Olejowa gadanina Vol 2 |
Autor |
Wiadomość |
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 18:36
|
|
|
Luczu napisał/a: | Bo każdy olej jest podobny ... |
ubek napisał/a: | Oba smarują i silnika nie zajadę |
ubek napisał/a: | A co to właściwie znaczy zadowolony? bo olej mu silnika nie zatarł? |
Tyle że jeden olej zmienia się w wodę przy wyższych temperaturach a drugi nie a przez to ciśnienie jest na odpowiednim poziomie.
Guzik napisał/a: | Znajomy mechanik twierdzi, że olej powinno się zmieniać co 8tys km |
Dokładnie. Jeżeli ktoś się tego nie trzyma i wali 20.000 bez wymiany a potem twierdzi że to wina silnika. |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 18:45
|
|
|
Książki serwisowe, im nowsze, tym więcej kilometrów pozwalają robić na jednym oleju. Moim zdaniem, producent sobie cos obliczył, a po gwarancji to już problem właściciela i kasa dla producenta za nowe części. To też tylko moja teoria i nawet gdybym miał nowy samochód w którym zaleca się wymianę oleju co 50 tys km, to wymieniał bym go po około 10 tys tak jak u siebie teraz
Koniec w tym temacie.
Młody napisał/a: | Tyle że jeden olej zmienia się w wodę przy wyższych temperaturach a drugi nie a przez to ciśnienie jest na odpowiednim poziomie. |
tutaj się zgodzę z kolegą. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 30-03-2011, 18:48
|
|
|
Młody, Twoja odpowiedź ni jak nie pasuje do moim pytań - tam w moim poście wymieniłem dwa oleje - któryś z nich zamienia się w wodę? który? |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 19:14
|
|
|
ubek, sprawdzenie polega między innymi na zapoznaniu się z opiniami ludzi którzy ich używali.
Jeżeli na 10 osób 8 poleca np Valvo opierając to na faktach typu odpowiednie ciśnienie w różnym zakresie temperatur to dla mnie wybór jest jasny.
Ktoś inny może mieć to w i wleje olej z Norauto a potem będzie płakał że spadło mu w lecie ciśnienie i poleciały panewki. |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 19:35
|
|
|
ubek napisał/a: | Młody, Twoja odpowiedź ni jak nie pasuje do moim pytań - tam w moim poście wymieniłem dwa oleje - któryś z nich zamienia się w wodę? który? |
koledze Młody zapewnie nie chodziło o konkretne te dwa oleje, a jego post odnosił sie do wcześniejszych postów typu "to olej i to olej, oba smarują", gdzie nikt nie powiedział co miał na myśli i czy przypadkiem nie porównywał GMa do motula |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 20:58
|
|
|
Młody napisał/a: | Leśniczy napisał/a: | stosując 10w60 w takim silniku można wyrządzić więcej szkód niż korzyści.
|
w takim razie 90% (tj kilkadziesiąt osób) właścicieli Fiatów Coupe ma padliny i niszczy swoje silniki na własne życzenie i co najlepsze poleca także niszczyć silniki innym. |
pisałem jasno, że chodziło o stosowanie 10w60 w nie zmodernizowanym silniku fiata 2.0 16v gdzie wystepował problem niedostatecznego smarowania.
FC posiadają zmodernizowaną jednostkę teoretycznie wolną od tych wad więc są zadowoleni z w60 bo dzięki większej lepkości ( szczególnie w wysokich temperaturach ) trzyma lepsze ciśnienie ...
** Dodano: 30-03-2011, 22:10 **
Guzik, ja w 2.0 8v przez 70kkm ostrego katowania lałem zawsze mineralne 15w40 castrola i silnik miał się doskonale ... zaś manual producenta gdzie opisane jest że dla 16v odpowiedni olej to 10w40 lub mineralny 15w40 tym bardziej mnie uświadczył w przekonaniu, że jednak właściwe smarowidło lałem w 8v ....
ubek napisał/a: |
Jak sprawdzić czy Motul jest lepszy od VR1?
Oba smarują i silnika nie zajadę |
jesli ufać, że specyfikacja podana na opakowaniu faktycznie odpowiada zawartości opakowania można na podstawie norm ACEA i API określić który olej "lepiej" pasuje do posiadanego silnika chociaż to akurat "long shoot" bo obecnie produkowane oleje praktycznie zawsze spełniają i przewyższają wymagania dla silnika z przed 20 lat |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 21:11
|
|
|
Młody napisał/a: | .......
Prawda jest taka że ktoś czytając ten temat i tak nie dostanie jednoznacznej odpowiedzi co
lać do Sedici |
masz sedici
a w nim zegar ciśnienia oleju
kup olej - sprawdź jak się klei do palców
wlej zobacz jak szybko po odpaleniu zimnego motoru wskazówka ciśnienia powędruje w maksymalne swoje położenie
potem pojeździj trochę rozgrzej maszynę do 90 stopni
zaobserwuj gdzie zatrzyma się wskazówka ciśnienia na jałowych obrotach, dokąd wychyla się przy wysokich obrotach
zatrzymaj się
wyciągnij bagnet i zobacz jak ścieka z niego olej
potem spróbuj wycisnąć z auta ile się da (niech będzie ponad 100 stopni
i znowu
zaobserwuj gdzie zatrzyma się wskazówka ciśnienia na jałowych obrotach, dokąd wychyla się przy wysokich obrotach
zatrzymaj się
wyciągnij bagnet i zobacz jak ścieka z niego olej
potem zmień olej na inny
inaczej się nie przekonasz
co dobre dla twojego silnika
Młody napisał/a: | ........
Jeżeli na 10 osób 8 poleca np Valvo opierając to na faktach typu odpowiednie ciśnienie w różnym zakresie temperatur to dla mnie wybór jest jasny.
Ktoś inny może mieć to w i wleje olej z Norauto a potem będzie płakał że spadło mu w lecie ciśnienie i poleciały panewki. |
a które valvo polecają?
bo są 3 rodzaje 10w60 |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 21:19
|
|
|
Lesniczy mozesz rozwinac temat tego "wadliwego" smarowania? jakies konkrety czy opierasz sie na wiedzy teoretycznej nabytej na forach? moim zdaniem pompa oleju niczym nie rozni sie miedzy 160A8 a 836A3, ma chyba nawet ten sam numer czesci. roznice pomiedzy 160 a 836 poza osprzetem wtryskowo zaplonowym to przedewszystkim "gorsze" walki w 836, tloki na mniejsze sprezanie w 836{ z siodelkiem, w 160 plaskie} , w budowie pary tlok tuleja sa zastosowane pierscienie o innych wymiarach, 160 ma takie jak wszystkie dohc od polowy lat 60tych, 836 ma inne grubosci pierscieni, ogolnie o ile pamietam ciensze i jeden ma inny przekroj, ale to z glowy teraz, niewazne, o co chodzi z ta twoja teoria? |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 21:28
|
|
|
EASYKATO, metoda dobra ale tylko jeśli ktoś ma na zbyciu 500zł, żeby po testować sobie np 3 różne oleje
bart128,
http://forum.tempra.org/t...-vt20609,50.htm
Cytat: | Te silniki mają wadę konstrukcyną - korbowody są za długie, a wykorbienia wału - za krótkie.
Do tego pompa oleju nie nadąża przy mocnym wkręcaniu.
To wszystko odkrył nasz rodak z którejś politechniki (po tym, jak kierowcy rządowi zaje.... kilka takich silników w rządowych Lanciach).
Facet dostał nagrodę od Fiata,a silnik zmodernizowano |
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 21:49
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | , metoda dobra ale tylko jeśli ktoś ma na zbyciu 500zł, żeby po testować sobie np 3 różne oleje .........
|
jak ktoś chce mieć dobrze..
metoda sprawdzona:
była selenia 10w40 i selenia racing
fuchs 10w40
castrol magnatec 10w40, 5w40 i rs 10w60
valvo vr1 racing 10w60 (wszystkie 3 rodzaje bo akurat takie były w IC)
i valvo vr1 racing 5w50 |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-03-2011, 22:05
|
|
|
Tak sobie czytam i czytam i teraz to już sam nie wiem co wlac do "nowego" serducha... Teraz do tego leje Orlenowski lubro gas bo bierze ok 1l/miesiac a nowy ma nie brac oleju i tu pytanie czy warto lac dobry olej czy raczej pośredni proponują mi lotosa 10w40 - co o tym myslicie |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-03-2011, 22:06
|
|
|
tipacz napisał/a: | proponują mi lotosa 10w40 - co o tym myslicie |
ja taki mam odkąd mam tipo ...
ps. temat na rozmówkę o olejach do aut innych niż sedici tu http://forum.tempra.org/t...lejowa+gadanina |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 22:10
|
|
|
Ja do tempry leję castrol 15 w 40 - silnik przy - 20, -25 po odpaleniu przez około minutę lekko/zaznaczam lekko i cicho klekotał/-teraz tego nie robi... |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 22:17
|
|
|
kaminkrz napisał/a: | Ja do tempry leję castrol 15 w 40 - silnik przy - 20, -25 po odpaleniu przez około minutę lekko/zaznaczam lekko i cicho klekotał/-teraz tego nie robi... |
w tej temperaturze oleje 15W nie chronią/smarują silnika |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-03-2011, 22:20
|
|
|
noi wlasnie - co user to opinia... mysle ze jednak kupie 10W40 |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 22:33
|
|
|
EASYKATO napisał/a: | kaminkrz napisał/a: | Ja do tempry leję castrol 15 w 40 - silnik przy - 20, -25 po odpaleniu przez około minutę lekko/zaznaczam lekko i cicho klekotał/-teraz tego nie robi... |
w tej temperaturze oleje 15W nie chronią/smarują silnika |
chronią jeśli auto się garażuje, gdzie temp nie spadam poniżej -5 i stara sie aby fura nie stała zbyt długo przy - 20 na dworze
** Dodano: 30-03-2011, 23:34 **
tipacz, dobrze kombinujesz |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 22:47
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | EASYKATO napisał/a: | kaminkrz napisał/a: | Ja do tempry leję castrol 15 w 40 - silnik przy - 20, -25 po odpaleniu przez około minutę lekko/zaznaczam lekko i cicho klekotał/-teraz tego nie robi... |
w tej temperaturze oleje 15W nie chronią/smarują silnika |
chronią jeśli auto się garażuje, gdzie temp nie spadam poniżej -5 i stara sie aby fura nie stała zbyt długo przy - 20 na dworze
|
dobre
chyba jednak lepiej żeby olej
płynął sobie spokojnie przy tych -25
i wygodniej
bo nie trzeba myśleć o tym czy aby nie za długo stoi auto na mrozie
i można poświęcić uwagę innym przyjemnościom |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 30-03-2011, 23:13
|
|
|
tipacz napisał/a: | Tak sobie czytam i czytam i teraz to już sam nie wiem co wlac do "nowego" serducha... Teraz do tego leje Orlenowski lubro gas bo bierze ok 1l/miesiac a nowy ma nie brac oleju i tu pytanie czy warto lac dobry olej czy raczej pośredni proponują mi lotosa 10w40 - co o tym myslicie |
Tak sobie czytam i czytam i nie wyczytałem dokładnie tematu - tu jest olej do 2.0 16V - nie będę sprzątał po raz kolejny.
Na temat innych silników jest poprzedni temat - wystarczy go przeczytać żeby się dowiedzieć. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2011, 07:22
|
|
|
"jakis genialny rodak z ktorejs politechniki"
Lesniczy, prosilem o konkrety, a nie cytat z forum:) Interesuje sie motoryzacja, szczegolnie wloskimi konstrukcjami i znam tuzin takich opowiesci jak to cudowny polski inzynier uratowal anonimowo swiat motoryzacji, lub o tym jak to podstepni konkurenci ukradli polskie projekty, bla bla bla.... kto? kiedy? jakiekolwiek zrodlo pisane poza "biblioteka czaka norisa" czyli wszystkowiedzacym forum?
Jest cala masa podobnie, lub jeszcze bardziej nadkwadratowych silnikow jak fiatowskie 2.0 dohc, faktycznie w takich konstrukcjach panewki korbowodowe sa bardziej obciazone niz w silnikach podkwadratowych, ale to nie sa jakies wartosci graniczne dla sprawnego silnika na dobrych komponentach skladanego, zalanego wlasciwym olejem.Dohc ma stosunek nadkwadratowosci 1:1.07, to nie jest jakies extremum konstrukcyjne.Taka a nie inna konstrukcja ukladu korbowo tlokowego wymaga szczegolnego ! przestrzegania zasad odnoszacych sie do kazdego silnika, dobry olej, lekka noga na zimnym, nie krecenie do 7500 silnika ktory ma moc np 5900 a 6200 redline itp.
Faktor wykanczajacy te silniki to kombinacja zuzycia starych badz co badz o "sportowym" charakterze jednostek i mlodych najczesciej calkowicie zielonych "technicznie"uzytkownikow{ teoretycznie , praktycznie i czesto finansowo nieprzygotowanych do uzywania auta bardziej skomplikowanego niz f126p} , ktorzy za jedna "srednia krajowa" kupuja starego fiata tipo ,coupe, czy delte 2 i mysla ze Boga za nogi zlapali, leja oliwke z biedronki i czekaja z niecierpliwoscia kiedy to zaplonie czerwone oko saurona na desce wieszczace zejscie smiertelne panewek, takie moje zdanie:) |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2011, 07:35
|
|
|
A ja wczoraj kupiłem filtry i olej Valvoline 10W40 do Lyberki Akurat się nadziałem na promocję i w cenie 4 litrów był 1 litr gratis.
W weekend wymiana. A jak przy Temprze wymieniam co 10tys. km olej. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-03-2011, 16:50
|
|
|
miszko napisał/a: | A ja wczoraj kupiłem filtry i olej Valvoline 10W40 do Lyberki Akurat się nadziałem na promocję i w cenie 4 litrów był 1 litr gratis.
W weekend wymiana. A jak przy Temprze wymieniam co 10tys. km olej. |
synth blend?
semi synth?
czy inny?
napisz co widać po odkręceniu korka? |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2011, 18:17
|
|
|
Max Life. Ale Valvoline leję do Lybry. Tempra już od dawien dawna lata na Lotosie mineralnym.
Co do Valvoline, taki dokładnie http://www.valvoline.pl/pr,9,maxlife_10w-40.html
A pod korkiem, normalnie. Z tym, że Lybra ma dosyć dziwny korek wlewu i on wychodzi z komory korbowodowej i idzie lejkiem ku górze. Wszystko to się bardzo szybko wychładza.
Jak w zimie robiłem krótkie przebiegi, gdzie gaz zdążał się włączyć i silnik się nie dogrzewał (miał 90C, ale to woda w obiegu, a nie silnik) to pod korkiem były opary wody. Działo się to głównie jak było bardzo zimno. Po trasie nie było tego.
Przestraszyłem się nawet tego wpierw. Pojechałem do mechanika od Fiatów, wąchał olej, rozcierał w palcach, powiedział, że wszystko w normie i się tak może dziać, bo robię krótkie przebiegi. Powiedział, żeby jeździć dalej.
A dlaczego się dopytujesz? Jakiś powód? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
kent
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 54 Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2011, 18:22
|
|
|
Kurde i znowu nie zagadka wlałem ten valvo 10w60 semi synth i teraz sie zastanawiam czy zmienić na inny po przeczytaniu tego postu.
** Dodano: 31-03-2011, 20:23 **
Uff , na szczęście mechanik jeszcze nie wlał , wiec pytanie jaki w końcu ten olej może castrol 10w60 sport lub castrol 10w60 rs , a może jakiś motul pomocy!!! |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-03-2011, 23:26
|
|
|
kent, jeżeli nie masz w planach katowania silnika, jazdy na rajdach, torach wyścigowych itp . . . lej jakiś normalny półsyntetyk - może być z górnej półki ale jaka marka - wszystko jedno |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-04-2011, 19:45
|
|
|
Skoro już jesteśmy w temacie katowania silnika to zastanawiam się ile kosztuje zrobienie silnika z obróconą panewką. Załóżmy że góra silnika jest ok, czyli silnika nie trzeba wyjmować, obrócona jest jedna panewka, silnik benzynowy, 5-cio cylindrowy. Jakie są na oko w sumie koszta tj wyjęcie i szlif wału + panewki, czy jeszcze coś trzeba robić?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|