Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PILNIE POTRZEBUJĘ POMOCY!!!
Autor Wiadomość
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-05-2008, 13:50   

nie. a jak to zrobić??
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
Ezakiel 


Wiek: 45
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 46
Skąd: Białogard
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 07-05-2008, 13:51   

jaki masz model tipa 3 czy 5 d jak nomaslnie jedziesz na warsztat podpinaja pod kompa i sprawdzaja:)
_________________
Gdzie noge postawie,
Na wyprawie tam się bawie
     assistance
 
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-05-2008, 13:52   

ile taka usluga bedzie kosztowac?
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-05-2008, 21:52   

mniej wiecej samemu moze sprawdzic sonde lambda czy jest martwa czy nie. wiadomo powinien urzyc ostyloskopa ale zwyklym miernikiem elektornicznym tez sprawdzi czy chodzi. jak otworzysz maske przy lewym kielichy obok pompy wzspomagania bedzie taka zolta wtyczka, z niej sciagniesz taka gumke i odlaczysz przewod od sondy, odpalisz silnik i jak bedzie zimny to ok po 2 min cos zacznie sie pojawiac a najlepiej mierzyc juz na rozgrzanym silniku. wezmiesz miernik i ustawisz sobie na v jeden dasz pod mase a drugi do wsuwki od lambdy(napiecie ok 0,1 - 1v) dodasz gaz zeby wachaly sie ok 3tys obrotow i przytrzymaj chwile i napiecie powinno byc ok 0,5v
podlaczenie pod komputer kosztuje ok 50-60zl
     assistance
 
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-05-2008, 08:44   

adrusek, a w którym miejscu jest ta pompa wspomagania, bo w mojej wersji z '89 nie występuje.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
Ezakiel 


Wiek: 45
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 46
Skąd: Białogard
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 08-05-2008, 08:53   

w mojej miescinie za 20 dychy sprawdzaja sonda umieszczona tak pod lynem hamulcowym obok pompy wspomagania jest zbiornik na plyn hamulcowy
_________________
Gdzie noge postawie,
Na wyprawie tam się bawie
     assistance
 
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-05-2008, 08:58   

Ezakiel, ok. bede sprawdzal, ale priorytet na dzien dzisiejszy to podloga.

LUDZIE!!! Mam denata!!! Auto nie chciało zapalać po krótkich postojach ponieważ czujnik temperatury pokazuje temperaturę około 60-65st.C a opór na czujniku temp. komputera to 494 Ω !!!
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 77
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-05-2008, 17:05   

kogutkowy78

Czy to znaczy, że już Ci poprawnie odpala na ciepło??

Przeglądając posty doszedłem do wniosku, że różne źródła różnie opisują charakterystykę czujnika temperatury.
Ta wartość 494 Ohm nie wydaje mi się w tej temperaturze tak drastycznie odbiegająca od nominału (nie zmieniła się przecież charakterystyka Twojego czujnika po zajechaniu i powrocie z Zakopca) - uznałbym, że jest źle gdyby była przerwa, albo zwarcie (u mnie była przerwa na ciepło).

To wszystko na razie wskazuje na silnik regulacji obrotów biegu jałowego (tak naprawdę do krokowca mu daleko) no i życzę Ci powodzenia w akcji czyszczenia i smarowania.

Pozdrowienia
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-05-2008, 16:40   

kajuja, w silniczku widzę, że jedna ścieżka po której chodzą styki jest wytarta. Czyli mam rozumieć że krokowiec jest kaputt

_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-05-2008, 16:47   

na pewno ma to jakiś wpływ na pracę silniczka, to jest wytarte do plastiku ? może wystarczy przeczyścić papierkiem ściernym ?
możesz też to delikatnie pokryć jakąś farbą srebrną (przewodzi prąd) i zobaczyć czy silnik lepiej się będzie zachowywał, aczkolwiek farba zaraz się wytrze więc to nie jest rozwiązanie
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-05-2008, 16:57   

Tak. Ta ścieżka wytarta jest do plastiku.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-05-2008, 17:00   

no to lepiej go wymień
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-05-2008, 17:01   

Tak zrobię
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 77
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-05-2008, 19:51   

Witaj kogutkowy78

Dopiero teraz przeczytałem Twoje zapytanie.
Mój styk (na zdjęciu w temcie http://forum.tempra.org/t...574fdffaee6452) wcale nie wygląda lepiej - też jest taki czarnawy, a jednak przetarty do plastiku nie jest.
Przyłączam się do opinii poprzedników o czyszczeniu jakimś środkiem ściernym.
Nie chce mi się wierzyć, aby te blaszki kontaktowe były aż tak cienkie, żeby się dały przetrzeć na wylot.
Na mój rozum są one z mosiądzu pokrytego warstewką złota - złoto faktycznie mogło się zetrzeć, ale nie mosiądz.
Sprawdź byle omomierzem czy jest kontakt powierzchni tych blaszek z pinami złącza.
Nawet jak zedrzesz złoto i posmarujesz (myślę, że tu się akurat nada) tym "miedzianym" smarem błyszczący mosiądz, to i tak tego styku powinno wystarczyć na długo.
Niestety pozostają jeszcze styki w tulejce z kółkiem zębatym i faktyczny styk roboczy, który jest w środku na końcu - one też muszą dobrze kontaktować i być czyste - ewentualnie przydałby się jakiś płyn do chemicznego czyszczenia styków.

Nie załamuj się i spróbuj wyczyścić. ;D

pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2008, 10:42   

Do czego są te dwie masy przykręcone do kolektora ssącego??
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-05-2008, 15:26   

kogutkowy78, To są masy do centralki wtrysku, bardzo ważne, a dwie tak na wszelki wypadek.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 77
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-05-2008, 19:03   

slavol

Nie na wszelki wypadek, tylko jedna jest dla części centralki tzw. "słaboprądowej" - czyli tej, w której pracują czujniki, a druga od części "silnoprądowej" - czyli tej w której są zgromadzone elementy wykonawcza centralki - zwykle łączące do masy jakiś element - np silnik "krokowy" czy zawór odcinający, czy zapłon.
Stosunkowo duży prąd (na ogół impulsowy) płynący do masy - czytaj silnika = minus akumulatora - powoduje spadki napięcia na tym przewodzie masy i one mogłyby zostać potraktowane jako sygnały z czujników i działałyby zakłócająco na pracę centralki = silnika. Dlatego (podobnie jak w sprzęcie audio) daje się osobne masy.

Ale się nawymądrzałem. Ale człowiek się podobno całe życie uczy, a ja się tego nauczyłem niedawno, więc jeszcze pamiętam;D

Pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-05-2008, 21:43   

I znowu coś nowego. Zanim silnik osiągnie temp. okolo 80-85st.C to pracuje dobrze. w wyzszych temp. zaczyna przerywac i brak mu mocy. jak mu depnąć mocniej gazu to w aucie snierdzi tak jakby nie spalal calej benzyny.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2008, 21:50   

kogutkowy78, właśnie w innym temacie opisujemy pochłaniacz par paliwa (taka wielka manierka w prawym nadkolu) przyobserwuj czy to nie z niej przypadkiem śmierdzi
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 77
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-05-2008, 22:08   

Witaj kogutkowy78

I ja mam podobne efekty zapachowe. Ostatnią rzeczą jaka mi pozostała do ewentualnej wymiany jest sonda lambda. No i sprawdzanie komputera łącznie z korektą położenia CPP, bo obroty mam trochę za wysokie i spalanie też raczej niemałe - będzie jakieś 12-13 l/100.

Nie chcę twierdzić, że i Ty masz problemy z sondą, bo małe mam wyczucie w tej materii, ale chyba jednak za bogata mieszanka jest następstwem złych sygnałów z sondy.

Wrzucę Ci tu plik o sondzie, który znalazłem na forum VW Polo - może da Ci jakiś obraz.
http://www.tempra.org/uploads/O_sondzie_lambda.doc

No i nieustająco życzę powodzenia w okiełznaniu tipolca
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-05-2008, 09:36   

kajuja, obroty mam ok. spalanie to tez cos tak jak Twoje. zostalo mi podlaczyc do kompa i sprawdzic co jest. ale ogolnie wszyscy mowia ze to sonda.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 77
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-05-2008, 20:39   

kogutkowy78

Wstawiłem dziś swoje auto do warsztatu - głównie w celu wymiany paska rozrządu i regulacji luzów zaworowych, ale również w intencji wymiany sondy lambda (chyba, że wyjęcie starej będzie połączone z totalną dewastacją wydechu).
Pochwalę się jak wypale zbiornik i zatankuję - na ile mi to wpłynęło na spalanie. Smród benzyny mi sie już trochę zmniejszył, albo się zaczynam przyzwyczajać.

Pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 6 days
Network load