Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
naprawa czy wymiana silnika?
Autor Wiadomość
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-12-2009, 13:40   naprawa czy wymiana silnika?

Mam pytanie poniewaz moj mechanik stwierdzil ze silnik padaka i rozlozy rece... nie oplaca sie naprawiac...zabawne bardzo...:/
Autko Tipo 1.4 gaznik + gaz
Ma problemy z rannym paleniem,czasami nie odpali wogole
Mechanik sprawdzil komresje i wyszlo 10 po dluzszym kreceniu

Czy kto moze mi doradzic co mam zrobic,duzo juz wlozylem w autko i nie oplaca mi sie go sprzedawac....oleju nie bierze to odrazu zaznaczam
Czy naprawiac czy rozgladnac sie za uzywanym silnikiem???
Prosze o pomoc
Pozdrawiam wszystkim.
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-12-2009, 13:42   

bylo o tym na forum juz :) poszukaj :)

A w skrocie bardziej sie oplaca zrobic remont nic kupowac uzywke ktora moze pochodzic miesiac czy dwa :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Psotnik 



Wiek: 42
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 451
Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
Wysłany: 20-12-2009, 13:49   

Jesli buda jest zdrowa to wymienił bym silnik o ile remont by przekroczyl wartosc silnika.Ja zmienilem silnik na poczatku tego roku.Cala suma tej imprezy kosztowala mnie 800zl ale oplacalo sie bo remont tamtego kosztowal by 1200zl.Cześci sa zawsze drozsze i jeszcze jak trafisz na dobry stan silnika to super.
_________________
Life To Ride

Gość wisisz mi piwo!
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-12-2009, 14:20   

Jak masz czas to się zastanów ile kasy możesz przeznaczyć na remont, wyjmij silnik, rozbierz go, zobacz co jest do zrobienia, jak w miarę mało to zrób, jak dużo zmień silnik. U Ciebie z tego co piszesz chyba tylko głowica padła i na zaworach nie trzyma, ale wyjąć i zobaczyć trzeba.
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Psotnik 



Wiek: 42
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 451
Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
Wysłany: 20-12-2009, 14:44   

lazik666 sam remont glowicy to jakies 600zł :roll:
_________________
Life To Ride

Gość wisisz mi piwo!
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-12-2009, 16:12   

Psotnik, no waśnie zależy jeszcze od cen, ale 600zł to raczej nie za Tipo
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
stolarzvip 


Wiek: 35
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-12-2009, 13:48   

A orientuje się może ktoś inne kosztuje samo przełożenie silnika?
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-12-2009, 13:53   

z tego co kiedyś mi się obiło o uszy coś koło 200-300 zł chyba
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-12-2009, 16:34   

stolarzvip, zleży od mechanika, ja sam przekładam, nic trudnego tylko dobre klucze potrzebne
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-12-2009, 17:26   

proszę sie nie śmiać ale w przypadku zajechanego 1.4 na gazie można zrobić tak :)
przeyom, wlej z 3-4 puszki doktora, kompresja wróci , silnik zacznie chodzić jak zegareczek szwajcarski :P
zimę przejeździsz,a po zimie wymiana silnika. tyle że nie bierz się za to sam jesli nie masz pojęcia, oczywiście zaraz pare osób stwierdzi że jest to bajecznie proste i robili to pod blokiem przy -30. ja nie twierdzę że nie :P tylko jeśli nie rozbierałeś swojego auta na części pierwsze parę razy to sam tego nie rób :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
stolarzvip 


Wiek: 35
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-12-2009, 17:27   

lazik666 napisał/a:
stolarzvip, zleży od mechanika, ja sam przekładam, nic trudnego tylko dobre klucze potrzebne


Chyba wolałbym zapłacić te 200-300zł :)
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-12-2009, 17:38   

stolarzvip napisał/a:
A orientuje się może ktoś inne kosztuje samo przełożenie silnika?

jestes z Lodzi, daj mi 200zl w tym moje paliwo, a sam przyjade i Ci go przerzuce...nic prostrzego jak wymiana silnika w T/T :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
stolarzvip 


Wiek: 35
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-12-2009, 17:47   

maniutek napisał/a:
stolarzvip napisał/a:
A orientuje się może ktoś inne kosztuje samo przełożenie silnika?

jestes z Lodzi, daj mi 200zl w tym moje paliwo, a sam przyjade i Ci go przerzuce...nic prostrzego jak wymiana silnika w T/T :)


Zapamiętam sobie na wszelki wypadek bo narazie nie wiem co dolega mojemu Tipusiowi i może będzie potrzeba włożyć nowy silnik a sam silnik pewnie ok.500zł ale to się jeszcze wszystko okaże :(
  
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-12-2009, 18:38   

stolarzvip napisał/a:
Chyba wolałbym zapłacić te 200-300zł

oczywiście, jeżeli nie potrafisz sam to trzeba płacić.
maniutek napisał/a:
nic prostrzego jak wymiana silnika w T/T

święta racja, to proste jak wymiana silnika w 125p ;D
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-12-2009, 19:01   

lazik666, :) to polaczymy sily :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-12-2009, 19:01   

stolarzvip, silnik 1.4 można już od 200zł kupić. Ja jak zaczynałem swoją przygodę z motoryzacją i miałem mojego tipacza to chodziłem do zaprzyjaźnionego mechanika - on mi pokazywał co zrobić, udostępniał kanał i zajmował się swoją robotą a ja grzebałem w tipolcu. Jak czegoś nie wiedziałem to się go zapytałem, a i zaplecze narzędziowe miałem z pierwszej półki. Po zakończonej robocie dawałem mu 4-pak browarka za dobrą radę i wypożyczenie kanału. Sporo się przez to nauczyłem dzięki czemu teraz wszystkie naprawy w samochodzie wykonuję sam. Uwierz, wymiana silnika w Tipo 1.4 to nic trudnego, jakbyś wziął kogoś z pojęciem do pomocy to 3 godzinki z piwkiem w ręku i nowe serducho siedzi na miejscu.
PS. silnik 1.6 jest konstrukcyjnie identyczny jak 1.4 także mógłbyś wsadzić większy motorek, zawsze to parę koników więcej.
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-12-2009, 19:05   

meter30 napisał/a:
PS. silnik 1.6 jest konstrukcyjnie identyczny jak 1.4 także mógłbyś wsadzić większy motorek, zawsze to parę koników więcej.


jak już o tym mowa to żeby było plug&play 1.6 też musi być na gaźniku ( i dowiedz się czy masz digiplexa czy nie )
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
stolarzvip 


Wiek: 35
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-12-2009, 19:10   

Ogólnie 1.4 mi wystarcza bo przesiadłem się z maluszka :D A tak po za tym to gdzie szukać silników bo na allegro patrzałem to tak 400-500zł
  
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-12-2009, 19:14   

stolarzvip, Na szrotach szukaj, ale raczej tylko takie które są w budzie i można odpalić, jeśli byś oglądał taki model to jedź z jakimś mechanikiem który Ci doradzi. Na allegro też najdziesz od 200zł
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-12-2009, 19:17   

na forum też czasem ktoś auto opyla na części.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-12-2009, 19:29   

maniutek, czemu nie, możemy
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-12-2009, 00:32   

remontowac chyba nie bede...kiepsko u mnie z mechanikami a Ci co sa jakos specjalnie nie sa zainteresowani...jak juz to kupie jakis silnik i chcialbym podmienic tylko czy jest ktos kto moglby mi w tym pomoc a raczej ja bym pomogl trzymac klucze bo wymiany silnika sie nie podejme...moge dojechac tak do 200 km jesli to jest jakies wyjscie...mieszkam kolo tarnobrzega na podkarpaciu?oczywiscie zaplace tylko zeby komus chialoby sie brudzic...?
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-12-2009, 13:02   

Do mnie masz nieco ponad 100km, ale nie chce mi się w to bawić. Przekładałem już taki silnik to wiem o co chodzi. Nie wierzę, że nie masz żadnego znajomego który się orientuje i mógłby Ci pomóc. Tu opisałem cały zabieg wymiany
http://forum.tempra.org/t...ade-vt16800.htm
Przeczytaj dokładnie, albo lepiej wydrukuj sobie to, looknij pod maskę i po kolei analizuj etapy - ocenisz swoje siły co do zabiegu
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
przeyom 


Wiek: 41
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 28
Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-12-2009, 14:59   

mam do mechanika 3 km ale tak jak i Ty napisales nie chce mu sie w to bawic...reszta to partacze ktorym nie dam dotknac nawet malucha...
  
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-12-2009, 17:06   

generalnie to co bys nie zrobił to stracisz... jak wymienisz silnik to zapłacisz mniej ale nie wiesz czy kupisz dobry silnik czyu nie taki jak Twój... zmienisz graty na nowe to kupe kasy wywalisz... a za rok coś innego się spierdzieli, tak to już jest ze starymi autami. generalnie mając na uwadze tylko wymiana silnika lub nowe części skłoniłbym się do wymiany silnika... wyjdzie Cię taniej a może będziesz miał farta i kupisz dość dobry silnik i jeszcze nim pojeździsz :)

powodzenia.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load