Olejowa gadanina Vol 2 |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-03-2011, 10:36 Olejowa gadanina Vol 2
|
|
|
według tej specyfikacji to w naszym klimacie silnik można bez problemu zalewać olejem mineralnym 15W zaś z fabryki wychodzi na seleni półsyntetycznej 10w40....
z kolei katalog na stronie castrola podaje, że zalecany olej do tego silnika to 0w40
ciekawe jakby ktoś chciał kupić dobry olej i sugerował sie właśnie tym katalogiem .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2011, 14:09
|
|
|
15w moze byc tez syntetyczny, w fiacie 130 coupe mam 20w60 motula 300v full syntetyka
w regacie 16v pierwsze 100km zrobilem na mineralu 15w50, teraz jest polsyntetyk 10w40 a docelowo za ok 1000km zalewam syntetyk 10w60.
na katalogi trzeba uwazac, trzy razy sprawdzic w innych zrodlach, bo mozna wtopic:) |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 10:37
|
|
|
bart128,chyba wyraźnie napisałem "mineralnym 15W" a nie półsyntetyk czy syntetyk ze "słabą" płynność w niskich temperaturach czyli 15W
** Dodano: 29-03-2011, 14:14 **
bart128 napisał/a: | za ok 1000km zalewam syntetyk 10w60.
|
pewnie myslisz o castrolu edge ...
osobiście uważam, że 10w60 to zdecydowanie za duża lepkość dla tego silnika,
jeśli koniecznie chcesz coś z dobrą ochroną w ciężkich warunkach ( wysokie obroty, duża temperatura ) to bardziej bym patrzył w stronę mobila 5w50 ( taki obecnie mam w hondzie )
chociaż tak naprawdę 2.0 16v to zalewałbym tylko jednym olejem .... selenia 10W40 |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
kent
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 54 Skąd: kocmyrzów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 14:12
|
|
|
hmm, ja zalałem valvoline vr1 10w60 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 14:21
|
|
|
nie, nie castrol edge, kupilem selenia racing 10w60 |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 17:11
|
|
|
kent napisał/a: | ja zalałem valvoline vr1 10w60 |
I to jest najlepszy olej do tego silnika.
Jest sprawdzony przez kolegów z FCKP i FCP. |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2011, 17:20
|
|
|
Módlmy się :
Leśniczy napisał/a: | 2.0 16v to zalewałbym tylko jednym olejem .... selenia 10W40 |
Amen.
Święta prawda, selenia to selenia we fiacie zdaje egzamin na 5 z +em |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 17:22
|
|
|
Młody napisał/a: | kent napisał/a: | ja zalałem valvoline vr1 10w60 |
I to jest najlepszy olej do tego silnika.
Jest sprawdzony przez kolegów z FCKP i FCP. |
to nie jest najlepszy olej do tego silnika |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 17:23
|
|
|
Stivi, lałeś go do Sedici i jeździłeś na nim?
** Dodano: 29-03-2011, 18:26 **
EASYKATO, to napisz jaki jest najlepszy bo inni się wymądrzają jaki by wlali a większość nie ma o tym pojęcia.
Poza tym kilkadziesiąt osób leje go do Fiatów Coupe i nikt nie narzeka a wręcz przeciwnie wszyscy chwalą i polecają. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 17:43
|
|
|
Młody napisał/a: | Stivi, lałeś go do Sedici i jeździłeś na nim? |
Młody napisał/a: | .... bo inni się wymądrzają jaki by wlali a większość nie ma o tym pojęcia.
|
z w/w manula wynika, że fabryka lała do nowych sedici i FC 2.0 16v i 16vT właśnie selenie 10w40 rozumiem, że oni też o tym nie mieli pojęcia i pewnie wlewali 10W40 bo akurat stało na magazynie
Młody napisał/a: | kent napisał/a: | ja zalałem valvoline vr1 10w60 |
I to jest najlepszy olej do tego silnika.
Jest sprawdzony przez kolegów z FCKP i FCP. |
.... jak zwykle włoscy konstruktorzy mogli by się wiele dowiedzieć od polskich użytkowników tego auta
EASYKATO, może zdradzisz nam sekret jaki olej według ciebie jest najlepszy ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2011, 17:48
|
|
|
Młody napisał/a: | Stivi, lałeś go do Sedici i jeździłeś na nim? |
kuzyn jezdzi coupe 16v bez turba chyba 3ci rok i selenia cały czas ciezko okreslic zmiany na tak dobrych olejach sluchajac silnika z daleka no ale jednak by go fiat chyba nie polecał skoro nei bylby dobrym olejem |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 17:58
|
|
|
Młody napisał/a: | Stivi, lałeś go do Sedici i jeździłeś na nim?
** Dodano: 29-03-2011, 18:26 **
EASYKATO, to napisz jaki jest najlepszy bo inni się wymądrzają jaki by wlali a większość nie ma o tym pojęcia.
Poza tym kilkadziesiąt osób leje go do Fiatów Coupe i nikt nie narzeka a wręcz przeciwnie wszyscy chwalą i polecają. |
najlepszy wg mnie to taki co:
- dobrze "płynie" jak jest bardzo zimno
chroniąc silnik od pierwszego obrotu,
- przy wysokiej temp. nie traci właściwości (niejaki film olejowy),
a wiele też zależy od kondycji silnika
padlinę zalewa się bardzo lepkimi olejami,
żeby ciśnienie było OK
(i właśnie z fc forum o tym się kiedyś dowiedziałem)
a 10w60 są bardzo lepkie.......
nie chcę mieć niczyjego silnika na sumieniu więc
nie napiszę, który olej jest najlepszy (nie ma czegoś takiego)
bo różne są silniki
z doświadczenia - bo używałem i używam w moich autach różnych olejów valvoline
vr1 10w60 i auto ciężko odpala w zimie
Leśniczy napisał/a: |
.......
z w/w manula wynika, że fabryka lała do nowych sedici i FC 2.0 16v i 16vT właśnie selenie 10w40 rozumiem, że oni też o tym nie mieli pojęcia i pewnie wlewali 10W40 bo akurat stało na magazynie
.......
I to jest najlepszy olej do tego silnika.
Jest sprawdzony przez kolegów z FCKP i FCP.
.... jak zwykle włoscy konstruktorzy mogli by się wiele dowiedzieć od polskich użytkowników tego auta
|
i ile fiatów coupe
i tipo
umarło przez słabe smarowanie? |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 18:01
|
|
|
Leśniczy
.... jak zwykle włoscy konstruktorzy mogli by się wiele dowiedzieć od polskich użytkowników tego auta
Od Ciebie na pewno. Że np szlifuje się wał a potem dobiera panewki
Jeżeli Fiat zbudował taki niedopracowany silnik (to twoje zdanie) to dlaczego nie mogli zalać go złym olejem. Dla mnie ważniejsza jest opinia kilkudziesięciu użytkowników niż manuala którego mógł napisać ktoś kto brał udział w konstruowaniu tego silnika.
Stivi no chyba że tak Ja nie twierdzę że jest zły. |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 18:10
|
|
|
może by tak nowy temat na ogólnym o olejach? |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 18:13
|
|
|
EASYKATO napisał/a: | może by tak nowy temat na ogólnym o olejach? |
Bardzo słusznie.
Prośba do moderatora o przeniesienie postów na temat olejów do odpowiedniego tematu żeby koledze nie robić śmietnika |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 29-03-2011, 19:14
|
|
|
Młody napisał/a: | do odpowiedniego tematu żeby koledze nie robić śmietnika |
Nie wiem czy to jest możliwe - nasi klubowicze mają talent do śmiecenia w postach
Na razie temat jest w mechanice - jak będzie znów off to poleci dalej |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 21:53
|
|
|
Młody napisał/a: |
Jeżeli Fiat zbudował taki niedopracowany silnik (to twoje zdanie) |
w temacie pochodnym od tego zostało potwierdzone, że pierwsze wersje 2.0 16v w tipo miały fabryczną wadę i nie rozumiem dlaczego nie chcesz tego przyjąć do wiadomości ? jednym z wadliwych elementów była pompa oleju za słabo "rozrzucająca" magiczną maź po silniku .... wlewając do takiej jednostki maź o wyższej lepkości to owszem film olejowy na trących się elementach będzie "lepszy" ale z kolei pompa bedzię miała jeszcze ciężej, żeby taki olej "przerzucić"
stosując 10w60 w takim silniku można wyrządzić więcej szkód niż korzyści.
EASYKATO napisał/a: |
najlepszy wg mnie to taki co:
- dobrze "płynie" jak jest bardzo zimno
chroniąc silnik od pierwszego obrotu,
- przy wysokiej temp. nie traci właściwości (niejaki film olejowy),
|
5W50 ?
EASYKATO napisał/a: |
nie chcę mieć niczyjego silnika na sumieniu więc
nie napiszę, który olej jest najlepszy (nie ma czegoś takiego)
bo różne są silniki |
to może inaczej sformułuje pytanie:
jaki olej lejesz w swoje sedici ? i czy to 160A8.046 czy 836A3.000 ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 05:16
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | ....
to może inaczej sformułuje pytanie:
jaki olej lejesz w swoje sedici ? i czy to 160A8.046 czy 836A3.000 ? |
moje tipo mają silniki 836a3000
zalane vr1 5w50
full synth.
(zmiana co roku lub 5kkm)
ale proszę się nie sugerować
bo widziałem już auto,
które po zalaniu tym olejem zaczęło go "puszczać" z każdej możliwej dziurki
co prawda nie fiat tylko opel
i nie sedici ale gsi |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-03-2011, 12:10
|
|
|
nasza GSi jest zalana Vr1 i jak narazie 2 sezony silnik jest niedotykany. Olej wymieniamy co 2 rajdy /testy i auto hula aż miło. Ale to juz nie fiat |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 17:16
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | stosując 10w60 w takim silniku można wyrządzić więcej szkód niż korzyści.
|
w takim razie 90% (tj kilkadziesiąt osób) właścicieli Fiatów Coupe ma padliny i niszczy swoje silniki na własne życzenie i co najlepsze poleca także niszczyć silniki innym.
Leśniczy napisał/a: | w temacie pochodnym od tego zostało potwierdzone, że pierwsze wersje 2.0 16v w tipo miały fabryczną wadę i nie rozumiem dlaczego nie chcesz tego przyjąć do wiadomości ? |
Podstawowy problem to właściciele samochodów z tymi silnikami którzy oszczędzają na podstawowych rzeczach jak olej i filtr a także pałują auto na zimno. |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 17:48
|
|
|
Młody napisał/a: | Leśniczy napisał/a: | stosując 10w60 w takim silniku można wyrządzić więcej szkód niż korzyści.
|
w takim razie 90% (tj kilkadziesiąt osób) właścicieli Fiatów Coupe ma padliny i niszczy swoje silniki na własne życzenie i co najlepsze poleca także niszczyć silniki innym.
........ |
kilka lat niektórzy posiadacze fc podniecali się castrolem RS i polecali innym
póżniej Motul zaczął "rządzić" na forach motoryzacyjnych (racingowych)
też polecany itd.
co kto leje to poleca - tak już jest
a ja nie polecam żadnego konkretnego oleju |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 18:07
|
|
|
EASYKATO napisał/a: | co kto leje to poleca - tak już jest |
Pewnie tak jest ale gdyby nie byli z niego zadowoleni to podejrzewam że by go nie polecali.
Prawda jest taka że ktoś czytając ten temat i tak nie dostanie jednoznacznej odpowiedzi co lać do Sedici |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-03-2011, 18:18
|
|
|
Młody napisał/a: | Pewnie tak jest ale gdyby nie byli z niego zadowoleni to podejrzewam że by go nie polecali. |
Bo każdy olej jest podobny ... i nie psuje silnika. No chyba że komuś silnik nawali to winę zrzuca na olej jaki ma zalany i mamy winowajcę rozklekotania silnika :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 30-03-2011, 18:19
|
|
|
Młody napisał/a: | Pewnie tak jest ale gdyby nie byli z niego zadowoleni to podejrzewam że by go nie polecali. |
A co to właściwie znaczy zadowolony? bo olej mu silnika nie zatarł?
Jak sprawdzić czy Motul jest lepszy od VR1?
Oba smarują i silnika nie zajadę |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 18:25
|
|
|
Ja miałem cudować z valvoline vr1 do 2.0 8v, ale stwierdziłem, że pier...ę i nie będę przepłacać za "wyczynowy" olej do auta, które wozi moja dupę rzadko kiedy powyżej 120 km/h
Latam więc na castrolu magnatec 10w/40, a jak coś ma pierdzielnąć, to i tak pierdzielnie prędzej czy później(choćby oba auta kolegi Raku, które jeździły na valvo 10/60, a po jakims czasie padły panewki jak dobrze pamiętam). Nie ma reguły, jak silnik niedomaga, to lepszym olejem go nie naprawisz.
Moim zdaniem, lepiej częściej wymienić castrola, niż jeździć do póki kontrolka nie zacznie świecić na valvo.
Znajomy mechanik twierdzi, że olej powinno się zmieniać co 8tys km, bo powyżej tego traci swoje właściwości. Jak kiedys zamontuje wskaźnik cisnienia i temp. oleju, to powiem Wam jak to działa po jakim przebiegu i na jakim oleju
Gdybym miał silnik po kapitalnym remoncie(takim z prawdziwego zdarzenia), to wtedy zalał bym go jakimś 5W/50 np. valvo i jeździł już na takim oleju |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
|