Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
naprawa czy wymiana silnika?
Autor Wiadomość
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-12-2009, 10:34   

przeyom, Na forum Młody ma silnik 1.4 do sprzedania za 200zł - zagadaj z nim, on Cie nie oszuka, a być może załatwiłby Ci tanio przekładkę u siebie na miejscu. Masz tu link
http://forum.tempra.org/t...sci-vt17106.htm
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-12-2009, 02:01   

dzieki za cynk...juz pisze o ten silnik...
a mam pytanie,jesli mam gaznik to silnik na wtrysku podejdzie bez problemu?
sa jakies specjalne roznice?
  
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-12-2009, 02:38   

podejdzie, sam silnik podejdzie, musisz przełożyć kolektor razem z gaźnikiem ze swojego i pompe paliwową zamontować w blok, nie wiem jak z aparatem zapłonowym bo podobno w gaźnikowcach jest jakoś w dół aparat poprowadzony, ja mam wtrysk i jest w głowicy, ojciec ma 1.6 gaźnik i też ma w głowicy jak ja... więc tego nie wiem dokładnie jak być powinno... reszta na pewno pasuje jak ta lala.

powodzenia ;)
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-12-2009, 09:35   

przeyom, silniki na wtrysku przeważnie nie mają już miejsca na montaż mechanicznej pompy paliwa.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-12-2009, 10:01   

Mój 1.4 ie. ma miejsce na pompkę tylko jest zaślepione 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-12-2009, 18:16   

zaraz bo nie rozumiem
to nie da sie wywalic mojego gaznikowca i wlozyc ten na wtrysku?
po co przekladac jakies czesci?
  
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-12-2009, 19:12   

przeyom napisał/a:
to nie da sie wywalic mojego gaznikowca i wlozyc ten na wtrysku?
po co przekladac jakies czesci?


Ciekawe pytanie, które zawsze mnie zastanawiało.
Orłem z mechaniki nie jestem więc chętnie wysłucham wszystkich sugestii. przeyom, pewnie też.
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-12-2009, 19:58   

da się, przekładasz tylko blok i głowicę z paskiem rozrządu, resztę musisz założyć ze swojego starego silnika, do wtrysku musisz mieć digiplexa, kompa, wtrysk zamiast gażnika, inna pompe paliwa oraz inny aparat zapłonowy

było trochę o tym, nawet sam założyłęm taki temat, poczytaj sobie:

http://forum.tempra.org/t...light=%B6wistak

najkrócej rzecz ujmując to jak zmieniasz silnik to zmieniasz tylko blok i głowicę, restzę pakujesz od swojego bo jak masz gaźnik a chcesz mieć silnik na monowtrysku to musisz mniej więcej wymienić też podzespoły jak wyżej ;) blok i głowica z tipo gaźnik i z tipo wtrysk sa identyczne, różnica jest w osprzęcie. mam w garażu i jedno i drugie i wtrysku osobiście nie polecam ;) jak masz gazior to zostań przy gaziorze ;)

pzdr.
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-12-2009, 20:02   

http://forum.tempra.org/t...+ga%BCnik+pompa
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-12-2009, 11:07   

przeyom, Może to trochę strasznie brzmi, ale nie wystrasz się bo wszyscy którzy sprzedają silniki to wystawiają je bez osprzętu (blok z głowicą), nieważne czy kupiłbyś gaźnikowca czy z wtryskiem - i tak czekałaby Cię jeszcze przekładka własnych podzespołów - gaźnik, pompa paliwa, wody, altek, rozrusznik
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-12-2009, 20:23   

no to teraz troche zaczailem
wydawalo mi sie ze wtrysk jest lepszy od gaznika no ale wychodzi na to ze nie w tym przypadku.
czyli nie warto upierac sie nad kompletnym silnikiem na wtrysku?
lepiej zostac przy gazniku?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-12-2009, 21:24   

przeyom, http://forum.tempra.org/t...sk+czy+ga%BCnik
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-12-2009, 03:33   

tak patrze w obsluge tipo i cisnienie sprezania wynosi 11-+2 wiec moje 10 moze nie jest powodem problemow z odpaleniem porannym?

** Dodano: 10-04-2010, 09:09 **
Koledzy mechanik zrobił głowice,wymienione uszczelki...zapłaciłem 1100 zł...:/
i dalej lipa,kompresja na 2 pierwszych cylindrach 10 a reszte koło 8...
co moge jeszcze zrobić? silnika chyba juz teraz nie specjalnie opłaca mi sie szukać.
musze wymienić pierscienie i co jeszcze zeby złapał kompresje?
czy wlać moto doktora i dojezdzic silnik?czy ten specyfik cos pomoże?

** Dodano: 10-04-2010, 09:32 **
Prosze jeśli to możliwe o jakas odpowiedz bo nie mam na miejscu nikogo kto by sie znał na tyle zeby podpowiedziec jeszcze cos,wiem ze moze chce przekombinowac bo jak silnik padaka to czywista reszta ale moze cos jeszcze da sie zrobic
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load