pasek rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2010, 15:10 pasek rozrzadu
|
|
|
witam...co ile powinienem w tipo wymienic pasek rozrzadu???<tipo bez wpomagania>bo wyszlo mi ze po ostatniej wymianie paska mam przejechane 14500 km...chyba jeszcze narazie n ie trza hm? |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-06-2010, 15:12
|
|
|
około 40000km albo 5 lat. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2010, 15:14
|
|
|
dziekowa za szybka odpowiedz bio w tym temacie jestem NOGA pozdro |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
krycha1123
Wiek: 35 Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-06-2010, 19:55
|
|
|
a nie czasem wiecej?? tak ok 70-80 tys? nie wiem tak tylko slyszalem dlatego nie chce sie spierac.. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-06-2010, 21:15
|
|
|
co do km to zależy czy oryginał czy jakiś zamiennik. Na oryginałach było duuużo km do nabicia a te z motoryzacyjnego już mają niby niższe przebiegi |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-06-2010, 21:56
|
|
|
Ja w Temprze wymieniałem co 100 tys. km, ale kupowałem zawsze z ASO pasek.
Generalnie jeżeli auto nie jeździ super dużo to lepiej wymienić co około 60 tys. kilometrów. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-06-2010, 22:23
|
|
|
miszko napisał/a: | Generalnie jeżeli auto nie jeździ super dużo to lepiej wymienić co około 60 tys. kilometrów. |
taki OT - kolega w starej hondzie civic ( nie katowana od razy mówię - służyła prawie od nowości jako auto rodzinne ) założył pasek i po około 20 - 30 tys km się urwał. Nie wiem jaka była przyczyna ale to tak na marginesie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-06-2010, 23:36
|
|
|
producent przewiduje wymianę co około 80tyś jak dobrze pamiętam, ale mechanicy podpowiadają zwykle jednogłośnie co 50tyś. I tego radziłbym się trzymać. Już kilka pasków na tym forum się porwało. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-06-2010, 19:33
|
|
|
to i ja sie dopisze.
zawsze po kupnie nowego autka tt wymienialem pasek (CONTITECH) + ROLKA
paski tej firmy z doswiadczenia moge polecic, dobre i w przystepnej cenie.
jak mialem wypadek w 2007 to wyminialem silnik ale nie mialem paska, wiec zalozylem to co wisialo na gwozdziu z mysla ze zaraz wymienie na nowy. no i nie wymienilem. przejezdzilem tak do marca zeszlego roku.
robilem sprzeglo wiec pomyslalem ze porobie uszczelniacze. jak zdjalem obudowe rozrzadu to zdebialem. co kilka zebow brakowalo po 2-3 zabki.
wtedy sobie pomyslalem ze mam wiecej szczescia niz rozumu.
o rozrzad trza dbac i nie zapominac.
a w głownej gestii to najlepiej wymieniac co 50 - 55 kkm. koszty nie duze w porownaniu do tych jak sie zaniedba |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2010, 15:11
|
|
|
dokładnie j/w. Dbamy o rozrządy.
Mały OT - dwa dni temu będąc w pracy zadzwonił do mnie kolega, że mu autko (VW Passat B5 1,8 Turbo) zgasło na Czerniakowskiej w Warszawie. Pojechałem zapiąłem linkę i ściągnąłem pod dom. Tam znalazłem przyczynę po 5 minutach - brak napędu na koło wałka rozrządu. A sam jest sobie winien bo jak go kupił jakieś 9 miechów temu to nie wymienił. a teraz i tak musi. |
_________________
|
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-06-2010, 09:32
|
|
|
generalnie paski rozrządu powinno się wymieniać co 60 tysięcy km.Nawet te fabryczne.Każdy mechanik z serwisu powie że paski nie przejadą tych 100 czy 120 tys km (oczywiście jak we wszystkim zdarzają się wyjątki).Fabrycznie pakowane w opakowanie fiata są paski dayco a kupując pasek dayco należy go wymienić co 60 tys km.Powyżej 60 tys jest to ryzyko kierowcy.Po zakupie auta najlepiej jest wymienić rozrząd bez względu na to czy poprzedni właściciel powiedział że ma dopiero co wymieniony bądź ma przejechane tylko np.10 000km.
** Dodano: 15-06-2010, 10:33 **
60 000 km jest pewne a później to już ryzyko |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-06-2010, 15:55
|
|
|
w przypadku autek z silnikami 1,4/1,6 koszty sa niewielkie a i wymiana banalna (sam potrafie w 5 minut wymienic==juz wprawiony)
Nie wiem jak w 2 litrowka gdzie sa walki balansujace i tak dalej jak rownież w 16-tkach (po zdjeciach troche to skomplikowane jak dla mnie) |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-06-2010, 18:49
|
|
|
Generalnie rozrządy wymienia się stosunkowo prosto. Trzeba tylko patrzeć na znaki i jak po przekręceniu wałem o 2 obroty znaki się zgrywają ze sobą to nie ma siły i musi być dobrze. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|