Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kosmiczne spalanie gazu
Autor Wiadomość
WojTass 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2009, 11:52   Kosmiczne spalanie gazu

mam problem spalanie gazu wychodzi kosmicznie duzo bardziej opłaca sie jezdzic na Pb GDZIE SZUKAC PRZYCZYNY????
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-05-2009, 11:59   

WojTass, Po pierwsze to zdałoby sie najpierw przywitac w odpowiednim dziale ;)
Po drugie :szukaj: bo było wiele o tym na forum ;)
A po trzecie jedz na regulacje gazu :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
WojTass 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2009, 12:00   

Sorka witaj szukalem duzo ale nie wiem czy problem tkwi w regulacji bo spala ponad 30 litrow na 100 :/
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-05-2009, 12:05   

WojTass, Jesli Pb spala ci normalnie to problem tkwi w instalacji LPG ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
WojTass 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2009, 12:08   

Eh to jak szukac nieszczelnosci??? Bo smierdzialo mi gazem po odpaleniu w kabinie ale okazalo sie ze pucha powietrza byla nieszczelna.Po zrobieniu tego obroty sie poprawily ale spalanie niestety nie :/ regulowac?? boje sie troche bo u mnie we wiosce kraża nieciekawe opinie o gazownikach ...
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-05-2009, 12:12   

WojTass, samemu nie radze, a jak masz nieszczelnosci to juz zabawy niema, a jak niechcesz u gazowników u siebie to jedz gdziej indziej ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-05-2009, 12:14   

Witaj. Kolego, na poczatku dokladnie obejrzyj wszystkie przewody biegnace od butli do parownika (miedziane) jezeli nie stwierdzisz tam nieszczelnosci, przejdz dalej, tzn do parownika. byc moze wymaga on regeneracji. polecalbym wymienic membramy, a pozniej nawet samemu na poczatku sprobowac go wyregulowac, tzn sruba na parowniku prawie do oporu wkrecona, sruba na wezu zasilajacym tez prawie do konca skrecona....jezeli na wezu skrecisz za mocno, to bieg jalowy jeszcze bedzie, ale jak dodasz gazu to silnik bedzie chcial zgasnac....troszke odkrecisz i bedzie ok. jezeli te rzeczy bedziesz mial sprawne(parownik, przewody, membramy) nie ma opcji, zeby Ci za duzo palil, tym bardziej, jak napisal egon., jezeli na Pb masz wszystko ok, to na 200% wina lezy po stronie LPG. Przepatrz wsyztsko na spokojnie i napewno dojdziesz
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
WojTass 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2009, 12:15   

oki dzieki za rade wymienie przewody i swiece jak radzicie w innych tematach i wyreguluje zobaczymy co sie bedzie dzialo :) ))) jak nie pomoze to 98 i do przodu :D
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-05-2009, 12:16   

WojTass napisał/a:
regulowac??
jezeli zrobisz to z glowa, nie musisz sie niczego bac....

** Dodano: 31-05-2009, 13:18 **
WojTass napisał/a:
wymienie przewody i swiece
przeciez skoro na Pb masz dobrze to po co je wymieniac? skup sie bardziej na samej instalacji LPG. Po to masz gaz zeby na nim jezdzic a nie lac 98 i naprzod....bez sensu....nawet gdyby przewody i swiece byly zle, to mialbys strzaly gazu w kolektor, inne przypadki dlawienie sie itp, ale nie mialbys takiego skoku spalania miedzy Pb i LPG. Ktory taki madry Ci napisal, zeby wymieniac przewodu i swiece?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
WojTass 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2009, 12:18   

ile powienien srdnio lykac lpg zeby nie odbiegac zabardzo od normy dodam krecac go przyzwoicie :)
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-05-2009, 12:19   

jaki silnik? tipo czy tempra?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
WojTass 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2009, 12:20   

tzn na pb na zimnym silniku starsznie muli dopuki 4 tys nie przekroczy pozniej jak z procy.Na gazie ciagnie od samego dolu to ocb????

** Dodano: 31-05-2009, 13:21 **
tipo 2.0 16v
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-05-2009, 12:23   

A to juz Kolegow od sedici zapytaj, ile powinno palic...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
WojTass 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2009, 12:24   

ok moze ktos sie dopisze bo nie wierze w sciemy typu ze 10l na 100 jak gwarantowal sprzedajacy ale 30 to troche za duzo :P
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-05-2009, 12:43   

WojTass, spalanie, powinienes sie zmiescic w miescie 15l i w trasie przy spokojnej jezdzie 9-10l. Kolego, slyszalem dobra opinie o PZMocie w Jeleniej Gorze. Daleko nie masz. Nie szukaj po gazownikach tylko na stacjach diagnostycznych. Tam tez maja pozadny sprzet i zwykle mniej niz gazownik kasuja. Jak na moje to masz typowo do regulacji tylko. Byc moze okaze sie tez ze filtr gazu juz do wyrzucenia lub parownik sie skonczyl. Albo masz nieszczelny uklad paliwowy LPG.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
WojTass 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2009, 12:48   

Ok jutro sie przejade na rozeznanie w temacie moze dowiem sie czegos konkretnego. Przy regulacji moga sprawdzic szczelnosc??? :|
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-05-2009, 14:24   

WojTass, wręcz powinni. A czujniki na pewno na stacjach diagnostycznych mają, bo sprawdzanie szczelności to podstawowa czynność przy przeglądzie okresowym.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-05-2009, 16:48   

ciechu napisał/a:
Jak na moje to masz typowo do regulacji tylko


dokladnie

ciechu napisał/a:
WojTass, wręcz powinni. A czujniki na pewno na stacjach diagnostycznych mają, bo sprawdzanie szczelności to podstawowa czynność przy przeglądzie okresowym.

potwierdzam. Zyczymy powodzenia w usunieciu usterki
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-05-2009, 19:22   

WojTass napisał/a:
na zimnym silniku starsznie muli dopuki 4 tys

Krec go tak dalej na zimnym to rzycze powodzenia w dalszej jezdzie.
ciechu napisał/a:
spalanie, powinienes sie zmiescic w miescie 15l i w trasie przy spokojnej jezdzie 9-10l.

Zalezy w jakim miescie te 15l ale powinienes sie miescic, jak deptasz mu troche to do 18tu tez dojdzie, ale 30 to naprawde przesada ;) Trasa 10-11l ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
WojTass 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2009, 19:54   

w celach testowych go tak przykrecilem ;D chyba mam filtr paliwa do wymiany bo pompa dziala a zapalic nie chce jak juz to strasznie zmula a na gazie jest ok :]
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-05-2009, 20:03   

WojTass napisał/a:
w celach testowych go tak przykrecilem

To rzycze wiecej takich testów :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
WojTass 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2009, 20:05   

bedzie dobrze mam nadzieje... odpukac heh dzieki wszystkim za porady :D
  
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2009, 23:02   

WojTass napisał/a:
ok moze ktos sie dopisze bo nie wierze w sciemy typu ze 10l na 100 jak gwarantowal sprzedajacy ale 30 to troche za duzo :P

to uwierz. Nie przekraczaj 3tys. i 80km/h to zobaczysz ze nawet mniej ci spali. Autem nie jedził rajdowiec tylko kobieta.Silnik jest tak mocny ze nie trzeba mu cisnac po garach zeby przyspieszał. Spalanie od 8-17lpg
WojTass, dziwne rzeczy piszesz :) Kable świece kopułka palec pompa (orginał)były wymieniane. Masz NOWY rededuktor który nie został wyregulowany pod analizatorem. Jedz i bedzie ok. Wsadziłem nowy komp i wszystko było ok a problem widze znów wrócił. :(
Mozesz tez wymienic filtr paliwa bo tego nie robiłem a wsadzony jest z poldka :) to juz poprzedni właściciel tak zmajstrował.
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
  
 
WojTass 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2009, 23:28   

filtr paliw jutro zrobie i regulacje tez :) filtr zapchany totalnie az pompa jęczy .Ja tez rajdowiec nie jestem ale musialm sprawdzic co to potrafi a nie tylko ogladac i czytac o tym :) a przy pierwszym tankowaniu naprawde wycharatal 30 lpg na sto km :) dzieki za porady
  
 
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-06-2009, 16:34   

Ty ja mam 2.0 115KM tyle że w automacie. Przy normalnej jeździe mam 13,5 - 14 litrów LPG na 100km, ale jak mu podeptam, kilka razy kickoff na automacie to w 20 poradze sie nie zmieścić.
Choć najwyższe co nanotowałem (obliczyłem) 18,6 ;) ale nie narzekam.
W sumie brakuje mi tylko klimy... ale może sobie zaloże. W sumie pracuje w klimatyzacji tyle że stacjonarnej nie mobilnej. Ale praktyka jest. A to to samo tyle że rozłożene na poszczególne elementy
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load