|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
naprawa czy wymiana silnika? |
Autor |
Wiadomość |
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-12-2009, 10:34
|
|
|
przeyom, Na forum Młody ma silnik 1.4 do sprzedania za 200zł - zagadaj z nim, on Cie nie oszuka, a być może załatwiłby Ci tanio przekładkę u siebie na miejscu. Masz tu link
http://forum.tempra.org/t...sci-vt17106.htm |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-12-2009, 02:01
|
|
|
dzieki za cynk...juz pisze o ten silnik...
a mam pytanie,jesli mam gaznik to silnik na wtrysku podejdzie bez problemu?
sa jakies specjalne roznice? |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-12-2009, 02:38
|
|
|
podejdzie, sam silnik podejdzie, musisz przełożyć kolektor razem z gaźnikiem ze swojego i pompe paliwową zamontować w blok, nie wiem jak z aparatem zapłonowym bo podobno w gaźnikowcach jest jakoś w dół aparat poprowadzony, ja mam wtrysk i jest w głowicy, ojciec ma 1.6 gaźnik i też ma w głowicy jak ja... więc tego nie wiem dokładnie jak być powinno... reszta na pewno pasuje jak ta lala.
powodzenia |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-12-2009, 09:35
|
|
|
przeyom, silniki na wtrysku przeważnie nie mają już miejsca na montaż mechanicznej pompy paliwa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 10:01
|
|
|
Mój 1.4 ie. ma miejsce na pompkę tylko jest zaślepione |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-12-2009, 18:16
|
|
|
zaraz bo nie rozumiem
to nie da sie wywalic mojego gaznikowca i wlozyc ten na wtrysku?
po co przekladac jakies czesci? |
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 19:12
|
|
|
przeyom napisał/a: | to nie da sie wywalic mojego gaznikowca i wlozyc ten na wtrysku?
po co przekladac jakies czesci? |
Ciekawe pytanie, które zawsze mnie zastanawiało.
Orłem z mechaniki nie jestem więc chętnie wysłucham wszystkich sugestii. przeyom, pewnie też. |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-12-2009, 19:58
|
|
|
da się, przekładasz tylko blok i głowicę z paskiem rozrządu, resztę musisz założyć ze swojego starego silnika, do wtrysku musisz mieć digiplexa, kompa, wtrysk zamiast gażnika, inna pompe paliwa oraz inny aparat zapłonowy
było trochę o tym, nawet sam założyłęm taki temat, poczytaj sobie:
http://forum.tempra.org/t...light=%B6wistak
najkrócej rzecz ujmując to jak zmieniasz silnik to zmieniasz tylko blok i głowicę, restzę pakujesz od swojego bo jak masz gaźnik a chcesz mieć silnik na monowtrysku to musisz mniej więcej wymienić też podzespoły jak wyżej blok i głowica z tipo gaźnik i z tipo wtrysk sa identyczne, różnica jest w osprzęcie. mam w garażu i jedno i drugie i wtrysku osobiście nie polecam jak masz gazior to zostań przy gaziorze
pzdr. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-12-2009, 11:07
|
|
|
przeyom, Może to trochę strasznie brzmi, ale nie wystrasz się bo wszyscy którzy sprzedają silniki to wystawiają je bez osprzętu (blok z głowicą), nieważne czy kupiłbyś gaźnikowca czy z wtryskiem - i tak czekałaby Cię jeszcze przekładka własnych podzespołów - gaźnik, pompa paliwa, wody, altek, rozrusznik |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-12-2009, 20:23
|
|
|
no to teraz troche zaczailem
wydawalo mi sie ze wtrysk jest lepszy od gaznika no ale wychodzi na to ze nie w tym przypadku.
czyli nie warto upierac sie nad kompletnym silnikiem na wtrysku?
lepiej zostac przy gazniku? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-12-2009, 03:33
|
|
|
tak patrze w obsluge tipo i cisnienie sprezania wynosi 11-+2 wiec moje 10 moze nie jest powodem problemow z odpaleniem porannym?
** Dodano: 10-04-2010, 09:09 **
Koledzy mechanik zrobił głowice,wymienione uszczelki...zapłaciłem 1100 zł...:/
i dalej lipa,kompresja na 2 pierwszych cylindrach 10 a reszte koło 8...
co moge jeszcze zrobić? silnika chyba juz teraz nie specjalnie opłaca mi sie szukać.
musze wymienić pierscienie i co jeszcze zeby złapał kompresje?
czy wlać moto doktora i dojezdzic silnik?czy ten specyfik cos pomoże?
** Dodano: 10-04-2010, 09:32 **
Prosze jeśli to możliwe o jakas odpowiedz bo nie mam na miejscu nikogo kto by sie znał na tyle zeby podpowiedziec jeszcze cos,wiem ze moze chce przekombinowac bo jak silnik padaka to czywista reszta ale moze cos jeszcze da sie zrobic |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|