|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Panewki mi padają... |
Autor |
Wiadomość |
mariuszekOK
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-08-2005, 22:24 Panewki mi padają...
|
|
|
Po nagrzaniu silnika niestety panewki grają i to głośno. Orientujecie się, czy można je zmienić nie wyciągając silnika? Ile by to kosztowało? A może istnieje jakiś cudowny dodatek do oleju, który "wycisza" te odgłosy? |
_________________ Tipo 1.6 i.e. na gazie |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-08-2005, 22:57
|
|
|
Z tego co ja wiem ,moze blok zostac .A koszt panewek jest nie wielki .Robota dosc droga ,ale to zalezy od fachowca.Dołe m sie dojdzie do panewek.Moj silnik tak był rozebrany ,ze sam blok został w komorze a reszta na stole Po remoncie sie pewnie jeździ ,umnie akurat nie było duzo wymienione bo miałem 160 tys przy remoncie;pierscienie tłokowe,uszczelki ,zimeringi, uszczelniacze zaworow i takie tam drobiazgi .Po takiej operacji motor chodzi jak cacuszko
ps.Pod zadnym pozorem nie dolewaj swinstwa do silnika to nic nie da! wrecz pogorszy stan.
Kolejną opcją ktorą ci polece to zakup całego silnika od innej tempry czy tipo .Koszt za super stan ok 1200-1500zł mysle ze warto wymienic , bo cenowo wyjdzie jak remont.A swoj mozesz na czesci sprzedac ,rozkrecic i sprzedac lub miec zapasowe czesci |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mariuszekOK
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-08-2005, 23:56
|
|
|
Chciałbym wymienić same panewki (ze szlifem wału oczywiście) ponieważ auto będę sprzedawał za jakiś czas a góra silnika jest chyba dość dobra (nie bierze wiele oleju).
Jeśli chodzi o kupno innego silnika, to boje się, że mógłby być w takim samym stanie, albo gorszym. Poza tym nie jest łatwo zdobyć taki silnik w rozsądnej cenie (1.6 i.e 835C).
Dlatego też zastanawiam się ile mogą kosztować same panewki no i robocizna. |
_________________ Tipo 1.6 i.e. na gazie |
|
|
|
|
mariuszekOK
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-08-2005, 12:35
|
|
|
Ech...sporo kasy...Tego się obawiałem. Faktycznie masz rację z tą skrzynią, trzeba ją wyjąć(nie pomyślałem wcześniej). Wymiana samych panewek bez szlifu raczej chyba nie ma sensu... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. na gazie |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2005, 17:21
|
|
|
faktycznie jesli bys chcial wymieniac panewki bez szlifu to jak wyrzucanie pieniedzy. jak dobrze by poszlo to po 1000 km bylo by to samo. jezeli juz masz zamiar tak robic to za cene okolo 700 zeta mozna silniki kupic. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-08-2005, 11:39 Re: Panewki mi padają...
|
|
|
mariuszekOK napisał/a: | Po nagrzaniu silnika niestety panewki grają i to głośno. Orientujecie się, czy można je zmienić nie wyciągając silnika? Ile by to kosztowało? A może istnieje jakiś cudowny dodatek do oleju, który "wycisza" te odgłosy? |
Z ciekawości się spytam - jaki przebieg ma Twój samochód, jak "wyglądają" te odgłosy i na jakim oleju jeżdziłeś ?
Pozdrawiam,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
mariuszekOK
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-08-2005, 12:26
|
|
|
Auto niedawno nabyłem. Teraz już wiem, że poprzedni właściciel dolał do motoru jakiegoś syfu, dlatego też na początku użytkowania nie było słychać żadnych niepokojących odgłosów. Jednak ja zmieniłem olej jak to zwykle bywa po zakupie auta no i niestety cudowny uszczelniacz dolany wcześniej się wypłukał. Wlałem na szczęście zwykły mineralny olej Lotosu (miałem złe przeczucia co do jakości silnika).
Objawy: ciśnienie oleju gaśnie bardzo ładnie i szybko, na zimnym silniku wszystko jest ok, ale po mocnym nagrzaniu słychać "klekotanie" właśnie panewek (tak mi się przynajmniej wydaje).
Nie znam jego dokładnego przebiegu - na pewno był kręcony bo silnik po 155 000 km tak nie pracuje (chyba, że ktoś kiedyś zapomniał do niego wlać olej). |
_________________ Tipo 1.6 i.e. na gazie |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-08-2005, 19:19
|
|
|
wszystko zależy od tego czy bedziesz to robił sam,czy zlecisz wszystko mechanikowi,jezeli sam to wyciagniecie skrzyni i reszty jest kwestia jednego dnia,kupując uzywany silnik nigdy nie wiesz co kupisz,byc moze trafisz na taki sam jak ty masz,dlatego wydaje mi sie ze jezeli koszt remontu jest mniej wiecej w podobnej cenie jak drugi silnik,to nie ma sie nad czym zastanawiac,remont silnika,przynajmniej bedziesz wiedział co masz...takie jest moje zdanie |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mariuszekOK
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-08-2005, 20:02
|
|
|
Niestety nie będę robił tego sam, choć kiedyś w Polonezie to robiłem i udało się. Ale wtedy było więcej czasu bo i człowiek był młodszy - odważniejszy
Muszę zlecić naprawę mechanikowi, ale na razie będę próbował sprzedać auto.
Wolę chyba taniej sprzedać niż bawić się w remonty ( ale cały czas rozważam wszystkie za i przeciw). |
_________________ Tipo 1.6 i.e. na gazie |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-08-2005, 20:37
|
|
|
mariuszekOK napisał/a: | Auto niedawno nabyłem. [...] na zimnym silniku wszystko jest ok, ale po mocnym nagrzaniu słychać "klekotanie" właśnie panewek (tak mi się przynajmniej wydaje).
Nie znam jego dokładnego przebiegu - na pewno był kręcony bo silnik po 155 000 km tak nie pracuje (chyba, że ktoś kiedyś zapomniał do niego wlać olej). |
No tak w takiej sytuacji ciężko powiedzieć na czym wcześniej jeżdził.
Spytałem dlatego, że ja mam 140 tys. przebiegu, jeżdzę caly czas na syntetyku (od 45 tys. - czyli od 4 lat, pierwszy właściciel twierdził, że od zawsze na Mobli 1 0w40 - ja na różnych ale też fullsyntetyk 0w40) i nic mi nie stuka i oleju prawie nie bierze (jakieś 0,1/1000).
Więc albo masz dużo większy przebieg (Roger remontował silnik zdaje się że m.in. z powodu stuków panewek ale takze brania oleju chyba po 360 tys.) albo ktoś katował silnik albo lał jakiś najtańszy olej.
BTW, może pojedź do jakiegoś speca od silników i niech posłucha - może to nie panewki ale coś np. z popychaczami zaworów (płytki się zużyły albo coś). Na mój rozum jeśli panewki są już bardzo zużyte to jest problem z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia oleju (olej łatwo wypływa bokami spod panewek zamiast się przeciskać) - można je chyba zmierzyć i ocenić stan silnika ?
Pozdrawiam,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-08-2005, 07:33
|
|
|
jeżeli silnik ma ok 300 tyś to panewki powinny być już do wymiany. Silnik z przebiegiem ok 100-200 tyś to raczej nie będą panewki. Nawet po ostrych jazdach. Co do wyjęcia wału korbowego od spodu samochodu to raczej odradzam. od spodu to panewki można zmienić ale nie wał. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-08-2010, 18:02
|
|
|
Odgrzewam, bo mało jest takich tematów.
Czy jeśli padną panewki, to ciśnienie oleju na mocno rozgrzanym silniku(podczas jazdy z pedałem w podłodze przez kilka kilometrów na najwyższym biegu i oleju półsyntetycznym) będzie świecić czy będzie na tyle duże, że kontrolka nie zasygnalizuje tego nawet?
Sprawa druga, to czy jeśli padną panewki, to walą od samego startu ZIMNEGO silnika czy dopiero na cieplejszym zaczynają swoją orkiestrę>
Nie mogę dojść do ładu z moim silnikiem i już zgłupiałem. Coś strasznie wali jakby w misce było, ale to chyba nie panewki moim skromnym zdaniem... Ciśnienie oleju gaśnie od obrotu wałem już, olej po jakichś 3-4 t km, w misce zero opiłków itp. stuka już od wolnych obrotów.
Stało się tak od kiedy przestawił się rozrząd o 2 ząbki(już poprawione). Mechanicy twierdzą, że zaworów nie pogięło.
Silnik to 2.0 8v |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-08-2010, 19:05
|
|
|
z tego co sam słyszałem panewki to walą od samego początku zwłaszcza przy obciążeniu. Taki chamski dźwięk jak by w silniku zamiast tłoków waliły młotki |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-08-2010, 19:58
|
|
|
Koniec spekulacji.
Micha w dół i wszystko jasne. Obrócona panewka na pierwszym korbowodzie (od rozrządu), drugi korbowód dużo lepiej, bo nie obrócona, ale lekki luz, 3 i 4 normalne zużycie.
Mnóstwo opiłków w misce.
Więc Panowie, nawet jeśli ciśnienie jest OK i gaśnie po zapaleniu, a w silniku stuka(szczególnie 2.0), to na 99% jest to panewka i im szybciej, tym lepiej, bo może uda się uratować wał. Mój nawet na oko ma rysy, nie wiem jak głębokie, ale nie wygląda to dobrze. Jedna panewka aż się zagięła i tarła o przeciwwagę. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Frodo89
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-08-2010, 20:16
|
|
|
Guzik napisał/a: |
Sprawa druga, to czy jeśli padną panewki, to walą od samego startu ZIMNEGO silnika czy dopiero na cieplejszym zaczynają swoją orkiestrę>
|
u mnie przy zapalaniu silnika juz klekotaly , pozniej przestawaly troche i jak lekko gaz wciskales to juz zaczynaly swoja symfonie |
_________________ Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98' |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|