji jest ta rolka o którą pytasz.Tylko najlepiej poszukać całej metalowej,bo te plastikowe są podobno kiepskie.
A dzięki tej rolce pasek styka się z kołami pasowymi większą powierzchnią przez co jest lepsza przyczepność. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-06-2008, 14:58
|
|
|
Witam, to jest cos w rodzaju napinacza do paska klinowego, lecz raczej nie wiem po co to w ogole tam instalowali. Naciag i tak reguluje sie poprzez odchylenie alternatora. Jak szumi to kup nowe, zaloz poprawnie, (wbrew pozorom ma znaczenie w ktora strone go zalozysz, przypatrz sie uwaznie jak masz zalozone stare), moze byc i plastikowe, tylko jakiegos lepszego producenta, nie jakis badziew i bedzie ok. ja kupilem firmy 4max plastikowe i ponad pol roku, troche tysiecy kilometrow juz natrzepane i spokoj, nie halasuje:) pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-07-2008, 10:39
|
|
|
To może ja nie będę zakładał podobnego tematu tylko tu zapytam. Ostatnio zaczęły mi się jakieś cuda dziać. Pasek mi piszczy, ale ten klinowy, a nie wielorowkowy. Przy tym, że piszczy to nic, ale szumi mi strasznie to koło na którym on jest nałożony. Czy to może mieć związek jedno z drugim? Nie mam wilgoci ani nic na tym pasku i od kiedy piszczy od wtedy mi szumi to koło. Możliwe, że coś tam jest za luźne? Tyle, że jak go palcem pociągnę, to sztywno jest.
|
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-07-2008, 11:08
|
|
|
mrk69, prawdopodobnie rozpada Ci się łożysko w pompie wspomagania.Najlepiej to wyluzuj pasek i poruszaj tym kołem na boki to sprawdzisz mniej więcej w jakim jest stanie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-07-2008, 11:34
|
|
|
Albo pompa wody Ci zaczyna siadac, przerabialem jej wymiane u siebie jakies 2 tygodnie temu |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-07-2008, 11:38
|
|
|
ZielonyTBG, a takie łożysko ta radę dostać? Dużo roboty z wymianą by było? Idę sprawdzić to
** Dodano: 01-07-2008, 12:53 **
Cholera to nie łożysko...to pompa wody umiera i już przepuszcza płyn...od wczoraj jak nalałem sporo dzisiaj w zbiorniczku było pusto. Dolałem, zapuszczam silnik i widzę jak chlapie z pompy...
** Dodano: 01-07-2008, 13:09 **
Sprawdzałem po necie ale pompy wody do 1.4 mają pojedyncze koło, a moja ma na klinowy i na wielorowkowy do wspomy...co to kurde jest? |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-07-2008, 19:59
|
|
|
TUTAJ masz taką pompę,tylko cena z kosmosu.Jakieś pół roku temu wymieniałem u siebie i płaciłem w sklepie jakieś 120zł. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-07-2008, 22:24
|
|
|
ZielonyTBG, a wiesz, że cena mnie nie dziwi...dzwoniłem dzisiaj do hurtowni Gordona i pompa niby po 180 zł. Zadzwoniłem do mojego magika, on zadzwonił do sklepu (tego samego) bo to jego znajomki i cenowo jest od 120 do 180 zł...także nawet mnie nie poinformowali o tańszych. Jutro oddaję auto do mechaniora, bo nie mam chęci bawić się w naciąganie wielorowkowca, który przy okazji też zmienię. |
_________________
|
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-07-2008, 15:42
|
|
|
mrk69, to zmien jeszcze ten żółty wąż ogrodowy |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-07-2008, 23:46
|
|
|
dcfan, na razie nie, bo kupiłem nowa rurkę gumową, ale czasu nie mam żeby wymienić, a to jest tylko osłona na jakiś czas, bo dotykała mi rurka do silnia i się zaczęła przytapiać. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|